Reis Marianne: korte rondreis september

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Reis Marianne: korte rondreis september

Bericht door Martin & Marianne »

In september vertrekt onze oudste dochter naar Riverside om daar een jaar aan de UCR te studeren. Het leek mij erg leuk om haar weg te brengen (ik grijp alle gelegenheden aan om naar Amerika te gaan :wink: ) en er een rondreis aan vast te knopen. Mijn zus gaat mee (Martin blijft thuis bij de jongste dochter). Mijn zus heeft helaas maar 2 weken, dus nu is het de uitdaging om een route te maken vanuit LA, met voor haar de bekende parken, en voor mij graag hier en daar iets nieuws.
Mijn zus heeft jaren geleden al eens een rondje CA gedaan, dus we zijn er al wel uit dat we richting Arizona en Utah gaan. Grand Canyon, Zion en Bryce zijn musts, Death Valley ook. Omdat we natuurlijk ook even langs Riverside moeten, blijft er niet heel veel tijd over voor ons rondje.

Ik heb al een aantal routes gemaakt. Zoiets ligt het meest voor de hand:
1 Aankomst LA
2 LA - Riverside
3 Riverside - Kingman
4 Kingman - Grand Canyon
5 Grand Canyon - Page
6 Page
7 Page - Bryce
8 Bryce - Zion
9 Zion
10 Zion - Las Vegas
11 Las Vegas - Death Valley
12 Death Valley - LA
13 LA - Amsterdam
14 Amsterdam

Andersom kan ook, en dan van de GC naar Phoenix rijden en daar eindigen. Dan zouden we iets meer tijd hebben; ik vind nu de tijd bij de GC erg weinig. Ik moet eens naar de vluchten kijken; mijn zus en ik zouden terug kunnen vliegen vanuit Phoenix, maar Judith heeft natuurlijk een ander ticket, en we willen wel samen heen vliegen.
Een andere optie is om via Monument valley en Capitol Reef te rijden, maar dat betekent geen Page.
Misschien moeten we het ook maar voor een deel open laten, dat moet in september wel kunnen. Het blijft wel lastig om in te schatten hoeveel tijd we overal nodig hebben. Het is natuurlijk al aardig vroeg donker, en we willen niet elke dag rijden. We zullen veel gaan wandelen dus daar moet voldoende tijd voor zijn.

Is er nog tijd om wat onbekendere dingen in te voegen? En zo ja welke? Ik zat te denken aan Coalmine Canyon, Toadstool Hoodoos, etc.
Hoe is Antelope Canyon in september? En Horseshoe Bend? Wat is daarvoor dan het beste tijdstip? De zon staat dan natuurlijk wel lager, is er dan niet te veel schaduw?

Marianne
Gebruikersavatar
Dude
Moderator
Berichten: 7215
Lid geworden op: 22 dec 2007, 13:13
Locatie: Tucson, Arizona

Re: Korte rondreis september

Bericht door Dude »

Hey Marianne,
Vreemd dat jij hier advies komt vragen :lol: :wink:
Wat betreft jouw laatste vragen, wij hebben die dingen gedaan in september. Antelope canyon deden wij op de middag en de zonnestralen kwamen toch mooi de canyon in (lower dus zowiezo al wat minder lightbeams)
Horseshoebend deden wij de dag ervoor in de late namiddag. Ik heb even mijn foto's van toen bekeken om te kijken hoe het licht was maar het was toen vrij bewolkt dus daar kan ik helaas niet veel over zeggen. Normaal heb je tegenlicht in de late namiddag want je kijkt westwaarts over de bend als ik het goed heb.

Als je enkel antelope canyon en horseshoebend aandoet in Page kan je misschien de dagen grand canyon en Page omdraaien zodat je meer (wandel)tijd hebt aan de GC. Wij deden dat in 2008 ook op die manier. Als je het zo laat staan kan je misschien de Buckskin Gulsh doen in de omgeving van Page (Trailhead is dezelfde als the Wave)

Veel plezier
Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Gebruikersavatar
Yeehaw
Amerika-expert
Berichten: 9644
Lid geworden op: 15 aug 2006, 10:36

Re: Korte rondreis september

Bericht door Yeehaw »

Ik heb ook ervaring met Horseshoebend en Antelope Canyon in september. We deden eerst Horseshoe bend (va 10am) en daarna Antelope Upper. Prachtig! De oosthelling in de schaduw en de bend in de zon maakten een mooi contrast.
Als je in Kingman gaat logeren, dan naar GC en de volgende dag naar Page heb je tijd genoeg voor GC imo tenzij je een wandeling down de rim wil gaan maken. Monument Valley zou ook nog een mogelijkheid zijn. En dan een nacht in Page (vroeg vertrek uit MV, je wint een uur...)
Phx vliegen zou ook kunnen maar hoe zit het dan met het onvergetelijke Riverside (nooit zelf geweest-lol-)
Yeehaw
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Korte rondreis september

Bericht door Martin & Marianne »

Ha Bart, die Buckskin Gulch vind ik al een heel goede! Ik noteer het. Tja, een route bedenken lukt natuurlijk wel, maar ik wil toch iets anders dan alleen de standaard dingen, maar het is wel lastig met zo weinig tijd.
Ik wil inderdaad wel voldoende tijd hebben voor de GC want ik wil graag een stuk van de South Kaibab Trail gaan lopen. Als we daar 2 nachten doen kunnen we ook nog op tijd naar Page. In 2008 hebben we weinig gedaan in de omgeving van Page omdat het zo warm was, dus het is ook wel prettig om daar n wat meer tijd te hebben.

Yeehaw, ja, ik zou toch wel een stuk naar beneden willen. En die zus van mij is een echte wandelaarster, dus dat wordt nog flink oefenen. Als we in LA beginnen en dan via Riverside (tja, we moeten er echt langs, daar ontkomen we niet aan) naar DV etc, dan hebben we iets meer tijd als we in Phoenix eindigen.

Marianne
Gebruikersavatar
Dude
Moderator
Berichten: 7215
Lid geworden op: 22 dec 2007, 13:13
Locatie: Tucson, Arizona

Re: Korte rondreis september

Bericht door Dude »

Marianne, waarom heb je het stuk tussen Riverside en Grand Canyon eigenlijk opgedeeld in 2 stukken? Als je hier in één ruk doorrijdt win je een dag en kan je zowel in de Grand Canyon als in Page 2 dagen spenderen.
Ook leuk en wat anders dan standaard is coral pink sanddunes SP, net ten oosten van Kanab. Wij vonden dat een erg relax parkje en hebben er een kort dutje gedaan in het roze zand. Iets later kwamen de quads weer aanrijden en zijn we verder gereden naar Zion. Ik weet zo vanbuiten niet of je dit al bezocht hebt.

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Korte rondreis september

Bericht door Martin & Marianne »

Kingman mag ook iets anders zijn, maar ik moet natuurlijk wel de nodige tijd incalculeren om afscheid van mijn dochter te nemen. :wink: We moeten misschien ook nog wat spullen inkopen waarbij een auto wel handig is. Ik denk dat we hetopen laten en proberen zo ver mogelijk te komen.
Coral Pink Sand Dunes hadden we in 200 op ons lijstje staan, maar we zijn er niet aan toegekomen. Ik denk dat ik het dan aardiger vind om langs Grafton te rijden. En er moet natuurlijk zoveel mogelijk tijd voor Bryce en Zion overblijven, dat vind ik ook geen straf.
Ik ga eens even jouw reisverslagen bestuderen.

Marianne
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Korte rondreis september

Bericht door Martin & Marianne »

Ik heb net de tickets geboekt! We vliegen op LA en terug vanaf Phoenix.
Ik had online wat offertes aangevraagd, maar het was blijkbaar te moeilijk met de verschillende terugvluchten. Dus naar het reisbureau op de hoek gestapt en een mooie vlucht gevonden. We vliegen met BA, voor 755 euro pp. Het kon goedkoper, maar dan moesten we om 7.40 vanaf Schiphol vertrekken, nu om 11.40, dus heel netjes.

In Bryce hebben we de lodge geboekt (er was al veel niet meer beschikbaar). Daarmee ligt het eerste stuk al aardig vast:

1 Aankomst LA
2 LA - Riverside
3 Riverside - Death valley
4 DV - Las Vegas
5 Las Vegas - Zion
6 Zion
7 Zion - Bryce
8 Bryce ...


Nu weer verder met plannen!

Marianne
Gebruikersavatar
Yeehaw
Amerika-expert
Berichten: 9644
Lid geworden op: 15 aug 2006, 10:36

Re: Korte rondreis september

Bericht door Yeehaw »

Verstandig! Het lijkt erop dat de vluchten steeds duurder worden. Dat heeft al geleid tot wanhopige berichten op de forums van mensen die het reserveren van de vluchten steeds maar uitstelden en steeds meer moesten betalen.
Als je naar Zion en Grafton gaat kan je een mooie loop maken van Grafton via Smithonian naar Colorado City en dan van Cane Beds via de backways naar Coral Pinks. Voor het eerste stuk Smithionian op heb je wel een stevige SUV nodig.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Korte rondreis september

Bericht door Coyote »

Mooi dat de vlucht geboekt is Marianne! :D

Net wat Yeehaw zegt, vluchten worden op het moment niet goedkoper. Mijn vlucht met BA van $ 740 (incl. taxen) wordt nu aangeboden voor $ 899 (incl. taxen). Ik heb overigens wel heel bewust de vroege vlucht vanuit Amsterdam gekozen (07:20 uur). Ben ik eerder in Amerika. :wink:

Succes met de planning! :thumbup:

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Mrs.Bean
Amerika-expert
Berichten: 4196
Lid geworden op: 25 mei 2007, 18:07

Re: Korte rondreis september

Bericht door Mrs.Bean »

Marianne al onze reizen tot nu toe in dat gebied zijn in voor of naseizoen gedaan en dat moet echt geen probleem zijn. Horsshoe Bend zijn wij beide keren ( begin mei, half september) halverwege de middag geweest en prima foto's, niks geen schaduw. Antelope Canyon kan ik niet zoveel over zeggen, het weer zat niet mee destijds.

Maar wat leuk dat je nu toch weer naar de USA gaat :thumbup:
Gebruikersavatar
gleuknie
Amerika-expert
Berichten: 3518
Lid geworden op: 10 mar 2009, 01:16
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Re: Korte rondreis september

Bericht door gleuknie »

En wat is de uiteindelijke route geworden? Komen we elkaar nog tegen of gaan we nog net een dag achter elkaar aan? :P
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Korte rondreis september

Bericht door Martin & Marianne »

We zijn er nog niet helemaal uit. Volgens mij had ik jouw route er al eens naast gelegd en rijden we inderdaad achterelkaar aan.
Wij vertrekken de 12e, en tot nu toe ziet het er zo uit:

12-sep LA
13-sep LA - Riverside
14-sep Riverside - Death Valley
15-sep Death Valley - Las Vegas
16-sep Las Vegas - Zion
17-sep Zion
18-sep Zion - Bryce
19-sep Bryce - Page
20-sep Page
21-sep Page - Grand Canyon
22-sep Grand Canyon
23-sep Grand Canyon - Sedona/Phoenix
24-sep Sedona/Phoenix - vliegen

Ik ga meeloten voor de Wave. Lukt dat niet, dan gaan we het misschien nog anders indelen, met misschien Monument Valley erbij. Of we houden het zo, die dag Page is ook niet verkeerd.
Ik heb al een blog, waarin ik tips etc noteer.

Marianne
Gebruikersavatar
gleuknie
Amerika-expert
Berichten: 3518
Lid geworden op: 10 mar 2009, 01:16
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Re: Reis Marianne: korte rondreis september

Bericht door gleuknie »

Wij vertrekken 19 september uit Page en dan komen jullie er net aan. Hetzelfde gebeurt eigenlijk op 21 september bij de Grand Canyon en 23 september in Sedona. Kunnen we misschien nog net naar elkaar zwaaien. :lol:
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer