Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
1 namiddag in Grand Canyon: hoe maak ik er het beste van?
-
- Amerika-ontdekker
1 namiddag in Grand Canyon: hoe maak ik er het beste van?
Begin juni hebik (helaas) slechts 1 namiddag / avond om de Grand Canyon (voor mijn eerste keer) te bezoeken. Met vroeg opstaan kan ik er rond 16 a 17 uur geraken. Half8 gaat de zon onder dus hebben we zo'n 3 a 4-tal uur. Hierna moeten we nog naar het hotel in Flagstaff (alles ligt vast).
Nu is mijn vraag hoe ik dit het beste aanpak om er toch nog het beste van te maken?
Alvast zeer veel dank voor de hulp!
Nu is mijn vraag hoe ik dit het beste aanpak om er toch nog het beste van te maken?
Alvast zeer veel dank voor de hulp!
- pollyblue
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 30
Re: 1 namiddag in Grand Canyon: hoe maak ik er het beste van
Misschien is het dan het best om de south rim af te rijden -met onderweg te stoppen voor enkele viewpoints- tot aan de desert view watchtower , daar de zonsondergang mee te pikken en dan terug te keren richting Flagstaff. Van desert view is het zo'n 1.5 uur rijden tot Flagstaff.
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
De weg terugrijden in het donker lijkt me niet erg aangewezen. Ttz, ik zou er niet gerust in zijn wat wild ed betreft.
Groetjes,
Carine
Carine
Kom je vanaf het oosten het park in gereden? Dan kun je onderweg een aantal uitzichtpunten bekijken en daarna stoppen bij het visitors centrum. Vanuit daar kun je een heel stuk langs het rim lopen. En natuurlijk als laatste de zonsondergang meemaken! In het park kunnen ze je vertellen hoe laat en waar je dit het beste kunt bekijken. Ik zou eten van te voren alvast kopen en dan ergens tijdens je wandeling opeten. Terugrijden in het donker is trouwens niet echt aan te bevelen.
Vanuit waar kom je? Dat kan ook wel handig zijn om te weten.
-
- Amerika-ontdekker
Vergeten vermelden, ik kom vanuit het zuiden (Williams)Rover schreef:Vanuit waar kom je? Dat kan ook wel handig zijn om te weten.
- pollyblue
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 30
In het donker de grand canyon verlaten heb ik al meerdere keren gedaan, ging probleemloos.
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
In het donker de canyon verlaten is zeker geen probleem. Wij zijn in het donker van Kingman naar Vegas gereden. Een twee maal twee weg, totaal geen probleem. Tot er ineens een coyote voor je auto verschijnt.
Ik dacht eerst ook : och wat is daar nu aan, in het donker rijden. Maar nu denk ik dat niet meer. Ben er toen serieus van geschrokken en weet nu dat dit niet zo maar een alleenstaand geval is.
En de weg naar de canyon kan je niet vergelijken met de weg tussen Kingman en Vegas.
Natuurlijk is het haalbaar, maar vergeet niet dat dit kan gebeuren.
Ik dacht eerst ook : och wat is daar nu aan, in het donker rijden. Maar nu denk ik dat niet meer. Ben er toen serieus van geschrokken en weet nu dat dit niet zo maar een alleenstaand geval is.
En de weg naar de canyon kan je niet vergelijken met de weg tussen Kingman en Vegas.
Natuurlijk is het haalbaar, maar vergeet niet dat dit kan gebeuren.
Groetjes,
Carine
Carine
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zorg dat je zo goed mogelijk voorbereid bent, zodat je weet waar en wanneer de bussen lopen, waar de uitzichtpunten zijn etc. Je krijgt bij de ingang van het park een krantje, maar je kunt het online bekijken en je zo voorbereiden. Zie hier die voor dit voorjaar. Kijk ook eens op de NPS-site bij plan your visit om te zien wat er aan mogelijkheden zijn.
Ik denk dat je het beste de auto meteen kunt parkeren, en dan met de bus verder het park in kunt gaan.
Hoe je je bezoek precies invult is een kwestie van perosonlijke voorkeur, daar kunnen we niet echt in adviseren. Wil je wat uitzichtpunten doen, of een stuk naar beneden lopen?
Marianne
Ik denk dat je het beste de auto meteen kunt parkeren, en dan met de bus verder het park in kunt gaan.
Hoe je je bezoek precies invult is een kwestie van perosonlijke voorkeur, daar kunnen we niet echt in adviseren. Wil je wat uitzichtpunten doen, of een stuk naar beneden lopen?
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Liever uitzichtpunten, ik denk dat we op die manier "meer" van het park kunnen zien.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou dan een stuk van de route naar Hermits Rest doen (met de shuttlebus en regelmatig uitstappen) en dan de zonsondergang ergens langs de east rim meepakken. Dan ben je al een eindje op weg richting Flagstaff.
Persoonlijk denk ik dat een wandeling naar beneden heel veel toevoegt, het kost je wel wat tijd. Maar een stuk BAT en dan de east rim lijkt me wel te doen.
Marianne
Persoonlijk denk ik dat een wandeling naar beneden heel veel toevoegt, het kost je wel wat tijd. Maar een stuk BAT en dan de east rim lijkt me wel te doen.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
3 vraagjes (sorry)
1/ Rij ik dan best langs de east rim naar flagstaff of via Tusayan en dan de 180? Het lijkt me dat de east rim dan wel wat moeilijker rijden is in het donker, vergeleken met de zuidelijke route. En in het donker heb je aan de viewpoints ook niets meer...
2/ Het is niet aangeraden om 's nachts terug te rijden, maar wat zijn dan de gevaren / risico's precies? Dat het heel donker zal zijn begrijp ik en ik las ook iets van loslopend wild. Maar als je er op voorbereid bent en je past je snelheid aan, is het dan niet doenbaar? Een verwittigd man...
3/ Waar parkeer ik best als ik in de namiddag arriveer? Ik kan me voorstellen dat heel wat parkings al vol zullen staan, en dat het daar niet vol parkeerwachters loopt om mij een plekje te wijzen
Als ik dat op voorhand weet kan ik recht naar een "goede parking" rijden zonder onnodig (veel) tijd te verliezen.

1/ Rij ik dan best langs de east rim naar flagstaff of via Tusayan en dan de 180? Het lijkt me dat de east rim dan wel wat moeilijker rijden is in het donker, vergeleken met de zuidelijke route. En in het donker heb je aan de viewpoints ook niets meer...
2/ Het is niet aangeraden om 's nachts terug te rijden, maar wat zijn dan de gevaren / risico's precies? Dat het heel donker zal zijn begrijp ik en ik las ook iets van loslopend wild. Maar als je er op voorbereid bent en je past je snelheid aan, is het dan niet doenbaar? Een verwittigd man...
3/ Waar parkeer ik best als ik in de namiddag arriveer? Ik kan me voorstellen dat heel wat parkings al vol zullen staan, en dat het daar niet vol parkeerwachters loopt om mij een plekje te wijzen

Misschien ten overvloede , maar heb je al eens op de onderstaande site gekeken
http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/na ... anyon.html
http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/na ... anyon.html
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het idee was natuurlijk om de viewpoints te doen als het nog licht is. Je zou ergens langs de eastrim de zonsondergang kunnen bekijken, hoe verder je voor het donker naar het oosten gaat, hoe korter je in het donker rijdt. Ik weet niet of de andere route prettiger rijdt in het donker, je kunt ook de eastrim overslaan natuurlijk.Chris Maes schreef:1/ Rij ik dan best langs de east rim naar flagstaff of via Tusayan en dan de 180? Het lijkt me dat de east rim dan wel wat moeilijker rijden is in het donker, vergeleken met de zuidelijke route. En in het donker heb je aan de viewpoints ook niets meer...
We kunnen moeilijk vanuit hier en van te voren zien waar er nog parkeergelegenheid is. Ik heb je al een link gegeven van het krantje, daarin staan handige tips (ook voor je planning, beste plaatsen voor de zondsondergang etc) en ook plattegrondjes met de parkeerplaatsen erop aangegeven.Chris Maes schreef: 3/ Waar parkeer ik best als ik in de namiddag arriveer? Ik kan me voorstellen dat heel wat parkings al vol zullen staan, en dat het daar niet vol parkeerwachters loopt om mij een plekje te wijzenAls ik dat op voorhand weet kan ik recht naar een "goede parking" rijden zonder onnodig (veel) tijd te verliezen.
Marianne
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Parkeren lukt opvallend vaak nog bij de Maswik Lodge, is mijn ervaring.
Je kan dan lopend in 5 minuten naar de rand, en komt dan uit bij het opstappunt voor de bus naar hermits rest.
Ik zou die bus nemen, en dan vanaf daar een paar punten teruglopen, heb je een mooi uitzicht over de canyon, en vaak relatief rustig.
In het donker rijden kan prima, gewoon goed opletten omdat er inderdaad wel eens wat kan oversteken.
Je kan dan lopend in 5 minuten naar de rand, en komt dan uit bij het opstappunt voor de bus naar hermits rest.
Ik zou die bus nemen, en dan vanaf daar een paar punten teruglopen, heb je een mooi uitzicht over de canyon, en vaak relatief rustig.
In het donker rijden kan prima, gewoon goed opletten omdat er inderdaad wel eens wat kan oversteken.
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Wij hebben wegens omstandigheden vorig jaar veel in het donker gereden en het is me 100% meegevallen.Chris Maes schreef:2/ Het is niet aangeraden om 's nachts terug te rijden, maar wat zijn dan de gevaren / risico's precies? Dat het heel donker zal zijn begrijp ik en ik las ook iets van loslopend wild. Maar als je er op voorbereid bent en je past je snelheid aan, is het dan niet doenbaar? Een verwittigd man...
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
wij hebben vorig in de buurt van de grand canyon (ongepland , wegens onweer) in het donker gereden en ons is het super hard tegengevallen. Het was heel moeilijk om ons hotel te vinden! donker = echt donker om nog maar te zwijgen van herten die daar in het pikkedonker plots op de baan staan.
Bij onze maart reis (=vroeg donker) hebben wij ook twee keer in het donker gereden. Eén keer bewust dat was langs een drukke goed verlichte highway en dus goed te doen. Een keer weer ongepland in de buurt van Flagstaff en dat viel weer enorm tegen.
Ik zou het nooit aanraden in de buurt van de grand canyon!
Bij onze maart reis (=vroeg donker) hebben wij ook twee keer in het donker gereden. Eén keer bewust dat was langs een drukke goed verlichte highway en dus goed te doen. Een keer weer ongepland in de buurt van Flagstaff en dat viel weer enorm tegen.
Ik zou het nooit aanraden in de buurt van de grand canyon!
Wij vonden het ook in de zomer een HEL s'nachts rijden, dan wel aan de oostkust. Het was zo verschrikkelijk intensief om je te concentreren op de weg in het nationale park in Maine, hadden we ons verschrikkelijk op verkeken. We wisselden van driver af elk half uur om de concentratie erin te houden. Zag er wel grappig uit opzich, je moest helemaal met je neus tegen de voorruit plakken voor een stukje zicht. Weet niet hoe dat in ZW is.. maar in algemeen ook hier een vote om het af te raden.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
In het donker kan echt prima, gewoon op je gemak naar Flagstaff rijden.
Ja, het is aardedonker en er zullen beesten oversteken, maar met geconcentreerd rijden is er niets aan de hand.(en geen 140 natuurlijk)
Wel is het doodzonde, want je mist veel mooie uitzichten.
Waarom boek je het hotel in Flagstaff trouwens niet om naar iets aan de rim of in Tusayan?
Heb je het hele "probleem" gelijk opgelost
Ja, het is aardedonker en er zullen beesten oversteken, maar met geconcentreerd rijden is er niets aan de hand.(en geen 140 natuurlijk)
Wel is het doodzonde, want je mist veel mooie uitzichten.
Waarom boek je het hotel in Flagstaff trouwens niet om naar iets aan de rim of in Tusayan?
-
- Amerika-ontdekker
Het hotel is via connections geboekt en ik krijg bij een wijziging / annulatie geen euro meer terug...Pete.Z schreef:Waarom boek je het hotel in Flagstaff trouwens niet om naar iets aan de rim of in Tusayan?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht