Tickethulp deel 3 (eerste hulp bij boeken van vliegtickets)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1861
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Tickethulp deel 3 (eerste hulp bij boeken van vliegticke

Bericht door asv60 »

MattRob schreef:YEAH ! Ook wij hebben (weer) geboekt :mrgreen: ! Ik moet wel zeggen dat ik verbaasd ben hoe de ticketprijzen verschillen bij de verschillende ticket-aanbieders.
Daar verbaasde ik me ook over. Wij hebben geboekt AMS-MIA vertrek 16 aug. bij cheaptickets.com voor 500 euro pp.
Precies dezelfde vlucht kostte bij cheaptickets.nl 829 euro!!!

Waar ligt dat nou aan? Is toch wel een mega prijsverschil.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Gebruikersavatar
Jozef
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 06 okt 2007, 12:46

Re: Tickethulp deel 3 (eerste hulp bij boeken van vliegticke

Bericht door Jozef »

Mijn broertje en ik slepen mijn moeder mee naar NYC na het zware jaar dat ze heeft gehad. :thumbup:
Geboekt bij Aer Lingus.

AMS - DUB - JFK op 10/12.
JFK - DUB - AMS op 17/12.

Was in totaal 440 euro p/p kwijt, inclusief stoelen met extra beenruimte!

Had in eerste instantie een mooie vlucht met United gevonden via Worldticketcenter, maar dat is gewoon een boevenbende. Prijs stond voor 399 euro in het zoekresultaat. Uiteindelijk kwam ik met creditcardtoeslag en andere gekkigheid uit 450 euro p/p!
usa2008
Amerikafan
Berichten: 329
Lid geworden op: 15 jan 2008, 11:54

Re: Tickethulp deel 3 (eerste hulp bij boeken van vliegticke

Bericht door usa2008 »

Mattrob bedankt! De tickets bij continental zijn ook gunstig geprijsd voor ons. Nu hoeven we niet moeilijk te doen met een overstap in Miami o.i.d.
Prettig toch dit forum!
Gebruikersavatar
Q-BiC
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 11 feb 2009, 11:17
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Oost-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Tickethulp deel 3 (eerste hulp bij boeken van vliegticke

Bericht door Q-BiC »

Gisteren hebben we onze vluchten naar Hawaii geboekt via British Airways. Een paar vraagjes:
  1. Onze familienamen bevatten spaties. Tijdens het boeken heb ik die correct ingevuld, zoals op ons internationaal paspoort, maar nadat de boeking bevestigd was, zag ik dat ze die spaties hebben weggehaald... Wordt dit een probleem?
  2. De tickets zijn uitgegeven door British Airways. BRU-LHR-LAX-KOA. De laatste leg wordt uitgevoerd door American Airlines. Wordt onze bagage doorgechecked naar Hawaii? Moeten we de tickets omwisselen of iets dergelijks aan de AA balie in LAX?
  3. De eerste leg van onze terugvlucht wordt opnieuw uitgevoerd door American Airlines (zelfde route als de heenreis). Als we online/op de luchthaven willen inchecken, moet dit dan op de site/balie van BA of AA? Als dit de AA balie is, kunnen zij dan ook onze seats voor de volgende BA vluchten vast leggen, moesten we dit nog niet online gedaan hebben?
  4. Bij onze overstap in LAX tijdens de terugvlucht, moeten we dan opnieuw door security e.d., of kunnen we rechtstreeks naar de gate? Moeten we misschien opnieuw tickets omwisselen aan de BA balie deze keer?
  5. Bij BA kan je geen seats kiezen op voorhand, tenzij je ervoor betaald, of tenzij je online inchecked 24u op voorhand. Dat laatste lijkt me eigenlijk zinloos aangezien we toch onze bagage aan de check-in balie op de band moeten krijgen. Kunnen we 2 maal inchecken? Thuis/op het hotel om reeds onze seats vast te leggen en nog eens in de luchthaven om onze bagage te regelen?
Zo, dat zijn er een hoop geworden :p
Laatst gewijzigd door Q-BiC op 29 jan 2011, 17:14, 1 keer totaal gewijzigd.
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
Gebruikersavatar
Chrisp
Amerikakenner
Berichten: 1340
Lid geworden op: 21 mei 2008, 18:09
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Tickethulp deel 3 (eerste hulp bij boeken van vliegticke

Bericht door Chrisp »

1. Geen probleem, ik heb een achternaam van 25 karakters en twee spaties en bij mij maken ze er ook altijd een potje van, maar het komt altijd goed. Bij de Advanced passenger information moet je je naam wel gewoon goed invullen.

2. In LAX moet je de bagage van de band halen en een paar meter verder er weer opzetten, zoals altijd bij een internationale-domestic transfer. Over de boarding pass omwisselen durf ik het niet te zeggen, maar AA en BA werken sinds kort erg close samen, dus ik vermoed dat BA je pas kan printen.

3. Lastig, door de intensere samenwerking denk ik dat je ineens in moet kunnen checken. Dit gebeurt altijd door de operating carrier van de eerste vlucht. Indien het niet mogelijk is op internet regelen ze dat wel op de luchthaven :) .

4. /

5. Ja dat kan, dat heet bij sommige airlines bag-drop :) .
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4371
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Tickethulp deel 3 (eerste hulp bij boeken van vliegticke

Bericht door Ruud2004 »

Jozef schreef:Had in eerste instantie een mooie vlucht met United gevonden via Worldticketcenter, maar dat is gewoon een boevenbende. Prijs stond voor 399 euro in het zoekresultaat. Uiteindelijk kwam ik met creditcardtoeslag en andere gekkigheid uit 450 euro p/p!
Dat is het nadeel van het World Ticketcenter. De in de zoekopdracht getoonde prijs is nooit de prijs je je betaald, er komt altijd een aanzienlijk bedrag bij. Toch kunnen ze toch nog net even voordeliger zijn. Was bij ons afgelopen november het geval.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Gebruikersavatar
Valerie
Amerikakenner
Berichten: 662
Lid geworden op: 30 jan 2008, 17:22
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Gent

Re: Tickethulp deel 3 (eerste hulp bij boeken van vliegticke

Bericht door Valerie »

Wij vonden ook worldticketcenter boeven, maar ze waren wel nog 100 euro per persoon goedkoper dan alle andere vluchten die ik vond, dus heb ik m'n principes opzij gezet en toch geboekt.
2006 - Zuidwesten
2008 - San Francisco --> New York
2009/2010 - New York
2011- Zuidwesten + Yellowstone
2012 - Zuidelijk Afrika
2014 - Tanzania & Zanzibar
2015 - Thailand
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4371
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Tickethulp deel 3 (eerste hulp bij boeken van vliegticke

Bericht door Ruud2004 »

Ha ha, ik ook Valerie. :lol: Zo ben ik dan ook wel weer. Verder was het ook prima geregeld, maar "boeven" blijven het :D
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
eborn
Amerikafan
Berichten: 112
Lid geworden op: 26 jan 2011, 20:40
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Tickethulp deel 3 (eerste hulp bij boeken van vliegticke

Bericht door eborn »

Afgelopen donderdag heb ik mijn vlucht van Amsterdam - Washington - Las Vegas en terug via San Diego - Newark - Amsterdam geboekt op continental.com. Het viel me op dat ik toen voor vertrek op zowel 24 maart als 25 maart twee United vluchten kreeg aangeboden. Niet geheel onlogisch, omdat het uiteindelijk één bedrijf wordt. Omdat de prijzen hetzelfde waren hebben we toen geboekt voor de 24e.

We denken er nu toch aan om op de 25e te vertrekken. Daarom heb ik gekeken wat mijn wijzigings 'fee' is. Hierbij staat:

CANCELLATIONS
CHARGE EUR 150.00 FOR CANCEL/NO-SHOW/REFUND.
WAIVED FOR SCHEDULE CHANGE.

Betekend dit nu dat ik het ticket kosteloos naar een andere datum kan verzetten? Omdat een deel via United loopt, lijkt het alsof ik via de Continental site geen wijziging kan doorgeven. En dus ook niet kan zien wat het me zou kosten. En die fare-rules zijn alles behalve overzichtelijk... ;-)
2005: NYC/Las Vegas, 2008: NYC/Las Vegas, 2009: Orlando/Naples, 2011: San Diego, 2013: Orlando, 2020: Orlando, 2023: Orlando, 2024: Orlando
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Tickethulp deel 3 (eerste hulp bij boeken van vliegticke

Bericht door MattRob »

Er staat alleen voor cancellations dat je moet betalen. En dat je gratis mag cancellen als zij een 'schedule change' oftewel wijziging in vluchtschema aanpassen. Tenminste, dat denk ik dat ze bedoelen :wink:
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Gebruikersavatar
t1m
Amerikakenner
Berichten: 876
Lid geworden op: 03 apr 2010, 00:03

Re: Tickethulp deel 3 (eerste hulp bij boeken van vliegticke

Bericht door t1m »

Zo'n creditcard incasso fout bij Orbitz kan ook voordelen hebben, ze brachten ons op het idee om voor een kleine meerprijs naar het westen te gaan. Very interesting.

AMS -> Phoenix (begin Juli) en Las Vegas > AMS (begin Augustus) voor € 642,10 :D. Klinkt mij als goedkoop in de oren voor een vlucht van 8000KM+. Mooie tour rond Grand Canyon, Yosemite, Bryce, Zion en Moab mogelijk (of via de kust en Yosemite only). Volgensmij zijn PHX en LAS de goedkoopste luchthavens in die buurt, of kan het nog goedkoper? (SF, Los Angeles allemaal flink duurder)
Gebruikersavatar
Annie
Amerika-expert
Berichten: 4594
Lid geworden op: 07 apr 2007, 22:54
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Biggekerke
Contacteer:

Re: Tickethulp deel 3 (eerste hulp bij boeken van vliegticke

Bericht door Annie »

Mooie deal als je deze prijs hebt voor het hoogseizoen.
johnvb
Amerika-ontdekker
Berichten: 74
Lid geworden op: 29 jan 2011, 14:48
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Tickethulp deel 3 (eerste hulp bij boeken van vliegticke

Bericht door johnvb »

t1m schreef:Zo'n creditcard incasso fout bij Orbitz kan ook voordelen hebben, ze brachten ons op het idee om voor een kleine meerprijs naar het westen te gaan. Very interesting.

AMS -> Phoenix (begin Juli) en Las Vegas > AMS (begin Augustus) voor € 642,10 :D. Klinkt mij als goedkoop in de oren voor een vlucht van 8000KM+. Mooie tour rond Grand Canyon, Yosemite, Bryce, Zion en Moab mogelijk (of via de kust en Yosemite only). Volgensmij zijn PHX en LAS de goedkoopste luchthavens in die buurt, of kan het nog goedkoper? (SF, Los Angeles allemaal flink duurder)

Please, kan je kan aangeven waar je dit zo goedkoop hebt geboekt?
(Is dit het totalabedrag of komen de belastingen er
nog bij?)
'91 N.Y.
Fl. + Cruise
'92 Cal.
'95 Cal.
'98 Fl.
'10 Fl.
'12 NY. Fl. + Cruise
'13 Fl. + Cruise
'14 Cal.
'15 Fl. + Cruise
'16 Fl.
'17 Fl, Miss., Alab.
Cal.
'18 Cal. Nev., Utah
'19 Cal. + Nev.
' 23 Cruise ABC-eil.+ Deep South
Gebruikersavatar
t1m
Amerikakenner
Berichten: 876
Lid geworden op: 03 apr 2010, 00:03

Re: Tickethulp deel 3 (eerste hulp bij boeken van vliegticke

Bericht door t1m »

Via Orbitz.com met een kortingscode i.v.m. fout lopen eerdere boeking (eerder plan was rondom New England). Nu zie ik dat zowel
AMS>PHX>PHX>AMS
als
AMS>PHX>LASVEGAS>AMS
even duur zijn. Ook qua hotelprijzen, nog even nadenken welk rondje voordeliger / afwisselender / leuker is met een 2 pubers in de auto :thumbup:
renellen2
Amerikafan
Berichten: 226
Lid geworden op: 15 feb 2009, 13:16
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Tickethulp deel 3 (eerste hulp bij boeken van vliegticke

Bericht door renellen2 »

Wie kan mij helpen met een ticket; heen Amsterdam naar Albuquerque , 18 juni en terug 28 juni Las Vegas naar Amsterdam. Ik heb via kayak - orbitz gevonden een ticket voor 900 dollar . Is dit een goede deal?
We gaan zelf al 4 juni weg en nu wil een vriend de laatste week zich bij ons voegen zeg maar :-)

ALvast bedankt

Groetjes
Ellen
Van 1998 tot en met 2007 verschillende amerika reizen, 2009 Noordwesten http://renellen.reismee.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; en reis mee met onze camperreis in het zuidwesten juni 2011 http://ellenrenejaydin.reismee.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
t1m
Amerikakenner
Berichten: 876
Lid geworden op: 03 apr 2010, 00:03

Re: Tickethulp deel 3 (eerste hulp bij boeken van vliegticke

Bericht door t1m »

Ellen, ik weet niet wat je budget is, maar als je Phoenix (PHX) i.p.v. ABQ neemt kosten de tickets $ 777. Kan het overwegen waard zijn als je met een grotere groep gaat en de aankomstplaats niet extreem van belang is.
renellen2
Amerikafan
Berichten: 226
Lid geworden op: 15 feb 2009, 13:16
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Tickethulp deel 3 (eerste hulp bij boeken van vliegticke

Bericht door renellen2 »

Het is lastig omdat die vriend in principe dus aanschuift op onze route ..... Phoenix is niet op onze route :cry: ......
Waar had je de 777 dollar gezien?
Van 1998 tot en met 2007 verschillende amerika reizen, 2009 Noordwesten http://renellen.reismee.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; en reis mee met onze camperreis in het zuidwesten juni 2011 http://ellenrenejaydin.reismee.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Bralo20
Amerikakenner
Berichten: 634
Lid geworden op: 06 sep 2009, 22:18
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Londerzeel, BE
Contacteer:

Re: Tickethulp deel 3 (eerste hulp bij boeken van vliegticke

Bericht door Bralo20 »

renellen2 schreef:Wie kan mij helpen met een ticket; heen Amsterdam naar Albuquerque , 18 juni en terug 28 juni Las Vegas naar Amsterdam. Ik heb via kayak - orbitz gevonden een ticket voor 900 dollar . Is dit een goede deal?
We gaan zelf al 4 juni weg en nu wil een vriend de laatste week zich bij ons voegen zeg maar :-)

ALvast bedankt

Groetjes
Ellen
900 USD lijkt me zeker geen slechte zaak... Ik heb net eens gekeken en kom vaak (een stuk) duurder uit.
Gebruikersavatar
t1m
Amerikakenner
Berichten: 876
Lid geworden op: 03 apr 2010, 00:03

Re: Tickethulp deel 3 (eerste hulp bij boeken van vliegticke

Bericht door t1m »

Het is lastig omdat die vriend in principe dus aanschuift op onze route ..... Phoenix is niet op onze route :cry: ......
Waar had je de 777 dollar gezien?
Via Kayak, website Orbitz/Cheaptickets.com. Zelfde data, vertrek weer vanaf LAS > AMS.
renellen2
Amerikafan
Berichten: 226
Lid geworden op: 15 feb 2009, 13:16
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Tickethulp deel 3 (eerste hulp bij boeken van vliegticke

Bericht door renellen2 »

Ok vandaag echter weer 855 dollar , bedankt voor het meedenken......
Van 1998 tot en met 2007 verschillende amerika reizen, 2009 Noordwesten http://renellen.reismee.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; en reis mee met onze camperreis in het zuidwesten juni 2011 http://ellenrenejaydin.reismee.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer