Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Dollars bestellen
Ja hoor
Ik kon uit credit en debit kiezen.. aangezien onze gewone pinpas geen creditcard is, moet je voor debit kiezen en het geld wordt gewoon van je rekening afgeschreven. Bij mij ging er ook nog eens niet een extra bedrag vanaf (ik heb postbank, dus dat zal bij ing ook wel zijn).
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Kun je bij het postkantoor hier in Nederland wel dollars in kleine coupures krijgen?
Vorige keer had ik bij de Fortis bank kleine coupures besteld en ik kreeg alleen briefjes van 100. Volgens de bank was het niet mogelijk om kleine coupures te krijgen. Ik heb het toen bij diverse banken nagevraagd en daar kon het ook niet. Uiteindelijk heb ik ze geloof ik via de ABN besteld.
Anders moet ik naar het grenswisselkantoor in Haarlem.
Marjon
Vorige keer had ik bij de Fortis bank kleine coupures besteld en ik kreeg alleen briefjes van 100. Volgens de bank was het niet mogelijk om kleine coupures te krijgen. Ik heb het toen bij diverse banken nagevraagd en daar kon het ook niet. Uiteindelijk heb ik ze geloof ik via de ABN besteld.
Marjon
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Hoi Marjon,vana schreef:Kun je bij het postkantoor hier in Nederland wel dollars in kleine coupures krijgen?
Bij ons op het postkantoor zijn altijd de travelercheques in coupures van $ 20, $ 50 en $ 100 in voorraad.
Gr. Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Hoi Marjan,hekkie schreef:Hoi Marjon,vana schreef:Kun je bij het postkantoor hier in Nederland wel dollars in kleine coupures krijgen?
Bij ons op het postkantoor zijn altijd de travelercheques in coupures van $ 20, $ 50 en $ 100 in voorraad.
Gr. Marjan
ik bedoelde geen travellercheques maar gewoon dollars. Zijn die ook in kleine coupures voorradig op postkantoren (biljetten van 1, 5 en 10) ?
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Contante dollars zijn er in coupures van $ 1, $ 5, $ 10, $ 20, $ 50 en $ 100.vana schreef:[ik bedoelde geen travellercheques maar gewoon dollars. Zijn die ook in kleine coupures voorradig op postkantoren (biljetten van 1, 5 en 10) ?
Normaal gesproken altijd op voorraad op het postkantoor.
Gr. Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
Ik nam nooit iets mee, als je daar aankomt en uit het vliegtuig stapt staat er (bij wijze van spreken) een automaat bij de uitgang en kun je meteen dollars tappen. Travelers cheque's ok, maar ik kan me voorstellen dat ze b.v. hier in Dothan raar staan te kijken naar zo'n cheque!
Ik raad echt aan een Pinpas en een Creditcard en houdt ze nooit in dezelfde zak op portemonnee!
Richard
Ik raad echt aan een Pinpas en een Creditcard en houdt ze nooit in dezelfde zak op portemonnee!
Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 33
- Contacteer:
De biljetten van $ 2 kom je inderdaad zelden tegen. Gelukkig heb ik een paar jaar geleden een exemplaar weten te bemachtigen. Zonde om uit te geven en daarom heb ik 'm mooi ingelijst.Marcel schreef:En niet te vergeten $ 2, maar die kom je hoogst zelden tegen (en zeker niet op het postkantoor)
Roland
Heeey dat is toevallig, ik heb er ook een ingelijst..., en deze kwam zowaar aanwaaien afgelopen kerst, met een kerst kaart uit Heerenveen....Coyote schreef:De biljetten van $ 2 kom je inderdaad zelden tegen. Gelukkig heb ik een paar jaar geleden een exemplaar weten te bemachtigen. Zonde om uit te geven en daarom heb ik 'm mooi ingelijst.![]()
Roland
/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

- lelie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Zo, ik heb de dollars besteld (bij de Rabo) en morgen kan ik gewoon naar het postkantoor(tje) om travellercheques te halen. Hoefde ik niet te bestellen.
Wel raar, maar bij de ABN zei die vrouw dat ik alleen dollars en travellercheques kan krijgen op Schiphol. Ze vond het blijkbaar te veel moeite, want ik kan me niet voorstellen dat ik ze daar niet kon bestellen.
Ze wilde me nog wel een reisverzekering aansmeren.
Groetjes van Marloes
Wel raar, maar bij de ABN zei die vrouw dat ik alleen dollars en travellercheques kan krijgen op Schiphol. Ze vond het blijkbaar te veel moeite, want ik kan me niet voorstellen dat ik ze daar niet kon bestellen.
Ze wilde me nog wel een reisverzekering aansmeren.
Groetjes van Marloes
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 33
- Contacteer:
Marloes,lelie schreef:Wel raar, maar bij de ABN zei die vrouw dat ik alleen dollars en travellercheques kan krijgen op Schiphol. Ze vond het blijkbaar te veel moeite, want ik kan me niet voorstellen dat ik ze daar niet kon bestellen.
is de ABN AMRO Bank bij jou in de woonplaats misschien een kleiner filiaal? Ik kan me voorstellen dat die filialen geen vreemde valuta meer op voorraad hebben. Traveller Cheques bij de ABN AMRO Bank kun je volgens mij tegenwoordig ook alleen maar via Schiphol krijgen of je laat het thuis bezorgen (via internet kun je dat allemaal regelen).
Tja, er moet wel winst gemaakt worden.Ze wilde me nog wel een reisverzekering aansmeren.
Roland
Er zijn tegenwoordig op Schiphol ook twee ABN AMRO pinautomaten waar je US dollars kunt pinnen. Dan betaal je niet de kosten voor het bestellen van het geld, en je hoeft niet van te voren naar je bank.
groet, Marije
groet, Marije
2003: SF - Yosemite - Las Vegas - Bryce - Zion - Canyon the Chelly - San Diego - LA - Highway 1
2004: Alberta - British Columbia (C) & NY + St Louis
2005: Philadelphia + Boston
2006: SF - Seattle - Glacier - Yellowstone - Arches - Bryce - Las Vegas
2004: Alberta - British Columbia (C) & NY + St Louis
2005: Philadelphia + Boston
2006: SF - Seattle - Glacier - Yellowstone - Arches - Bryce - Las Vegas
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-