Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Project about America (clothes)

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
Beehappie
Amerika-newbie

Project about America (clothes)

Bericht door Beehappie »

Op school doe ik samen met een vriendin een project over de cultuur van Afrika en Amerika en we hebben ook een onderdeel over kleding en ik moet dus iets weten over kleding in Amerika in het algemeen. Weet iemand een site waar ik goede informatie over de kleding van Amerika kan vinden???

Mvgr.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Project about America (clothes)

Bericht door kastelke »

Dat is wel een heel erg algemene vraag... Kan je iets specifieker zijn?
Kleding die men nu draagt? Kleding uit de jaren 50? Kleding die in Amerika ontworpen is? Kleding voor de jeugd of voor bomma's? ...
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

kastelke schreef:of voor bomma's? ...
@Beehappie. Dat zijn oma's. :wink:
Groet,

Old Faithful
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

lol
Groetjes,
Carine
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Old Faithful schreef:
kastelke schreef:of voor bomma's? ...
@Beehappie. Dat zijn oma's. :wink:
Dank je wel voor de vertaling. ;-)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Big Al
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia

Bericht door Big Al »

Wel, we dragen hier schoenen, sokken, broeken, shirts, etc... :wink:

De mode is hier wel anders dan in Nederland. Met name de kinderkleding (peuter/lagere school) lijkt nogal anders dan in Nederland. Minder kleurrijk, denk ik.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Big Al schreef:De mode is hier wel anders dan in Nederland. Met name de kinderkleding (peuter/lagere school) lijkt nogal anders dan in Nederland. Minder kleurrijk, denk ik.
Maar ze hebben wel een veel grotere keuze aan Hawaiihemden. :lol:
Toevallig hebben we in het Off Topic forum dat ook net aangehaald als een verschil tussen Belgie en Nederland. Besluit: Amerika lijkt qua kledij op Belgie. (NOT!)

De maatgeving is ook totaal anders. En je vindt er ook veel couranter echt grote maten in de winkels, daar waar je in Belgie of Nederland al naar een speciaalzaak moet om dergelijke maten te vinden. Maar dat is ook al weer logisch omdat er nu eenmaal veel meer obese mensen zijn.

Er zijn veel outletwinkels.

Beehappie, we wachten nog op wat meer info van jou.
Elke
Big Al
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia

Bericht door Big Al »

kastelke schreef:De maatgeving is ook totaal anders. En je vindt er ook veel couranter echt grote maten in de winkels, daar waar je in Belgie of Nederland al naar een speciaalzaak moet om dergelijke maten te vinden. Maar dat is ook al weer logisch omdat er nu eenmaal veel meer obese mensen zijn.
De meetgeving hier is raar. Voor jonge kinderen gaat het in maanden/jaren, niet nummers. De fabrikanten lijken maar niet te snappen dat kinderen niet allemaal dezelfde afmetingen hebben...

De maatgeving voor kleding voor volwassenen (m.n. vrouwen) verandert maar steeds. Zo was wat voorheen een maatje 9 heette nu 7 (of zo). M.a.w., mensen kunnen dezelfde maat blijven kopen zelfs als ze steeds 'wijder' worden...

Ook worden tussenmaten vaak niet eens verkocht.

Een ander probleem (voor mij, omdat ik lang ben) is dat ik moeite heb om overhemden, colberts, etc. te vinden. Het is eenvoudig genoeg om een broekriem te vinden die langer is dan ik ben (1.94m), maar een jasje met mouwen die lang genoeg zijn...
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Big Al, dat probleem met die jasjes en hemden had je misschien niet in Nederland, maar je zou het wel in Belgie gehad hebben hoor!
Voor mijn echtgenoot koop ik hemden bij The Bay. Zij hebben een aantal merken waarin ze serieus wat extra mouwlengte hebben (ik geloof dat ze van 33 tot maar liefst 38 gaan, terwijl je in Belgie een gewone mouwlengte had, en een exta lange waar je dan zeer beperkte keuze in had, vandaar dat we toen naar Big & Tall gingen, een Nederlandse winkel in Belgie, maar daar was de keuze vaak ook beperkt omdat ze zich op big EN tall tegelijkertijd richtte, en mijn man met zijn 90kg ook daar weer vaak buiten de maat viel)
Elke
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Het gaat blijkbaar over Afrika en Amerika, denk dat we hier meer kleren aan hebben over het algemeen :lol:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer