Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Problemen / ervaringen met Tix.nl!

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Chrisp
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20

Problemen / ervaringen met Tix.nl!

Bericht door Chrisp »

Godver, wat ben ik boos zeg! Ik kwam er net achter dat tix.nl de tickets voor mijn ouders en mijn zusje nooit echt heeft uitgeschreven :evil: :evil: . Toen ik bij BA de status wilde checken kreeg ik een melding, dat er geen vluchten in de boeking stonden. Toen ik BA opbelde, verklaarde men dat er alleen een reservering heeft gestaan, maar dat er nooit tickets daadwerkelijk zijn uitgeschreven.

Ik heb echt geen goed woord over voor deze organisatie. Eerst al moest ik verborgen toeslagen betalen, waaronder een forse (40 euro) om met de creditcard af te rekenen, toen moest ik tot twee keer toe (achteraf verdacht!) paspoortgegevens invoeren, en nu blijkt dus dat de tickets niet bestaan! En nu ging hun 'helpdesk' ook nog eens om 17:30 al dicht!

Maandag zullen ze een hele boze klant aan de telefoon krijgen, en ik verwacht niets minder dan dat ze het kosteloos goedmaken.

Sorry, moest even mijn frustratie van mij aftypen :mrgreen: .
Afbeelding
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Tickethulp deel 3 (eerste hulp bij boeken van vliegticke

Bericht door Grandu »

Chrisp schreef:Godver, wat ben ik boos zeg! Ik kwam er net achter dat tix.nl de tickets voor mijn ouders en mijn zusje nooit echt heeft uitgeschreven :evil: :evil: . Toen ik bij BA de status wilde checken kreeg ik een melding, dat er geen vluchten in de boeking stonden. Toen ik BA opbelde, verklaarde men dat er alleen een reservering heeft gestaan, maar dat er nooit tickets daadwerkelijk zijn uitgeschreven.
Ik ken het, dat bedrijf heeft mij ook ongelofelijk boos gemaakt. Belachelijke service!
Chrisp schreef:Maandag zullen ze een hele boze klant aan de telefoon krijgen, en ik verwacht niets minder dan dat ze het kosteloos goedmaken.
''Meneer u heeft er zelf voor gekozen te bellen dus ú moet de telefoonkosten betalen'', ''meneer de administratie is uiteindelijk toch uitgevoerd? waarom wilt u dan uw administratiekosten terug?'', ''Ja maar u hééft straks toch uiteindelijk gewoon uw ticket wat is uw probleem :? '', ''U weet niet wat er hier intern gaande is''.

Ben echt helemaal klaar met dat Tix.nl. Ik raad iedereen aan daar dus níet te boeken, die paar euro geef ik dan wel aan Expedia.

Derk
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/

“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Chrisp schreef:Godver, wat ben ik boos zeg! Ik kwam er net achter dat tix.nl de tickets voor mijn ouders en mijn zusje nooit echt heeft uitgeschreven :evil: :evil: . Toen ik bij BA de status wilde checken kreeg ik een melding, dat er geen vluchten in de boeking stonden. Toen ik BA opbelde, verklaarde men dat er alleen een reservering heeft gestaan, maar dat er nooit tickets daadwerkelijk zijn uitgeschreven.
Wat k** orginisatie Chrisp! :?

Hoe kan het dat je er nu pas achterkomt? Jullie hebben toch gewoon een bevestiging van hen gehad denk ik? Was e.e.a. dan nog niet afgeschreven? Of wel afgeschreven maar nooit tickets uitgeschreven?

Hopelijk komt het allemaal goed maandag. Enneh...ik zou maandag 'aardig' beginnen. Veelal krijg je dan meer voorelkaar dan dat je gelijk op hoge poten belt. Boos worden kan dan nog altijd. :wink:

Succes ermee! :thumbup:
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Chrisp
Amerikakenner

Bericht door Chrisp »

@Coyote: we hebben inderdaad een bevestigng ontvangen met code en al. Toen heb ik ook gelijk de reservering bij BA online gechekt, en die was n orde. Gister checkte ik voor het eerst weer online de status, gewoon omdat ik wilde zien of er nog wijzigingen waren. Toen bleek dus dat er alleen een reservering is geweest, maar die is nooit 'bevestigd' door tix.nl naar BA. M.a.w. De tickets zijn nooit echt uitgeschreven.

Echt, wat een ongelovelijk stelletje prutsers zeg ;) . Het is maar goed dat ze gisteren niet meer open waren, want ik was toen echt heel witheet. Maandag maar rustig die prutsers opbellen ;) .
Afbeelding
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Balen zeg, Chris! Hopelijk komt het maandag goed. Ik duim!
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Man, hoe kan dat nou?! Nog een geluk bij een ongeluk eigenlijk dat je het nog een keer gecheckt had, anders had je er pas de dag voor vertrek achter kunnen komen. Ik hoop zo voor je dat het een foutje in het systeem is en dat hun tickets wel gewoon gereserveerd zijn ... of zo niet, dat je ze nu alsnog voor dezelfde prijs kan reserveren.
Afbeelding
Chrisp
Amerikakenner

Bericht door Chrisp »

Ja, ik ben blij dat ik er nu achter kom. Wat een nachtmerrie zou het zijn geweest, als we er pas op de luchthaven achterkwamen.

De tickets zijn nu 300 euro p.p. duurder op hun site. Maar ik neem geen genoegen met minder dan dat ze kosteloos hun fout herstellen. Het is immers hun fout, niet die van mij.

Ik zal laten weten hoe het verder gaat!

Edit: Ojah, het geld was wel gewoon van de creditcard afgeschreven, en is ook niet teruggestort ofzo. Er is echt iets mis in die organisatie als ze zelf niet zien, dat verkochte tickets niet daadwerkelijk worden uitgeschreven.
Afbeelding
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Ze hebben ook een uitgebreide twitter site volgens mij, daar reageren ze misschien al eerder op :mrgreen:
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Chrisp
Amerikakenner

Bericht door Chrisp »

Hahaha, laatste tweet was 3 maanden geleden :lol: . Verbaast mij absoluut niet.
Afbeelding
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

:shock: ! :? ... Goed dat ik nog bij ze geboekt heb ... :lol: Had afgelopen week bijna bij ze geboekt voor tickets naar NY; zij waren echt goedkoopste voor de tijden die ik wilde, maar uiteindelijk was die vlucht 'niet beschikbaar', terwijl hij er wel gewoon tussen bleef staan. Uiteindelijk maar cheaptickets.com :thumbup: !
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Chrisp
Amerikakenner

Bericht door Chrisp »

Een stuk betere keuze! Tix.nl is gewoon één grote bende, zoiets heb ik nog nooit meegemaakt.

Voortaan vertrouw ik alleen nog maar Expedia, connections en cheaptickets.com/orbitz als tussenpersoon.
Afbeelding
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Chrisp schreef:Een stuk betere keuze! Tix.nl is gewoon één grote bende.
Denk dat het nog wel mee zal vallen met de grote bende want er hebben toch genoeg forumleden zonder problemen bij hen geboekt, wij konden binnen een uur na boeking al onze e-tickets uitprinten en ook onze stoelen al vastleggen bij US-Airways
Er gaat bij iedere organisatie wel eens iets fout om het dan gelijk een grote bende te noemen is wat overdreven.
Wil niet stoken maar zit de fout wel bij Tix of heb je zelf iets niet goed gedaan.
Chrisp
Amerikakenner

Bericht door Chrisp »

Ik heb niets fout gedaad :wink: . Achteraf denk ik dat ik wel weet waar het fout is gegaan. Bij tix moet je gelijk via een email je paspoortgegevens opgeven (wat trouwens onlogisch is), dit heb ik gedaan zodra het mailtje binnenkwam. Een dag later kreeg ik dat mailtje nog een keer, toen heb ik het gewoon nog een keer ingevuld. Achteraf is dit natuurlijk erg vreemd. Ik denk dus dat het daar fout is gegaan. Maar als daar iets fout ging, dan hadden ze contact met mij moeten opnemen, ik heb gewoon tot twee keer toe hun instructies opgevolgd.

Ik vind het wel erg slecht als zoiets fout gaat, en niemand het ziet. Stel nou dat ik hier achterkwam op de luchthaven.... Ik ben trouwens niet de enige waarbij zoiets gebeurd. Derk had een maand terug een soortgelijk probleem, waar zijn ticket geannuleerd werd door de airline omdat tix de airline niet had betaald. Zulke ervaringen heb ik nog nooit gehad bij een andere tussenpersoon. Ze zijn dan wel een nieuwe organisatie, dus misschien moet ik ze dit vergeven..... maar mijn business krijgen ze voorlopig niet meer.
Afbeelding
Chrisp
Amerikakenner

Bericht door Chrisp »

Vervolg van mijn verhaal:

Vandaag heb ik ze opgebeld en mijn probleem voorgelegd. Het meisje dat ik sprak was nou niet echt bepaald beleefd en werkte niet echt mee. Ze zeiden dat de tickets geannuleerd waren, omdat ze de paspoortgegevens niet hadden ontvangen (die ik dus tot twee keer toe heb ingevuld). Ze zouden verder uitzoeken of ze de gegevens hadden ontvangen... ze zeiden dat ze mij vanmiddag nog tegen mij dat ze mij voor 17:30 zouden terugbellen. Toen ik daarop vroeg: "En dat belooft u mij?", kreeg ik een cynisch lachje en een 'ja natuurlijk' terug.

Morgenochtend maar weer bellen dan.. ik begin mijn geduld te verliezen.
Afbeelding
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Chrisp schreef:ze zeiden dat ze mij vanmiddag nog tegen mij dat ze mij voor 17:30 zouden terugbellen.
En ze hebben niet teruggebeld? Waarom kijk ik hier ook niet van op? :?

Ik hoop dat het toch opgelost wordt. Je kunt immers eenvoudig aantonen dat je de gegevens wel tijdig teruggestuurd hebt.

Succes ermee! :thumbup:

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Chrisp
Amerikakenner

Bericht door Chrisp »

Bedankt Roland :) .

Ah, dat had ik niet duidelijk opgeschreven. Natuurlijk hebben ze niet teruggebeld, niet dat ik dat echt verwachtte...

Trouwens, voor anderen die bij tix hebben geboekt:
Als je de "klantenservice" nodig hebt, hoef je niet het dure 0900 nummer te bellen. Door 020-8203182 te bellen krijg je dezelfde lijn. Het zijn zelfs zulke prutsers, dat ze niet doorhebben dat hun 0900 nummer makkelijk te omzeilen is :lol: .
Afbeelding
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Chrisp schreef:Als je de "klantenservice" nodig hebt, hoef je niet het dure 0900 nummer te bellen. Door 020-8203182 te bellen krijg je dezelfde lijn. Het zijn zelfs zulke prutsers, dat ze niet doorhebben dat hun 0900 nummer makkelijk te omzeilen is :lol: .
Maar dat zet je beter niet op het forum dan, wellicht lezen ze hier mee :wink:
Veel succes morgen

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Chrisp
Amerikakenner

Bericht door Chrisp »

Dude schreef: Maar dat zet je beter niet op het forum dan, wellicht lezen ze hier mee :wink:
Veel succes morgen

Bart
Ik verwacht niet dat zo'n hoopje ongeregeld hier meeleest :P . En als ze dat wel doen: gelieve gelijk contact op te nemen met ondergetekende #ijdelehoop

Chris
Afbeelding
Chrisp
Amerikakenner

Bericht door Chrisp »

Mijn god, wat een boevenbende is het daar bij Tix.nl :evil: :evil: . Vanochtend belde ze terug, om het over 'alternatieven' te hebben. Ze leggen de fout bij mij, ze beweren dat ik die paspoortgegevens niet heb ikgevuld. Terwijl ik dat verd***e tot twee keer toe heb gedaan!! Ze zitten mij gewoon te betichten van leugens.

Ik vind dit werkelijk waar ongelovelijk. Eerst moet ik er zelf toevallig achterkomen dat ze überhaupt mijn vlucht niet hebben geboekt, ze hadden ook niets teruggestort of mij gemaild o.i.d. Dan kom ik daar achter, en verwacht ik dat de fout snel hersteld zal worden, zoals ik gewend ben van reisagenten. Ze houden nu vol dat ze 'niets voor mij kunnen doen'. Want hun systemen doen nóóit iets fout :roll: (vraag Derk maar :lol: ).

Ik vind dit allemaal zeer teleurstellend, en werkelijk schandelijk. Bij elke andere airline/reisagent waar ik ooit heb geboekt, zijn problemen altijd snel en netjes opgelost. Tix.nl zal mijn business in ieder geval nooit meer ontvangen! En ik kan iedereen afraden hier te boeken, wacht maar tot je de 'klantenservice' een keer nodig hebt.
Afbeelding
bamboo
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door bamboo »

Chrisp schreef:
Ik vind dit allemaal zeer teleurstellend, en werkelijk schandelijk. Bij elke andere airline/reisagent waar ik ooit heb geboekt, zijn problemen altijd snel en netjes opgelost. Tix.nl zal mijn business in ieder geval nooit meer ontvangen! En ik kan iedereen afraden hier te boeken, wacht maar tot je de 'klantenservice' een keer nodig hebt.
Tix is momenteel druk met een reclamecampagne op radio en billboards. Die zitten niet te wachten op slechte publiciteit. Als de combinatie Tix, onbetrouwbaar en incompetent vaak genoeg op het net te vinden is, willen ze je wellicht helpen (gooi je verhaal nog op de fora van Radar en Kassa........). Ik ga er van uit dat de tickets die je nu niet hebt duurder zijn geworden. Het lijkt me dan niet meer dan normaal dat dat verschil voor rekening van Tix komt.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer