Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Limiet Privé berichten inbox?
Re: Limiet Privé berichten inbox?
PHPbb staat als messageboard gewoon toe om in de settings het limiet naar 500 te brengen. Is nog een functie van destijds dat 'we' bang waren om teveel kB's te verspillen op de servers. Petra/VS: zet 'm op 500! 
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Over de technische functies van het forum beslist Dennis en Stan voert ze uit. Dennis had er een goede reden voor om de limiet laag te houden. Als hij tijd heeft, zal hij hier vast reageren.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Als ik veel met bepaalde personen spreek dan geef ik die meestal mijn mail-adres. Een Forum is geen brievenbus 
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
> Een Forum is geen brievenbus
Normaliter heeft een admin liever dat mensen via een Persoonlijkbericht met elkaar praten dan via email. Een admin wil immers zijn gasten op het forum houden
Normaliter heeft een admin liever dat mensen via een Persoonlijkbericht met elkaar praten dan via email. Een admin wil immers zijn gasten op het forum houden
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Mwah, waarom zou dat zijn? Een admin heeft geen idee van priveberichten en wie wat naar wie zendt. Een admin vindt het fijn, als openbare onderwerpen op het forum worden besproken in plaats van per pb. Privegelegenheden gaan ons toch niets aan? Daarvoor is email net zo'n goed medium, als forumpriveberichten.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
> Mwah, waarom zou dat zijn?
Omdat elke site/forum zijn publiek wil vasthouden en/of terug laten komen. Men wil ze niet wegsturen om een email programma op te starten.
Uiteraard is het nog "beter" als ipv een prive discussie er een openbare draad wordt opgestart.
Omdat elke site/forum zijn publiek wil vasthouden en/of terug laten komen. Men wil ze niet wegsturen om een email programma op te starten.
Uiteraard is het nog "beter" als ipv een prive discussie er een openbare draad wordt opgestart.
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
In dit geval ging het echter om twee off-topic topics - Parijs en een foto assessment - en had het dus niets met het eigenlijke onderwerp van het forum - Amerika - te maken, waarmee email de betere keuze zou zijn geweest omdat het niet iets was wat openlijk besproken hoefde te worden (en waar andere forumleden niet noodzakelijkerwijs iets aan hadden).Bramster schreef:> Mwah, waarom zou dat zijn?
Niet alleen vanwege de limiet in je Pb's, maar waarom zou je via Pb communiceren als er heel veel berichten heen en weer gaan - email is dan toch veel makkelijker (en sneller)?
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
Ik ben het wel eens met Dento ... een dialoog tussen twee personen over en weer hoeft niet in een topic op het forum gevoerd te worden. En ja het had gekund via email, maar soms heb je op voorhand niet echt in de gaten hoe snel een gesprek over en weer gaat en dan zit je zoals ik eerder zei snel aan je limiet en voordat je het door hebt ben je een aantal PB's kwijt. Ook ben ik persoonlijk niet zo snel met 'email me maar' .. ik vind dat snel heel amicaal klinken.
Voor mij hoeft het limiet niet per se opgeschroeft te worden, ik houd er nu wel rekening mee. Vraagstelling was ook meer omdat ik dacht dat alle berichten van 2010 verwijderd waren. Maar dat is dus niet het geval.
Voor mij hoeft het limiet niet per se opgeschroeft te worden, ik houd er nu wel rekening mee. Vraagstelling was ook meer omdat ik dacht dat alle berichten van 2010 verwijderd waren. Maar dat is dus niet het geval.
Sandy
Men kan het forum ook zo instellen dat nieuwe berichten niet gewist worden maar pas helemaal vrijgegeven worden als er berichten gewist zijn zodat men weer onder de limiet is. De druk die Privéberichten op het dataverkeer geven is trouwens te verwaarlozen nu tegenwoordig traffic bijna niets meer kost.
- Stan.Gobien
- Techmod
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Wie spreekt er van traffiek?
Heb je een idee hoe groot de database van het AA forum is? Best groot hoor.
Als je 8000+ gebruikers 500 PB capaciteit geeft dan zal dat best een grote impact hebben op de database.
Heb je een idee hoe groot de database van het AA forum is? Best groot hoor.
Als je 8000+ gebruikers 500 PB capaciteit geeft dan zal dat best een grote impact hebben op de database.
Flickr foto albums
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
> Als je 8000+ gebruikers 500 PB capaciteit geeft dan zal dat best een grote impact hebben op de database.
Ik denk (educated guess) dat de gemiddelde gebruiker minder dan 5 PB's heeft (zonder verzonden items) en niet 500.
500 voor iedereen zou natuurlijk een grote impact hebben.
Ik denk (educated guess) dat de gemiddelde gebruiker minder dan 5 PB's heeft (zonder verzonden items) en niet 500.
500 voor iedereen zou natuurlijk een grote impact hebben.
- Grandu
- Amerika-expert
- Contacteer:
Misschien kan er anders iets worden geregeld als een vergrote inbox voor leden met meer dan X berichten? Je kunt met een berichtenhoeveelheid van bijv. 100-200 al enorm veel leden filteren, maar ik weet niet hoe dat technisch gezien zit.
Derk
Derk
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/
“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
---Mark Twain
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 33
- Contacteer:
We vragen ook niet gelijk om het maximum.
Verhogen naar bijv. 25 of 30 p.p. zou al een stuk schelen. Misschien is het een idee om een inventarisatie te houden om te kijken wie behoefte heeft aan een hogere limiet. Dan ken je die aan die personen toe en dan nog kun je daar weer een maximum voor instellen.
Roland
Verhogen naar bijv. 25 of 30 p.p. zou al een stuk schelen. Misschien is het een idee om een inventarisatie te houden om te kijken wie behoefte heeft aan een hogere limiet. Dan ken je die aan die personen toe en dan nog kun je daar weer een maximum voor instellen.
Roland
Hoe hoog is de limiet nu dan ?
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 33
- Contacteer:
18 Stuks, dus dat houdt niet over.
Roland
Roland
-
Dennis
- AllesAmerika.com Webmaster
- Contacteer:
Aangezien de vereisten van het forum (en de leden) met de jaren groeien, zal ik de limiet naar de door Roland voorgestelde 30 berichten verhogen. (Dat lijkt me nl. een goede compromis.) Op die manier kunnen jullie hopelijk weer een aantal jaren vooruit. 
- Grandu
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dankjewel voor deze aanpassing Dennis, zo'n verhoging zal al helpen
Derk
Derk
---Mark Twain
---Mark Twain
Ik wil niet op de stoel van de admin gaan zitten.
Maar waarom de limiet zo laag houden. ? Kijk voor de grap eens hoeveel PB er in het bestaan van dit forum verstuurd zijn. Dat zijn er bar weinig, als mijn telling klopt zitten we nu op de 50 000 Ik zou de grens gewoon op 100 of zo zetten, dan zijn trouwe leden meteen zeer gelukkig en ben je voor de komende jaren van "het gezeur" af.
Sorry, probeerde ik toch op je stoel te gaan zitten
Maar waarom de limiet zo laag houden. ? Kijk voor de grap eens hoeveel PB er in het bestaan van dit forum verstuurd zijn. Dat zijn er bar weinig, als mijn telling klopt zitten we nu op de 50 000 Ik zou de grens gewoon op 100 of zo zetten, dan zijn trouwe leden meteen zeer gelukkig en ben je voor de komende jaren van "het gezeur" af.
Sorry, probeerde ik toch op je stoel te gaan zitten
- Grandu
- Amerika-expert
- Contacteer:
Waar kun je zien hoeveel PB's er zijn gestuurd dan?
Toen ik bovenstaande net zocht op de startpagina van het forum kwam ik erachter dat het forum bijna een half miljoen berichten heeft
De url zegt dat er al meerdere zijn (moderatorboard?).
Derk
Derk
---Mark Twain
---Mark Twain
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Dat lijkt me al een hele verbetering Dennis!