Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Kado voor vrienden die naar Houston verhuizen

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Kado voor vrienden die naar Houston verhuizen

Bericht door Isis »

Beste mensen,
Over een paar maanden gaan een stel oude vrienden met hun twee meiden voor twee jaar naar Houston verhuizen. Nu ben ik op zoek om een leuk kado samen te stellen, van folders etc over Texas en de omliggende staten. Wie heeft een idee waar ik die vanuit NL kan aanvragen. Weet iemand websites hiervoor. Ik was al aan het zoeken maar het is moeilijk om een goede website te vinden waar je zoiets kunt aanvragen. (Half mei moet ik het hebben).
Of misschien heeft iemand wel een ander idee.

Ik heb ook al iets anders gedacht (leuk maar niet echt orgineel of wel)
Ja pak een pakket: Hoe overleef ik zonder Nederland: met drop, stroofwafels, kaas, hagelslag, iets in delfstblauw etc...?
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
USA2004
Amerikakenner
Contacteer:

Re: Kado voor vrienden die naar Houston verhuizen

Bericht door USA2004 »

Leuk idee om een kado te geven Isis!

Een van de kado's die ik kreeg toen we naar de VS gingen, en dat ik nog steeds gebruik, is een kookboekje met Nederlandse gerechten.
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Voor Texas http://www.traveltex.com/ en stop wat Wilders stickers in de Cheese head survival kit :lol:
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Ik zou het Nederland pakket leuk hebben gevonden. Folders en dergelijke vind je wel als je eenmaal hier bent. Ik kreeg een paar Hollandse klomp sloffen en ook een bosje tulpen met lampjes erin (maar die doen het hier helaas niet ivm andere aansluiting). Dat soort dingen vond ik heel leuk. Mijn kinderen kregen een knaloranje shirt met in het blauw "Holland" erop en dragen dat zeer regelmatig. Voor kinderen kan een leesboek of DVD (als men alle regio's kan afspelen) ook heel leuk zijn.
Waar in Houston gaan ze trouwens wonen? Ik woon in het Noord-Westen van Houston.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Tinkerbell
Amerikakenner

Bericht door Tinkerbell »

Isis schreef:Beste mensen,
Over een paar maanden gaan een stel oude vrienden met hun twee meiden voor twee jaar naar Houston verhuizen. Nu ben ik op zoek om een leuk kado samen te stellen, van folders etc over Texas en de omliggende staten. Wie heeft een idee waar ik die vanuit NL kan aanvragen. Weet iemand websites hiervoor. Ik was al aan het zoeken maar het is moeilijk om een goede website te vinden waar je zoiets kunt aanvragen. (Half mei moet ik het hebben).
Of misschien heeft iemand wel een ander idee.

Ik heb ook al iets anders gedacht (leuk maar niet echt orgineel of wel)
Ja pak een pakket: Hoe overleef ik zonder Nederland: met drop, stroofwafels, kaas, hagelslag, iets in delfstblauw etc...?

http://www.tourtexas.com/page.cfm?p=brochures
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

al de genoemde produkten zijn hier te koop

Afbeelding

in Houston :lol:
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Ja, maar als je nou helemaal aan de andere kant van Houston gaat wonen is het toch handig als je alvast wat stroopwafels en drop bij je hebt :lol:
Neee, ik zou dus ook voor blijvende dingen kiezen uit Nederland ipv etenswaar, want veel dingen zijn hier wel te krijgen.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
john ny
Amerikakenner

Bericht door john ny »

Ik zou ook Nederlandse kadootjes geven ipv Amerikaanse, wellicht hebben ze zelf al wat voorpret gedaan en info etc. opgevraagd.... en met de Nederlandse kadootjes kunnen ze af en toe nog eens aan het thuisfront denken...
De overwinnaar wordt nooit gevraagd of hij de waarheid vertelde
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Haha leuk hoor. NOu dan ga ik ze volstoppen (en dat zullen anderen ook wel doen) met Hollandse dingen.
Je hebt hier tegenwoordig van die winkels met modern delfts blauw van die dames (ik kan de naam altijd zeggen nu niet). Bij Madurodam kun je ook veel dingen kopen die luek zijn.

Maar drop, rookworst enzo is dus wel leuk?

Waar in Houston geen idee. Hij (ingeneur) werkt (bij Royal Hass volgens mij) in de off-shore dus misschien geeft dat al een idee. Eerder werkte hij al veel in Golf van Mexico lang voor het ongeluk vorig jaar.
Misschien kan ik op een of andere manier heb ook een link van jullie mede Nederhoustoners geven... voor nieuwe contacten. Het zijn erg hippe moderne mensen (rond 40 met 2 jonge kids iets van 7 en 5jr).
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Texas Boy schreef:al de genoemde produkten zijn hier te koop

Afbeelding

in Houston :lol:
Waar is deze .. adres misschien.. wel leuk voor hen op een kaartje oid.
USA2004
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door USA2004 »

Isis schreef:Maar drop, rookworst enzo is dus wel leuk?
Ja, leuk. Maar let op, rookworst mag niet worden geimporteerd in de VS helaas.
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Is toch vacuum? Net als kaas? Nee??
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

Ja, vacuum net als kaas.

Maar vacuum is niet genoeg. Zo mag je ook geen vacuum verpakte pistolen meenemen :D

- - - - - - - - - - - - - - -
Prohibited and Restricted Items
(12/17/2010)

Food Products (Prepared)
You may bring bakery items and certain cheeses into the United States. The APHIS Web site features a Travelers Tips section and Game and Hunting Trophies section that offers extensive information about bringing food and other products into the U.S. Many prepared foods are admissible. However, bush meat made from African wildlife and almost anything containing meat products, such as bouillon, soup mixes, etc., is not admissible. As a general rule, condiments, vinegars, oils, packaged spices, honey, coffee and tea are admissible. Because rice can often harbor insects, it is best to avoid bringing it into the United States. Some imported foods are also subject to requirements of the U.S. Food and Drug Administration.. . . . . . . . .

Meats, Livestock and Poultry
The regulations governing meat and meat products are stringent. You may not import fresh, dried or canned meats or meat products from most foreign countries into the United States. Also, you may not import food products that have been prepared with meat.
The regulations on importing meat and meat products change frequently because they are based on disease outbreaks in different areas of the world. APHIS, which regulates meats and meat products as well as fruits and vegetables, invites you to contact them for more information on importing meats. A list of countries and/or regions with specific livestock or poultry diseases can be found at the Animal Disease Status page. ( Animal Disease Status )

Bron: http://www.cbp.gov/xp/cgov/travel/vacat ... ricted.xml
Laatst gewijzigd door Bramster op 07 apr 2011, 19:15, 3 keer totaal gewijzigd.
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Persoonlijk zou ik geen voeding geven.
Ten eerste mag dat niet mee in de container. Dus zou het in de koffer moeten om mee te nemen naar Houston.
En als ik naar mezelf keek, waren de koffers die we meenamen over vol met spullen die ik niet in de container wilde hebben.
Veelal persoonlijke spullen.
Misschien zijn de oranje shirtjes, Delfts blauwe thee doeken en poetsdoeken (van Xenos) een NL vlag handiger, die kunnen gewoon in de container mee verhuizen ;-)

Wij kregen trouwens een Nederlandse en Amerikaanse vlag. Vond ik wel een leuk kado.
Beetje van thuis en een beetje van het nieuwe land.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Isis schreef:Misschien kan ik op een of andere manier heb ook een link van jullie mede Nederhoustoners geven... voor nieuwe contacten. Het zijn erg hippe moderne mensen (rond 40 met 2 jonge kids iets van 7 en 5jr).
Misschien moeten ze maar hier mee komen lezen, op Emigratie. Daar zouden ze heel veel van kunnen opsteken over dagelijks leven in Amerika.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

> Wij kregen trouwens een Nederlandse en Amerikaanse vlag. Vond ik wel een leuk kado.
> Beetje van thuis en een beetje van het nieuwe land.

Leuk idee :thumbup:

Volgende kado zou een mooie Oranje wimpel kunnen zijn
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Ja, iets "Nederlands" zou ik ook het leukste vinden. Dingen die je in NL niet zou neerzetten, zoals Delfts Blauw zijn ineens een stuk leuker als je in Amerika woont. Maar je zou ook aan gebruiksvoorwerpen kunnen denken, zoals bv een DE koffiebus. Die hebben leuke dingen en het is nog praktisch ook. Maar wat ook leuk is (al moet het natuurlijk wel je smaak zijn), is de lijn van Blond Amsterdam.
"Keep Georgia On Your Mind"
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bramster schreef:> Wij kregen trouwens een Nederlandse en Amerikaanse vlag. Vond ik wel een leuk kado.
> Beetje van thuis en een beetje van het nieuwe land.

Leuk idee :thumbup:

Volgende kado zou een mooie Oranje wimpel kunnen zijn
Wij hadden een Nederlandse vlag èn stok, maar de stok pastte hier niet in de standaard Amerikaanse houders voor vlaggen en toen hebben we dus iemand van het forum (Hekkie) gevraagd of die een houder voor ons mee wilde brengen toen ze hier op bezoek kwamen. Als je alleen een vlag geeft, kunnen ze in de US zelf de stok kopen en dat is misschien handiger. Maar wij hebben nog zo'n witte stok met oranje knop eraan en die hebben ze hier niet.

Je mag mijn naam doorgeven hoor. Ik vind het altijd gezellig om Nederlanders te ontmoeten hier en/of ze wegwijs te maken.
Machteld
Amerikafan

Bericht door Machteld »

USA2004 schreef:Leuk idee om een kado te geven Isis!

Een van de kado's die ik kreeg toen we naar de VS gingen, en dat ik nog steeds gebruik, is een kookboekje met Nederlandse gerechten.
Ik heb ook een aantal Nederlandse kookboekjes van vrienden gekregen en ik ben er erg blij mee!

Een goede aanrader: "De Banketbakker - Cees Holtkamp. Het is een duur boek, maar zodra je erdoor bladert zal je het zelf ook willen. Het is van de bekende banketbakker Cees Holtkamp. Die heeft als pensioens-afscheid het boek gemaakt met al zijn recepten!
En het leuke is, het zijn natuurlijk allemaal "typische" Nederlandse gerechten! Bijvoorbeeld ook hoe je kroketten maakt, of lekkere krakelingen etc!
Het is nog steeds mijn (en mijn Amerikaanse vriend) favoriete boek!! ^___^
A Dutch girl in Oregon!
Dutch in Oregon op Facebook!
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Voor maar twee jaar gaan ze weg? In twee jaar ga je die toch niet zoveel missen lijkt me. Dan zou ik me wel bij etenswaren houden, zoals drop en zo, waar je in Nederland aan verslaafd kan zijn en hier niet kunt krijgen. Of tijdschriften, of zo. Wat ik heel fijn vind zijn de boodschappentassen, die ik uit Nederland heb mogen ontvangen. Hier zijn ook canvas tassen, maar de Nederlandse ("Delfts blauwe") zijn veel groter en ik gebruik ze met veel plezier.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer