Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Bargui: rondje SF - NP's - LA - SF
Reis Bargui: rondje SF - NP's - LA - SF
Hallo,
Wij willen vanaf half september een rondje SF - NP's - LA - SF doen.
We hebben ongeveer 17 dagen en willen bovenstaande route doen maar het 'probleem' is dat wij op een dag niet langer dan 3,5 uur in de auto willen zitten. Daarom vraag ik jullie suggesties voor tussenstops in deze route.
Verder zijn leuke tips kwa accomodatie en bezienswaardigheden uiteraard welkom!
Ter info: vorig jaar hebben we LV - Zion - Bryce - Page - GC - LV gedaan dus die kant hoeven we nu niet op.
Alvast bedankt voor de reacties.
Groet BarGui
Wij willen vanaf half september een rondje SF - NP's - LA - SF doen.
We hebben ongeveer 17 dagen en willen bovenstaande route doen maar het 'probleem' is dat wij op een dag niet langer dan 3,5 uur in de auto willen zitten. Daarom vraag ik jullie suggesties voor tussenstops in deze route.
Verder zijn leuke tips kwa accomodatie en bezienswaardigheden uiteraard welkom!
Ter info: vorig jaar hebben we LV - Zion - Bryce - Page - GC - LV gedaan dus die kant hoeven we nu niet op.
Alvast bedankt voor de reacties.
Groet BarGui
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: rondje SF - NP's - LA - SF
Hallo, welkom op het forum!
Ik zou zeggen, schrijf het eens uit per dag, dan zie je wel waar je een extra overnachting moet nemen. Welke parken had je in gedachte? Yosemite, Death Valley, Sequoia? Hoeveel tijd voor LA en voor SF? En hoeveel tijd willen jullie voor de parken uittrekken?
Hoe hard is die 3,5 uur-eis? Is SF - Yosemite in 1 dag (4 uur rijden) een probleem?
Je kunt in het reisverslagentopic eens kijken naar vergelijkbare routes, dan kun je al veel ideeën opdoen.
Marianne
Ik zou zeggen, schrijf het eens uit per dag, dan zie je wel waar je een extra overnachting moet nemen. Welke parken had je in gedachte? Yosemite, Death Valley, Sequoia? Hoeveel tijd voor LA en voor SF? En hoeveel tijd willen jullie voor de parken uittrekken?
Hoe hard is die 3,5 uur-eis? Is SF - Yosemite in 1 dag (4 uur rijden) een probleem?
Je kunt in het reisverslagentopic eens kijken naar vergelijkbare routes, dan kun je al veel ideeën opdoen.
Marianne
Re: Reis Bargui: rondje SF - NP's - LA - SF
De vraag is welke Np's... allemaal zal in 17 dagen niet lukken.
Hi, ik dacht aan onderstaand schema met dus nog enkele vraagtekens voor de tussenstops.
De eis van 3,5 uur is niet heel hard hoor maar we willen gewoon niet een hele dag in de auto door brengen.
Advies/tips/suggesties zijn meer dan welkom.
Dag 1 - 3 SF
Dag 4 - 5 yosemite
Dag 6 - tussenstop nodig? Hoeveel km?
Dag 7 - 8 death valley (of is dat niet te doen?)
Dag 9 - tussenstop nodig?
Dag 10 - Joshua tree
Dag 11-12 LA
Dag 13 - tussenstop?
Dg 14 - Monterey
Dag 15 - 17 SF
De eis van 3,5 uur is niet heel hard hoor maar we willen gewoon niet een hele dag in de auto door brengen.
Advies/tips/suggesties zijn meer dan welkom.
Dag 1 - 3 SF
Dag 4 - 5 yosemite
Dag 6 - tussenstop nodig? Hoeveel km?
Dag 7 - 8 death valley (of is dat niet te doen?)
Dag 9 - tussenstop nodig?
Dag 10 - Joshua tree
Dag 11-12 LA
Dag 13 - tussenstop?
Dg 14 - Monterey
Dag 15 - 17 SF
- gleuknie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Dag 6 zou ik kiezen voor Lee Vining als tussenstop.
Dag 7-8 in Death Valley zijn zeker te doen en ook een echte aanrader om hier 2 nachten te verblijven. Je moet wel goed tegen de hitte kunnen uiteraard en heel veel water drinken.
Dag 9 zou je eventueel kunnen kiezen voor Ridgecrest als tussenstop. Het is op zich ook wel zonder tussenstop te doen naar Joshua Tree, maar dan ben je wel 5 uur onderweg. Op zich is dit wel te doen. Het rijden in Amerika is veel relaxter en niet te vergelijken met hier in Nederland.
Dag 13 zou ik kiezen voor Cambria of San Simeon als tussenstop.
Dag 7-8 in Death Valley zijn zeker te doen en ook een echte aanrader om hier 2 nachten te verblijven. Je moet wel goed tegen de hitte kunnen uiteraard en heel veel water drinken.
Dag 9 zou je eventueel kunnen kiezen voor Ridgecrest als tussenstop. Het is op zich ook wel zonder tussenstop te doen naar Joshua Tree, maar dan ben je wel 5 uur onderweg. Op zich is dit wel te doen. Het rijden in Amerika is veel relaxter en niet te vergelijken met hier in Nederland.
Dag 13 zou ik kiezen voor Cambria of San Simeon als tussenstop.
Groetjes René
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
Hi Rene, dank voor de suggesties, ik ga meteen eea uitzoeken.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik ben meer van deze opstelling zodat je beter ziet wat de reisdagen zijn:
Dag 1 SF
DAg 2 SF
Dag 3 SF -Yosemite
Dag 4 yosemite
Dag 6 Yosemite - Lee Vining
Dag 7 Lee Vining- Lone Pine/Death valley
Dag 8 Lone Pine/ Death Valley - DV
Dag 9 DV - Joshua Tree
Dag 10 Joshua Tree - LA
Dag 11 LA
DAg 12 LA
Dag 13 LA - Pismo Beach
Dag 14 PB - Monterey
Dag 15 Monterey - SF
Dag 16 SF
Dag 17 SF
Wil je zowel aan het begin als aan het eind van de reis in SF zitten? Handiger is het om je beozek alleen aan het begin of aan het eind te doen, dan kun je de eerste of de laatste dag bij het vliegveld overnachten en hoef je niet meer heen en weer naar het centrum te rijden.
Het is zo prima te doen. Ik vind zelf Sequoia/Kings canyon geweldig in het najaar. Prachtig die bomen in de mist, lekker rustig.
Of neem wat meer tijd voor Yosemite zodat je daar de sequoia's kunt bekijken.
Marianne
Dag 1 SF
DAg 2 SF
Dag 3 SF -Yosemite
Dag 4 yosemite
Dag 6 Yosemite - Lee Vining
Dag 7 Lee Vining- Lone Pine/Death valley
Dag 8 Lone Pine/ Death Valley - DV
Dag 9 DV - Joshua Tree
Dag 10 Joshua Tree - LA
Dag 11 LA
DAg 12 LA
Dag 13 LA - Pismo Beach
Dag 14 PB - Monterey
Dag 15 Monterey - SF
Dag 16 SF
Dag 17 SF
Wil je zowel aan het begin als aan het eind van de reis in SF zitten? Handiger is het om je beozek alleen aan het begin of aan het eind te doen, dan kun je de eerste of de laatste dag bij het vliegveld overnachten en hoef je niet meer heen en weer naar het centrum te rijden.
Het is zo prima te doen. Ik vind zelf Sequoia/Kings canyon geweldig in het najaar. Prachtig die bomen in de mist, lekker rustig.
Of neem wat meer tijd voor Yosemite zodat je daar de sequoia's kunt bekijken.
Marianne
Hi Marianne, ik heb van verschillende mensen begrepen dat LA niet zo leuk is voor meerdere dagen maar daar denk jij anders over?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is maar net wat je wilt, ik had in pincipe jouw route aangehouden, maar hier blijkbaar een dag te veel genomen.
Je kunt je heel goed vermaken in LA, met bijvoorbeeld een dag een pretpark, Universal Studios, een studio tour, een dagje strand, musea, etc.
Als er niet echt iets is wat je aantrekt in LA kn je het ook overslaan, zorg in elk geval dat je weet wat je daar wilt doen, het is geen stad om zonder plan naar toe te gaan.
Marianne
Je kunt je heel goed vermaken in LA, met bijvoorbeeld een dag een pretpark, Universal Studios, een studio tour, een dagje strand, musea, etc.
Als er niet echt iets is wat je aantrekt in LA kn je het ook overslaan, zorg in elk geval dat je weet wat je daar wilt doen, het is geen stad om zonder plan naar toe te gaan.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 11 Reacties
- 3084 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-