Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Dagelijks leven en "ongedierte"

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
jolijt
Amerika-ontdekker

Dagelijks leven en "ongedierte"

Bericht door jolijt »

Wie wil ons vertellen welke last (if any) er in zijn/haar staat is van: spinnen (giftige), schorpioenen, slangen, wespen, vliegen en muggen???
En dan bedoelen we huis/tuin en keuken last: kunnen kinderen lekker in de tuin spelen en kan dat blootvoets? Kun je lekker buiten eten en zitten zonder last van vliegen of muggen?? Zijn er andere, dierlijke, ongemakken??
Onze keus in staten is nog zo ruim (ivm werk) en het klimaat gaat waarschijnlijk de doorslag niet geven, misschien dat dit de keus iets kan terugbrengen. (De meest waarschijnlijke staten momenteel zijn: califonia, arizona, utah, colorado, illinois en virginia, maar info over andere staten is ook heel welkom)

Alvast bedankt!
Jolijt
katinka
Amerika-ontdekker

Bericht door katinka »

hoi jolijt,

wij zijn vorig jaar april -mei in North Carolina geweest en onze kinderen hebben daar heerlijk buiten kunnen spelen.
wel moesten we ze sávonds en tussen door soms even checken op teken.
daar het een boom rijken omgeving was en die dingen zich lekker uit de bomen laten vallen en naar ik begrepen heb van de fam. daar is dat hoofdzakelijk in het voorjaar het geval.Dus ook het wilden bloemen plukken van onze dames werdt verboden.omdat daar toch ook de nodige teken tussen zaten.

verder hebben we 1 keer mee gemaakt dat er een dikke spin en volgens de man des huizen een giftige zich in de schuur verschansd had maar ze hadden 1 of andere bugbomb zoals hun die noemden en dat werkte.

je hebt ook een soort van groene wespen waar ze niet al te blij mee zijn want die boorden weer gaten in het hout dus daar hadden ze ook iets voor wat je langs je huis sprayed en dan had je daar ook geen last van.

buiten eten hebben we ook gedaan natuurlijk ge-bbq het eten hadden we in een soort partytent zoals we dat hier in nl ook kennen maar met het verschil dat ze er muskiete netten rondom hebben.

en met gras maaien op de lawnmower (was btw geweldige ervaring over zo'n groot gras veld te racen) moet je wel een lange broek aan. hun dochter had dat niet gedaan en was prompt gebeten door een paardevlieg. en ik moet zeggen zwelt erg op en is absoluut geen pretje
( spelen deden de meiden wel in een korte broek) alleen met het maaien kon dat niet :?

verder zal je er vast meer aan ongedierte hebben maar buiten het boven genoemde en een possum (( die overegens wel je eenden op eet ))
hebben wij er niet gezien.
van muggen en vliegen op zich hadden we ook geen last maar misschien is dat verder in de zomer wel het geval alhoe wel het daar in april mei naar nederlandse begrippen toch redelijk zomers aan voelt.

Hopelijk heb je iets aan deze info ook al stond NC niet in je rijtje

Groetjes Katinka
Happiness comes through doors
that you didn't even know you
opened
Marcel
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Marcel »

In hoeverre je last hebt van ongedierte hangt vooral af van je precieze woonlocatie: midden in de stad, aan de rand van de stad, op het platteland, vlakbij een meer of (voormalig) moeras.

Giftige slangen: zul je in alle door jou genoemde staten tegenkomen, in het midden en westen wat meer en ook wat gevaarlijker. Illinois vermoedelijk het minst.

Giftige spinnen: idem.

Schorpioenen: woestijnachtige gebieden en wat daaraan grenst.

Fire ants: tenminste de hele zuidelijke helft; spreidt zich uit naar het noorden (kwestie van een paar jaar voordat ze overal kunnen voorkomen)

Teken: overal, vooral in boomrijke gebieden; meer dan in NL.

In NC (en dat zal ook voor VA ongeveer hetzelfde gelden) is de overlast van deze beesten tamelijk beperkt. In hoeverre je er daadwerkelijk last van hebt (lees: gevaar loopt), hangt ook af van hoe je ermee omgaat. Steek wanneer je buiten bent niet zomaar je handen onder een steen of in een gat en draag handschoenen om in de tuin te werken. Veel mensen laten hun huis preventief behandelen door een pest control service en dat schijnt goed te helpen (tegen spinnen, termieten, e.d.).
Life is good in the Tarheel State.
fcolos
Amerikakenner

Bericht door fcolos »

Ik ben in de grote steden in California (LA, SF, SD, SJose, etc) nooit enig irritant of gevaarlijk stuk ongedierte tegengekomen. Buiten de grote steden, meer de woestijn in, waren wel af en toe (giftige) slangen te vinden...
edit: behalve in zee, daar zitten nog wel eens stingrays.
jolijt
Amerika-ontdekker

Bericht door jolijt »

Kijk dit zijn reakties waar ik wat mee kan!
Katinka, zoals jij schrijft bbq in een partytent met een muskietengaas... perfecte oplossing, maar zou dus niet mijn eerste keus zijn (wat dat betreft is het mug/vlieg en wespvrije California ons prima bevallen)
En dat NC niet in het rijtje stond betekent niks hoor, van de staten die genoemd staan zijn we zeker van een aantal zakelijke mogelijkheden maar dat zegt niets over de andere staten.

Marcel, onze woonsituatie zal met oog op de kinderen (voor)stedelijk worden.
Het algemene voorkomen van de griezels en kruipers vond ik wel op internet, maar de dagelijks betekenis niet. Betekent bv handschoenen voor in de tuin plus een heropvoeding van de kinderen dat je geen last hebt van spinnen? Of moet je toch slippers of schoenen aan in het gras? En als je aan een golfbaan gaat wonen (ik noem maar een zijstraat hoor! ) kun je dan slangen verwachten...

Eigenlijk hebben we een luxe probleem... we mogen uit zoveel kiezen:-)
Magnolia87
Amerikakenner

Bericht door Magnolia87 »

Nou in Arizone heb je wel degelijk grote vogelspinnen. In tucson heb ik een Tarantula, en geloof me, in Phoenix konden ze mij horen krijsen :oops: In Sedona zitten ze ook, en vast op nog wel meer plekken.
Ook ben ik in Tucson padden ter grote van een groot konijn tegengekomen, was ook geen pretje!!

Zitten er in North Carolina grote spinnen?? Daar ga ik van de zomer heen en ik heb echt een spinnenfobie!!

En waarom zitten er in California geen vliegen/muggen en wespen??
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Hier in Colorado ligt het eraan waar je zit in de staat. Ik woon net ten oosten van Denver, en daar zie je in de zomer wel vliegen, muggen en andere irritante insecten, maar niet zoveel als in de bergen/bossen omdat het hier vrij droog is. Aan de westkant van de stad, tegen de bergen aan, zie nog weleens ratelslangen, maar waar wij zitten niet meer. De gevaarlijkste slang is hier de Bull Snake, maar als je te dichtbij komt kruipen ze meestal weg omdat ze nogal schuw zijn. Maar ook de bull snake is niet dodelijk. De zwarte weduwe spin zegt men is gevaarlijker, maar ik ben weleens door een gebeten en het was niet lastiger dan een gemene wespebeet. Verder zie je hier wel veel ander wild om je te entertainen: antilope (klein hert), mule deer, vossen, coyotes, prairie dogs, veel konijnen, eekhorns, stinkdieren (minder leuk), racoons etc.
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Ik zou me geen enorme zorgen maken over de kinderen die buiten spelen. Je moet ze wel "heropvoeden" dat als ze iets zien dat ze niet kennen, ze er niet mee proberen te spelen :wink:

Ongedierte zoals overal is erg seizoens gevoelig. We komen nu in de tijd dat de muggen/vliegen (mosquitos/nats) weer naar buiten komen. Dit is overigens alleen vervelend rond de duisternis en de rest van de dag hebben we er weinig last van.

Fire ants zijn het gehele jaar actief, en kunnen erg jeuken, verder geen enorme problemen te voorzien.

Slangen zitten overal, wij wonen in de stad (Nou ja, Dothan, AL) en ik heb er in de 6 jaar pas 1 gezien en 1 los vel achter ons huis (niet in de tuin, maar erachter in wat wildgroei)

Zolang ze op gemaaid gras spelen zijn er weinig problemen en hoeven ze ook geen schoenen/handschoenen aan, alleen zou ik ze niet aanraden om gewoon los in het bos te lopen, of in wildgroei, want dat zijn de broeiplaatsen van spinnen/slangen en ander ongedierte.

Een ander fenomeen behalve ongedierte zijn planten die je een aardige uitslag kunnen geven, zoals Poison Ivy en Poison Oak. Probeer wat foto's te downloaden en er bekend mee te worden, ik heb al verschillende malen helemaal onder gezeten (uitslag) ook op mijn gezicht en het is erg vervelend (niet dodelijk hoor).

Verder zitten er hier in het zuiden veel "lizards" en "padden" Maar daar hoef je niet bang voor te zijn. Ik pak ze constant op (omdat vrouw en kinderen er bang voor zijn, LOL).

Oh, ik vergeet bijna het "Roaches" probleem. Houdt alles netjes, vooral afvalresten, want ze zitten zo binnen. Er zijn zeer goede weermiddelen voor en ik raad je aan een "bug" service aan te kopen (komen 1 keer per maand of per 2 maanden), dat scheeld echt veel.

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
fcolos
Amerikakenner

Bericht door fcolos »

Magnolia87 schreef: En waarom zitten er in California geen vliegen/muggen en wespen??
Dat geldt voornamelijk voor steden aan de kust, en dat komt omdat ze aan de kust liggen :D
Sowieso is er voor muggen te weinig stilstaand zoet water daar. Vliegen zijn er vast wel, want elk huis heeft wel een hordeur (geen vliegen is vooral een kwestie van je troep opruimen).
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Wij wonen in Noord-Virginia en het enige ongedierte, waar we last van hebben is muggen. Maar niet erger, dan in Nederland. Er bestaan giftige slangen, maar ik heb er in de 22 jaar, dat ik hier woon en heus ook wel de natuur in ga, nog nooit een gezien. Wespen zijn er wel, maar zo'n plaag als wij in Nederland in september altijd hadden heb ik nog nooit gezien. Hetzelfde geldt voor de andere stekende insekten. Het is zaak je gras vrij van klaver te houden, dan zitten er ook geen bijen in, maar dat geldt voor NL net zo goed. Wij lopen, zodra de temperatuur aangenaam genoeg is (van maart t/m oktober zo ongeveer) op blote voeten buiten.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Marcel
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Magnolia87 schreef:Zitten er in North Carolina grote spinnen?? Daar ga ik van de zomer heen en ik heb echt een spinnenfobie!!
Nee hoor, in NC vind je geen grote spinnen zoals tarantula's e.d.. De enige gevaarlijke spinnen hier zijn de Black Widow en de Brown Recluse. De eerste komt niet gauw een huis binnen en zul je vooral aantreffen onder stenen e.d.. Het is een klein zwart beestje met (bij de vrouwtjes) een rode vlek op de buik in de vorm van een zandloper. De recluse is ook klein en bruin van kleur met vlak achter de kop een donkere vlek in de vorm van een viool. Dit beestje leeft met name in huizen, maar dan op plekjes waar ie met rust gelaten wordt. Denk aan een bergruimte waar bijna nooit iemand komt.

Mijn schoonouders die nu bijna 25 jaar in NC wonen hebben nog nooit een brown recluse in huis gezien. Wel een paar black widows onder wat rotsblokjes in een perkje met cactussen. In de emergency room waar mijn schoonmoeder werkt komen een paar keer per jaar mensen met spinnenbeten langs (op een populatie van pakweg 50.000 mensen die van dit ziekenhuis gebruik maken). Betrekkelijk zeldzaam dus.
rene.jager
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door rene.jager »

:offtopic:
Hé Marcel, verhuisd en al zie ik. Alles goed gegaan?
Wat me opviel: NC is toch de Old North Star State.
Waar komt dan de Tarheel state vandaan?
katinka
Amerika-ontdekker

Bericht door katinka »

:offtopic:
Dacht zal je op weg helpen ...zit ik natuurlijk wel in marcels vaarwater :oops:

North Carolina heeft veel verschillende nicknamen.

The land of the sky

The old North state

The turpine state

The rip van winkle state

en natuurljik The tarheel state
die laatste heeft verschilende verhalen hoe ze daar aan gekomen zijn.
in de coloniale tijd was teer een hoofd product in de nc industrie
Teer werdt verkregen door het langzaam verbranden van de longpine trees. en als de werkers dan het bos uit kwamen haden ze dus die plakkerige substantie aan hun schoenen tar-heels

Zelf vindt ik het andere verhaal hierover mooier
dat schijnt gebeurt te zijn tijdens de burger oorlog.toen de missisippie soldaten vochten tegen de North carolinians. en ze dat gevecht verloren. de missisisipie soldaten hebben toen om te pesten de hielen van de north carolinians ingesmeerd met teer, om duidelijk te maken als ze dat gelijk hadden gedaan ze wel waren blijven plakken om de slag te winnen.

Ik zal je verder niet vermoeien met de rest van de namen :lol:
had nl wat onderzoek gedaan omdat we daar vorig jaar heen gingen en na de vakantie onze oudste er een spreekbeurt overhield.
is maar goed dat ik het bewaard hebt, volgend jaar gaan we weer en nu wil de jongest een spreekbeurt houden :wink:
Ach en nu weten ze het hier ook :lol:
groetjes
**Katinka**
Happiness comes through doors
that you didn't even know you
opened
maartena
Amerikafan

Bericht door maartena »

Magnolia87 schreef:En waarom zitten er in California geen vliegen/muggen en wespen??
Die zijn er wel zeker, ik weet niet waarom men denkt van niet. Muggen en vliegen in mindere mate, maar sta er niet versteld van als je met regelmaat een wespennest tegenkomt. Althans, in mijn buurt kun je ze met regelmaat vinden.

In California kom je ook de "Black Widow" spin tegen, ik kom ze met regelmaat tegen. Deze spin vind je eigenlijk in de complete zuidelijke helft van de VS eigenlijk, van Florida tot California. De beet kan in theorie dodelijk zijn, maar in de praktijk is er niemand meer van overleden sinds de jaren 80. Een simpel anti-gif kun je bij elke drogist kopen en gewoon in huis hebben.

In het hele zuidwesten kun je in de warmere woestijngebieden wel eens ratelslangen of coyotes tegenkomen. De eerste is gevaarlijker dan de tweede, met name omdat de coyote meestal niet in de buurt van mensen komt.

Wat betrefd de kinderen.... ik zie hier altijd kinderen rond dartelen in tuinen, en gewoon op blote voetjes. Zowel in California als Arizona, ik heb met name ervaring in de zuidelijke helft van California en Arizona rond Phoenix.

"Enge beestjes" kom je in elke staat wel tegen, en ik zou eerlijk gezegd je beslissing niet daarop laten komen. Qua klimaat is het aan de westkant veel droger, dus minder muggen, terwijl aan de oostkust het af en toe een zee van muggen kan zijn, met name in bijv. Florida.

Kakkerlakken hadden wij in het eerste jaar erg veel last van. (Roaches). Niet omdat wij zo vuil waren, maar een buurvrouw twee huizen verderop was vre-se-lijk vuil, en daar stierf het dus van de kakkerlakken, en dan meteen van die grote waar je een zadel op kan zetten. Nadat de vrouw uitgezet was door de verhuurder (dat zegt ook wel wat) , de woning eens goed werd schoongemaakt, etc, zag ik geen enkele kakkerlak meer en de laatste 3 jaar ook niet meer gezien.

Een goed schoon huishouden is zeker in het zuidwesten van belang (maar dat zal elders ook wel), anders heb je inderdaad last van kakkerlakken / roaches. Als je gewoon de keuken goed schoonhoud, dan komt dat allemaal wel goed.
"I reject your reality, and substitute my own!"
Marcel
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Marcel »

rene.jager schreef::offtopic:
Hé Marcel, verhuisd en al zie ik. Alles goed gegaan?
Wat me opviel: NC is toch de Old North Star State.
Waar komt dan de Tarheel state vandaan?
Katinka heeft je al helemaal 'opgevoed' zie ik. Niets meer aan toe te voegen :)

De verhuizing ging tot dusver prima. De container heeft een weekje vertraging, de greencard kwam vandaag (8 mei) binnen, nu nog m'n SSN en een baan. Maar geen haast. Een beetje vakantie is ook wel lekker.
jolijt
Amerika-ontdekker

Bericht door jolijt »

"Enge beestjes" kom je in elke staat wel tegen, en ik zou eerlijk gezegd je beslissing niet daarop laten komen.
Nee, we laten er de beslissing niet op aankomen hoor.... maar als we twee plekken overhouden en de ene is vergeven van de muggen en de andere niet... of je zou ergens de kinderen niet lekker buiten kunnen laten spelen ivm met spinnen dan zou dat de keus toch wel beinvloeden. Maar nooit dusdanig dat we niet verhuizen hoor!!!
Het plaatje wordt zo steeds een beetje duidelijker... werk, weer, beestjes... scholen, universiteit, huizenprijzen....maar er zijn nog steeds veeeeel plaatsen over :?
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Ga naar Virginia joh (Alexandria, Vienna, Fairfax) ;)

PS. Lijkt wel of de spinnen hier in Nederland ook steeds groter worden. Ik ben in het afgelopen jaar 2 enorme joekels tegengekomen. Ik heb ze nog nooit zo groot gezien hier (lijfje zo groot als een walnoot, dikke zwarte poten eronder!)
Sandy
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Sandy schreef:(dikke zwarte poten eronder!)
Logisch... Erbovenop loopt zo lastig... :wink:
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Mack schreef:
Sandy schreef:(dikke zwarte poten eronder!)
Logisch... Erbovenop loopt zo lastig... :wink:
LOL eigenlijk zitten ze aan de zijkant : ))
Sandy
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Wij zijn hier (NC) vorig jaar komen wonen. In een voorstedelijk gebied, zeg maar. En moet zeggen dat ik wel enige aanpassingsmoeilijkheden heb gehad met de dieren hier. Ze zijn hier net als de bekers cola die je bij de Mac krijgt veel groter dan in NL. Maar nu moet ik wel zeggen dat ik me vaak al rot schrik van een grasshopper. Beest doet niks, maar is veel te groot naar mijn idee.
Heb ook al kennis gemaakt met fire ants. Prikken vervelend, maar daar blijft het bij. En ik weet nu waar ik niet moet gaan staan.
Ben ook al een paar slangen tegen gekomen en elke slang is nog steeds mij een grote shock. Weet nu een beetje welk merk gevaarlijk is, maar moet er twee keer niks van hebben.
Verder hebben wij een abonnement bij een bedrijf dat ons huis voorziet van een goedje waarbij enge beestjes ons huis niet inkomen. En dat werkt heel goed. In het appartement waar we eerst woonden zijn we twee keer nachtelijk verrast door een grote spin en dat werkt niet bevoordelijk voor je nachtrust.
Verder heb je hier vooral veel "no-see-me's". Dit zijn hele kleine mugjes die je bijna niet ziet, maar heel vervelend kunnen prikken. Inmiddels weet ik bij de drogisterij de zeer hulpzame zalfjes en sprayjes te vinden en is dat euvel ook verholpen.
Dus ja er zijn hier andere beesten en ja heb er heel erg aan moeten wennen. Maar inmiddels gaat het een stuk beter met me :wink: Het is ook gewoon een kwestie van wennen.
Als ik hier vertel dat NL onder de zeespiegel ligt, verklaren ze ons voor gek dat er zoveel mensen wonen. En als ik hier sta te stressen van een slang, kijken ze me ook heel raar aan. Het is maar waar je mee opgegroeid bent ;-)
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer