Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Mobiel internet in Hawaii

Als je vraag over Hawaii gaat, kun je hem hier plaatsen.
Plaats reactie
Q-BiC
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Mobiel internet in Hawaii

Bericht door Q-BiC »

Ik had graag men smartphone in Hawaii gebruikt, ook búiten onze wifi-hotelkamer, maar ik vind nergens prepaid sim kaarten met een data pakket waarmee ik dus online zou kunnen.
Als het gaat om data, vind ik eigenlijk enkel maandelijkse abonnementen, maar dus geen prepaid mogelijkheden. Ik ben er maar voor een dag of 17....

Iemand enig idee?
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Re: Mobiel internet in Hawaii

Bericht door Hans B »

Pre-paid in de VS werkt niet zo als hier in NL.
Ik heb vorig jaar ook gevraagd naar pre-paid.
Voor onze vakantie (30 dagen) moest ik minimaal een $50 pre-paid kaart kopen.
Elke dag wordt er namelijk automatisch $1 van je pre-paid tegoed afgeschreven.
De rest wat op je kaart staat kun je verbellen.

Voor on-line internetten etc.. kun je het beste vragen bij je h(m)otel.
In de bibliotheek is het altijd gratis.
In 29x
1685
dagen en
151.800
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Enasni
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Enasni »

Wat ik meestal deed, is bij de enorme behoefte aan internet even met je smartphone bij de Starbucks gaan zitten...gratis wifi en werkt prima!
September 2009: Hawaii (Oahu & Maui) || September 2010: New York ||Mei 2012: Zuidwest-USA (LA-LA)
derrobbie
Amerika-ontdekker

Bericht door derrobbie »

Als je 'echt' overal online wilt zijn, is de Droam mifi misschien wel iets.
@mattrob heeft het kastje mee gehad naar de VS en het beviel hem prima. Ik denk er zelf ook over om zo'n kastje te huren voor de vakantie.
http://www.droam.nl/snowtime/index.php? ... ambassador staat meer info.
Q-BiC
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Q-BiC »

Starbucks e.d. is wel mogelijk, maar toch had ik ook graag "on the road" internet :)
Zo kan ik o.a. men smartphone als GPS gebruiken icm google maps.

Droam spreekt me niet echt aan.... een apart kastje en autolader meeslepen, 200€ borg betalen, 90€ huur voor de periode dat we er zijn, en amper 50MB data per dag (+1.25€/MB daarboven).
De prijs kan wel gedeeld door 2, want we zijn met 2 personen die hun smartphone "volledig functioneel" willen gebruiken ter plaatse, maar de data moet dan ook wel gedeeld door 2... Komende van een abonnement van 15€ per maand in België, waarmee we 2000MB data per maand hebben, lijkt ons dat allemaal nogal weinig en duur helaas...
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Q-BiC schreef: Droam spreekt me niet echt aan.... een apart kastje en autolader meeslepen, 200€ borg betalen, 90€ huur voor de periode dat we er zijn, en amper 50MB data per dag (+1.25€/MB daarboven).
Apart kastje en autolader stond mij ook tegen, moet zeggen dat ik het in de praktijk helemaal niet vervelend vond. Het is overigens gewoon mini-usb lader, dus ik had die al voor TomTom bij me, dus niet eens apart meegenomen. Kastje is heel klein, dus ook dat vond ik meevallen, zeker voor wat ik er (financieel) voor terug kreeg. De borg vond ik niet ech nadeel (krijg je terug). De 50Mb is wel een punt natuurlijk; ik zou dat nog even navragen bij ze, want volgens mij is het in de US onbeperkt (bij mij was dat wel zo). Wel relaxed dat je de verbinding kan delen; vond ik groot voordeel :wink: ! Schijnt dat je van T-Mobile wel een maand abonnement kan afsluiten voor onbeperkt data voor $ 60 of zo. Alleen moet je dan wel het kaartje in je smartphone stoppen (en kan je verbinding niet delen); feitelijk is dat ook de droam, alleen zit daar winstmarge op en betaal je voor 'huur' van het MiFi apparaatje.
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

Dit is wellicht iets wat je zoekt? http://www.t-mobile.com/shop/phones/pre ... ape=lcards (het tweede artikel in de lijst "T-Mobile® webConnect™ SIM ONLY KIT").

Je zou dit in principe gewoon in de t-mobile stores moeten kunnen aanschaffen.
Q-BiC
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Q-BiC »

Ik dacht dat dat dé oplossing was :)

Maar dan lees ik bij de beschrijving:
"Already have a T-Mobile Prepaid mobile broadband device that you need to activate? Then slip this ready-to-use SIM Card into your Prepaid device".

Is het niet zo dat in de VS T-Mobile abo's/prepaid-cards enkel kunnen gebruikt worden in T-Mobile toestellen? Of heb je toch volledige vrijheid van toestel en provider zoals in België?
Blog // Photo Album
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

Q-BiC schreef:Ik dacht dat dat dé oplossing was :)

Maar dan lees ik bij de beschrijving:
"Already have a T-Mobile Prepaid mobile broadband device that you need to activate? Then slip this ready-to-use SIM Card into your Prepaid device".

Is het niet zo dat in de VS T-Mobile abo's/prepaid-cards enkel kunnen gebruikt worden in T-Mobile toestellen? Of heb je toch volledige vrijheid van toestel en provider zoals in België?
Volgens mij werkt het hetzelfde als in Nederland/België.

Wij zitten zelf ook bij T-Mobile hier in de VS, ik heb mijn telefoon simlock vrij gemaakt en tijdens mijn vakantie in Nederland een sim met data van vodafone gekocht voor 7,50. En dat moet andersom ook werken, het is namelijk niet de sim die de telefoon blokkeert, maar de telefoon die de sim kan blokkeren. Als je telefoon maar simlock vrij is, dan is het goed (daarbij ken ik een aantal mensen die een iphone hebben van AT&T op het T-Mobile netwerk dus ik mag aannemen dat het gewoon werkt.

Het wordt anders wanneer je op het CDMA netwerk van Verizon of Sprint wilt komen, dat gaat dan namelijk niet want het CDMA is een heel ander systeem en werkt zonder sim kaarten.

Nu ik erover nadenk, toen ik hier in 2007 voor het eerst in Hawaii kwam, toen had ik mijn Nederlandse (simlock vrije) toestel bij mij en heb ik hier ook een prepaid kaartje (toen zonder data) gekocht van T-Mobile, en dat werkte perfect. Ik denk eerlijk gezegd dat je vrij safe zit als je het zo doet.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer