Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Heimwee

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Re: Heimwee

Bericht door gleuknie »

Dat uitgerekend jij dit weer moet lezen. :lol:
Ja, na ons bezoekje in de bar na de forum-meeting had ik ook honger voor 4. Die borrelhapjes waren heerlijk. Margarethe niks en ik alles. Het was weer goed verdeeld. :lol:
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

gleuknie schreef:
vana schreef:Een reis naar de VS is echt een heel stuk duurder voor ons.
Zou dat ook te maken kunnen hebben dat jullie met een gezin zijn en wij maar met z'n tweetjes? Wij zijn met een simpele motelkamer al klaar en hoeven natuurlijk ook maar voor 2 personen te eten
Dan heb jij waarschijnlijk heel goedkope vliegtickets geboekt en een heel goedkope auto ;-)
Alleen al het vervoer (vlucht + auto + benzine) zal ons dit jaar ongeveer 1000€ pp kosten. Als we met ons tweetjes naar Italië zouden rijden zijn we echt geen 2000€ aan vervoer kwijt hoor. Brandstof en péages kosten zoveel niet. :lol:

Echt jammer dat al dat moois zo ver van Europa ligt. Je zou er met de wagen naartoe moeten kunnen rijden. Dan gingen we er zeker elk jaar naartoe. Maar nu zijn het toch wel dure reizen. :|
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

wij gaan dit jaar in Europa inderdaad vanwege de kosten. Een vakantie naar de USA kost toch voor ons snel het dubbele van Europa. Ook met z'n tweeën. En we gaan gewoon met eigen auto, niks benzine van de baas ofzo. Misschien doen we in de States luxer, maar inderdaad alleen al de tickets en het rondreizen is een stuk duurder. In een huisje of tent gaan we wel vaak uit eten, maar het hoeft niet.
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

gleuknie schreef:Zou dat ook te maken kunnen hebben dat jullie met een gezin zijn en wij maar met z'n tweetjes? Wij zijn met een simpele motelkamer al klaar en hoeven natuurlijk ook maar voor 2 personen te eten, al heb ik soms het gevoel dat ik honger heb voor 4. :lol:

Nee hoor, wij gaan in het vervolg ook met zijn tweetjes. Maar voor alleen het vervoer (tickets en autohuur) zijn we toch al snel € 2500 kwijt, terwijl dat ons in Europa niets kost.
In Europa gaan we ook niet elke avond uit eten.
Wij slapen in Amerika ook altijd in simpele hotelkamers maar dat loopt best op als je vier weken gaat.
Oh, en dan moet je natuurlijk ook niet vergeten dat we in Amerika altijd langs outlets gaan, dat kan ook aardig oplopen 8)

Ik had niet het gevoel dat we heel veel geld kwijt waren tijdens onze reis in Amerika, maar misschien zit ik er wel naast en is het me niet opgevallen. :lol: ]
Misschien moet je dat toch eens bij gaan houden. Je geeft mee geld uit dan je denkt in zo'n vakantie :wink:

Marjon
andre208
Amerikafan

Bericht door andre208 »

Ja ik blijf ook dit jaar in Europa maar dan 25 dagen naar Noorwegen toe en dat is ook geen goedkoop land. En voor 2012 zijn de plannen om dan in November naar Churchill Noord Canada te gaan om de ijberen te gaan kijken dus misschien pas in 2013 weer naar Amerika toe.
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Ik herken het gevoel. In 2003 ben ik begonnen met hier dagelijks te lezen. In 2006 aangemeld omdat het er toen op leek dat een vakantie naar Amerika erin ging zitten. In 2009 eindelijk onze eerste reis kunnen maken. Toen nog met het idee dat het wel eenmalig zou zijn. Dit jaar gaan we voor de derde keer, en 2012 zit ook al in de planning. :mrgreen:
We vinden het beiden heerlijk, maar laten er ook veel voor. Alles wordt gespaard voor die ene vakantie per jaar.
We hebben ook nog veel andere landen op ons wenslijstje staan, maar ik moet er nu nog even niet aan denken om niet naar Amerika te gaan.
Dreamz
Amerikafan

Bericht door Dreamz »

Ja, ik ben net 5,5 week op reis geweest en ik mis nu alles waar ik ben geweest en in hoofdzaak Barbados...Ik wil terug en laat ik nu net een 7 daagse cruise van Ft. Lauderdale (West Caribisch) geboekt hebben. Ga nog 3 nachtjes Ft. Lauderdale doen en 10 nachtjes Barbados, maar is pas 2013 (dan word ik 40).

Volgend jaar weet ik nog niet wat het word, wil ook wel eens naar Azië of zo, maar als je het niet kan bekostigen is alles duur, zelfs Europa.
Het is allemaal zo lastig en vooral een land waar je verliefd op ben geworden is moeilijk te vermijden....

Staat er ergens een vliegtuig klaar..... :oops: ik wil nu alweer naar Barbados terug!
Groetjes,
Jolanda

Onze website: http://www.onzeavonturen.nl met onze reisavonturen!
elkur
Amerikafan

Bericht door elkur »

Ik herken het gevoel ook heel erg. In 2009 zijn wij voor de eerste keer geweest en sindsdien niet meer, maar ik wil heel graag terug en heb mijn hoop nu op 2012 gevestigd. Wij zijn een huis aan het bouwen maar ik houd me liever bezig met lezen en plannen voor amerika dan voor het huis. Het is waarschijnlijk een beetje een vlucht uit de realiteit. Hoe meer ik hier meelees hoe erger het ook wordt :shock:
Gisteren waren we ons belastingsformulier aan het invullen en we krijgen waarschijnlijk een beetje centen terug. Mijn eerste reactie was 'mooi, dat kan dan in het spaarpotje voor de states', mijn vriend zijn reactie was 'neen, dat kan in het spaarpotje om het huis af te werken' :roll:
Dennis82
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Dennis82 »

Best herkenbaar inderdaad. Vooral als je pas net terug bent.
Volgend jaar staat een zon vakantie richting Turkije op het programma en in 2013 wordt het weer Amerika, maar wel voor een speciale reden. De Indy 500 8) Daarna wil denk ik wel door richting de westkust, welke stad of deel precies weet ik nog niet.
NYC 2011 - 5-11 mei zit er al weer op. Wat een geweldige stad.
Foto's op http://www.flickr.com/photos/phydomir" onclick="window.open(this.href);return false;
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Al die opmerkingen zijn zooo herkenbaar. Wij waren in 1990 en 1993 in USA en wilden een deel graag aan onze 2 kids laten zien. Dat was dus vorig jaar (2010). We hebben er zo van genoten en de kids vroegen gelijk gaan we vlg jaar weer??? Maar ja het kostte wel een lieve duut en die kan brui niet elk jaar neerleggen. Brandstof is geodkoper maar slurp slurp doet zo'n ding.. In Europa zijn we voor €2000,- zeker 3-4 weken weg (eigen caravan). Naar USA heb ik dan net 2 tickets... Laat staan de camper (rond $4000), benzine honderden liters (5000km met 1:3) :| ... Maar ach ik mopper niet.
Het bloed kruipt nog wel wara het niet kan en ik ben al gelijk in november met onze planning voor reis 4 begonnen. Wetende dat het 2012 / 2013 zou worden. Toch blijft het leuk om hier vaak te komen .... jullie begrijpen het tenminste. :mrgreen:
Net als Thuul willen we er in zo'n vakantie wel zó reizen als we willen dat betekent met een camper en dus duurder. Omdat we aan het hoogseizoen zitten is alles duur (vliegtickets, huur etc) Ach de voorbereiding is ook al lol en ik weet nu al zoveel van de nieuwe reis dat ik het zo kan opdreunen.. haha. En iedereen op het forum helpt me vast om straks de goedkoopste tickets te scoren naar Denver.

Nu eerst de verbouwing (daar hebben we 365 dg p jaar plezier van) en de vakantie in Frankrijk (camping Dordogne.. lekker niksen aan riviertje). En dan maar zien wat er over blijft voor 2012...

En dan zijn er nog andere landen die we willen zien.. Australië, China, Noorwegen, Griekenland (trekken), Marrokko etc etc.... dus de pot is al op voor ie gevuld raakt. Toch maar weer de Staatsloterij lief aankijken.. (zou het helpen?)
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

En tja Isis voor €2000 redden wij het in Europa ook niet meer. Zelfs niet met kamperen. Gaan toch wel meer uit eten en zo. Maar het is geen € 8000 zoals de vorige keer ( toen die dollar zo heel erg niet leuk stond)
En hoe duur die Azoren zijn als verblijf?? Daar gaan we ook niet op een houtje bijten. Dus dat wordt weer hard sparen na de opknapbeurt van de kamer en kiezen tussen een openhaard en noem es wat reisje Alaska :lol:
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Tja we denken nog even.. de oprit of naar de USA... haha
Maar hee de Azoren ja da's naast de deur, waar ligt dat eigenlijk joh... ergens tussen hier en US? Wij bezoeken maar gewoon de Dordogne.. ahum. Waar hebben we het helemaal over. We zijn gezond en KUNNEN op vakantie. Dat heeft ook niet iedereen. Twee weken gelee in Parijs was ook niet voor niks :o .. Kun je ook 2-3 wk van op vakantie..
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

I know i Know. Jaren tachtig, crisis en dan een echte. Met noppes naar Frankrijk, twee weekjes op dezelfde goedkope camping met plopwijn en de Intermarche. Benzine, kosten camping ( 1o gulden per nacht geloof ik) en dat was het. En een lol dat we hadden, kampvuren en tot diep in de nacht doorzakken. Heerlijk gewoon.

Tja die Azoren...kom je een bord tegen onderweg Arke....Azoren....340 euro. Ga je kijken.... tja wil je meer dan een weekje in een hotel zitten en is het 3 keer zo duur. PP. Maar ja weekje later was het vier keer zo duur. Dus boeken joh. Hoe houd je jezelf voor de gek :lol: ( vandaag was het trouwens alweer 100 euro duurder, dus als jij het nog snapt)
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door DVDGuy »

thuul schreef:Maar ja weekje later was het vier keer zo duur. Dus boeken joh. Hoe houd je jezelf voor de gek :lol: ( vandaag was het trouwens alweer 100 euro duurder, dus als jij het nog snapt)
Dat heet volgens mij Cognitieve Dissonantie :mrgreen:
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Hebben ze daar dan geneesmiddelen voor? :lol:
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

jaaaaa hele goede :mrgreen:

Cognitieve Dissonantie, tja, daar sla ik dus iedereen mee om de oren ........... :oops: :oops: :oops:
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

gleuknie schreef:
vana schreef:Een reis naar de VS is echt een heel stuk duurder voor ons.
Zou dat ook te maken kunnen hebben dat jullie met een gezin zijn en wij maar met z'n tweetjes? Wij zijn met een simpele motelkamer al klaar en hoeven natuurlijk ook maar voor 2 personen te eten, al heb ik soms het gevoel dat ik honger heb voor 4. :lol: Ik had niet het gevoel dat we heel veel geld kwijt waren tijdens onze reis in Amerika, maar misschien zit ik er wel naast en is het me niet opgevallen. :lol:
DVDGuy schreef:In de USA $ 4,- per gallon en daar staat tegenover dat ik (lucky me :wink: ) binnen Europa geen kosten kwijt ben aan brandstof; dan is de USA toch al gauw duurder.
Valsspeler! :mrgreen:
Wij zijn ook samen en voor ons is een VS-rondreis van 3 weken of langer toch echt (in totaal) een flink stuk duurder dan 2 weken Griekenland.
De Amerikaanse motelovernachtingen zijn weliswaar niet zo duur, maar in Griekenland hebben we maar een week een huurauto, hebben we halfpension, kopen we geen kleding/souvenirs, betalen geen toegangsprijzen, etc. etc. Ik vind een Amerikareis echt geen goedkope vakantie. Hangt natuurlijk van je smaak af. Je kunt ook een tent meenemen en zelf koken, dat maakt het een stuk goedkoper.
Ingrid1958
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Ingrid1958 »

Het wordt saai, al die opmerkingen "zo herkenbaar", maar dus ook voor mij. Jaren geleden (1981) naar Florida geweest en jaren heimwee gehad naar die vakantie, wist ik veel dat ik het A-virus te pakken had. :lol: dat raak je idd nooooooit meer kwijt. Lucky me, in 2005-2006-2009 terug kunnen gaan, en nu in 2011 ook weer. Maar meer zaken herkenbaar hoor. ook ik moet sparen :cry: en dingen op zij zetten. Maar dat kan het wel meer bijzonder maken. Maar ik denk in sommige opzichten net als René, ik vind een vakantie USA niet altijd of soms helemaal niet duurder (in verhouding dan) als in Europa. Dit jaar (net als Derk) een talenreis geboekt, in een gastgezin, dus dat drukt behoorlijk de kosten en ik hoop er een hoop leuke contacten aan over te houden en heb er natuurlijk verschrikkelijk veel zin in. het laatste week van die talenreis ga ik zelf met de auto van SD-SF en probeer zoveel mogelijk "things to do" daar in te proppen. maar das ook niet slim, (zoals ik ook lees) je kan tenslotte niet CA in een week doen. Reden te meer om te blijven sparen en terug te gaan.
1982 Florida
2005 -2020 Atlanta / Florida (4x) / California (2x/ NYC (3x) / DC / Deep South / New England

http://www.flyingtothewest.waarbenjij.nu
Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Bericht door Lilo »

Doockles schreef: Echt jammer dat al dat moois zo ver van Europa ligt. Je zou er met de wagen naartoe moeten kunnen rijden. Dan gingen we er zeker elk jaar naartoe. Maar nu zijn het toch wel dure reizen. :|
Dat maakt het juist zo leuk ook denk ik. ALs je er met de wagen naartoe zou kunnen rijden, is het maar "gewoon". En dan is het ook voor iedereen meer bereikbaar. Omdat het verder is en vaak duurder, is het specialer. Je moet er nu iets voor over hebben: soms lang sparen, lang in het vliegtuig zitten met weinig plaats voor je benen en vaak eten dat smaakt naar ...

Wij gaan heel vaak op reis en zijn al op heel veel plaatsen geweest. Vaak zijn het droombestemmingen, maar elke keer weer zeggen wij, 'het is toch Amerika niet'.
Ik denk dan aan Australië. Zijn er 5 weken geweest en het was geweldig, maar ... het was Amerika niet. Mensen denken dat de natuur er fantastisch is, en dat is het ook, maar naar mijn mening vind je op heel weinig plaatsen canyons die dieper zijn, watervallen die knapper zijn, bossen die omvangrijker zijn, hikes die indrukwekkender zijn, zand en rotsen die roder zijn,...

Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Lilo schreef:Wij gaan heel vaak op reis en zijn al op heel veel plaatsen geweest. Vaak zijn het droombestemmingen, maar elke keer weer zeggen wij, 'het is toch Amerika niet'.
Ik denk dan aan Australië. Zijn er 5 weken geweest en het was geweldig, maar ... het was Amerika niet. Mensen denken dat de natuur er fantastisch is, en dat is het ook, maar naar mijn mening vind je op heel weinig plaatsen canyons die dieper zijn, watervallen die knapper zijn, bossen die omvangrijker zijn, hikes die indrukwekkender zijn, zand en rotsen die roder zijn,...

Lilo
Mooi, dan kan ik Australië van mijn lijstje schrappen. :wink:
Ik heb al jaren Australië op mijn lijstje staan. Het lijkt me daar erg mooi. Maar als ik dan op TV beelden van Australië zie, dan lijkt het erg op gedeeltes van Amerika. Ik vraag me altijd af of ik de natuur daar mooier zal vinden dan in de USA en Canada. Tel daarbij dat de afstanden echt enorm zijn daar en de vliegreis ook heel lang duurt. Dat is de reden waarom ik nog steeds twijfelde of we er wel of niet in de toekomst nog naar toe wilden gaan.

Marjon
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer