Het is even geleden dat ik hier poste, maar ik lees elke dag.
Ik heb een geweldige vakantie!!!!!
Maar vlieg binnenkort terug huis, wel met mooie en dierbare herinneringen.
Maar het volgende:
Ik verblijf dus bij vrienden en nu is mij een baan aangeboden. Deze werkgever gaat zodra de funding rond is een GC aanvragen.
Het is een topfunctie waarvoor ik geregeld tussen de States en Europa reis. Dus geweldig helemaal toppie en een baan die ik altijd wilde hebben. Alleen duurt dit nog even. Kan zijn dat de procedure volgende maand van start gaat maar kan ook volgend jaar zijn.
In de tussentijd wilde ik eigenlijk (half december) terug naar de States. Dit kan natuurlijk op een ESTA, np. Maar ik wil langer blijven dus heb een touristen visum nodig. Nu is het zo als je die aanvraagt willen ze je finaciele plaatje zien. Nu ja die is niet goed. Geen werk nu. IK kom zo uit een studie namelijk ( ja op oudere leeftijd nog een studie begonnen
Natuurlijk kijkt immigratie daar niet naar.
Nu is mijn vraag of ik met een toeristenvisum ook een week States kan doen met als reden om mijn contract te onderhandelen, en dan als ik daar ben langer te blijven en mijn retour ticket te verplaatsen naar een later tijdstip.
Als ik een week blijf dan hoef ik toch niet te overleggen hoeveel geld ik heb voor mijn verblijf?
Of zie ik dit verkeerd?
Gaarne advies/info hierover en dank jullie wel voor je input!!