Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Niagara Falls bezoeken.

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
bigbag
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Niagara Falls bezoeken.

Bericht door bigbag »

Hallo,

Ik zou graag eens de Niagara Falls bezichtigen, maar weet niet goed hoe ik daar naartoe moet gaan. Normaal gezien zit ik in New York vanaf de 26-27ste, en wil ik tegen 2-3 juli vertrekken naar Washington DC.
Neem ik de vlieger naar Buffalo of Toronto (wat ik ook wel wil bezichtigen), of kan ik beter ene auto huren en naar daar rijden, en achteraf doorrijden naar Washington DC?

Of is een 2 daagse citytrip vanuit NY een betere optie?
Afbeelding
Dreamz
Amerikafan

Re: Niagara Falls bezoeken.

Bericht door Dreamz »

Je kunt het beste denk ik toch maar een auto huren of een 2 daagse trip die kant op boeken. Wij gaan zelf met de trein van Niagara Falls naar NY en deze doet er toch wel een paar uurtjes over om op plaats bestemming te komen....

Vliegen is een optie, maar dat is best prijzig!
Mocht je gaan vliegen, is Buffalo toch het meest makkelijk omdat je vanaf Toronto nog een kleine 125km moet rijden!

Volgens mij gaan er vanuit NY ook trips die kant op, misschien ff Googlen???
Groetjes,
Jolanda

Onze website: http://www.onzeavonturen.nl met onze reisavonturen!
Atjeuh
Amerika-ontdekker

Bericht door Atjeuh »

Zoals ik me kan herrineren is NY - Niagara Falls ruim 7 uur rijden? Maar ik kan er ook naast zitten... Bij de Falls kan je aan de US kant gemakkelijk parkeren. Trap niet in de mannetjes met vlaggen op straat, maar rij door tot aan de publieke parkeerplaats van de Falls.

Als je gaat bekijk dan iig de watervallen vanaf de US en CAN kant. De meningen verschillen enorm maar ik vind de CAN toch echt 100x mooier omdat je vanaf daar recht op de 2 watervallen kijkt :clap:
2001: Florida rondreis
2004: Las Vegas, San Francisco, Los Angeles & Tucson
2007: Las Vegas stedentrip
2010: Boston, Cape Cod, Springfield, Niagara Falls, Philadelphia, Lancaster, Washington DC, Jackson & New York
2011: New York stedentrip
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door DVDGuy »

Check even, als je met een huurauto gaat, of je probleemloos Canada in mag.
bigbag
Amerika-ontdekker

Bericht door bigbag »

Owv van de lange afstand, het problemen hebben van de grens over te rijden, ben ik aan het twijfelen om niet gewoon de vlieger te nemen. Maar verplaatsen naar luchthaven, inchecken enzo kruipt ook weeral zoveel tijd in.
Afbeelding
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Je kan ook een dagtrip maken vanuit NY, maar dan moet je wel diep in je buidel tasten ;)
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Toch kost vliegen veel minder tijd dan met de auto. Het is wel duurder, omdat je naast de vliegtickets ook nog een auto moet huren, maar als je ruimte in je budget hebt is het een goede optie.
Afbeelding
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Wij zijn in 2009 ook gevlogen vanaf NY omdat we niet zo veel tijd hadden. Ik vond het wel de moeite waard en qua kosten viel het me enorm mee maar het ligt er natuurlijk aan met hoeveel personen je bent.
Atjeuh
Amerika-ontdekker

Bericht door Atjeuh »

Wij zijn afgelopen zomer ook met een US huurauto de brug over gereden naar Canada, geen problemen mee gehad.
2001: Florida rondreis
2004: Las Vegas, San Francisco, Los Angeles & Tucson
2007: Las Vegas stedentrip
2010: Boston, Cape Cod, Springfield, Niagara Falls, Philadelphia, Lancaster, Washington DC, Jackson & New York
2011: New York stedentrip
Stan
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 19
Contacteer:

Bericht door Stan »

Ik begrijp dat je vanuit de Falls naar Washington DC wil? Ga dan zeker met de auto. Wij zijn vanuit Toronto en de Falls naar Washington DC gereden, dwars door Pennsylvania. Was een prachtige trip!
Our most basic common link is that we all inhabit this small planet. We all breathe the same air, we all cherish our children's futures and we are all mortal - John F. Kennedy, 10 juni 1963.
bigbag
Amerika-ontdekker

Bericht door bigbag »

Ben alleen een beetje onzeker geworden als ik de verhalen hier lees dat je met bepaalde rental car companies niet van buffalo airport over de grens mag naar canadese niagara falls.
ben wel van plan om van Daaruit naar Washington DC te rijden. Is dit te doen in een tijdspanne van 15 uur ?
Afbeelding
Avawyn
Amerika-ontdekker

Bericht door Avawyn »

Zelfs als je met de auto de grens niet over mag, is het zeker de moeite. Je kunt je wagen aan de US kant parkeren, en te voet naar Canada trekken. Het enige wat je moet doen is de brug oversteken.
In 2008 zijn wij met de bus vanuit Toronto naar de Canadese Falls geweest,en wij hebben te voet de oversteek naar de VS gemaakt. Het blijft een van mijn beste herinneringen aan die reis, want het waren mijn allereerste stappen in de USA.
bigbag
Amerika-ontdekker

Bericht door bigbag »

Ik ben van plan om te overnachten in een hotel aan de niagara falls, dus dat zou een stevige wandeling gaan worden :mrgreen:
Afbeelding
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Toen wij er waren liepen er aardig wat mensen met een koffertje over de brug heen. Dat is best goed te doen volgens mij.
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

bigbag schreef:Ben alleen een beetje onzeker geworden als ik de verhalen hier lees dat je met bepaalde rental car companies niet van buffalo airport over de grens mag naar canadese niagara falls.
ben wel van plan om van Daaruit naar Washington DC te rijden. Is dit te doen in een tijdspanne van 15 uur ?
Zowel bij National, Alamo als bij Dollar weet ik dat je een huurauto gewoon mee mag nemen Canada in. Volgens mij is het ook bij andere verhuurders geen probleem.

Als je later naar DC wilt dan kun je er voor kiezen om te rijden en een one-way rental te nemen vanaf Buffalo of vanaf NYC. De route van NYC naar de falls is op zich ook de moeite waard als je er de tijd voor neemt. Je komt door diverse mooie gebieden. De White mountains, de Adirondacks maar zeker ook het hele finger lake gebied zijn erg mooi. Respectievelijk bergen, bossen, gorges en wijngaarden,

Ook de route terug naar Washington DC kan je langs diverse mooie en leuke plekjes brengen.

Wat wijsheid is ligt helemaal aan je eigen planning en voorkeuren. Persoonlijk zou ik lekker de auto pakken, maar goed, voor mij is autorijden geen straf en ik zou het dan ook in de vorm van een korte road trip gieten.

Roel.
gondelier
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door gondelier »

Rijdt er ook openbaar vervoer van Amerika naar Canada en vice versa?
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

gondelier schreef:Rijdt er ook openbaar vervoer van Amerika naar Canada en vice versa?
Ja, je kunt met de trein van Buffalo naar Toronto. Maar voor Niagara Falls geldt dat je het kunt wandelen! Het is gewoon de overkant van de kloof.

Overigens is het wel het meest prettige om bij een verblijf in Niagara Falls een hotel aan de Canadese kant te boeken. Die zijde is volgebouwd met hotels, allemaal met uitzicht op de falls. Een beetje over de top, maar goed, dat moet je gewoon een beetje negeren. En het is maar voor een nachtje :-).

De amerikaanse kant is een state park, en hotels aan die kant zitten dus niet direct aan de kloof maar er een eindje vandaan, en dus ook zonder zicht op de watervallen.

Roel.
kiamzo
Amerikakenner

Bericht door kiamzo »

Hebben vorig jaar juni ook met de auto naar Canada gereden daar ons hotel daar lag ,hebben geen problemen gehad daarmee?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer