1 dag NYC

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Emiel
Amerika-ontdekker
Berichten: 60
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:55
Locatie: Gilze

1 dag NYC

Bericht door Emiel »

Hallo allemaal,

in september vliegen we naar het Zuidwesten van de USA. We hebben de gelegenheid om gratis een stopover te maken in New York, daar te overnachten en de volgende dag door te vliegen naar Phoenix. We vliegen op Newark.

Nu zou ik graag advies willen hebben of dit aan te raden is om een dag, met een overnachten in NY te verblijven.

Zoja, wat wordt ons aangeraden om binnen deze korte tijd te bezichtigen.

Met vriendelijke groet,

Emiel
Gebruikersavatar
marloesusa
Amerika-ontdekker
Berichten: 64
Lid geworden op: 22 mar 2006, 03:38
Locatie: Maryland - USA

Bericht door marloesusa »

Hoi Emiel,

Als NY je een leuke stad lijkt zou ik het zeker doen, mooie kans om daar ook eens rond te kijken!
De highlights in NY:
* Central Park, ik vond vooral het onderste gedeelte dichtbij Broadway leuk.
* Broadway, waar je 's middags (geloof vanaf 15:00 uur) kaartjes kunt krijgen met 25-50% korting voor de shows van die avond.
* Impire State Building, uitkijken over de stad, zou dit in schemer of 's avonds doen!
* Ground Zero
* Rockefeller Centre & schaatsbaan
* Wall street, maar m.n. leuk als je daarin geinteresseerd bent.
* Met de ferry naar Liberty Island & Ellis Island (eiland waar alle nieuwe immigranten naar Amerika ten tijde van de grote trek werden opgevangen, gecontroleerd, gescand op allerhande afwijkingen, is nu een groot museum. Liberty Island vond ik persoonlijk een beetje ach ja, hebben we dat ook weer gezien, Ellis Island vind ik wel een aanrader.
* Diverse musea, zoals Gugenheim of Museum of Modern Art
* Winkelcentra, ook heel geschikt om bargain te shoppen

Zo zie je, je hoeft je zeker niet te vervelen! 7 dollar dagpas voor de metro scoren en you're ready to go!

Groetjes Marloes
Emiel
Amerika-ontdekker
Berichten: 60
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:55
Locatie: Gilze

Bericht door Emiel »

Hey Marloes,

hartstikke bedankt voor je nuttige tips.

Ik denk wel dat ik me zal vermaken. Ik ben zoals velen hier helemaal weg van Amerika, dus New York zal me wel bevallen. Maar het is wel goed te doen als je één a anderhalve dag te besteden hebt. Je bent niet veel tijd kwijt aan het reizen binnen de stad of wel? Liberty Island, daar staat ook the statue of liberty of vergis ik me daarin?

groetjes Emiel
Tess84
Amerika-ontdekker
Berichten: 84
Lid geworden op: 10 feb 2006, 02:18
Locatie: Dordrecht

Bericht door Tess84 »

Als het wat donkerder wordt zou ik ook even op Times Square gaan kijken. Best een indrukwekkend gezicht.

Wij zijn overigens in januari ook maar 1 dagje geweest, en hebben bijna alles kunnen zien, we hebben zelfs alleen maar gelopen, niet eens de metro gebruikt.
Gebruikersavatar
Rob
Amerika-expert
Berichten: 14853
Lid geworden op: 06 feb 2004, 14:53
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Locatie: Biggekerke ZLD
Contacteer:

Bericht door Rob »

Emiel schreef: Liberty Island, daar staat ook the statue of liberty of vergis ik me daarin?

groetjes Emiel
Daarom heet het Liberty Island :wink: , hou er wel rekening mee dat er soms voor die ferry wel een wachttijd van 1 á 2 uur kan zijn ook voor ISB kan een lange wachttijd zijn om naar boven te kunnen je kan dit voor een deel omzeilen door je tickets van te voren via internet te bestellen en uit te printen.
Om tijd te sparen doe niet te veel te voet maar spring op de subway naar het volgende punt ook al is dat maar 1 of 2 stations verder.
Rob
Emiel
Amerika-ontdekker
Berichten: 60
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:55
Locatie: Gilze

Bericht door Emiel »

Daarom heet het Liberty Island ;)
Ja, wat topografie betreft ben ik best onzeker, is niet mijn sterkste punt. :)

Maar bedankt voor de tip, dan maar van tevoren tickets boeken op internet en eventueel de metro nemen dan maar.

Heb je een toevallig een goede site waar je die tickets kunt boeken??

Groetjes Emiel
Gebruikersavatar
Rob
Amerika-expert
Berichten: 14853
Lid geworden op: 06 feb 2004, 14:53
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Locatie: Biggekerke ZLD
Contacteer:

Bericht door Rob »

Emiel schreef:
Daarom heet het Liberty Island ;)
Ja, wat topografie betreft ben ik best onzeker, is niet mijn sterkste punt. :)

Maar bedankt voor de tip, dan maar van tevoren tickets boeken op internet en eventueel de metro nemen dan maar.

Heb je een toevallig een goede site waar je die tickets kunt boeken??

Groetjes Emiel
Voor tickets van ISB Impire State Buiding kan je naar de site van ISB even Google gebruiken en je bent er.
Gebruikersavatar
Mack
Amerika-expert
Berichten: 2653
Lid geworden op: 05 apr 2005, 14:02
Locatie: Rotterdam

Bericht door Mack »

Als je maar 1 dag in New York bent, moet je zeker naar Times Square. En loop een stukje over Broadway of 5th Avenue om de sfeer te proeven.

Bijv. Liberty Island is leuk, maar het is niet echt "New York" maar gewoon een standbeeld op een eiland (al heb je wel een mooi uitzicht).

En gewoon later voor 2 weken naar NYC terugkomen :D
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
Emiel
Amerika-ontdekker
Berichten: 60
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:55
Locatie: Gilze

Bericht door Emiel »

@ Mack: Ja, ik wil wel echt de sfeer van New York proeven en dit lijkt me een leuke kans om er even een kijkje te nemen.

Zijn er mensen die ervaring hebben met goedkope hotels in de omgeving van Newark airport? Ik heb gezocht op websites die hotels aanbieden, maar daar kom je echt met prijzen van 200/300 euro. Ook heb ik er een paar van rond de 60 euro gevonden, maar die liggen meer dan 20 mile van de luchthaven af. Is niet echt handig lijkt mij, zeker niet als je niet heel veel tijd hebt...
Oh en misschien liggen die wel in de niet al te prettige buurten van New York, wat ook niet zo gezellig is...
Gebruikersavatar
Mack
Amerika-expert
Berichten: 2653
Lid geworden op: 05 apr 2005, 14:02
Locatie: Rotterdam

Bericht door Mack »

Ik raad nog steeds Jazz on the Town aan... http://www.jazzonthetown.com

Een hostel, op Manhattan, in een leuke buurt en niet ver van de attrackties (beetje met de metro) naast Central Park. Het is een hostel, maar ze hebben ook bijv. 2-ps kamers, gewoon, simpel: een kamer met een bed. Kost je +/- $60 per nacht.
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
Gebruikersavatar
Rob
Amerika-expert
Berichten: 14853
Lid geworden op: 06 feb 2004, 14:53
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Locatie: Biggekerke ZLD
Contacteer:

Bericht door Rob »

Mack schreef:Ik raad nog steeds Jazz on the Town aan... http://www.jazzonthetown.com

Een hostel, op Manhattan, in een leuke buurt en niet ver van de attrackties (beetje met de metro) naast Central Park. Het is een hostel, maar ze hebben ook bijv. 2-ps kamers, gewoon, simpel: een kamer met een bed. Kost je +/- $60 per nacht.
Niet echt in de buurt van Newark airport Mack :wink:
rene.jager
Amerika-expert
Berichten: 1639
Lid geworden op: 30 mar 2004, 20:33
Locatie: Dronten
Contacteer:

Bericht door rene.jager »

Emiel schreef: Zijn er mensen die ervaring hebben met goedkope hotels in de omgeving van Newark airport? Ik heb gezocht op websites die hotels aanbieden, maar daar kom je echt met prijzen van 200/300 euro. Ook heb ik er een paar van rond de 60 euro gevonden, maar die liggen meer dan 20 mile van de luchthaven af. Is niet echt handig lijkt mij, zeker niet als je niet heel veel tijd hebt...
Oh en misschien liggen die wel in de niet al te prettige buurten van New York, wat ook niet zo gezellig is...
Ik heb een heeeeel slechte ervaring met "goedkope" hotels in New York (tussen haakjes omdat goedkoop in NY bijvoorbeeld al duur is in LV) Lees ons reisversalger maar eens op na.

Over goedkoop gesproken, als rasechte Nederlander kun je natuurlijk ook in plaats van naar Liberty Islands (betaald), gratis langs Liberty Island met de Staten Island Ferry. :wink: (Zie deel 4 van onze vakantiefilm)
Marby
Amerikafan
Berichten: 371
Lid geworden op: 18 okt 2005, 20:07
Locatie: St. Louis, MO

Bericht door Marby »

Ik had een layover van 8 uur in New York vorig jaar. Toen ben ik met de trein naar de haven gegaan en heb een rondvaart gedaan. Erg leuk, een echte aanrader als je maar weinig tijd hebt.

Margaret
Gebruikersavatar
lelie
Amerika-expert
Berichten: 5521
Lid geworden op: 23 jan 2005, 14:37
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Deventer

Bericht door lelie »

rene.jager schreef:
Emiel schreef: Zijn er mensen die ervaring hebben met goedkope hotels in de omgeving van Newark airport? Ik heb gezocht op websites die hotels aanbieden, maar daar kom je echt met prijzen van 200/300 euro. Ook heb ik er een paar van rond de 60 euro gevonden, maar die liggen meer dan 20 mile van de luchthaven af. Is niet echt handig lijkt mij, zeker niet als je niet heel veel tijd hebt...
Oh en misschien liggen die wel in de niet al te prettige buurten van New York, wat ook niet zo gezellig is...
Ik heb een heeeeel slechte ervaring met "goedkope" hotels in New York (tussen haakjes omdat goedkoop in NY bijvoorbeeld al duur is in LV) Lees ons reisversalger maar eens op na.

Over goedkoop gesproken, als rasechte Nederlander kun je natuurlijk ook in plaats van naar Liberty Islands (betaald), gratis langs Liberty Island met de Staten Island Ferry. :wink: (Zie deel 4 van onze vakantiefilm)
Daar zit ik ook aan te denken, het is namelijk zonde van de tijd om zo lang in de rij te moeten staan.

Marloes
Emiel
Amerika-ontdekker
Berichten: 60
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:55
Locatie: Gilze

Bericht door Emiel »

rene.jager schreef:Ik heb een heeeeel slechte ervaring met "goedkope" hotels in New York (tussen haakjes omdat goedkoop in NY bijvoorbeeld al duur is in LV) Lees ons reisversalger maar eens op na.
Ben ik blij dat ik dat lees. Nu hoop ik wel dat de goedkopere hotels niet nog erger zijn. :lol:
enger003
Amerikakenner
Berichten: 560
Lid geworden op: 09 mar 2005, 00:31
Locatie: Almere
Contacteer:

Bericht door enger003 »

Emiel schreef:@ Mack: Ja, ik wil wel echt de sfeer van New York proeven en dit lijkt me een leuke kans om er even een kijkje te nemen.

Zijn er mensen die ervaring hebben met goedkope hotels in de omgeving van Newark airport? Ik heb gezocht op websites die hotels aanbieden, maar daar kom je echt met prijzen van 200/300 euro. Ook heb ik er een paar van rond de 60 euro gevonden, maar die liggen meer dan 20 mile van de luchthaven af. Is niet echt handig lijkt mij, zeker niet als je niet heel veel tijd hebt...
Oh en misschien liggen die wel in de niet al te prettige buurten van New York, wat ook niet zo gezellig is...
Sorry, ik lees dit draadje nu pas, dus kon niet eerder reageren.
Ik logeer ieder jaar vlak bij Newark Airport, en wel in het Day's Inn voor onder de $ 100. Prima hotel, gratis shuttle service, ruime schone kamers.
Eric
**************************
kijk ook eens op mijn weblog:
http://engers.web-log.nl
**************************
Newyorkfan
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 21 mei 2006, 17:03

Bericht door Newyorkfan »

Als je maar een dag in New York hebt moet je wel heel veel lopen om zoveel mogelijk te zien. Veel mensen zullen waarschijnlijk alleen midtown aandoen, waar o.a Time Square zit, het bekenste stukje fifth avenue, en het Empire State Building. Maar goed, dat is dus niet heel New York, zo is er ook nog Soho, Chinatown, Chelsea Tribeca, Harlem etc! Het ligt er een beetje aan of je goed ter been bent, ikzelf zou het waarschijnlijk allemaal gaan lopen, maar een goede aanrader is ook de Sightseeing bussen die in New York rondrijden. Ze rijden door de hele stad, en doen iedere buurt aan, stoppen op heel veel plaatsen, je kan lekker op het dak gaan zitten en vanaf je stoel heel New York bekijken. Bij de hoogtepunten stap je uit, en als je het gezien hebt stap je bij de halte (er hangen bordjes door heel New York) weer in. Zo hebben mijn ouders het ook gedaan, en het beviel ze goed. Wat het voordeel is dat je door de maatschappij heel New York doorgesleept wordt en ook nog eens de beste plekken te zien krijgt zonder te hoeven zoeken. Zo gaan ze ook naar Brooklyn Heights 's avonds en krijg je een mooi uitzicht te zien op de New York Skyline.
Naar mijn idee om in een zo kort mogelijke tijd zoveel mogelijk van New York te zien, de beste optie. De bus tour kost ongeveer 40 dollar. Check de website, en je kunt precies zien waar ze allemaal rijden: http://www.graylinenewyork.com/
Cyber-Alien
Amerikafan
Berichten: 314
Lid geworden op: 25 mei 2005, 21:51

Bericht door Cyber-Alien »

is 3/4 dag in new york ook te doen. stel als je om 6.30 uur land en je vliegtuig gaat weer tussen 17 en 18 uur. Kan je dan new york in voor een sightseeingtour?
Kan je vanaf het vliegveld een sightseeingtour [hoe lang duurt dat gemiddeld in new york] regelen?

Iemand zei dat vanag vliegveld new york- centrum 1 uur is, klopt dat?

thanx!
Newyorkfan
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 21 mei 2006, 17:03

Bericht door Newyorkfan »

ligt eraan welk vliegveld. Newark is het verst maar heeft de snelste verbinding. Als je om half zeven land, zou je in theorie wel tegen een uur of acht in New York kunnen zijn. Denk dat een uur reistijd wel een goede schatting is. Kom je vanaf Newark kun je een treinverbinding nemen naar Manhattan, kom je vanaf JFK neem de metro. Stap uit bij Times Square, daar is ergens de bushalte voor een tour. Die tour kost niet al te veel tijd, in een paar uurtjes heb je al behoorlijk veel gezien. Als je om een uur of twee weer terug naar de luchthaven moet zou je het met wat haastwerk wel kunnen redden. Kijk op de site van graylinenewyork.com. Dat is de siteseeingbus die je overal ziet in New York en je weet welke tijden die dingen gaan rijden!
Cyber-Alien
Amerikafan
Berichten: 314
Lid geworden op: 25 mei 2005, 21:51

Bericht door Cyber-Alien »

thanx!
nou heb ik ook om optie om savonds om 2230 uit la te gaan, ik kom dan in new york om 6.30 aan [heb ik dus 1 nacht overgslagen want er is tijdsverschil]. Hou ik dat dan vol een dag new york? of ist beetje teveel van he tgoede. Ik kan ook dan die nacht erna wel hotel in new york nemen en volgende ochtend la; dus dan wordt het:

L.A. tot 22.30

22.30-6.30 vliegtuig naar new york [eigenlijk sla je nacht over dus]

vanaf 6.30 hele dag new york

snachts hotel slapen

weer dag new york en eind van d emiddag naar amsterdam

Maar ja dan sla ik dus een nacht over ik vraag me af of dat niet beetje teveel van het goede is. Jez it maar kort in vliegtuig [vanwege tijdsverschil is 22.30-6.30 niet evenveel als 7 uur], dus..
wat zouden jullie doen?
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer