Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Smartphone gebruiken in USA
Smartphone gebruiken in USA
Wij overwegen de aanschaf van een smartphone (géén iPhone, maar misschien een HTC of Samsung Galaxy), maar we weten er eigenlijk veel te weinig van af.
Nu is de vraag of zo'n telefoon in Amerika hetzelfde kan als in Nederland.
Kun je daar dan ook gratis surfen over internet, of kost dat geld?
Kun je het zien als een vervanging voor de mini notebook, of is het totaal iets anders?
En kun je er ook mee navigeren?
Jullie tips en ervaringen zijn zeer welkom.
Nu is de vraag of zo'n telefoon in Amerika hetzelfde kan als in Nederland.
Kun je daar dan ook gratis surfen over internet, of kost dat geld?
Kun je het zien als een vervanging voor de mini notebook, of is het totaal iets anders?
En kun je er ook mee navigeren?
Jullie tips en ervaringen zijn zeer welkom.
16x USA / 30 staten
- pollyblue
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 30
Re: Smartphone gebruiken in USA
Ik heb zelf een samsung galaxy en die werkt in de usa perfect. Via wifi heb je verbinding waar mogelijk, 3g kan je best uitschakelen wegens de hoge kosten. Met een smartphone kan je dus surfen op het net, je mails beantwoorden en ja, ook navigeren. Er is een ingebouwde gps in de galaxy.
pollyblue schreef:Ik heb zelf een samsung galaxy en die werkt in de usa perfect. Via wifi heb je verbinding waar mogelijk, 3g kan je best uitschakelen wegens de hoge kosten. Met een smartphone kan je dus surfen op het net, je mails beantwoorden en ja, ook navigeren. Er is een ingebouwde gps in de galaxy.
Hoe kan je navigeren op WiFi? Gratis surfen kan niet in Amerika buiten WiFi vrees ik, als het wel kan laat me dat even weten, heb nu een dure internet bundel

- Dennis82
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Navigeren doe je niet via WiFi (draadloos internet via een router/modem) maar via GPS (satellieten in de lucht). Dit laatste is altijd mogelijk als je telefoon een ingebouwde GPS ontvanger heeft. Zodra je dus navigatie software op je telefoon hebt kun je navigeren. Nu heeft zo'n Samsung als besturingssysteem Android en daar zit standaard Google maps navigatie in. Hier zit echter wel één nadeel aan. De kaarten worden altijd real time ingeladen waardoor je dus een mobiel internet abonnement moet hebben om via 3G/UMTS die date te kunnen downloaden. Als je geen data bundel hebt kan dit nogal hoge kosten opleveren. Ik weet ook niet precies hoe dit in Amerika zit. Er bestaan ook pakketten voor op je telefoon die de mappen alvast op je telefoon zetten waardoor je dus die niet meer hoeft te downloaden en dan kost het je verder helemaal niets meer.
Mocht je trouwens gebruik gaan maken van je navigatie op je telefoon dan is een auto lader wel een verplichting trouwens. Bij mijn HTC Desire (ook een Android toestel) is mijn batterij met navigeren echt zo leeg.
Mocht je trouwens gebruik gaan maken van je navigatie op je telefoon dan is een auto lader wel een verplichting trouwens. Bij mijn HTC Desire (ook een Android toestel) is mijn batterij met navigeren echt zo leeg.
NYC 2011 - 5-11 mei zit er al weer op. Wat een geweldige stad.
Foto's op http://www.flickr.com/photos/phydomir" onclick="window.open(this.href);return false;
Foto's op http://www.flickr.com/photos/phydomir" onclick="window.open(this.href);return false;
- LT--
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Pas in ieder geval op dat je "dataroaming" en "pushberichten" niet zomaar aan laat staan in het buitenland! Dan verstuurt en ontvangt je telefoon constant informatie, bijvoorbeeld om te kijken of je nieuwe e-mail of Ping-berichten hebt. Je rekening kan dan enorm oplopen! Kijk thuis van tevoren hoe je die uit kunt zetten in je instellingen, of vraag het aan een medewerker waar je de telefoon koopt.
- Dennis82
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Dit klopt niet helemaal. Push berichten zijn juist gunstig. Je telefoon is niet constant bezig met checken van berichten maar ontvangt alleen een signaal als er ook iets binnenkomt. Zoals ook bij SMS het geval is. Echter werken de meeste apps helaas nog niet met push waardoor ze inderdaad om de zoveel minuten gaan controleren op nieuwe berichten. Dat kan aardig op lopen qua kosten.LT-- schreef:Pas in ieder geval op dat je "dataroaming" en "pushberichten" niet zomaar aan laat staan in het buitenland! Dan verstuurt en ontvangt je telefoon constant informatie, bijvoorbeeld om te kijken of je nieuwe e-mail of Ping-berichten hebt. Je rekening kan dan enorm oplopen! Kijk thuis van tevoren hoe je die uit kunt zetten in je instellingen, of vraag het aan een medewerker waar je de telefoon koopt.
Bij de meeste telefoons staat trouwens data roaming standaard uit waardoor je zodra je de grens overgaat nog wel kunt bellen maar geen data kunt verzenden.
- Georgie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
je hebt op best wel veel plekken hotspots in de USA, ook gratis. Denk aan de Starbucks, MacDonalds, hotels, maar ook Times Square en WTC in New York. Gewoon buiten dus. Dan kan je even je wifi aan zetten en de nodige dingen doen als je zou willen.
3G heb ik in London wel eens aangehad en dat was al vreselijk duur, en in de USA schijnt het echt veel en veel duurder te zijn, dus zeker absoluut uitzetten en niet in de verleiding komen het toch te gebruiken.
Push berichten staan volgens mij sowieso uit als je data roaming uit zet toch?
3G heb ik in London wel eens aangehad en dat was al vreselijk duur, en in de USA schijnt het echt veel en veel duurder te zijn, dus zeker absoluut uitzetten en niet in de verleiding komen het toch te gebruiken.
Push berichten staan volgens mij sowieso uit als je data roaming uit zet toch?
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
- Dennis82
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Klopt. Alles waar data voor nodig is staat dan uit.Georgie schreef:Push berichten staan volgens mij sowieso uit als je data roaming uit zet toch?
- LT--
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Ik zou dat voor de zekerheid even checken, bij mijn iPhone moet ik dat altijd handmatig uitzetten (ook al geeft TS aan dat een iPhone geen optie is, dit zal dan ook misschien zo zijn bij andere telefoons?). Ik had gehoord dat pushberichten ook volgens het principe dataroaming werkte (constant info ophalen via internet), blijkbaar is dat niet zo. Dan is het dus alleen belangrijk om te zorgen dat dataroaming uitstaat.Dennis82 schreef:Dit klopt niet helemaal. Push berichten zijn juist gunstig. Je telefoon is niet constant bezig met checken van berichten maar ontvangt alleen een signaal als er ook iets binnenkomt. Zoals ook bij SMS het geval is. Echter werken de meeste apps helaas nog niet met push waardoor ze inderdaad om de zoveel minuten gaan controleren op nieuwe berichten. Dat kan aardig op lopen qua kosten.LT-- schreef:Pas in ieder geval op dat je "dataroaming" en "pushberichten" niet zomaar aan laat staan in het buitenland! Dan verstuurt en ontvangt je telefoon constant informatie, bijvoorbeeld om te kijken of je nieuwe e-mail of Ping-berichten hebt. Je rekening kan dan enorm oplopen! Kijk thuis van tevoren hoe je die uit kunt zetten in je instellingen, of vraag het aan een medewerker waar je de telefoon koopt.
Bij de meeste telefoons staat trouwens data roaming standaard uit waardoor je zodra je de grens overgaat nog wel kunt bellen maar geen data kunt verzenden.
- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Bij mijn HTC (en ik dacht dat dit geldt voor alle HTC's) staat data roaming standaard uit. Héél handig. Je moet het dus effectief gaan aanvinken om in het buitenland een dataverbinding te maken. Niet dat het een optie is die ergens verborgen is ofzo, maar je moet het dus zelf aanzetten.
Het werkt trouwens ook goed. Toen ik op skivakantie vertrok was ik op een bepaald moment op google maps aan het zien waar we ergens waren. We waren blijkbaar vlak bij de Nederlandse grens. Toen mijn netwerk plots veranderde naar een Nederlandse provider viel ook mijn data verbinding weg.
Het werkt trouwens ook goed. Toen ik op skivakantie vertrok was ik op een bepaald moment op google maps aan het zien waar we ergens waren. We waren blijkbaar vlak bij de Nederlandse grens. Toen mijn netwerk plots veranderde naar een Nederlandse provider viel ook mijn data verbinding weg.

Onze reisverslagen:
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
Hallo,
Ik en mijn vrouw zijn vorige week terug gekomen uit Amerika.
Ik had ruim voordat we naar Amerika vertrokken "Copilot live" navigatie op mijn telefoon gedownload (samsung galaxy S met android besturing) ik heb hier wel een paar euro voor moeten betalen maar het programma heeft in Amerika perfect gewerkt!
Het grote voordeel van dit programma is dat de kaarten (de data) van Amerika op je telefoon staan waardoor dit programma geen internetverbinding nodig heeft, dit in tegenstelling tot "Google Maps".
Het programma navigeerde je overal tot voor de deur.
Groeten,
Marcel
Ik en mijn vrouw zijn vorige week terug gekomen uit Amerika.
Ik had ruim voordat we naar Amerika vertrokken "Copilot live" navigatie op mijn telefoon gedownload (samsung galaxy S met android besturing) ik heb hier wel een paar euro voor moeten betalen maar het programma heeft in Amerika perfect gewerkt!
Het grote voordeel van dit programma is dat de kaarten (de data) van Amerika op je telefoon staan waardoor dit programma geen internetverbinding nodig heeft, dit in tegenstelling tot "Google Maps".
Het programma navigeerde je overal tot voor de deur.
Groeten,
Marcel
Nog maar eens een vraag gesteld in mijn eigen smartphone topic.
Ik wil tijdens vakanties foto's die ik maak van mijn camera op mijn samsung galaxy s2 overzetten.
Daarvoor heb ik een dingetje gekocht (Kingston USB 2.0 MobileLite 9-in-1 Reader) dat ik aan mijn smartphone hang,
daar gaat dan het sd kaartje in en zo kan ik probleemloos de foto's overzetten.
Maar de volgende stap is moeilijker.
Vanaf de smartphone wil ik de foto's dan weer overzetten naar een usb stick, zodat ik geen honderden foto's op mijn telefoon hoef te bewaren
(4 weken usa/canada zal nog eerder richting duizend foto's gaan, vermoed ik).
Dus: foto's maken met camera, sd kaartje legen op telefoon, telefoon legen op usb stick om zo de foto's op te slaan totdat we thuis zijn.
Voorheen namen we altijd de laptop mee en was dit allemaal geen probleem, maar ik kan geen foto's rechtstreeks van de camera op een usb stick zetten,
dus de smartphone is een soort van tussenstation.
Wie o wie weet hoe ik dit kan doen met de SGS2 ?
Ik wil tijdens vakanties foto's die ik maak van mijn camera op mijn samsung galaxy s2 overzetten.
Daarvoor heb ik een dingetje gekocht (Kingston USB 2.0 MobileLite 9-in-1 Reader) dat ik aan mijn smartphone hang,
daar gaat dan het sd kaartje in en zo kan ik probleemloos de foto's overzetten.
Maar de volgende stap is moeilijker.
Vanaf de smartphone wil ik de foto's dan weer overzetten naar een usb stick, zodat ik geen honderden foto's op mijn telefoon hoef te bewaren
(4 weken usa/canada zal nog eerder richting duizend foto's gaan, vermoed ik).
Dus: foto's maken met camera, sd kaartje legen op telefoon, telefoon legen op usb stick om zo de foto's op te slaan totdat we thuis zijn.
Voorheen namen we altijd de laptop mee en was dit allemaal geen probleem, maar ik kan geen foto's rechtstreeks van de camera op een usb stick zetten,
dus de smartphone is een soort van tussenstation.
Wie o wie weet hoe ik dit kan doen met de SGS2 ?
16x USA / 30 staten
-
- Amerika-ontdekker
Linkje:
http://envyandroid.com/archives/518/con ... -galaxy-s2
Met een micro usb naar usb adapter kun je iedere usb stick aan je samsung toestel hangen en gebruiken als extra opslag.
Weet je al zeker dat het een samsung gaat worden?
Nokia toestellen (windows phone) hebben standaard nokia navigatie en kaarten geinstalleerd, die werkt ook offline, dus zonder dure 3G.
3G kost in de USA ongeveer 5 euro per MB, bij T-Mobile met een 50 euro per dag limiet, maar bij bijvoorbeeld KPN/Vodaphone onbeperkt. Dat kan aardig in de kosten lopen. Verbinden via wifi is gratis.
In alle grotere steden zijn in toenemende mate gratis wifi hotspots, de meeste hotels bieden ook wel gratis of betaald wifi aan. Je zou de routes kunnen maken voordat je gaat rijden en dan de kaart offline raadplegen? weet niet of dat kan met de google navigatie, maar weet dat de nokia navigatie dat in ieder geval wel kan.
http://envyandroid.com/archives/518/con ... -galaxy-s2
Met een micro usb naar usb adapter kun je iedere usb stick aan je samsung toestel hangen en gebruiken als extra opslag.
Weet je al zeker dat het een samsung gaat worden?
Nokia toestellen (windows phone) hebben standaard nokia navigatie en kaarten geinstalleerd, die werkt ook offline, dus zonder dure 3G.
3G kost in de USA ongeveer 5 euro per MB, bij T-Mobile met een 50 euro per dag limiet, maar bij bijvoorbeeld KPN/Vodaphone onbeperkt. Dat kan aardig in de kosten lopen. Verbinden via wifi is gratis.
In alle grotere steden zijn in toenemende mate gratis wifi hotspots, de meeste hotels bieden ook wel gratis of betaald wifi aan. Je zou de routes kunnen maken voordat je gaat rijden en dan de kaart offline raadplegen? weet niet of dat kan met de google navigatie, maar weet dat de nokia navigatie dat in ieder geval wel kan.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Ik heb zelf Vodafone, en daar hebben ze een Internet op Reis Wereld Dagbundel. Heb je 4 MB per dag voor 5 euro. Het is niet heel goedkoop, maar toch wel handig als je geen wifi bereik hebt en wat wilt nakijken.
Er zijn genoeg mogelijkheden voor gratis wifi in USA.
McDonalds en Panera Bread bijvoorbeeld. Maar ook hotels e.d.
Ook langs de Interstates bij de visitor's centers of restaurants (al meerdere malen gezien)
Ik heb nog nooit 3G ofzo nodig gehad
McDonalds en Panera Bread bijvoorbeeld. Maar ook hotels e.d.
Ook langs de Interstates bij de visitor's centers of restaurants (al meerdere malen gezien)
Ik heb nog nooit 3G ofzo nodig gehad
-
- Amerikafan
Ik heb zelf voor het grootste gedeelte een kampeerreis, denk niet dat ze op alle campings wifi zullen hebben, of wel?
- DVDGuy
- Amerika-expert
- Partner van: Krabbegat
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Alle campings waar wij afgelopen jaar geweest zijn, hadden dat wel; meestal op de plek waar je stond en soms rondom het kantoortje.
-
- Amerikafan
Oke
Hopen dat dat bij mij dan ook het geval is, zou wel relaxed zijn!