Reis died79: van LA naar SF

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Désirée
Amerikakenner
Berichten: 707
Lid geworden op: 30 mei 2011, 12:39
Aantal x V.S. bezocht: 4

Reis died79: van LA naar SF

Bericht door Désirée »

Hallo,

Deze route gaan we doen, deze route ligt al vast en alle hotels zijn geboekt. In de np zitten we dichtbij de parken dus volgens mij ideaal. Tips over wat we ergens vooral moeten zien zijn altijd welkom.

Dag 1-2 LA
Dag 3 San Diego
Dag 4 Palm Springs
Dag 5-6 Phoenix/ scotsdale ( willen ook naar Tucson dan)
Dag 7 Sedona
Dag 8-9 Grand canyon
Dag 10 Monument Valley
Dag 11 Lake Powell ( antelope canyon)
Dag 12-13 Bryce Canyon
Dag 14 Zion
Dag 15-16 Las Vegas
Dag 17 Death Valley
Dag 18-19 Yosemite
Dag 20-22 San Francisco
Désirée

2009 New York
2011 Zuidwesten
2016 Yellowstone, utah, south dakota, colorado, wyoming
2018 West- Canada
2024 Las Vegas
jolanxyz
Amerika-expert
Berichten: 1607
Lid geworden op: 03 dec 2009, 09:29

Re: Reis died79: van LA naar SF

Bericht door jolanxyz »

Als alles al vastligt dan valt er weinig te zeggen. Reken je niet rijker als dat je bent. Je hebt geen dag in San Diego bijvoorbeeld. Je hebt er slechts 1 overnachting en de volgende dag moet je al weer een stuk rijden. Ik zou de route iets anders ingedeeld hebben. Die 2 nachten Bryce en 1 nacht Zion, had ik veranderd in 2 nachten Zion en 1 nacht Bryce. Bryce is compacter en Zion is veel meer een wandelpark, wat dus de nodige tijd kost. En zo zitten er nog wel meer stukken in, maar ik neem aan dat je er goed over nagedacht hebt, alle afstanden hebt bekeken etc. Hou er rekening mee dat het buiten de steden en interstates het niet aan te bevelen is om in het donker te rijden. Het is daar pikkedonker en niet vergelijkbaar met hier in de polder rijden waar een lantaarn brandt om een kruising aan te geven of er reflecterende paaltjes/strepen zijn om de weg te markeren.Die zijn daar dus niet!
Désirée
Amerikakenner
Berichten: 707
Lid geworden op: 30 mei 2011, 12:39
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis died79: van LA naar SF

Bericht door Désirée »

Omdat het onze eerste rondreis is, hebben we er voor gekozen om een vastgelegde route met hotel, vlucht en autohuur via een reisorganisatie te boeken. Naar mijn idee zien we wel de belangrijkste dingen. Ben het met je eens dat zion 1 dag weinig is, maar het is niet anders.
Désirée

2009 New York
2011 Zuidwesten
2016 Yellowstone, utah, south dakota, colorado, wyoming
2018 West- Canada
2024 Las Vegas
jolanxyz
Amerika-expert
Berichten: 1607
Lid geworden op: 03 dec 2009, 09:29

Re: Reis died79: van LA naar SF

Bericht door jolanxyz »

In welke plaatsen overnacht je dan als alles door het reisbureau is vastgelegd?
nancywittebols
Amerikafan
Berichten: 213
Lid geworden op: 07 jun 2011, 11:39
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Reis died79: van LA naar SF

Bericht door nancywittebols »

Vergeet ook Red Canyon State Park niet. Dit mooi park ligt kort bij Bryce N.P (een paar miles). Hoewel je het een beetje kunt vergelijken met Bryce, is het toch ook totaal anders. Je hebt niet zo'n geweldig 'amphitheater' als in Bryce, maar de rotsformaties zijn ook prachtig en vooral bij zonsondergang zijn de kleuren overweldigend. Heb zowel de zonsondergang in Bryce gezien als in Red Canyon ( en hoewel het afhankelijk is van het weer) en de zonsondergang in Red Canyon was veel spectaculairder. Er zijn een paar prachtige wandelingen te doen en dit park is veel rustiger dan Bryce. De vriendelijke mensen in het visitor center (langs highway 12) hebben alle informatie en zijn zeer hulpvaardig. De Buckhorn trail, de Golden Wall trail en de Castle Bridge trail zijn schitterend en men kan deze 3 wandelingen kombineren ( ongeveer 8 tot 10 km). Ook de Pink Ledges Trail (vertrek aan het visitor center) is een goede introductie van het park.
Désirée
Amerikakenner
Berichten: 707
Lid geworden op: 30 mei 2011, 12:39
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis died79: van LA naar SF

Bericht door Désirée »

De plaatsen waar we overnachten zijn in en nabij de steden en parken zoals genoemd, definitieve hotels krijgen we nog te horen.
Désirée

2009 New York
2011 Zuidwesten
2016 Yellowstone, utah, south dakota, colorado, wyoming
2018 West- Canada
2024 Las Vegas
Gebruikersavatar
Doockles
Amerika-expert
Berichten: 2383
Lid geworden op: 31 jan 2008, 12:57
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Wilrijk - België

Re: Reis died79: van LA naar SF

Bericht door Doockles »

Schrijf je route misschien eens uit in de vorm VAN - NAAR per dag. Dan wordt het ineens veel duidelijker hoeveel tijd je overal hebt en kunnen wij gemakkelijker tips geven. :thumbup:

Dag 1: aankomst LA
Dag 2: LA
Dag 3: LA - San Diego
Dag 4: San Diego - Palm Springs
...

Als je 2 dagen in Bryce hebt, is Red Canyon inderdaad een aanrader.
Van Zion naar Las Vegas zou je via Valley of Fire SP kunnen rijden. Al denk ik dat je misschien best de voormiddag nog in Zion doorbrengt en dan in 1 keer doorrijdt naar Las Vegas.

Het zou natuurlijk ook handig zijn om te weten waar je juist overnacht. Het beste is uiteraard IN de parken zelf. "In de buurt" is in reisbureau-termen al vaak een heel eindje er vandaan.
Désirée
Amerikakenner
Berichten: 707
Lid geworden op: 30 mei 2011, 12:39
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis died79: van LA naar SF

Bericht door Désirée »

Ben ik met je eens, wat de hotels betreft weten we het echt pas 2 weken voor vertrek.

Nu ons reisschema
Dag 1 aankomst LA
Dag 2 LA
Dag 3 LA - San Diego ( via kust naar beneden rijden)
Dag 4 Palm Springs
Dag 5 Palm Springs -Phoenix ( Joshua Tree NP)
Dag 6 Phoenix (bezoek aan Tucson)
Dag 7 Phoenix - Sedona
Dag 8 Sedona- Grand Canyon
Dag 9 Grand Canyon
Dag 10 Grand Canyon -Monument Valley
Dag 11 Monument Valley -Lake Powell ( Antelope canyon photographers tour)
Dag 12 Lake Powell- Bryce Canyon
Dag 13 Bryce Canyon
Dag 14 Bryce canyon - Zion
Dag 15 Zion - Las Vegas
Dag 16 Las Vegas
Dag 17 Las Vegas - Death Valley
Dag 18 Death Valley- Yosemite
Dag 19 Yosemite
Dag 20 Yosemite - San Francisco
Dag 21 San Francisco
Dag 22 San Francisco
Dag 23 San Francisco - Amsterdam
Laatst gewijzigd door Désirée op 14 jun 2011, 08:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Désirée

2009 New York
2011 Zuidwesten
2016 Yellowstone, utah, south dakota, colorado, wyoming
2018 West- Canada
2024 Las Vegas
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41972
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis died79: van LA naar SF

Bericht door Martin & Marianne »

Wanneer gaan jullie eigenlijk?
Wel vreemd dat je de hotels pas zo laat te horen krijgt, ik ben ook bang dat die niet altijd even gunstig zullen liggen, en het is dan ook lastiger om de planning verder in te vullen.
Maar je gaat hoe dan ook een mooie reis maken!

Marianne
Désirée
Amerikakenner
Berichten: 707
Lid geworden op: 30 mei 2011, 12:39
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis died79: van LA naar SF

Bericht door Désirée »

We gaan in de maand September.
Désirée

2009 New York
2011 Zuidwesten
2016 Yellowstone, utah, south dakota, colorado, wyoming
2018 West- Canada
2024 Las Vegas
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis died79: van LA naar SF

Bericht door Tipsy_1 »

Op dag 6 zou ik niet vanuit Phoenix Tucson bezoeken. Dan zou je over de high way rijden neem ik aan, Saguaro NP bezoeken de missie, en dan terug naar Phoenix? Dit is een stuk tuffen langs de highway, om saguaro's te zien die ook al in grote getale rondom Phoenix groeien.
Tucson is tof, maar ik zou eerder de Apache Trail aanraden: prachtige landschappen, meren, ghosttown Goldfield (heel leuk), mini dorpje Tortilla flat, heel veel saguaro cactussen, en op het einde dan de cliff dwelling in Tonto National Monument. Een prachtige dag met adembenemende uitzichten en veel cactussen!
Je kan er een loop van maken terug naar Phoenix.
(wij reden van phoenix naar tucson via de apache trail maar dit is een dagtocht op zich! - zie ons reisverslag http://reisverhalen2.webs.com/terugnaarzwusa2011.htm)

(wij vonden tucson zelfs een beetje tegenvallen na de apache trail!)

Op dag 7 kan je dan vanuit Phoenix (kort nog even in Papago park kijken) via bvb. jerome naar Sedona rijden.
In Sedona kan je een mooie wandeling maken, of een tocht met pink jeep tours. Voor inspiratie zie ook ons reisverslag

Op dag 8 kan je vanaf Sedona via Flagstaff naar de Grand Canyon rijden, en onderweg de kort loop volgens langs Sunset Crater NM en Wupatki NM. Beide echt super tof! 's avonds dan de zonsondergang boven de Grand Canyon.

Ik vind het wel heel "verdacht" van het reisbureau dat ze de hotels nog niet willen doorgeven. Welk reisbureau is dat als ik vragen mag?

Veel plezier met plannen!
jolanxyz
Amerika-expert
Berichten: 1607
Lid geworden op: 03 dec 2009, 09:29

Re: Reis died79: van LA naar SF

Bericht door jolanxyz »

Ik krijg ook een onbestemd gevoel in de buik als de hotels nog niet bekend zijn. Maar hoe kan alles dan al vastliggen? Dan moeten ze het je ook kunnen zeggen wat er dan waar voor je vastligt. Zo niet dan kan je de route ook nog op puntjes wijzigen En dan kunnen de 2 nachten Bryce ook nog 2 nachten Zion worden... om maar vast wat te noemen.

Je hebt betaald voor Springdale en dadelijk krijg je wat in St. George eventueel met een tientje korting en dan lijkt het of het reisbureau ook nog goed bezig is geweest om voor jou dan die korting te bedingen. En St. George ligt nog 3 kwartier van Zion af of maar een voorbeeld te noemen. Ik hoop voor jou dat ik ongelijk krijg, maar ik heb al de gekste routes, hotelkeuzes ed. voor bij zien komen hier die door de zogenaamde experts van het reisbureau zijn voorgesteld. Hou er rekening mee dat de meeste reisbureaumedewerkers nog nooit ter plaatse zijn geweest en het gewoon inkopen via een touroperator. Ik heb het niet zo op reisbureaus als het om routes en hotels gaat, dat moge duidelijk zijn. Dus misschien ben ik nu wel te sceptisch :roll:
Désirée
Amerikakenner
Berichten: 707
Lid geworden op: 30 mei 2011, 12:39
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis died79: van LA naar SF

Bericht door Désirée »

De hotels die in de brochure staan zijn als volgt, er werd bijgezegd als deze volgeboekt zijn wordt er naar een alternatief gezocht. Het is via Holland international geboekt.

Holliday Inn Express La Airport
Howard Johnsson Seaworld San Diego
Travelodge Palm Springs
Days inn Phoenix
La Quinta Inn Sedona
Canyon plaza resort Grand Canyon
Best Western Wetherill Inn Kayenta
Super 8 lake Powell
Bryce view Lodge Bryce canyon
Majestic view lodge Zion ( springsdale)
Best western Mardi grass Las Vegas
Stovepipe Wells village Death Valley
Comfort inn Yosemite
KIng George San Francisco
Désirée

2009 New York
2011 Zuidwesten
2016 Yellowstone, utah, south dakota, colorado, wyoming
2018 West- Canada
2024 Las Vegas
jolanxyz
Amerika-expert
Berichten: 1607
Lid geworden op: 03 dec 2009, 09:29

Re: Reis died79: van LA naar SF

Bericht door jolanxyz »

De comfort inn ligt niet IN Yosemite maar in Oakhurst. Geen hele foute keuze maar El Portal was beter geweest (en in het park was natuurlijk nog beter geweest). Nu maar hopen dat je ze ook krijgt! Het blijft toch raar dat ze dat niet kunnen bevestigen...

Edit: of zouden zie die in Mariposa bedoelen???
Désirée
Amerikakenner
Berichten: 707
Lid geworden op: 30 mei 2011, 12:39
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis died79: van LA naar SF

Bericht door Désirée »

nee in oakhurst
Désirée

2009 New York
2011 Zuidwesten
2016 Yellowstone, utah, south dakota, colorado, wyoming
2018 West- Canada
2024 Las Vegas
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41972
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis died79: van LA naar SF

Bericht door Martin & Marianne »

Oeps, in 1 dag van Death valley naar Oakhurst. Wellicht is het de bedoeling om dat onderlangs te rijden, maar neem de Tioga Road, dus via de 395 naar het noorden. Er blijft weinig tijd over voor dat eerste stuk Yosemite (Tuolumne Meadows, Tenaya Lake, Olmsted Point). Vroeg opstaan (zonsopgang bij de Sand Dunes), en misschien de vallei voor de volgende dag bewaren als de tijd gaat dringen; je wilt niet het laatste stuk in het donker rijden.
Fijn dat je inderdaad in Springdale zit, dat is veel gemakklijker en leuker dan Hurricane of st George.

Marianne
Désirée
Amerikakenner
Berichten: 707
Lid geworden op: 30 mei 2011, 12:39
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis died79: van LA naar SF

Bericht door Désirée »

Dat stuk is het enigste wat erg lang is maar moet te doen zijn.
Désirée

2009 New York
2011 Zuidwesten
2016 Yellowstone, utah, south dakota, colorado, wyoming
2018 West- Canada
2024 Las Vegas
Désirée
Amerikakenner
Berichten: 707
Lid geworden op: 30 mei 2011, 12:39
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis died79: van LA naar SF

Bericht door Désirée »

Vandaag de bevestiging gekregen dat onderstaande hotels vastliggen voor ons :wink:
died79 schreef:
Holliday Inn Express La Airport
Howard Johnsson Seaworld San Diego
Travelodge Palm Springs
Days inn Phoenix
La Quinta Inn Sedona
Canyon plaza resort Grand Canyon
Best Western Wetherill Inn Kayenta
Super 8 lake Powell
Bryce view Lodge Bryce canyon
Majestic view lodge Zion ( springsdale)
Best western Mardi grass Las Vegas
Stovepipe Wells village Death Valley
Comfort inn Yosemite
KIng George San Francisco
Désirée

2009 New York
2011 Zuidwesten
2016 Yellowstone, utah, south dakota, colorado, wyoming
2018 West- Canada
2024 Las Vegas
Gebruikersavatar
Doockles
Amerika-expert
Berichten: 2383
Lid geworden op: 31 jan 2008, 12:57
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Wilrijk - België

Re: Reis died79: van LA naar SF

Bericht door Doockles »

Jammer dat er toch veel hotels niet echt in of vlakbij de parken liggen. Kan je hier nog hotels van laten veranderen? Je kan het altijd vragen he ;-)

Canyon Plaza Resort zou ik proberen veranderen naar iets aan de GC zelf. Het hotel ligt immers in Tusayan waardoor je nog een stukje moet rijden voor je aan de rim zelf bent. Idem voor de hotels in Kayenta en Yosemite: die liggen nog een eindje van MV en Yosemite zelf af.
En in Las Vegas: probeer daar echt een hotel OP de strip te boeken!! Boek desnoods zelf een extra hotel. Met een beetje zoeken hoeft het niet duur te zijn, maar het is echt een belevenis om dicht bij de strip te zitten ;-)
Gebruikersavatar
gleuknie
Amerika-expert
Berichten: 3518
Lid geworden op: 10 mar 2009, 01:16
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Re: Reis died79: van LA naar SF

Bericht door gleuknie »

died79 schreef:Een vraagje. We verblijven 2 dagen in Bryce. Is het te doen om van daaruit een dag naar CR te gaan?
Het lijkt mij niet te doen om op 1 dag van Bryce Canyon naar Capitol Reef te rijden en weer terug.
Ik zou het zo indelen in jouw route:

Page - Bryce Canyon: Deze dag grotendeels nog besteden voor de omgeving van Page en alleen zonsondergang Bryce Canyon.
Bryce Canyon: Deze dag het park bezoeken.
Bryce Canyon - Zion: Deze dag op tijd vertrekken, de Canyon Overlook Trail lopen en voor de rest ook nog in Zion besteden.
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer