Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

huwelijkreis Marrie: NYC-Orlando juli 2011 advies/tips?

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Plaats reactie
marrie
Amerika-ontdekker

huwelijkreis Marrie: NYC-Orlando juli 2011 advies/tips?

Bericht door marrie »

Beste allemaal,

Nadat we al in het zuidwesten, Florida en meerdere malen New York zijn geweest, hebben we besloten dat er voor ons niks mooiers is dan een huwelijksreis naar Amerika en aansluitend voor het echte honeymoongevoel de Bahamas!!!

Onze wensen:
geen moordend schema (wel flink wat zien), maar ook tijd voor wat rust (op de Bahamas) en shoppen. (We hebben het tegen die tijd druk genoeg gehad met de bruiloft, dus vrees dat we al best moe zijn!)
Rijden vinden we niet erg.
afwisseling tussen steden en natuur. Omdat ik net een knie-operatie heb gehad kunnen we geen lange stukken wandelen, maar willen we wel kleine wandelingetjes maken (vanaf skyline drive bijv.)
Eigenlijk hadden we ook nog Philadelphia en Atlanta in de route, maar dat werd echt proppen! (de plannen voor komende jaren zijn ook Amerika, dus bewaren voor de volgende keer?)
We willen graag het leven van de Amish zien
(new york al gezien, dus even sfeer proeven, Washington voor het eerst) rest van de route ook voor het eerst.

Onze vragen:
Is Orlando een leuke plaats zonder een bezoek aan pretparken?
We rijden door naar Orlando, omdat de vluchten vanaf Orlando rechtsreeks zijn en goedkoper. Andere opties zijn Miami (te ver?) en Atlanta. Wat is beter?
Vooral het stuk tussen Niagara Falls en Washington is mij nog wat onduidelijk. Wat zijn daar highlighs???
Is deze route haalbaar?
Iemand ervaring met de Bahamas? Nog geen idee wie/ wat/ waar nl.
Tips/ adviezen zeer welkom!!!

1) Ma 4/7--> ams-nyc
2) Di 5/7 --> New York (‘s avonds musical op Broadway)
3) Woe 6/7--> New York
4) Don 7/7--> niagara falls (‘s ochtends NYC-Buffalo vliegen, daar huurauto ophalen)
5) Vrij 8/7--> Niagara Falls-Holmes County (Amish)
6) Zat 9/7--> omgeving Pittsburgh?
7) Zon 10/7--> ? - Washington
8) maan 11/7 --> Washington
9) Dins 12/7--> Washington
10) Woens 13/7--> washington - Shenandoah (ingang Front Royal)
11) Don 14/7--> Shenandoah - Roanoke
12) Vrij 15/7--> Roanoke - Boone
13) Zat 16/7--> Boone –Gatlinburg
14) Zon 17/7--> Gatlinburg-(via Ashville(?)-Columbia)-Charleston
15) Maan 18/7--> Charleston-Savannah
16) Dins 19/7--> Savannah-St Augustine
17) Woens 20/7--> St Augustine-Orlando
18) Don 21/7--> Orlando-Nassau (vliegen)
19) Vrij 22/7--> Nassau
20) Zat 23/7--> Nassau
21) Zon 24/7--> Nassau
22) Maan 25/7--> Nassau
23) Dins 26/7--> Nassau
24) Woens 27/7--> Nassau
25) Don 28/7--> Nassau-Miami(vliegen)
26) Vrij 29/7--> Miami-Amsterdam

Totaal 2500 km.
marrie
Amerika-ontdekker

Re: huwelijkreis Marrie: NYC-Orlando juli 2011 advies/tips?

Bericht door marrie »

hmmm....geen idee hoe die smiley er komt!
marrie
Amerika-ontdekker

Bericht door marrie »

Niemand???
Denk trouwens toch dat we niet helemaal naar Orlando gaan rijden en beter vanaf Atlanta kunnen vliegen naar de Bahamas...
derlagen
Amerika-ontdekker

Bericht door derlagen »

Beste Marie,

Wat toevallig! Ik trouw 1 juli en gaan 3 juli voor 19 dagen naar NYC-Florida!
Wij wilden ook de combi met de Bahamas doen, maar uiteindelijk werd het te duur en vinden we zo'n cruise bood erg druk
Wat leuk zeg, hebben jullie al geboekt?

Wij via Jan Doets, erg goede ervaringen mee.
Zijn jullie ook met de 4th of July in NYC?

Geniet van de voorbereidingen
marrie
Amerika-ontdekker

Bericht door marrie »

Nou wat grappig zeg! Wij trouwen de 2e en gaan de 4e weg, hoop dan inderdaad als newly weds op 4th of july in New York te zijn!!! En jullie dus ook?
Ik ben echt volop aan het zoeken voor tickets, maar zijn echt belachelijk duur die tijd! (ga nog even bij Jan Doets kijken!thanks voor de tip!)
Het plan is om van NYC, naar Niagara Falls, Washington, great Smokey Mountains naar Atlanta of Orlando te rijden en dna te vliegen naar de Bahamas, Wij zagen de cruise ook niet zo zitten, dus gaan op eigen gelegenheid! Prijzen van hotels zijn daar echt ook pittig!
Hoe ziet jullie reis eruit?
Dreamz
Amerikafan

Bericht door Dreamz »

Ik ben net terug van de Bahama's (wel met een cruise er geweest hoor) en Nassau was erg leuk op Nieuwjaarsdag. Verder zijn we met de ferry naar Paradise Island geweest waar je natuurlijk heerlijk kunt genieten van de rijken der aarde (trouwens is op Paradise Island wel alles duurder dan in Nassau), heerlijk bootjes kijken en naar het Atlantis Hotel kijken.
Het Atlantis hotel is geschakeld met een suite die $25000,- per nacht kost en je moet er minimaal 4 nachten verblijven!

Mr. MJ himself heeft een tijdje in deze prachtige maar vreselijk dure suite gelogeerd.

Ik heb nog eens gekeken en het Atlantis Hotel is voor ons redelijk normale mensen niet echt betaalbaar. Voor de grap heb ik 10 nachten in getoetst en ik kwam op een bedrag van $13500,- uit voor een leuke suite. En daar komen nog vliegtickets bij.

Wel hebben wij een stel ontmoet die op het prachtige strand van Nassau in het huwelijk waren getreden, dat was ook zo'n heerlijk sprookje en ze hadden het er fantastisch!.
Wij vonden het voor de 2 dagen dat we op de Bahama's waren een heerlijke verwennerij en hebben genoten van alles. Koop geen schelpen van de vissers, ze kosten niks, maar worden bij de douane in ons kikkerlandje in beslag genomen omdat dit niet mag worden ingevoerd.

Dames, beiden ontzettend veel plezier en geniet van alle voorbereidingen voor jullie huwelijk en natuurlijk van jullie grote dag!
Groetjes,
Jolanda

Onze website: http://www.onzeavonturen.nl met onze reisavonturen!
marrie
Amerika-ontdekker

Bericht door marrie »

Dreamz schreef: Verder zijn we met de ferry naar Paradise Island geweest waar je natuurlijk heerlijk kunt genieten van de rijken der aarde (trouwens is op Paradise Island wel alles duurder dan in Nassau), heerlijk bootjes kijken en naar het Atlantis Hotel kijken.
hey Jolanda,

Wat klinkt dat lekker positief zeg, jouw verhaal! Krijg er zo'n zin in! Jammer dat Atlantis er voor ons dus niet inzit :lol:
Ik kan weinig info over de Bahamas vinden (hadden ze ook maar zo'n mooi forum) :wink: , maar ga hier de komende tijd nog even goed naar zoeken.
Jij schreef over de ferry die jullie hebben genomen.....is dit allemaal ter plekke makkelijk te regelen of moet ik actie van tevoren ondernemen? En.....kan de auto mee met de ferry?
heb je verder nog goede tips????
Dreamz schreef:Dames, beiden ontzettend veel plezier en geniet van alle voorbereidingen voor jullie huwelijk en natuurlijk van jullie grote dag!
Dankjewel.....pfff.....hoop dat ik uit kan rusten op de Bahamas! Een huwelijk en een roadtrip voorbereiden is hard werken! Maar wel leuk!
Dreamz
Amerikafan

Bericht door Dreamz »

Hi Marrie,

Geloof je me als ik zeg dat ik al 2 jaar in voorbereiding ben voor mijn reis & huwelijk? Het is 2 jaar geleden geboren met het idee om miijn aanstaande een fantastisch 50ste jubileum te geven en onze dochter wordt natuurlijk ook 21 dit jaar, dus genoeg redenen om een mooie & fantastische reis uit te zoeken.

Ik heb alles zelf bedacht en uitgezocht, ben er echt nog best een lange tijd mee bezig geweest en uiteindelijk is dan ook de knoop doorgehakt om te trouwen op een mooi paradijselijk eiland, je kunt er echt alles over lezen in mijn blog. Ik ga proberen deze bij te houden elke dag hoor.

Weet je, GENIET vooral van je trouwdag, dit is het allermooiste spektakel die jullie samen gepland hebben en vooral geniet van elk moment, het is zo speciaal, als je niet genoten hebt, is zo jammer!

Nu naar de Bahama's, want daar gaat je topic over:
De ferry kost $6,- voor heen en weer naar Paradise Island, daar gaan alleen voetgangers op, dus als je met de auto naat Paradise Island wilt, zul je over de weg moeten, langs een tolbrug. Het is echt heel leuk om te doen en ik adviseer je om vooral als voetganger dit spektakel te beleven. Je krijgt een gids aan boord die je een hoop verhalen over de meest bekende filmsterren die hier een huis hebben verteld, over Atlantis uiteraard en als je uitstapt volg je de borden Atlantis en dan kom je een hoop limo's tegen, niet te geloven!

Wat ook leuk is, je ziet in Nassau uiteraard ook de grote cruise schepen liggen, maar langs de haven zit een klein zaakje waar je een Glas Bottom Boat tour kunt boeken. Vraag maar naar Angelo, hij is de kapitein van een klein scheepje waar je ook nog heerlijke drankjes krijgt onderweg. Als je het doet, doe hem maar de groeten van Piet & Jolanda, de dutchies die op 02 januari bij hem waren!

Ik heb een blog gemaakt, hierbij de link van dag 04 & 05:
Dag 04: http://miami2010-2011.blogspot.com/p/da ... 12011.html
Dag 05: http://miami2010-2011.blogspot.com/p/da ... 12011.html

Over 4,5 week gaat mijn honeymoon beginnen, ik kan niet wachten!

Marrie, je zult de komende tijd nog genoeg te doen hebben voor je huwelijk, geniet van alle momenten en vooral van jullie trouwdag!
Daarna heerlijk genieten van jullie huwelijkreis en lekker relaxen!
Groetjes,
Jolanda

Onze website: http://www.onzeavonturen.nl met onze reisavonturen!
marrie
Amerika-ontdekker

Bericht door marrie »

Dreamz schreef:Geloof je me als ik zeg dat ik al 2 jaar in voorbereiding ben voor mijn reis & huwelijk? Het is 2 jaar geleden geboren met het idee om miijn aanstaande een fantastisch 50ste jubileum te geven en onze dochter wordt natuurlijk ook 21 dit jaar, dus genoeg redenen om een mooie & fantastische reis uit te zoeken.

Ik heb alles zelf bedacht en uitgezocht, ben er echt nog best een lange tijd mee bezig geweest en uiteindelijk is dan ook de knoop doorgehakt om te trouwen op een mooi paradijselijk eiland, je kunt er echt alles over lezen in mijn blog. Ik ga proberen deze bij te houden elke dag hoor.
Wauw!!! 2 jaar?! Maar het wordt ook wel echt een te gekke reis....trouwen op Barbados, wat een droom! Wat leuk dat je een blog bij gaat houden....ik ga hem zeker volgen! (o ja, uitvogelen hoe ik een blog moet maken staat ook nog op mijn to-do list!)
Dreamz schreef:Weet je, GENIET vooral van je trouwdag, dit is het allermooiste spektakel die jullie samen gepland hebben en vooral geniet van elk moment, het is zo speciaal, als je niet genoten hebt, is zo jammer!
Ja inderdaad, je hebt helemaal gelijk. Ik heb er ook echt waanzinnig veel zin in....we gaan op een kasteeltje trouwen op een zaterdagavond in de zomer....helemaal top!
Dreamz schreef:Nu naar de Bahama's, want daar gaat je topic over:
De ferry kost $6,- voor heen en weer naar Paradise Island, daar gaan alleen voetgangers op, dus als je met de auto naat Paradise Island wilt, zul je over de weg moeten, langs een tolbrug. Het is echt heel leuk om te doen en ik adviseer je om vooral als voetganger dit spektakel te beleven. Je krijgt een gids aan boord die je een hoop verhalen over de meest bekende filmsterren die hier een huis hebben verteld, over Atlantis uiteraard en als je uitstapt volg je de borden Atlantis en dan kom je een hoop limo's tegen, niet te geloven!

Wat ook leuk is, je ziet in Nassau uiteraard ook de grote cruise schepen liggen, maar langs de haven zit een klein zaakje waar je een Glas Bottom Boat tour kunt boeken. Vraag maar naar Angelo, hij is de kapitein van een klein scheepje waar je ook nog heerlijke drankjes krijgt onderweg. Als je het doet, doe hem maar de groeten van Piet & Jolanda, de dutchies die op 02 januari bij hem waren!
Wat een goede tips! Ik begin me langzaam aan een voorstelling te maken van de Bahamas! We gaan zeker naar de Glas Bottom Boat en doen de groetjes aan Angelo. wat leuk!
Is het rijden met een auto aan te raden of kunnen we dat beter laten zitten? We zijn nl. zo'n 7 dagen op de Bahamas en ben anders bang dat we niet zoveel kunnen zien.
Dreamz schreef:Over 4,5 week gaat mijn honeymoon beginnen, ik kan niet wachten!
Marrie, je zult de komende tijd nog genoeg te doen hebben voor je huwelijk, geniet van alle momenten en vooral van jullie trouwdag!
Daarna heerlijk genieten van jullie huwelijkreis en lekker relaxen!
Ditzelfde geldt natuurlijk ook helemaal voor jullie! Hoera, nog maar 4,5 week voor jou! Wat spannend en heerlijk allemaal. Ben echt heel erg benieuwd naar alle avonturen....ga je blog trouw volgen hoor!!!
Heel veel plezier met de dagen aftellen en laatste dingetjes regelen. Geniet er enorm van. Wat zal jij lekker relaxen op Barbados na 2 jaar geregel! :thumbup:
derlagen
Amerika-ontdekker

Bericht door derlagen »

@Marrie,
Hoe ziet jullie honeymoon er nu uit? Nog bij Jan Doets langsgeweest? welke musical gaan jullie in NYC> wij zitten te denken aan de Lion King, hebben jullie al tickets besteld of doen jullie dat ter plekke?

@ Iedereen;

Wij gaan 4 nachten NYC
3 n Orlando
2 n Sanibel
2 n Naples
2 n Key islamorada
4 n Miami
Geen Bahama's dus..

Is het ook mogelijk vanuit Miami een dagtrip naar de Bahama's te maken?? zonder dat je daar overnacht? (ons hotel in Miami is namelijk best prijzig en al geboekt)

Geniet van de voorbereidingen!!
marrie
Amerika-ontdekker

Bericht door marrie »

@derlagen

Ja leuk hè die voorbereidingen!!! Ja, nog bij Jan Doets gekeken, maar uiteindelijk tickets voor 674 euro gevonden rechtsreekse vlucht vanaf Brussel naar Neww York JFK.
Het wordt steeds grappiger....wij dachten ook aan the Lion King! Ik heb via het forum al wat gehoord over websites waar je ze met korting kan kopen, dus dan regel ik het denk ik toch maar van tevoren.....zal het even opzoeken, en de link in dit topic voor je plaatsen!
Wij doen het ongeveer als volgt (even heel globaal nog):
3 n New York
1 n Niagara Falls
3 n Washington
4 n Great Smokey Mountains
7 n Bahamas

er is een forum "Florida en de Bahamas" waarin er wordt verteld over de 1 daagse trip naar de Bahamas vanaf Miami.....misschien is dat wat!
Maar de Keys zijn ook echt heel mooi, daar zijn wij vorig jaar geweest.

:offtopic: Even heel benieuwd naar hoe en waar jullie trouwen!
marrie
Amerika-ontdekker

Bericht door marrie »

viewtopic.php?f=11&t=30437&hilit=bahamas

dit is het forum over de bahamas
marrie
Amerika-ontdekker

Bericht door marrie »

en hier het forum over musicals:
viewtopic.php?f=9&t=26026&hilit=musical+broadway

en de site voor kaartjes
http://www.broadwaybox.com/
derlagen
Amerika-ontdekker

Bericht door derlagen »

Dank je wel!! super lief!
Ik ga morgen lekker lezen! Nu nog even werken..
succes met alles!!!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer