Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

3 nachten Yosemite, 1e keer, tips!!

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
thirsa
Amerika-ontdekker

3 nachten Yosemite, 1e keer, tips!!

Bericht door thirsa »

Haihai,

Vorig jaar hebben wij een geweldige rondreis gemaakt van SF-LA-SD-SEDONA-GCNP-ZION-LV, nu gaan we in mei weer die kant uit voor 5 dgn familiebezoek in Long Beach.
Nu hebben we vorig jaar natuurlijk Yosemite gemist in onze reis, dus nu zijn we toch een beetje aan het denken om onze reis van mei uit te breiden met yosemite en evt nog een stukje kustweg tussen LA=SF

We hebben in totaal 2 weken, blijven 5 dagen in Long beach en vliegen heen op LAX en terug vanaf SFO.
Als wij zo'n 3 nachten in Yosemite willen blijven, wat is dan een beste plek om te verblijven?
We reizen per auto en we reizen samen met onze 2 kids (3 en 6).

Behalve de overnachting wat zijn leuke activiteiten/hikes die je kunt doen in Yosemite als je jonge kinderen hebt.

alvast bedankt,

groetjes Thirsa
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: 3 nachten Yosemite, 1e keer, tips!!

Bericht door Isis »

Wanneer wil je dat gaan doen. Want de kans op accomodatie voor de komende zomer zal niet zo heel groot zijn. Tenminste als de hotels/ cabins net zo snle vol zijn als de camping. Marianne heeft daar meer ervaring mee misschien moet je haar een pb sturen met de vraag. Er zijn accomodaties in Curry, Wawona en op White Wolf dacht ik. Anders kom je al gauw in heel duur hotel of buiten het park dat is jammer. Accomodatie in Yosemite Curry wordt dan vaak aanbevolen, maar zoals gezegd heeft ondertekende alleen ervaring op camping.

Wat betreft de 3 nachten en de dagen kan ik wel wat roepen. Maar hangt ook van je wensen af; wil je lange of korte wandelingen maken?
Op dag 1 kwamen we aan uit SF en bekeken we BridalVeil Falls (heel makkelijker wandeling) en genoten van de rivier en rust. 's Avonds bij Ranger program geluisterd. Dag 2 wandelden we naar Vernall Falls over de Misttrail. Beneden hebben we een bak ijs leeggegeten mmhhh! 's Middags zijn we de Village in gegaan (uur) en hebben we relaxed aan de rivier. Dag 3 zijn we naar het zuiden gereden voor Mariposa Grove en de Sequoia's (leuk voor kids) vervolgens naar Glacier POint daar hebben we warm gegeten (in camper) en de 'zonsondergang' gezien; we zijn iets eerder teruggereden vanwege de diepe duisternis waar we niet in wilden rijden. Dag 3 Via Tioga road, Olmsted Point, Tenaya Lake (zwemmen/ klooien in meer) over de Tioga Pass gereden naar Bishop. Dat is in kort wat we deden op redelijk kalm tempo! Op dag 3 had ik nog gedacht Taft Trail of Sentinel Trail te lopen. Maar dat hebben we gelaten voor wat het was.

Onze kids zijn wel wat ouder...
Je kunt ook fietsen, of met een tube op de rivier spelen.

WElke wandelingen zijn er, met amusant commentaar: http://www.yosemitehikes.com/
Idee van de krant in 2010 http://www.nps.gov/yose/planyourvisit/upload/yg10-5.pdf
Info van Yosemite Park Service en hoe je je bezoek kunt indelen http://www.nps.gov/yose/planyourvisit/index.htm
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Voor goede tips over Yosemite kun je natuurlijk altijd kijken naar de website van Henriëtte:
http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/na ... emite.html

Welke route gaan jullie maken? Ik heb jullie vorige route gezien en zag dat jullie Death Valley ook nog niet hebben gezien?
Je zou dan dus deze route kunnen maken.: L.A - Death Valley - Lee Vining - Yosemite - San Francisco.

Uitgewerkt:

Dag 1: Aankomst L.A.
Dag 2: L.A.
Dag 3: L.A.
Dag 4: L.A.
Dag 5: L.A.
Dag 6: L.A. - Death Valley
Dag 7: Death Valley - Lee Vining
Dag 8: Lee Vining - Yosemite
Dag 9: Yosemite
Dag 10: Yosemite
Dag 11: Yosemite - San Francisco
Dag 12: San Francisco
Dag 13: San Francisco
Dag 14: San Francisco - Terugreis
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
thirsa
Amerika-ontdekker

Bericht door thirsa »

Haihai,

Bedankt al voor de reacties

We gaan de eerste 2 weken van mei, dus ik weet dat het eigenlijk relatief kort dag is voor Yosemite. Wil dus idd weten waar we nog kans maken op een overnachting.
Een cabin of een ingerichte tent mag trouwens ook hoor, kamperen is ons niet tegengevallen vorig jaar. Maar deze keer gaan we ook vanwege de korte tijd met de auto.

Gleuknie, bedankt voor de uitwerking, TOP!! Die dagen SF kunnen we nog ergens anders gebruiken want daar gaan we deze keer niet heen, op de terugweg vanuit Yosemite willen we gewoon een hotel bij het vliegveld nemen en dan de volgende dag naar huis.

Thirsa
RoyBergen
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door RoyBergen »

:wink: rene stuurt iedereen death valley in, :wink: maar het is wel een leuke route natuurlijk !
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Natuurlijk stuurt René je DV in. Dat is zijn stekkie!
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Maar gezien het feit dat de reis in de eerste twee weken van mei zal plaatsvinden is het deze keer geen handige route omdat Tioga Pass naar alle waarschijnlijkheid nog gesloten zal zijn.
Andere route graag René :wink:
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

René was niet de enige ik heb ook die fout gemaakt. Maar volgens mij (als ik het goed gelezen heb) zoeken ze vooral wat ze kunnen doen in Y. NP
thirsa
Amerika-ontdekker

Bericht door thirsa »

Nou, een leuke route is altijd wel handig, hoor dus altijd welkom.
De route van Rob sprak me idd wel aan, maar zat zelf ook al te kijken dat de tioga pass 'm nog niet gaat worden begin mei.
Dus als jullie nog alternatieven hebben....

Voor de rest zijn idd tips voor accomodatie en ook de dingen die leuk te doen zijn met 2 jonge kids van harte welkom.

De kids vonden het vorig jaar in Zion echt helemaal geweldig daar hebben ze het allebei nu nog over. We hebben daar 2 wandelingen gedaan, de lower emerald trail, echt helemaal geweldig vonden ze dat. Dus we willen in Yosemite wel wat leuke trails doen, maar natuurlijk kunnen ze niet te lang zijn.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

In mei is het heel leuk om naar de Lower Falls te lopen, en naar Mirror Lake. Dat laatste eventueel in combinatie met een fietstocht.
De Mariposa Grove, of een van de andere groves, is ook een aanrader om de sequoia's te zien.
Als de kinderen het leuk vinden om te klimmen zou je een stuk naar de Vernal Fall kunnen lopen. De Mist Trail is misschien niet zo geschiklt met jonge kinderen, zeker in mei niet, maar je kunt tot aan de brug lopen voor een prachtig uitzicht op Vernal Fall.

Ik weet niet of het nog mogelijk is om accommodatie in de vallei te vinden; een tent lijkt me vrij koud, maar een verwarmde tent in Curry village is een mogelijkheid. De Lodge is natuurlijk mooi, maar wel een stuk duurder.

Misschien heb je iets aan onze reisverslagen, hoewel onze kinderen al wel iets ouder waren.

Marianne
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

De Mariposa Grove kan begin mei ook nog dicht zijn dat hevven wij tenminste een keer meegemaakt, je kon er toen maar een klein stukje te voet in, de bus reed nog niet omdat er nog te veel sneeuw lag,
Maar dat is natuurlijk ieder jaar anders, zou het wel even in de gaten houden want het is toch bijna een uur rijden vanuit de Valley
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Haha, het is ook mogelijk om bovenlangs te rijden. Waarschijnlijk over de CA-88 van Lee Vining naar Yosemite, maar dat is wel zo'n 465 km. Inderdaad stuur ik iedereen graag Death Valley in. Het is echt een uniek park en zeker een aanrader.

Het alternatief zou kunnen zijn om naar Sequoia/Kings Canyon te gaan. Ik weet niet in hoeverre dit park in mei toegankelijk is? Dan zou je ongeveer deze route kunnen doen:

Dag 1: Aankomst L.A.
Dag 2: L.A.
Dag 3: L.A.
Dag 4: L.A.
Dag 5: L.A.
Dag 6: L.A. - Sequoia/Kings Canyon
Dag 7: Sequoia/Kings Canyon
Dag 8: Sequoia/Kings Canyon
Dag 9: Sequoia/Kings Canyon - Yosemite
Dag 10: Yosemite
Dag 11: Yosemite
Dag 12: Yosemite - Sacramento
Dag 13: Sacramento - San Francisco
Dag 14: San Francisco - Terugreis

Ik heb ook voor Sequoia/Kings Canyon 3 nachten staan, omdat ik denk dat 2 nachten te kort is. Als je wel 2 nachten zou nemen, zou je eventueel van Yosemite naar Lake Tahoe kunnen gaan voor 2 nachten en dan dus niet naar Sacramento. Lake Tahoe lijkt me ook prachtig in mei, maar helaas kan ik daar niet over mee praten.
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer