New York in September

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
dinne
Amerikafan
Berichten: 105
Lid geworden op: 12 okt 2010, 06:56
Aantal x V.S. bezocht: 3

New York in September

Bericht door dinne »

Hallo iedereen, is het mijn gedacht of is NY in September enorm duur? Ben nu een paar van die hotels aant vergelijken, en ik verschiet mij echt een ongeluk! Ik zoek een hotel voor 4 nachten, maar tenige dat ik vind zijn prijzen van minstens 150euro/nacht. Is dit normaal?
Priceline heb ik niet te veel pap van gegeten, maw ik versta der niet zo veel van...

Hulp, iemand?
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7777
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: New York in September

Bericht door mtl »

Hotels in New York zijn heel duur. Met name in manhattan. Wellicht is er een groot evenement in de periode dat je probeert te boeken?
Gebruikersavatar
meyem
Amerika-expert
Berichten: 4600
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Amstelveen

Re: New York in September

Bericht door meyem »

September is inderdaad meestal vrij prijzig (hoogseizoen, daar). Dat wil niet zeggen dat je niets goedkoops kunt vinden, maar dat kost wel tijd en moeite. en waarschijnlijk geduld, want soms komen de aanbiedingen pas vanaf ca 2 maanden van tevoren.

Over het algemeen wordt niet aangeraden om voor NY priceline te gebruiken als je per se 2 bedden wilt. Die kamers zijn er veel minder en over het algemeen veel duurder. En probleem is dat je bij priceline niet van tevoren te horen krijgt wat voor hotel je hebt 'gewonnen',,,,

Er is hier een aparte draad op het forum over priceline en hotwire. Dan lees je dat veel mensen de laatste tijd het Algonquin hebben gewonnen, een prima plekje. Maar kijk je wat dat hotel aan kamers heeft, dan zijn dat 138 1 beds kamer en 12 2 beds kamers....dat gaat m dus niet worden, dan....

EDIT: oh, dat van die 2 bedden hoort eigenlijk in een andere draad thuis,,,,sorry
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Gebruikersavatar
rvd4always
Amerikakenner
Berichten: 1480
Lid geworden op: 21 nov 2009, 16:07
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: New York in September

Bericht door rvd4always »

New York city is een dure stad qua accomodatie. Ik zou zeggen blijf zoeken en probeer het ook eens op andere data's. Wellicht is een pakketprijs bij een reiswinkel mooier geprijsd?
Gebruikersavatar
meyem
Amerika-expert
Berichten: 4600
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Amstelveen

Re: New York in September

Bericht door meyem »

Wat je het beste kunt doe, als je reisdata vast staan, nu iets boeken dat gratis is te annuleren en dan je ogen open houden voor aanbiedingen.
Of, zoals rvd zegt, kijk eens naar de vaste pakketten....daar zit soms iets heel moois bij. De KLM heeft nog steeds aanbiedingen, geloof ik, dus kijk vooral even...
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6815
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: New York in September

Bericht door Stan.Gobien »

Ik zelf zoek ook voor september een hotel (22-09 tot 25-09), en het valt echt niet mee.
Op priceline zoek ik in de regio's Times square en Midtown West.
Al geboden tot 125$ voor 2,5* maar geen succes.

Wij willen liefst dicht bij Times Square zitten en sowieso in een buurt waar je graag 's avonds buiten komt (niet alleen qua veiligheid maar qua gezelligheid).
Welke regio's zouden jullie nog aanraden: Midtown East, Central park south, Madison Square garden, Empire state area?
dinne
Amerikafan
Berichten: 105
Lid geworden op: 12 okt 2010, 06:56
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: New York in September

Bericht door dinne »

De reis en vliegtickets zijn reeds vastgelegd. Ik zoek kamers van 14/09 tot 18/09. Zou ik het proberen via priceline? Wil rond times square zitten, hoeveel zou ik bieden?
Gebruikersavatar
meyem
Amerika-expert
Berichten: 4600
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Amstelveen

Re: New York in September

Bericht door meyem »

Als je priceline wilt proberen, is het wel belangrijk om je een beetje in te lezen....er is op dit forum een draad, ik meen onder 'reizen algemeen' en ook op betterbidding.com kun je info vinden...
Als je bod eenmaal geaccepteerd wordt, zit je er aan vast....
Zelf geen ervaring met PL, maar op Trip raden ze aan minstens op 3* hotels te bieden....dan is de kans dat je een dump krijgt minimaal tot niet aanwezig....
Op betterbidding (en op dit forum) staan ook lijsten met wat mensen gewonnen hebben, daar kun je dan een beetje een indruk krijgen over wat het je eventueel gaat kosten...)

suc6
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Lilo
Amerika-expert
Berichten: 1775
Lid geworden op: 26 aug 2009, 17:02
Aantal x V.S. bezocht: 54

Re: New York in September

Bericht door Lilo »

Je kan er ook voor kiezen om buiten de stad te overnachten, bvb. in Long island city. Je bent dan met de metro op korte tijd in Manhattan en de prijzen van de hotels zijn veel goedkoper.

Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
dinne
Amerikafan
Berichten: 105
Lid geworden op: 12 okt 2010, 06:56
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: New York in September

Bericht door dinne »

Heb ondertussen me 2 dagen verdiept in priceline, en ik denk het wel te snappen. Daarnet m'n eerste bod gedaan :-) Wel extreem laag zodanig dat het risico op boeken 0 was:-) Eens kijken hoe alles werkt weet je wel. Ik ga het nu regelmatig proberen en hoop zo een superdeal te kunnen sluiten.

Voor de locatie blijven we zowiezo op Manhatten, omdat we in de3 dagen dat we er zijn niet te veel tijd willen verliezen aan transport. Wat vinden jullie trouwens van de locatie? Raden jullie nog een andere regio aan?
CyberThijs
Amerika-ontdekker
Berichten: 46
Lid geworden op: 21 dec 2010, 23:12
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: New York in September

Bericht door CyberThijs »

Je bent er natuurlijk wel nog érg vroeg bij om te boeken bij priceline.. Hotels bieden daarop vooral hun overcapaciteit aan, en daarvoor is het nu natuurlijk nog een beetje te vroeg.. Vanaf juli ofzo wordt het pas écht interessant om te boeken..
Gebruikersavatar
meyem
Amerika-expert
Berichten: 4600
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Amstelveen

Re: New York in September

Bericht door meyem »

Welke locatie hebben jullie geboden? Voor een eerste bezoek zou ik het centrum van Manhattan aanraden, of eventueel in de buurt van Central Park....

het zal inderdaad nog wel vroeg zijn om al op PL te bieden....misschien geen gek idee om vast een goedkoop en opzegbaar hotel op bijvoorbeeld LIC te boeken, zoals Country Inn & Suites...
Mussina
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 17 aug 2010, 14:02
Locatie: Tarrytown, NY

Re: New York in September

Bericht door Mussina »

Ik vind 150 euro per nacht niet echt veel als ik eerlijk ben.
Daarnaast vind ik Manhattan ook niet zo afgrijselijk duur als veel mensen doen voorkomen.

In Nederland betaal je voor een standaard kamer bij een gemiddelde Van de Valk ook al rond de 120 euro.
Dan vind ik tussen 150 en 200 euro helemaal niet overdreven duur in een stad als NY.

NL & VS
marij
Amerikafan
Berichten: 108
Lid geworden op: 18 feb 2011, 18:47

Re: New York in September

Bericht door marij »

ik vind 150 euro ook niet duur voor NY, wij hebben gisteren geboekt via hotwire ( omdat we met 3 personen zijn) voor eind april en hebben 202 $ betaald voor het rooseveld...5 minuten van times square en 2 minuten naar fift avenue..wij zijn er super blij mee....
we zijn er 6 nachten als je dat over 3 personen verdeeld vind ik het een mooie prijs voor NY
langer wachten had misschien meer voordeel opgeleverd maar we wilden wel zekerheid en wij vinden deze prijs super..
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer