Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Bed Bugs

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
xMerle
Amerika-ontdekker

Re: Bed Bugs

Bericht door xMerle »

Jeetje, het is goed dat ik dit topic lees en er mer over te weten kom. Maar nou weet ik ook dat ik voorlopig niet rustig zal slapen in hotels. Het idee al dat die beestjes er zitten, getsie dekkie en dan te bedenken dat het overal kan zitten. Voortaan dus maar de zaklamp mee en maar goed controleren. Klinkt misschien een beetje paranoia alleen zijn ze gevaarlijk? Ik bedoel dragen ze ziektes met zich mee ofzo? Verder moet ik er voorlopig niet aan denken in een hotel te slapen, zeker dan niet in de wat minder dure hotels.
US-fanboy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door US-fanboy »

xMerle schreef:..... Voortaan dus maar de zaklamp mee en maar goed controleren. Klinkt misschien een beetje paranoia alleen zijn ze gevaarlijk? ...
Ehhh.... 't zijn wel bedbugs, maar dat betekent niet dat je ze alleen 's avonds in het donker kan vinden (of wilde je ze juist wegjagen met de zaklamp) 8)
xMerle schreef:..... Verder moet ik er voorlopig niet aan denken in een hotel te slapen, zeker dan niet in de wat minder dure hotels.
Zoals hiervoor al een aantal keren aangegeven: ze laten zich niet leiden door het aantal sterren of de prijs van een hotel. Een duurder hotel zal zich waarschijnlijk wel iets meer inspannen om het probleem grondig op te lossen, maar je kan ze daar ook tegenkomen.
xMerle
Amerika-ontdekker

Bericht door xMerle »

Haha, de opmerking van de zaklamp had ik gemaakt omdat ik in het artikel had gelezen dat ze voornamelijk op donkere plekken zitten. Met een zaklamp kan je deze wat beter bekijken.

Inderdaad laten zij zich daardoor niet lijden, alleen als je in een iets beter hotel zit dan zullen ze er hoop ik wel wat meer aandoen als ze aangetroffen zijn. Alleen aan de andere kant als het gebeurd dan gebeurd het
Myrte
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Myrte »

een keer last van bedbugs gehad in de Travelodge Columbus Ohio...
er lagen dode bugs in het bed en toen ik middenin de nacht het licht aan deed omdat alles kriebelde liepen ze overal !
en sindsdien ook behoorlijk neurotisch, check altijd eerst het bed.
je kunt het ook herkennen aan kleine zwarte puntjes (lijkt op schimmel, inkt) op de lakens !
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Een vrouw uit de Amerikaanse staat Michigan heeft het chique Waldorf-Astoria hotel in New York aangeklaagd, omdat zij en haar man wandluizen (of bedwantsen) uit het hotel mee naar huis hebben genomen. Dat meldden Amerikaanse media.

Het huis van het echtpaar moest ontsmet worden toen bleek dat de bedwants na een verblijf in het Waldorf-Astoria mee naar Michigan was verhuisd. Het koppel eist een financiële vergoeding van het prestigieuze hotel. Waldorf-Astoria ontkent echter dat er bedwantsen in de hotelkamer van het echtpaar zijn gevonden.

De bedwantsen eten het liefste menselijk bloed. De beten van de luizen veroorzaken rode bulten die flink kunnen jeuken. New York heeft al langer te kampen met een plaag van de beestjes. In de zomer van 2010 drongen de bedwantsen zelfs door tot het hoofdkwartier van de Verenigde Naties in het oosten van Manhattan. Ook verschillende kledingketens en ontelbare andere hotels in New York krijgen met de beestjes af te rekenen. De vrees leeft dat heel wat toeristen er zullen door afgeschrikt worden en New York met kerst links laten liggen. (anp/kve)

bron : HLN van 5/11/10
Groetjes,
Carine
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Vannacht en morgennacht logeer ik in het Hampton Inn in Christiansburg en ik moet toegeven, dat ik het bed wel even grondig geinspecteerd heb en mijn bagage niet op de grond heb gelegd.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

O o alleen het bed ? :roll:
t1m
Amerikakenner

Bericht door t1m »

Ter toevoeging: ik zie steeds meer dat deze beesten voornamelijk rondom New England zitten. Zowel de site waar je bedbugs kan rapporteren als individuele travel reports laten bed bugs zien. Ik ben nu al een heleboel Super8 motels op Tripadvisor af gegaan, maar 1:5 heeft de bed bugs.. bah.
Evelien.
Amerikakenner

Bericht door Evelien. »

ik heb een vraagje, hoe zit dat eig als die beestjes u bijten wanneer je allergisch bent voor insecten enzo..
Ngal een belangrijk detail of bepaalde medicatie/ zalf wel of niet mee op vakantie moet..
Afbeelding
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Als je daar gevoelig voor bent zou ik die medicatie/zalf sowieso meenemen.
t1m
Amerikakenner

Bericht door t1m »

Heeft iemand uit de VS hier recentelijk trouwens een prognose over gehoord in hoeverre zal toenemen richting de zomer? Zag dat de trend vooral in juni 2011 opkomende was, zijn deze beestjes mogelijk seizoensafhankelijk?

@Evelien: Zalf ter preventie schijnt nog niet echt te bestaan: de enige manier om ze uit te roeien is als het vergif direct op het lichaam van zo'n huisdiertje komt. Begreep dat de normale insectenzalf wel het irritante 'jeuken' tegen gaat.

Bed bugs.. een nieuwe manier van terrorisme? :evil:
choco
Amerikafan

Bericht door choco »

Volgens mij zijn ze niet actiever in de zomer, maar zijn er meer mensen die dan gebeten worden vanwege reizen en worden ze in het vakantieseizoen ook sneller verspreid.
De veiligste plek voor je koffer schijnt overigens de badkuip te zijn (en dus niet het bagage-rek)
t1m
Amerikakenner

Bericht door t1m »

Jammer dat de badkuip maar 1 persoon kan accomoderen, ik weet wel waar ik slaap :D
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer