Winnaar DV2012: Georgie!!

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6136
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Ik ben een winnaar DV2012!!

Bericht door Old Faithful »

Geweldig. Proficiat. :wav:
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Re: Ik ben een winnaar DV2012!!

Bericht door nieuwenoord »

Ik begrijp je twijfels ook wel hoor. Je huisje, je ouders, je zusje (o, zo'n leuk meisje!) en alles wat je hier zult missen. Plus het geld natuurlijk. Praat veel met degenen die je na staan en misschien kunnen helpen Sophie. Ik kan me niet voorstellen dat er geen oplossingen zijn, zeker omdat wonen bij je ouders bijvoorbeeld maar voor korte tijd is.
Gebruikersavatar
Georgie
Amerika-expert
Berichten: 3845
Lid geworden op: 04 mei 2006, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Ik ben een winnaar DV2012!!

Bericht door Georgie »

Precies, het zijn zorgen, maar geen onoverkomelijke problemen.

Ik zal binnenkort even een financiele schets maken waar jullie op mogen schieten en mee kunnen denken. Ik kan alle hulp gebruiken met inventieve ideeen :) En dan daarna natuurlijk bedenken waar ik heen zou kunnen, echt een kritische blik daar op werpen, maar dat komt t.z.t. wel.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Klaasenfroukje
Amerika-ontdekker
Berichten: 41
Lid geworden op: 01 jan 2010, 19:08
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Lage (D)

Re: Ik ben een winnaar DV2012!!

Bericht door Klaasenfroukje »

Van harte gefeliciteerd en alvast veel succes en plezier met je voorbereidingen!


Groeten,

Klaas en Froukje
Gebruikersavatar
Anja79
Amerikakenner
Berichten: 585
Lid geworden op: 13 feb 2008, 20:55
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Ik ben een winnaar DV2012!!

Bericht door Anja79 »

Super goed nieuws, Sophie!!! :clap: :clap: Gefeliciteerd!
Heel veel succes met het maken van keuzes de komende tijd!!
Staceybeesie
Amerika-expert
Berichten: 5154
Lid geworden op: 02 dec 2004, 17:23
Locatie: USA

Re: Ik ben een winnaar DV2012!!

Bericht door Staceybeesie »

Afbeelding

Hartstikke gefeliciteerd!!!!
Helemaal geweldig. En natuurlijk ga je dat gewoon doen. De zaken die je opnoemt zijn allemaal bijzaken en twee jaar van nu, lach je daar om.
Als iemand het kan, ben jij het meid! Nogmaals gefeliciteerd!!!
suebrons
Amerikakenner
Berichten: 521
Lid geworden op: 24 apr 2006, 20:35
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Orlando, FL
Contacteer:

Re: Ik ben een winnaar DV2012!!

Bericht door suebrons »

Kijk dat is nou nog eens een goed bericht op de zondag morgen (nou ja mijn morgen dan lol).

Gefeliciteerd.

Sue in Orlando, FL
DV2007
Via de DV2007 permanent in de USA (eerst in Los Angeles en nu in Orlando)

Kijk ook eens op mijn weblog:
http://www.sueintheusa-nl.blogspot.com
Gebruikersavatar
hekkie
Amerika-expert
Berichten: 14467
Lid geworden op: 31 mar 2004, 14:40
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Assen
Contacteer:

Re: Ik ben een winnaar DV2012!!

Bericht door hekkie »

Super fantastisch Sophie! Gefeliciteerd! Voor mijn gevoel komt dit ook op het juiste moment voor jou. En wat een kans om je droom waarheid te laten worden!
All the rest zijn "problemen" die oplosbaar zijn of consequenties van een keuze die je maakt. Er zijn altijd minder leuke kanten en zeker wat je familie betreft ook niet altijd even gemakkelijk. Maar meid deze kans biedt jou met jouw kwaliteiten geweldige mogelijkheden! Ik ben heel blij voor.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Gebruikersavatar
Georgie
Amerika-expert
Berichten: 3845
Lid geworden op: 04 mei 2006, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Ik ben een winnaar DV2012!!

Bericht door Georgie »

Dank je lieve Marjan! :)

Ik begin ook steeds meer te denken dat dit zo heeft moeten zijn :)
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Gebruikersavatar
Dento
Amerika-expert
Berichten: 10199
Lid geworden op: 08 sep 2003, 07:36
Locatie: Thornton, Colorado, USA
Contacteer:

Re: Ik ben een winnaar DV2012!!

Bericht door Dento »

Net al op facebook, nu hier ook: van harte! Ergens had het niet op een beter moment kunnen komen, natuurlijk, nu je toch al keuzes moest maken in je leven over wat je verder wilt gaan doen. En dan is bij de eerste keer winnen met zo'n laag case number inderdaad misschien zoals het heeft moeten zijn. Gefeliciteerd!
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Raafje87
Amerikakenner
Berichten: 525
Lid geworden op: 23 okt 2010, 14:50
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Omgeving Utrecht
Contacteer:

Re: Ik ben een winnaar DV2012!!

Bericht door Raafje87 »

Ja dit heeft zo moeten zijn, dit betekent namelijk dat ik er straks een extra bezoekadres bij heb in de vakantie :lol:

Maar serieus, dit is zo een super kans!! Ik ga je in de gaten houden de komende tijd, ben zoooo benieuwd hoe het allemaal gaat lopen, erg leuk Sophie!

Groetjes
Op naar de volgende reis... http://www.emintheusa.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Arizona
Amerikafan
Berichten: 314
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:48
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Winnaars DV2012: Georgie!!

Bericht door Arizona »

Wat SUPERGAAF dat je gewonnen hebt!! Gefeliciteerd!!
Ben heel erg benieuwd waar je uiteindelijk terecht komt, heel veel succes!! :thumbup:
States visited: AZ, CA, DC, DE, FL, HI, IL, MD, NV, NJ, NY, PA, UT, VA
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18763
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Winnaars DV2012: Georgie!!

Bericht door kastelke »

Sophie, proficiat!

En ik zou toch echt wel overwegen om terug bij je moeder of vader in te gaan wonen. Het is immers maar tijdelijk! Tel gewoon uit wat het je extra aan geld kan opleveren! Daar kan je je visumkosten en je vliegtuigticket van betalen.
Met zo'n laag casenumber ga je snel aan de beurt zijn. Kijk eens even in de sticky's van vorige jaren, de winnaars zijn in het groen aangeduid en er staat hun casenumber en ook wanneer ze hun final interview hadden... Maar: je kan je vertrek ook nog even een paar maanden uistellen natuurlijk door je papieren altijd pas tegen het einde terug te sturen ipv onmiddellijk binnen de week. En ook je medical en je interview kan je zo nog wat vooruit schuiven.

Alle tekens in je leven duiden er op dat dit echt wel het juiste moment voor je is. Dus nu nog proberen om die financien nog wat op te krikken... Neem eender welke job aan, als het maar goed betaald. En tracht die job ook zo te zien: het is een middel om geld in het laadje te krijgen. Plezier, dat zal je later dan wel in je werk gaan vinden. ;-)

De oostkust is een prachtige streek, ik zou er zelf ook niet aan twijfelen moest ik jong zijn en winnen. De streek rond Raleigh (research triangle in NC) spreken me aan. Wij hebben vrienden in Greenville (SC) en zij vinden het daar ook prachtig, maar ik weet niet hoe de economische situatie is. Het is in vergelijking met NJ in ieder geval spotgoedkoop! En Atlanta natuurlijk ook niet over het hoofd zien!

Tracht asap een netwerk ginder uit te bouwen, via LinkedIn bijvoorbeeld. Leg contacten met mensen in het vakgebied waar je wilt gaan werken. Via via geraak je dan misschien wel aan een job!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Gebruikersavatar
Petra/VS
Medebeheerder
Berichten: 19663
Lid geworden op: 07 sep 2003, 15:10
Locatie: Washington DC metro
Contacteer:

Re: Winnaars DV2012: Georgie!!

Bericht door Petra/VS »

Wow, Sophie, ik moest echt even twee keer kijken, dat jij het echt was. Gefeliciteerd!!! Zoals anderen al schreven heeft dit zo moeten zijn. Als je besluit hier ergens in Virginia te gaan wonen (Richmond is leuk en minder duur, bijvoorbeeld) help ik je graag. Veel succes met voorbereiden!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
kirstenenluis
Amerika-ontdekker
Berichten: 92
Lid geworden op: 16 mar 2008, 21:06

Re: Winnaars DV2012: Georgie!!

Bericht door kirstenenluis »

Sophie, wat geweldig dat je gewonnen hebt...en tje, vele zijn me voor gegaan, maar het had zo moeten zijn...

Heel veel succes met al het uitzoeken, etc... :thumbup:
Gebruikersavatar
Bandido
Amerika-expert
Berichten: 5065
Lid geworden op: 21 jan 2007, 13:49
Locatie: Atlanta, Georgia, USA

Re: Winnaars DV2012: Georgie!!

Bericht door Bandido »

Ongelooflijk, wat geweldig voor je! Ook namens mij van harte gefeliciteerd! Wat een enorme kans en de timing kon eigenlijk gewoon niet beter. Laat het nu vooral even op je inwerken, je hoeft nu verder ook nog niks te doen. Het duurt allemaal nog wel even en je hebt nog tijd zat om alles voor te bereiden. Maar laat het vooral weten als je vragen hebt, ik help je graag verder en de rest hier natuurlijk ook. :wink:
"Keep Georgia On Your Mind"
Gebruikersavatar
1250
Amerika-expert
Berichten: 2625
Lid geworden op: 15 jan 2009, 17:13
Locatie: Fort Collins, CO

Re: Winnaars DV2012: Georgie!!

Bericht door 1250 »

Super gefeliciteerd Sophie! Een hele mooie kans om een heel mooi leven op te bouwen in de VS!
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
Gebruikersavatar
Corry
Amerika-expert
Berichten: 3095
Lid geworden op: 19 feb 2004, 12:28
Locatie: Amsterdam

Re: Winnaars DV2012: Georgie!!

Bericht door Corry »

Jeepers Sophie, wat onwerkelijk!! Ik wens je veel succes met het nemen van een beslissing. Idd een once in à lifetime!
Gefeliciteerd!!!!!
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Youdid
Amerikafan
Berichten: 197
Lid geworden op: 22 feb 2011, 10:09
Locatie: Arnhem

Re: Winnaars DV2012: Georgie!!

Bericht door Youdid »

Congrats!!!!!! :clap:
I have loved the stars too fondly to be fearful of the night
Gebruikersavatar
guernsey69
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 25 sep 2009, 18:40

Re: Winnaars DV2012: Georgie!!

Bericht door guernsey69 »

Hey Sophie,
Waar ik nieuwsgierig naar ben is het feit dat je al sinds 4 mei 2006 lid bent van dit forum (bijna een 5-jarig jubileum) :occasion9:
maar nu pas voor de eerste keer hebt meegedaan aan de DV ?
Wat was je reden om nu mee te doen ?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer