Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wat te doen in Key West?

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
Jasper88
Amerika-ontdekker

Wat te doen in Key West?

Bericht door Jasper88 »

Op 4 mei ga ik van de Everglades(Miccosukee Resort & Gaming) naar Key west.
Ook op 5 mei zitten we daar en dan gaan we op 6 mei weer naar Miami Airport.

Maar wat is aan te raden om te doen in Key West? Ik zie dat er namelijk vanalles te doen is. O.a. zwemmen met dolfijnen maar voor 150-175 dollar per persoon kost dat wel erg veel.
Daarnaast lees ik over verschillende musea en mooie natuur locaties.

Wat kunnen jullie hier dus voor aanraden?
Afbeelding

Nu in Florida tot 6 mei!
moonlight91
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Wat te doen in Key West?

Bericht door moonlight91 »

wij zijn eind april op keywest en hebben de sunset op mallory sqaure en een glassbottom boat tour op het lijstje staan

daarbij wil ik nog wel even kwijt dat zwemmen met dolfijnen, echt meer dan ook de moeite waard is ..

......maar ik kan natuurlijk in niemands portomonee kijken
2010 Orlando,st.Augustine,Clearwater
2011 Key`s,Everglades,Orlando
2011 GSM,Chantanooga,Atlanta
2012 Memphis(graceland) en daarna Orlando/back to the magic!
2012 florida in vogelvlucht de keys via everglades,sebring naar orlando
2013 florida/georgia
Jasper88
Amerika-ontdekker

Bericht door Jasper88 »

Ja, maar blijft enorm duur inderdaad. Heb je dan wel een tip waar je dit zou moeten doen?

Ik kwam zelf o.a. http://www.dolphins.org/ tegen.

Ik ben nog verschillende attracties aan het opzoeken voor ook andere plekken in florida. Voor Orlando gaan we al naar 3 parken toe wat best wat kost natuurlijk. Ook in Fort Myers en de Everglades willen we nog wat dingen gaan doen.
Afbeelding

Nu in Florida tot 6 mei!
moonlight91
Amerika-ontdekker

wij hebben vorig jaar in Discovery Cove in Orlando met dolfijnen gezwommen (wij gaan ook dit jaar weer naar daar)
prijs ligt hoger dan op de key`s,
daarin tegen is het een dag waar je begint met ontbijt(aanvang 8 uur), en 30min.met dolfijnen kunt zwemmen (is ook een arragement zonder, maar van de hele groep moet er dan 1 met de dolfijnen zwemmen,dus daar kun je je kosten indrukken eventueel), ook de lunch is inbegrepen (van broodjes hamburger tot zalm,echt uitgebreid) je kunt dat doorlopend ! smiddags vanaf 12 uur nuttigen, ook is de drank onbeperkt af te halen, en je kunt daarbij kiezen voor gratis 14 dagen toegang voor seaworld of busch gardens, of het zwempark(ben de naam evenkwijt)
je kunt daar verder nog zwemmen in een lagoon met allerlei tropische vissen, en er is een heerlijk relax bad
bij de prijs zit het wetsuit,snorkel,duikbril,een foto en badhanddoeken in begrepen (en er is een luxe douch gelegenheid met alles erop en eraan)
kortom het is er waanzinnig!!!! en je bent een heledag onder de pannen!
al met al als je dan een dagjes weg op tel som maakt is het eigenlijk zo duur nog niet in verhouding met enkel dolfijn zwemmen op de key`s

wij hebben vorig jaar de seaworld toegang erbij genomen ,en dit jaar heb ik buschgarden erbijgeboekt
reserveren online is verplicht,het park neemt niet meer dan 1000 bezoekers per dag aan ,en je kunt er dus niet vrij inlopen

ik heb voor de zelfde vakantie op de key`s bij theater of the sea , zwemmen met sealions geboekt enkel voor mijn zoon
ik vind de prijs verhouding met Discovery cove aanzienlijk duurder daar
je moet voor $135 (20/30minuten zwemmen)zelfs voor je eigen badhanddoek zorgen
daarom hebben we er zelf niet voor gekozen te zwemmen daar

zie trouwens aan je ticker dat je 2 dagen na ons daar aankomt ... :lol:
2013 florida/georgia
Sel
Amerikafan

Bericht door Sel »

Ik heb meteen even meegespiekt hier, want ik wil ook met dolfijnen zwemmen! Die discovery cove ziet er eigenlijk idd best interessant uit. Eerste keer dat ik het zelf online vond vond ik het te duur. Maar ik had het nooit zo bekeken.
Je krijgt er inderdaad wel erg veel bij! Plus dat je inderdaad naar een pretpark kan, wat wij sowieso al wilden doen! Ik ga het in mn achterhoofd houden. Want ik handig vind is dat ik wel wil zwemmen met dolfijnen, maar mijn vriend niet.
Weet je heel toevallig, of je wel mee mag om te kijken als je er neit mee gaat zwemmen? Zodat hij bijv foto's kan maken? Of mag hij wel mee maar juist geen foto's maken ;) haha
Jasper88
Amerika-ontdekker

Bericht door Jasper88 »

moonlight91 schreef:wij hebben vorig jaar in Discovery Cove in Orlando met dolfijnen gezwommen (wij gaan ook dit jaar weer naar daar)
prijs ligt hoger dan op de key`s,
daarin tegen is het een dag waar je begint met ontbijt(aanvang 8 uur), en 30min.met dolfijnen kunt zwemmen (is ook een arragement zonder, maar van de hele groep moet er dan 1 met de dolfijnen zwemmen,dus daar kun je je kosten indrukken eventueel), ook de lunch is inbegrepen (van broodjes hamburger tot zalm,echt uitgebreid) je kunt dat doorlopend ! smiddags vanaf 12 uur nuttigen, ook is de drank onbeperkt af te halen, en je kunt daarbij kiezen voor gratis 14 dagen toegang voor seaworld of busch gardens, of het zwempark(ben de naam evenkwijt)
je kunt daar verder nog zwemmen in een lagoon met allerlei tropische vissen, en er is een heerlijk relax bad
bij de prijs zit het wetsuit,snorkel,duikbril,een foto en badhanddoeken in begrepen (en er is een luxe douch gelegenheid met alles erop en eraan)
kortom het is er waanzinnig!!!! en je bent een heledag onder de pannen!
al met al als je dan een dagjes weg op tel som maakt is het eigenlijk zo duur nog niet in verhouding met enkel dolfijn zwemmen op de key`s

wij hebben vorig jaar de seaworld toegang erbij genomen ,en dit jaar heb ik buschgarden erbijgeboekt
reserveren online is verplicht,het park neemt niet meer dan 1000 bezoekers per dag aan ,en je kunt er dus niet vrij inlopen

ik heb voor de zelfde vakantie op de key`s bij theater of the sea , zwemmen met sealions geboekt enkel voor mijn zoon
ik vind de prijs verhouding met Discovery cove aanzienlijk duurder daar
je moet voor $135 (20/30minuten zwemmen)zelfs voor je eigen badhanddoek zorgen
daarom hebben we er zelf niet voor gekozen te zwemmen daar

zie trouwens aan je ticker dat je 2 dagen na ons daar aankomt ... :lol:
Klinkt zeker wel goed. We komen helaas zelf voor onze vakantie steeds meer kosten tegen die we niet verwacht hadden. Zo moeten we bij het eerste hotel $24 dollar! per dag voor parkeren betalen en $10,- per dag en per kamer betalen aan verplichte reacreatiekosten. Dit is voor 2 dagen al $90,- extra zonder er we er wat van terug zien. Zijn dit kosten normaal in Amerika?

Ik snap gewoon niet hoe ze 24 dollar per dag kunnen vragen om te parkeren dat hoort toch gewoon bij de hotel kosten lijkt mij.

@Sel zover ik heb gezien bij verschillende attracties voor zwemmen met dolfijnen is dat iemand die alleen wilt kijken ook daar nog voor moet betalen maar dan voor een lager bedrag.
Afbeelding

Nu in Florida tot 6 mei!
Sel
Amerikafan

Bericht door Sel »

In San Francisco betaalden we 40 dollar parkeerkosten :roll: Het was daar echt niet anders. Maar verder kijk ik wel heel goed wat de kosten van parkeren zijn enz. Natuurlijk het best gratis.
Heb je een voorgeplande reis van een touroperator, of zelf gezocht?

Ik had het gezien inderdaad. Ik had bij Dolphin Cove Key Largo gezien dat extra persoon 10 dollar kost, als die niet gaat zwemmen. En die mag dan wel camera's meenemen.
Discovery Cove lijkt me heel gaaf. Maar mijn vriend vind het niet zo interessant om daar verder de hele dag te zijn, plus dat we daarvoor weer een extra dag moeten blijven in Orlando, wat ook weer hotelkosten zijn.
Key Largo kunnen we onderweg van key west naar Miami doen.
Of een andere Key.
Toch nog eens goed over nadenken.
moonlight91
Amerika-ontdekker

je kunt als niet zwemmer in discovery cove er dichtbij aan de kant foto`s nemen
je kunt dan het non dolphinswim arragement boeken
wij zijn vorig jaar per uitzondering daar geweest omdat we het een bult geld vonden..
wij waren zo onder de indruk van het park, de rust en ontspanning die we daar hadden,(en ik ben totaal geen waterrat) dat we direct overtuigd waren dat we dit jaar terug zouden gaan

niet alle hotels in florida rekenen parkeer kosten,ik let daar bij het boeken altijd op
vind het zo`n onzin! vind dat eigenlijk een bijhoordende service,maar wie ben ik :lol: :roll:
ook is bij sommige hotels idd een resort fee van toepassing
ook daar let ik bij het boeken op,met uitzondering van het Nickhotel (waar je dan wel weer gratis mag parkeren) laat ik deze hotels voor wat ze zijn
ik boek `het nick` voor onze laatste overnachting zodat we op de dag van vertrek op een` low budget` manier ($25)
een hele dag kunnen zwemmen ,en dingen kunnen doen binnen het hotelresort ,dat is dan altijd nog goedkoper dan een zwempark,midgetgolf enz..
omdat je op de laatste dag beperkt bent in je tijd ,lossen we dat zo op
2013 florida/georgia
Sel
Amerikafan

Bericht door Sel »

Bedankt voor je antwoord!
ik had dat andere arrangement inderdaad gezien. Ik vind het wel heel gaaf. Maar moet toch nog maar goed bespreken wat mn vriend wilt.
Het is inderdaad erg duur, maar gewoon zwemmen idd ook ;) (uhh met dolfijnen dan dus haha)

Ben nieuwsgierig naar het nickhotel, eens googlen :)
Sel
Amerikafan

Bericht door Sel »

Cool, nickelodeon :D geloof niet dat mn vriend het leuk zou vinden, hij vidn het al erg genoeg dat ik naar een disney hotel wil LOL
Maar met kids is het natuurlijk superleuk!!!
moonlight91
Amerika-ontdekker

Sel schreef:Cool, nickelodeon :D geloof niet dat mn vriend het leuk zou vinden, hij vidn het al erg genoeg dat ik naar een disney hotel wil LOL
Maar met kids is het natuurlijk superleuk!!!
gelukkig heb ik een excuus tegenover mijn echtgenoot ..... onze zoon van 9 ...... :thumbup:
2013 florida/georgia
Sel
Amerikafan

Bericht door Sel »

Helemaal leuk!! :mrgreen:
Jasper88
Amerika-ontdekker

Bericht door Jasper88 »

Sel schreef:In San Francisco betaalden we 40 dollar parkeerkosten :roll: Het was daar echt niet anders. Maar verder kijk ik wel heel goed wat de kosten van parkeren zijn enz. Natuurlijk het best gratis.
Heb je een voorgeplande reis van een touroperator, of zelf gezocht?

Ik had het gezien inderdaad. Ik had bij Dolphin Cove Key Largo gezien dat extra persoon 10 dollar kost, als die niet gaat zwemmen. En die mag dan wel camera's meenemen.
Discovery Cove lijkt me heel gaaf. Maar mijn vriend vind het niet zo interessant om daar verder de hele dag te zijn, plus dat we daarvoor weer een extra dag moeten blijven in Orlando, wat ook weer hotelkosten zijn.
Key Largo kunnen we onderweg van key west naar Miami doen.
Of een andere Key.
Toch nog eens goed over nadenken.
We willen nu toch gaan kijken voor het zwemmen met dolfijnen(voor mij en me broertje dan), nu we ff hele budget hebben doorgenomen.
Een bedrijf heeft de route en hotels uitgezocht voor ons, maar nu ik zelf ben gaan kijken kom je toch veel dingen tegen. Gelukkig zijn die hoge parkeerkosten maar bij één hotel bij miami beach in de buurt.

Hoe werkt dat reserveren bij zo'n dophin park trouwens? (zoals bijvoorbeeld Dolphin Cave Key Largo) We willen daar namelijk dan naartoe onderweg van de everglades(deel net naast Miami) naar Key West.

En nog een vraagje. Wij willen graag vroeg bij de hotels weg zodat we bij het volgende hotel vroeg aankomen en de hele dag nog hebben. We zagen alleen dat je overal pas rond 15:00/16:00 kan inchecken. Kan je makkelijk tussen 11:00-13:00 je bagage bij het hotel afgeven voordat je je kamer in mag?
Afbeelding

Nu in Florida tot 6 mei!
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Jasper88 schreef:Kan je makkelijk tussen 11:00-13:00 je bagage bij het hotel afgeven voordat je je kamer in mag?
Dat is geen probleem! Ik heb nog een hotel meegemaakt waarbij je niet je bagage af kunt geven! Soms heb je geluk en kun je je kamer al in. Zo niet, geef je je bagage af en ga lekker op pad :)
Jasper88
Amerika-ontdekker

Bericht door Jasper88 »

Oke bedankt!

Ik ben nu aan het kijken voor een rondvaartboot om te kijken naar wilde dolfijnen(voornamelijk in Fort Myers.
Wat voor boot is hierbij aan te raden?
Mij lijkt dit wat: http://www.sunsetride.com/ dat is een privecharter waar we met ze vieren op kunnen. Alleen mijn moeder lijkt het niets zo'n klein bootje.

Die wilt liever een boot ala deze: http://www.beachcombertoursinc.com/index.htm of http://www.toursinformation.com/tours.cfm.

Maakt het uit of de boot groot of klein is voor het dichtbij zien van dolfijnen?
Afbeelding

Nu in Florida tot 6 mei!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer