Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Hoeveel staten weet jij te noemen?
- DixieChick
- Amerika-expert
Re: Hoeveel staten weet jij te noemen?
Alle vijftig goed, en vijf minuten over! (ik heb zeker twee minuten zitten peinzen voor ik op Wyoming and Wisconsin kwam)
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
- Georgie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Yes! Ik had ze allemaal! Nog 4.28 over. Heb wel een minuut gedaan om de laatste te bedenken: Rhode Island.
Ik vergeet er altijd eentje. Ik heb het spel zo vaak gespeeld, met vriendinnetjes die ook Amerika-fan zijn, in m'n eentje wanneer ik me verveel (heb zelfs een iPhone appje) en op m'n highschool. ik weet ook exact waar alle staten liggen, door het vele iPhone spelen. Ik vind het enorm leuke training om te doen. Dus stom dat ik er altijd eentje vergeet, ook altijd een andere. Maar nu had ik 'm uiteindelijk nog ruimschoots binnen de tijd.
Leuk!
Ik vergeet er altijd eentje. Ik heb het spel zo vaak gespeeld, met vriendinnetjes die ook Amerika-fan zijn, in m'n eentje wanneer ik me verveel (heb zelfs een iPhone appje) en op m'n highschool. ik weet ook exact waar alle staten liggen, door het vele iPhone spelen. Ik vind het enorm leuke training om te doen. Dus stom dat ik er altijd eentje vergeet, ook altijd een andere. Maar nu had ik 'm uiteindelijk nog ruimschoots binnen de tijd.
Leuk!
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
- Georgie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Re: Hoeveel weet jij er?
Petra/VS schreef:Nee, topografisch van west naar oost en van noord naar zuid. Ik had ze op een na met acht minuten over en bleek New Mexico vergeten te zijn, waar ik ietsje later achterkwam.
Haha ja zo begin ik ook altijd, alleen begin ik altijd helemaal oostelijk boven, bij Maine. Dan zak ik af, en op een gegeven moment komt er een wirwar van informatie bij mij binnen en leg ik allemaal connecties (ik doe altijd Idaho, Iowa en Ohio achter elkaar), en dan begin ik echt maar losse staten te noemen, wat ook maar in me op komt. En op het laatst keer ik weer terug naar de kaart in m'n hoofd en vul ik de gaten op. Ik ben altijd bang dat als ik het totaal topografisch doe, ik tussendoor andere staten denk en die niet opschrijf en ze daarna weer vergeet. Dus deze methode werkt wel (haha ja best heel erg nerdy dat ik hier een hele methode voor heb, maar ik vind het echt een leuke oefening om te doen en dit is pas de eerste keer dat het me echt lukte om ze allemaal te raden!)
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Sooww....Ik was al blij toen ik er 28 wist in de eerste 5 min. Daarna is me niks meer te binnen geschoten. Laatste 5 min waren dus overbodig voor mij.
Achja, ik heb dit nooit op school gehad, ben nooit in Amerika geweest dus ik had er denk ik ook niet veel meer kunnen weten.
Achja, ik heb dit nooit op school gehad, ben nooit in Amerika geweest dus ik had er denk ik ook niet veel meer kunnen weten.
Ik snap hoe je je voelt. Ik heb dit op school ook nooit gehad. Niemand volgens mij. Maar we hebben het geleerd door onze interesse in de VS. Zelf kwam ik ooit (vraag me niet meer waar en hoe) een online spel tegen dat je alle staten van de VS leert. De link staat ergens in deze thread.mike75 schreef:Achja, ik heb dit nooit op school gehad, ben nooit in Amerika geweest dus ik had er denk ik ook niet veel meer kunnen weten.
Als je wil kan je het leren. De eerste keer toen ik het spel speelde ging bij mij heel moeizaam, maar ik weet nu meer dan ik ooit vermoed had.
45 goed en ik wist Massachusetts ook, alleen kon ik niet op de goede schrijfwijze komen (dubbel t!!), dus die lukte niet.
Mijn missers: Maryland, Missouri, Nebraska en Michigan. Ik kon er maar niet opkomen welke ik niet had en in welke hoek ik het moest zoeken!
Nou ja, volgende keer beter.
Mijn missers: Maryland, Missouri, Nebraska en Michigan. Ik kon er maar niet opkomen welke ik niet had en in welke hoek ik het moest zoeken!
Nou ja, volgende keer beter.
september 2005: California & Nevada (met camper)
mei 2007: Florida
oktober 2007: New York
julie/augustus 2012: California, Arizona, Utah en Nevada
http://letsgousa.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://letsgoflorida.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
mei 2007: Florida
oktober 2007: New York
julie/augustus 2012: California, Arizona, Utah en Nevada
http://letsgousa.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://letsgoflorida.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- Myrte
- Amerikafan