Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis cobimarijke: voor het eerst naar USA

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
cobimarijke
Amerika-newbie

Reis cobimarijke: voor het eerst naar USA

Bericht door cobimarijke »

Beste Amerika-experts!

Wij gaan begin juli met onze kinderen (20 en 24) met een camper door ZW USA reizen, en hebben een concept route gemaakt, graag jullie commentaar!
Het laatste gedeelte is nog niet ingepland, zodat we nog volop kunnen schuiven. Verder willen we geen campings van te voren reserveren om zo flexibel mogelijk te zijn, ook tips voor leuke campings zijn van harte welkom!

Dag 0 Denver-camper ophalen
Dag 1 Denver- Black Gunnison/Montrose -430 km
Dag 2 Montrose-Moab -220 km
Dag 3 Moab-Monument Valley -240 km
Dag 4 Monument Valley-Grand Canyon -290 km
Dag 5 Grand Canyon-Page , Lake Powell -220 km
Dag 6 Page-Bryce Canyon -250 km
Dag 7 Bryce Canyon-Zion -140 km
Dag 8 Zion-Las Vegas -365 km
Dag 9 Las Vegas
Dag 10 Las Vegas-Tehachapi -380 km
Dag 11 Tehachapi-Grant Grove, Giant Forest -280 km
Dag 12 Giant Forest-Yosemite -285 km
Dag 13 Yosemite
Dag 14 Yosemite-San Francisco -300 km
Dag 15 San Francisco
Dag 15 t/m 20 San Francisco-Los Angeles -720 km
Dag 20 Los Angeles – camper inleveren

Misschien is de planning tot SF wat te vol gezien de NP's die we willen bezoeken?

Marijke
jolanxyz
Amerika-expert

Re: Voor het eerst naar USA

Bericht door jolanxyz »

Je schrijft braaf de km op maar heb je ook de reistijd bekeken? Googlemaps houdt geen rekening met stops, lunchbreak, toeristische omwegen die meer km kosten maar wel erg mooi zijn etc. Wat wil je in de parken doen? Zoals het er nu uitziet is het vooral foto maken en door racen. Bijvoorbeeld: Moab heeft er 2 om de hoek liggen: Canyonlands en Arches. Hoeveel tijd heb je gecalculeerd voor het bezoeken van die parken? De meeste mensen blijven tenminste 2 nachten (en dat is nog krap, 2 NP's op 1 dag) maar bij voorkeur 3 nachten in Moab om beide parken eer aan te doen. Datzelfde heb je eigenlijk ook bij Page en Zion. Het kan zo wel maar ik neem aan dat de kinderen (nou ja kind) ook iets willen doen zoals wandelingen, paardrijden, raften, jeeptochten ed. Waar wou je die tijd vandaan halen? Lees het forum eens door, bekijk eens wat reisverslagen en zoek eens op www.nps.gov naar info over de parken. Dat geeft je een beter beeld van wat je wil en wat qua tijd kan.
sifaka
Amerikafan

Bericht door sifaka »

idd weinig tijd over voor het ondernemen van activiteiten en het ECHT bezoeken/verkennen van enkele parken! Ik zou de route iets inkorten en in de plaatsen die je dan aandoet meer de tijd nemen!

Succes
6-10-2011 t/m 2-01-2012: rondje Zuidwest + Chicago - Miami

http://goingusa2011.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
johan1973
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door johan1973 »

Marijke,
Probeer mintens 1 nacht extra nacht in Moab (Canyonlands Campground).
Het is trouwen erg mooi om via Grand Junction en de UT-128 langs de Colorado River naar Moab te rijden.
Eventueel een extra nacht in Grand Canyon of Page (Wahweap Camground), bij Page heb je Antelope Canyon, Lake Powell, Horseshoe Bend, etc.
Voor Zion een extra nacht indien je wat langere wandelingen wil doen.
Bij Las Vegas is volgens de experts Sam's Town de ideale campground, met een shuttle bus naar de Strip.
2 nachten San Francisco is al aardig (maar mooiere is 2 volle dagen).
Voor de kust route heb je minstens 2 dagen nodig.
Hebben jullie na het inleveren nog een nacht in LA?
Ik vermoed dat je met een RV in juli in de parken en in Moab beter wel kunt reserveren.
Johan
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Ik mag aannemen dat de vluchten geboekt zijn? Zo niet, dan is het handiger om te starten in Phoenix en Moab te vergeten. Ik vind het wel opvallend dat de eerste week een raceroute is, maar vanaf Las Vegas vind ik de route prima.

Als de vluchten wel geboekt zijn, dan zou ik meteen van Denver naar Moab rijden als ik jullie was om tijd te winnen. Zo'n eerste dag ben je toch heel vroeg wakker door het tijdsverschil. Om overal genoeg tijd te hebben zou ik dan Zion en Bryce Canyon laten vallen als ik jullie was en de route ongeveer zo doen.:

Dag 1 Denver - Moab
Dag 2 Moab
Dag 3 Moab
Dag 4 Moab - Monument Valley
Dag 5 Monument Valley - Page
Dag 6 Page
Dag 7 Page - Grand Canyon
Dag 8 Grand Canyon - Las Vegas
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Dag 1 t/m 8 zijn veel te vol, ik zou Bryce en Zion vergeten, en een dag extra in Moab nemen (Canyonland, Arches, Death Horse Point en Moab zelf, eigenlijk is drie dagen het minimum).

Zoiets:

Dag 0 Denver-camper ophalen
Dag 1 Denver- Black Gunnison/Montrose -430 km
Dag 2 Montrose-Moab -220 km
Dag 3 Moab
Dag 4 Moab-Monument valley
Dag 5 Monum. Val.-Page
Dag 6 Page-Grand Canyon
Dag 7 Grand canyon- Las vegas
Dag 8 Las Vegas

Of wat gleuknie zegt, hoewel ik zelf Denver naar Moab op 1 dag wat ver vindt met een camper.
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Pete.Z schreef:Of wat gleuknie zegt, hoewel ik zelf Denver naar Moab op 1 dag wat ver vindt met een camper.
Ik heb ook naar de reistijd gekeken, wat mij belangrijker lijkt dan de afstand. Naar Montrose is ongeveer 5,5 uur vanaf Denver en rechtstreeks van Denver naar Moab via de I-70 is het ongeveer 6 uur volgens google maps. Vandaar dat ik ook aanraad om meteen naar Moab te rijden om zo tijd te winnen, ook al zal de route via de I-70 minder mooi zijn.
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
suusja
Amerikakenner

Bericht door suusja »

Hoi,

Ik zou je willen aanraden toch te reserveren. Zeker als je in de parken wilt overnachten wat wel het mooist en praktisch is!
Ook Yosemite moet je zeker zo snel mogelijk reserveren.

Groetjes Susanne
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Yosemite lukt al niet meer, maar kijk alvast wat er nog wel vrij is in de buurt. Je kunt alles op de bonnenfooi doen maar je zult dan wel moeten zoeken naar een camping, en vaak ver van de parken af zitten. Reserveren heeft z'n nadelen, maar het is ook wel prettig als je je niet hoeft te haasten om nog ergens een palatsje te vinden.

Marianne
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Laat ik het nog eens lastig maken :D
Ik zou Black Canyon inruilen voor Colorado National Monument. Dat vond ik mooier en je bent al gelijk een eind richting Moab.
En dan natuurlijk kamperen op de campground daar. Wij hadden daar vorig jaar een prachtige plek met een geweldig uitzicht over het dal.
dimple
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door dimple »

Is dat 0 ook de aankomst dag? Want je mag met een camper niet op dezelfde dag ophalen als dat je met het vliegtuig aankomt.

Ik heb me dit laten vertellen en niet uit eigen ervaring. Maar dat zou betekenen dat je een dag minder hebt om rond te reizen omdat je vaak lang bezig bent met ophalen van de camper en inkopen doen.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

gleuknie schreef:
Pete.Z schreef:Of wat gleuknie zegt, hoewel ik zelf Denver naar Moab op 1 dag wat ver vindt met een camper.
Ik heb ook naar de reistijd gekeken, wat mij belangrijker lijkt dan de afstand. Naar Montrose is ongeveer 5,5 uur vanaf Denver en rechtstreeks van Denver naar Moab via de I-70 is het ongeveer 6 uur volgens google maps. Vandaar dat ik ook aanraad om meteen naar Moab te rijden om zo tijd te winnen, ook al zal de route via de I-70 minder mooi zijn.

Je hebt gelijk, via de I-70 is het goed te doen, ik ging eigenlijk van de originele route uit. (die wel mooier is inderdaad)
cobimarijke
Amerika-newbie

Re: Reis cobimarijke: voor het eerst naar USA

Hoi allemaal, alvast bedankt voor jullie reacties, we gaan het eerste deel van onze route aanpassen.
Dimple: dag 0 is de eerste dag dat we de camper hebben, we hebben dan al een overnachting na aankomst gehad (idd verplicht), en overnachten met de camper vlakbij Denver (oefenen met rijden, boodschappen doen,etc.)

Marijke
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

cobimarijke schreef:Dag 10 Las Vegas-Tehachapi -380 km
Dag 11 Tehachapi-Grant Grove, Giant Forest -280 km
Dag 12 Giant Forest-Yosemite -285 km
Ik heb Tehachapi eens opgezocht en ik zie dat jullie onderlangs willen rijden naar Yosemite. Het is veel mooier om van Las Vegas naar Lee Vining te rijden, zodat je de dag erna via de Tioga Pass naar Yosemite kunt rijden. Je wint hier dan ook nog eens een dag mee.:

Las Vegas - Lee Vining (535km., dus een lange rit.)
Lee Vining - Yosemite (123km.)
Groetjes René

cobimarijke
Amerika-newbie

Voor het eerst naar USA-2

Beste reizigers, ik heb op 17 mei ons eerste reisplan aan jullie voorgelegd (camper-ouders met 2 volwassen kinderen), alle tips goed gelezen, en het reisschema aangepast:

5 juli Vlucht A’dam-Washington-Denver (hotel Comfort Inn)
6 juli Denver-camper ophalen (Dakota Ridge RV Part)
7 juli Denver- Moab
8 juli Moab (Canyonlands)
9 juli Moab- (Fiery Furnace tour)
10 juli Moab-Monument Valley
11 juli Monument Valley-Page -
12 juli Page (Antelope canyon) -
13 juli Page-Grand Canyon
14 juli Grand Canyon-Las Vegas
15 juli Las Vegas
16 juli Las Vegas-Lee Vining
17 juli Lee Vining-Yosemite (via Tioga Road)
18 juli Yosemite
19 juli Yosemite
20 juli Yosemite-San Francisco
21 juli San Francisco
22 t/m 26 juli San Francisco-Los Angeles
26 juli Los Angeles – camper inleveren (Crown Plaza)
27 juli Vlucht Los Angeles-Washington-A’dam

We hebben nu Zion en Bryce ingeleverd om andere parken rustiger te kunnen bekijken, goed idee? We hebben alvast 3 nachten op een camping in Moab gereserveerd. De tussenstops tussen San Francisco en Los Angeles liggen nog niet vast, wie weet er mooie campings? We willen langs de kust (Highway 1) rijden.

Groeten, Marijke

* Note mod - Marco:
De twee topics over dezelfde reis samengevoegd. Zo blijven de antwoorden en vragen bij elkaar, dat is wel zo duidelijk voor iedereen.
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Voor het eerst naar USA-2

Bericht door gleuknie »

Ik vind het een mooie route zo. :thumbup:
Ik zou de 22ste ook nog in San Francisco blijven, want die stad verdient zeker 2 volle dagen.
Groetjes René

sifaka
Amerikafan

Bericht door sifaka »

Mooie route! Een hele verbetering met de eerste opzet. Ik begrijp dat je zelf ook nog niet weet hoeveel dagen je in SF en/of LA wilt blijven?
6-10-2011 t/m 2-01-2012: rondje Zuidwest + Chicago - Miami

http://goingusa2011.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
cobimarijke
Amerika-newbie

Ik weet inderdaad nog niet hoelang we in San Francisco zullen blijven, en de kans is groot dat we Los Angeles deze reis verder niet bezoeken. Dit is ook afhankelijk van alle leuke dingen die we tussen SF en LA langs de kust tegen gaan komen..

Marijke
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer