Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Goedkoopste manier om groot bedrag in dollars te wisselen
-
- Amerika-newbie
Goedkoopste manier om groot bedrag in dollars te wisselen
Binnenkort vertrek ik weer naar Austin, Texas om daar het SXSW-festival bij te wonen. Het zal de zesde of zevende keer zijn dat ik het festival bijwoon en voor een muziek-liefehbber is dat altijd weer een fantastische ervaring.
Via Craigslist heb ik een appartement geregeld in downtown Austin. Ik heb al eerder zaken gedaan met de vrouw die het appartement bewoont en verhuurt.
Wij hebben afgesproken dat ik haar een bedrag van zo'n $ 1200,- contant betaal. Liever had ik haar al een deel vooruitbetaald, bijvoorbeeld via Paypal, maar zij heeft het liever contant.
Wat is de beste en goedkoopste manier om zo'n bedrag in Dollars te bemachtigen? Het GWK en de banken berekenen natuurlijk een aardige provisie.
Ik zou het in Austin, Tx kunnen pinnen, maar dan zit ik snel tegen mijn opnamelimiet aan.
Wie heeft tips? Of zit er niets anders op dan de provisie maar voor lief te nemen?
Alvast bednakt,
Han
Via Craigslist heb ik een appartement geregeld in downtown Austin. Ik heb al eerder zaken gedaan met de vrouw die het appartement bewoont en verhuurt.
Wij hebben afgesproken dat ik haar een bedrag van zo'n $ 1200,- contant betaal. Liever had ik haar al een deel vooruitbetaald, bijvoorbeeld via Paypal, maar zij heeft het liever contant.
Wat is de beste en goedkoopste manier om zo'n bedrag in Dollars te bemachtigen? Het GWK en de banken berekenen natuurlijk een aardige provisie.
Ik zou het in Austin, Tx kunnen pinnen, maar dan zit ik snel tegen mijn opnamelimiet aan.
Wie heeft tips? Of zit er niets anders op dan de provisie maar voor lief te nemen?
Alvast bednakt,
Han
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Goedkoopste manier om groot bedrag in dollars te wissele
Opnamelimiet laten verhogen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Weet niet wanneer je gaat, maar wij doen veel aankopen binnen Amerika via Money orders, onze klanten betalen ons dan via de Rabobank en wij sturen de money order naar de verkoper. Misschien een optie?
Wij nemen ook vaak veel $$ mee. Ik wissel altijd bij Pott op het Damrak in Amsterdam. Die berekenen geen provisie en de koers is altijd heel gunstig.
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Je moet toch op je Customs form altijd invullen hoeveel $$ je mee het land binnenbrengt... als je $1200 zou invullen zou je dan geen problemen krijgen?
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Op het customsformulier moet je het aangeven als je $ 10.000 of meer aan contanten het land inbrengt.
Onder die $ 10.000 hoef je niet aan te geven.
Onder die $ 10.000 hoef je niet aan te geven.
viewtopic.php?f=3&t=31081
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
Hallo allen,
Ik heb een vraag waarvoor ik niet speciaal een nieuw topic wou openen.
Ik kreeg net van een collega de tip om nu al Euros te wisselen in Dollars. Deze zou momenteel heel laag staan door de crisis in het Midden Oosten. Dit zou mij een flink pak kunnen besparen tegenover wanneer ik dit zou inwisselen als ik vertrek (binnen 3 maanden). Ik ben van plan het meeste me VISA te betalen maar we moeten sowieso een deel cash bij hebben.Het blijft sowieso speculeren maar wat zijn jullie ervaringen?
Is het een probleem bij de douane om cash geld binnen te brengen in de USA (neem 250 $ per persoon)
Ik heb een vraag waarvoor ik niet speciaal een nieuw topic wou openen.
Ik kreeg net van een collega de tip om nu al Euros te wisselen in Dollars. Deze zou momenteel heel laag staan door de crisis in het Midden Oosten. Dit zou mij een flink pak kunnen besparen tegenover wanneer ik dit zou inwisselen als ik vertrek (binnen 3 maanden). Ik ben van plan het meeste me VISA te betalen maar we moeten sowieso een deel cash bij hebben.Het blijft sowieso speculeren maar wat zijn jullie ervaringen?
Is het een probleem bij de douane om cash geld binnen te brengen in de USA (neem 250 $ per persoon)
2011 Westkust
2012 Westkust
2013 Noordoosten
2014 Florida
2012 Westkust
2013 Noordoosten
2014 Florida
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Onder de $10.000 heb je geen enkel probleem.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- Grandu
- Amerika-expert
- Contacteer:
Heb vandaag toevallig een pak dollars opgehaald bij m'n bank
Vorige keer stond hij op 1.40 en wilde ik kopen, daarna ging hij omlaag en heb ik gezegd ''als hij weer 1.40 is ga ik ze inwisselen''. Nu dus gedaan. Ik vermoed niet dat hij er boven zal gaan de komende maanden, maar je weet maar nooit!
Derk

Derk
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/
“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
---Mark Twain
Als je alle kosten meerekend en dat terugrekend naar een koers waar kom je dan op uit ?
- Fleiding
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Ik heb net bij het GWK 252,88 euro betaald en daar 325 Amerikaanse dollars voor gekregen.
Details:
United States Dollar 325 (We Sell Valuta @ 1,2935)
European Euro 251,26
Commision 1,62
Details:
United States Dollar 325 (We Sell Valuta @ 1,2935)
European Euro 251,26
Commision 1,62
- Grandu
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb 300,72 euro betaald en 400 dollar gekregen.
Derk
Derk
---Mark Twain
---Mark Twain
Bedankt, ik dacht al, 1.40 klinkt wel errug hoog. 400/300 = 1.33
- Grandu
- Amerika-expert
- Contacteer:
Op xe.com stond die koers, de bank haalt het wat omlaag.
Derk
Derk
---Mark Twain
---Mark Twain
Hoeveel cent scheelt hei eigenlijk als je Dollars haalt in Nederland, iets van 6 cent per Euro?
- meyem
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
XE geeft de 'droge' wisselkoers, dus de koers zoals ie eigenlijk is....alleen betaal je altijd geld voor het omwisselen....
ik heb net gekeken wat 400$ droog is, en dat zou 287,7 dollar zijn...en dus heeft Derk 12 euro betaald voor het wisselen....dat is dus 4 euro op de 100....oftewel 1 euro op de 25...oftewel 4 cent op de euro....(tenzij ik ergens een rekenfout heb gemaakt....
)
ik heb net gekeken wat 400$ droog is, en dat zou 287,7 dollar zijn...en dus heeft Derk 12 euro betaald voor het wisselen....dat is dus 4 euro op de 100....oftewel 1 euro op de 25...oftewel 4 cent op de euro....(tenzij ik ergens een rekenfout heb gemaakt....

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht