Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
algemene vraag (betreffende forumstructuur)
algemene vraag (betreffende forumstructuur)
Ik zoek me altijd een ongeluk op het forum hier.
En ik denk dat het komt omdat de reisplannen van een ieder en de algemene berichten door elkaar staan.
Zou dit niet beter gescheiden kunnen worden? Bijvoorbeeld onder het forum zuidwest een gedeelte dat bestemd is om feedback te krijgen op je reisroute en een gedeelte met overige berichten.
En ik denk dat het komt omdat de reisplannen van een ieder en de algemene berichten door elkaar staan.
Zou dit niet beter gescheiden kunnen worden? Bijvoorbeeld onder het forum zuidwest een gedeelte dat bestemd is om feedback te krijgen op je reisroute en een gedeelte met overige berichten.
Laatst gewijzigd door markro op 08 mar 2011, 06:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel voor de duidelijkheid aangepast.
Reden: Titel voor de duidelijkheid aangepast.
2010: CA - AZ - UT - NV
2011: NV - AZ - WY - CO - UT
2012: NV - AZ - UT - CO - SD
http://www.bitter.reisverslag.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.bitter.reisverslag.com" onclick="window.open(this.href);return false;
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Re: algemene vraag
Dat wil dan wel zeggen dat je per subforum weer een subforum krijgt. Worden denk ik wel veel extra forums.
Mogelijke oplossing zou kunnen zijn om de reisschema's een duidelijkere naam te geven. Nu is dat redelijk vrijblijvend.
Mogelijke oplossing zou kunnen zijn om de reisschema's een duidelijkere naam te geven. Nu is dat redelijk vrijblijvend.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
-
Dennis
- AllesAmerika.com Webmaster
- Contacteer:
Habi,
Dit is iets wat toevalligerwijs recentelijk ook bij de admins onderling is besproken. Helaas hebben we hiervoor nog geen definitieve oplossing. Wel zullen we dit nogmaals oppakken!
Dit is iets wat toevalligerwijs recentelijk ook bij de admins onderling is besproken. Helaas hebben we hiervoor nog geen definitieve oplossing. Wel zullen we dit nogmaals oppakken!
- Jasmino
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je moet ook niet "overstructureren". Ik ben een tijdje ook actief geweest op een ander Amerika forum, waar ze veel meer onderwerpen hadden en ook veel subfora onder een onderwerp. Nu is dat daar ook allemaal teruggedraaid. Ik vond dat toen ook echt verschrikkelijk en het was voor mij een reden om er weg te blijven. De overzichtelijk neemt weer af als je teveel structureert.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
- Stan.Gobien
- Techmod
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Ik zou zoiets ook enkel in het probleemforum toepassen, en dan bedoel ik het zuidwesten.
Maar als het veel gaat oplossen is maar de vraag. De complete reizen zijn zeker 80% van de topics.
Maar als het veel gaat oplossen is maar de vraag. De complete reizen zijn zeker 80% van de topics.
Flickr foto albums
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 33
- Contacteer:
Re: algemene vraag (betreffende forumstructuur)
Er zou natuurlijk ook een apart forum kunnen komen waar de reizen gepost kunnen worden.
Specifieke vragen over het zuidwesten raken inderdaad ondergesneeuwd door alle reis-topics.
Roland
Specifieke vragen over het zuidwesten raken inderdaad ondergesneeuwd door alle reis-topics.
Roland
-
Dennis
- Contacteer:
We zijn ons terdege bewust van het gevaar van overstructurering. We hebben het in dit geval dan ook uitsluitend over het zuidwestenforum, waar meer dan twee keer zoveel onderwerpen en berichten geplaatst worden als in alle andere Amerika-gerelateerde fora op AllesAmerika.com.
Op AllesAmerika.com hebben we altijd een geleidelijke uitbreiding gehanteerd - alleen uitbreiding van de structuur als bleek dat daar behoefte aan was. De vraag is nu, of we bij het zuidwestenforum op dit punt zijn aangekomen. We zijn dit op het moment onderling aan het bespreken en Roland, jouw idee is daarbij ook al een tijdje geleden geopperd.
We komen hier nog op terug.
Op AllesAmerika.com hebben we altijd een geleidelijke uitbreiding gehanteerd - alleen uitbreiding van de structuur als bleek dat daar behoefte aan was. De vraag is nu, of we bij het zuidwestenforum op dit punt zijn aangekomen. We zijn dit op het moment onderling aan het bespreken en Roland, jouw idee is daarbij ook al een tijdje geleden geopperd.
We komen hier nog op terug.
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Ik was altijd een trouw lezer van het zuid-westen forum, maar als je een dag gewerkt hebt is het aantal berichten niet meer bij te lezen en gebruik ik tegenwoordig heel vaak de "markeer alle berichten als gelezen" knop, ik vind het idee van Roland prima om er weer iets meer structuur in aan te brengen.
Roland, hoe zie je dit concreet dan? Bedoel je op deze manier:Coyote schreef:Er zou natuurlijk ook een apart forum kunnen komen waar de reizen gepost kunnen worden.
Roland
Zuidwest
Reistopic
plaats hier je (voorlopige) route die je wenst te volgen en al je vragen daaromtrent
Overige
plaats hier je vragen over zuidwest gerelateerde onderwerpen
Dit is maar een voorbeeldje natuurlijk, maar is het op deze manier wat jij bedoeld ?
Bart
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Contacteer:
In phpBB3 kun je Subforums in Subforums plaatsen. Je kan dus een Reisschema Subforum plaatsen in Zuidwesten. Deze zie je alleen als je op het Zuidwesten subforum klikt.
Hieronder een voorbeeld van een Testforum subforum waarin een Test subforum is aangemaakt (dit is het bovenste gedeelte)

Je kunt er ook voor kiezen om de subforums zichtbaar te maken in de index. Ze komen er dan in het klein onder te staan:

Hieronder een voorbeeld van een Testforum subforum waarin een Test subforum is aangemaakt (dit is het bovenste gedeelte)

Je kunt er ook voor kiezen om de subforums zichtbaar te maken in de index. Ze komen er dan in het klein onder te staan:

Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
@ Bart: zo bedoelde ik het niet. Ik bedoel echt een apart forum voor alle geplande reizen. Dat forum zou je bijv. ook weer kunnen onderverdelen (hoeft natuurlijk niet) in de specifieke regio's maar dus wel alles bijelkaar. Zo houd je de andere fora voor de specifieke vragen over die regio.
Zoals Martijn het aangeeft zou ook kunnen maar dan krijg je er weer een sub-gedeelte bij (naast de mededelingen en alle sticky's). Dat wordt er dan niet echt overzichtelijker op ben ik bang.
En net als Harry druk ik ook vaak op 'markeer alle berichten als gelezen' in het zuidwesten. Er worden zoveel onderwerpen geopend voor ieders reis dat het bijna geen doen meer is die te volgen. Hoewel het idee van oorsprong goed was, gaat het zuidwesten daar nu aan ten onder en dat kan niet de bedoeling van het forum zijn. Ik snap dat ieders reis anders is maar er wordt nu vaak veel dezelfde informatie gegeven in de diverse reistopics. Het is daarom goed te kijken of het aanders aangepakt kan worden.
Een jaar of 4 geleden heb ik al eens samen met Marjan geopperd veel gereden routes te publiceren. Die kunnen dan als leidraad dienen voor een samen te stellen reis/route. Wat dat betreft zou er ook vaker verwezen moeten worden naar de topics met routekaartjes. Combineer een aantal routes (gedeeltelijk) samen en je hebt een mooie rondreis zonder dat iedereen een topic opent voor zijn of haar rondreis. Specifieke vragen over een bezienswaardigheid kun je dan stellen in de daarvoor bestemde fora.
Roland
Zoals Martijn het aangeeft zou ook kunnen maar dan krijg je er weer een sub-gedeelte bij (naast de mededelingen en alle sticky's). Dat wordt er dan niet echt overzichtelijker op ben ik bang.
En net als Harry druk ik ook vaak op 'markeer alle berichten als gelezen' in het zuidwesten. Er worden zoveel onderwerpen geopend voor ieders reis dat het bijna geen doen meer is die te volgen. Hoewel het idee van oorsprong goed was, gaat het zuidwesten daar nu aan ten onder en dat kan niet de bedoeling van het forum zijn. Ik snap dat ieders reis anders is maar er wordt nu vaak veel dezelfde informatie gegeven in de diverse reistopics. Het is daarom goed te kijken of het aanders aangepakt kan worden.
Een jaar of 4 geleden heb ik al eens samen met Marjan geopperd veel gereden routes te publiceren. Die kunnen dan als leidraad dienen voor een samen te stellen reis/route. Wat dat betreft zou er ook vaker verwezen moeten worden naar de topics met routekaartjes. Combineer een aantal routes (gedeeltelijk) samen en je hebt een mooie rondreis zonder dat iedereen een topic opent voor zijn of haar rondreis. Specifieke vragen over een bezienswaardigheid kun je dan stellen in de daarvoor bestemde fora.
Roland
-
Dennis
- Contacteer:
We zijn er al bijna uit onderling in het modteam. Nog even geduld.
Ik ben het volledig met je eens dat er voor dezelfde reis te veel verschillende topics geopend worden. Soms zeg ik dat dan ook, dat het beter is om alles over dezelfde reis in hetzelfde topic te houden. Dat maakt het voor de 'raadgevers' makkelijker en overzichtelijker, maar ook zeker voor de topicopener, omdat alles dan mooi bij elkaar staat.
Er is dan wel het argument dat een specifieke vraag niet door iedereen gelezen wordt omdat niet iedereen de reistopics volgt van iedereen.
Ik doe dat ook al lang niet meer en ik vind ook dat het zuidwest topic echt onoverzichtelijk is geworden.
Het aanduiden van de naam in de titel van de reiziger in kwestie vond ik dan wel weer een verbetering. (kan trouwens nog beter)
Hoe het beter kan weet ik ook niet, maar werken met onderverdelingen kan wel als het duidelijk weergegeven wordt.
Echter ben ik het niet met jouw eens dat alle reizen in één topic (of forum) moeten komen. Net dat gedeelte van het forum is enorm overzichtelijk zoals het nu is. En het probleem stelt zich eigenlijk enkel in het ZW forum gedeelte. Om dan alles overhoop te halen en alle reizen in één forum te zetten vind ik persoonlijk geen verbetering. Ik vind net dat dit de overzichtelijkheid zou wegnemen. Want hoe ik het nu begrijp zou jij voorstellen om alle reizen in één forum te plaatsen, ongeacht of je naar het zuidwesten, noordoosten, florida, of hawai gaat? Of begrijp ik jouw voorstel verkeerd waarin je zegt dat er een apart forum voor alle reizen zou komen?
Moest dit er wel doorkomen kan men bv wel de regio als eerste vermelden in de topic titel, daarna de naam en dan de gewone topic titel. Zoals het nu is, is het dus : reis dude:dude's vierde (ook beetje de derde), dat kan dan worden: ZW, reis dude: dude's vierde (ook beetje de derde) (of ZW voluit geschreven maar dan worden de titels wel lang
)
Ben benieuwd of het op te lossen is
Bart
Er is dan wel het argument dat een specifieke vraag niet door iedereen gelezen wordt omdat niet iedereen de reistopics volgt van iedereen.
Ik doe dat ook al lang niet meer en ik vind ook dat het zuidwest topic echt onoverzichtelijk is geworden.
Het aanduiden van de naam in de titel van de reiziger in kwestie vond ik dan wel weer een verbetering. (kan trouwens nog beter)
Hoe het beter kan weet ik ook niet, maar werken met onderverdelingen kan wel als het duidelijk weergegeven wordt.
Echter ben ik het niet met jouw eens dat alle reizen in één topic (of forum) moeten komen. Net dat gedeelte van het forum is enorm overzichtelijk zoals het nu is. En het probleem stelt zich eigenlijk enkel in het ZW forum gedeelte. Om dan alles overhoop te halen en alle reizen in één forum te zetten vind ik persoonlijk geen verbetering. Ik vind net dat dit de overzichtelijkheid zou wegnemen. Want hoe ik het nu begrijp zou jij voorstellen om alle reizen in één forum te plaatsen, ongeacht of je naar het zuidwesten, noordoosten, florida, of hawai gaat? Of begrijp ik jouw voorstel verkeerd waarin je zegt dat er een apart forum voor alle reizen zou komen?
Moest dit er wel doorkomen kan men bv wel de regio als eerste vermelden in de topic titel, daarna de naam en dan de gewone topic titel. Zoals het nu is, is het dus : reis dude:dude's vierde (ook beetje de derde), dat kan dan worden: ZW, reis dude: dude's vierde (ook beetje de derde) (of ZW voluit geschreven maar dan worden de titels wel lang
Ben benieuwd of het op te lossen is
Bart
Grts, Bart
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja, ik bedoel dus echt een forum erbij en daar alle persoonlijke reistopics plaatsen, of dat nu voor het zuidwesten, het noordoosten enz. is alle reizen plaats je daar. Dat je daar natuurlijk wel duidelijk moet maken om welke regio het reistopic gaat is wel belangrijk. Dat kan op 2 manieren. Aparte secties of zoals jij aangeeft duidelijk in de titel vermelden om welke regio het gaat. Ik ben van mening dat het daardoor juist overzichtelijker wordt.Dude schreef:Echter ben ik het niet met jouw eens dat alle reizen in één topic (of forum) moeten komen. Net dat gedeelte van het forum is enorm overzichtelijk zoals het nu is. En het probleem stelt zich eigenlijk enkel in het ZW forum gedeelte. Om dan alles overhoop te halen en alle reizen in één forum te zetten vind ik persoonlijk geen verbetering. Ik vind net dat dit de overzichtelijkheid zou wegnemen. Want hoe ik het nu begrijp zou jij voorstellen om alle reizen in één forum te plaatsen, ongeacht of je naar het zuidwesten, noordoosten, florida, of hawai gaat? Of begrijp ik jouw voorstel verkeerd waarin je zegt dat er een apart forum voor alle reizen zou komen?
Door de vele reistopics worden de fora nu onoverzichtelijker. Het zuidwesten is daar een goed voorbeeld van maar ook andere fora hebben in meer of mindere mate last van de overvloed aan reistopics. Wellicht is het nu tijd om daar verandering in aan te brengen door ze apart te zetten. In het verleden is zo ook het 'Vervoers-forum' erbij gekomen en ik moet zeggen dat ik dat een enorme vooruitgang vond en nog steeds vind. Momenteel één van mijn favoriete fora omdat je daar heel gericht antwoord kunt geven.
Maar goed, we moeten maar zien wat er achter de schermen besloten wordt. Wellicht kunnen een aantal voorstellen zoals wij die hier noemen (en misschien andere mogelijkheden die de mods wellicht in gedachten hebben) voor een bepaalde periode 'getest' worden voordat het definitief ingevoerd wordt. Op die manier kun je ook zien of het in de praktijk gaat werken.
Roland
Het 'vervoer in Amerika' forum is inderdaad een verademing, alleen al omdat het het zuidwest forum ontlast heeft, omdat die vragen meestal daar gesteld werden aangezien de meeste mensen daar op vakantie gaan
Ik hoop alleen dat, als men alle reistopics samenvoegt, er toch voldoende onderscheidt is zodat het duidelijk en overzichtelijk blijft. Maar we zullen inderdaad vandaag of morgen wel horen wat er (eventueel) aan gedaan zal worden.
Bart
Ik hoop alleen dat, als men alle reistopics samenvoegt, er toch voldoende onderscheidt is zodat het duidelijk en overzichtelijk blijft. Maar we zullen inderdaad vandaag of morgen wel horen wat er (eventueel) aan gedaan zal worden.
Bart
Grts, Bart
zit er goed uit nu!!
was precies wat ik bedoelde ...
was precies wat ik bedoelde ...
2010: CA - AZ - UT - NV