Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Een jaar naar de VS (J-1 & J-2)

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
SemJes
Amerika-expert

Re: Een jaar naar de VS (J-1 & J-2)

Bericht door SemJes »

@ Sanne: Zo lang duurt 9 mei gelukkig niet meer. Hij zal vast ook wel zin hebben om weer iets op te pakken (ik wel in ieder geval)!
Verder, ja absoluut meerdere verzekeringsmaatschappijen met elkaar vergelijken. Ik hoop dat jullie wat meer te vergelijken hebben dan wij hadden, NYS is lastig wat betreft het NLse rijbewijs. Misschien is MD makkelijker daarin. Amica is verder een maatschappij die goed bekend staat, dus daar maken we ons verder niet druk om :)

@Avawyn: Met 9 weken zou ik heel tevreden zijn zeg! Ik hoop dat je een leuke baan kan vinden. Ben je enkel opzoek naar banen in je vakgebied trouwens? Ik weet niet hoeveel posities voor Germanisten er nodig zijn in die regio natuurlijk :P

@Oortjes: Leuke tip! Nu we een auto hebben kunnen we er in de weekenden fijn op uit trekken. Er is hier in de omgeving veel moois te zien :)
SanneN
Amerikakenner

Bericht door SanneN »

Mijn man is op het moment erg hard (zeg maar >12 uur per dag) aan het studeren voor zijn dierenarts examen, na 22 april mag de EAD komen, dan heeft hij weer tijd om een baan te zoeken!

Wat wil jij gaan doen als je EAD binnen is?
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

Alvast veel succes met het examen! Is het voor hem mogelijk om als dierenarts werkzaam te zijn hier, en legt hij om die reden dit examen af?
Ik weet zelf nog niet precies wat ik wil gaan doen. Ik zal wat research faculteiten gaan benaderen, maar ik wil ook kijken of farmaceutische bedrijven nog wat te bieden hebben. Mocht ik echt niets in mijn vakgebied kunnen vinden, dan wil ik best een baan aannemen bij de lokale supermarkt of iets dergelijks, als ik maar iets te doen heb!
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

SemJes schreef: Wederom, sorry voor het lange verhaal, ik hoop alleen dat ik er nog wat mensen mee kan helpen :D
Ik ben ervan overtuigd dat jouw verhaal hier zeer gewaardeerd wordt. Ik ben geen belanghebbende maar ik heb het met interesse gelezen. En voor anderen kan het een goede hulp zijn. :thumbup:
Groet,

Old Faithful
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

Bedankt. Dat is leuk om te horen :)
SanneN
Amerikakenner

Bericht door SanneN »

Je kan ook vrijwilligerswerk gaan doen, dat is hier veel normaler dan in NL. Mijn huisbazin (gepensioneerd) geeft bijvoorbeeld engelse les aan immigranten. Dat vind ze echt heel leuk!
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Of als je bv heel goed bent in dingen als wetenschappen en wiskunde, dan kan je ook (gratis) bijlessen geven aan kinderen. Er zijn bibliotheken waar men die dingen inricht, of je kan via Big Brothers/Big Sisters eens informeren naar hun tutoring programma.
Mogelijkheden zat!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

Helpen zal natuurlijk niemand echt wat van gaan zeggen, maar "significant" vrijwilligerswerk heb je echt een SSN voor nodig. Ik zou het best leuk vinden om voor een paar dagen in de week wat vrijwilligerswerk te gaan doen, ik zal nog rond gaan kijken naar de mogelijkheden hiervoor. De rest van de week houd ik me nu bezig met het schrijven van een paper. Nu ik hier de omgeving wat beter ken vermaak ik me gelukkig al veel beter.

Nou, ik hoop dat een update over de rest van de zaken snel volgt!
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Maar je mag met jouw visum toch werken ? of zijn daar ook weer haken/ogen aan ?
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

Dat mag, maar ik wacht nu op de toestemming (aanvraag EAD) en dat kan 90 dagen duren.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer