Camper huur en campgrounds rules

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
Rob
Amerika-expert
Berichten: 14853
Lid geworden op: 06 feb 2004, 14:53
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Locatie: Biggekerke ZLD
Contacteer:

Bericht door Rob »

Zou het niet durven zeggen, ik weet namelijk niet hoe de routes van de greyhound lopen verder is de TL directoty voornamelijk gericht op campereigenaren/huurders hoewel voor de meeste campgrounds wel aangegeven staat of en hoeveel tentsites er zijn en of je er een cabin kan huren.
Rob
Gebruikersavatar
hekkie
Amerika-expert
Berichten: 14467
Lid geworden op: 31 mar 2004, 14:40
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Assen
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Rob,

Rijd jij altijd alleen in de camper of Annie ook wel eens?

Ook van anderen zou ik graag weten of over het algemeen 1 of meerdere chauffeurs rijden met een camper. Het lijkt mij dat je dat gauwer doet met een personenwagen dan met een camper. Ik zie mezelf nog niet in zo'n gevaarte rijden nl.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Gebruikersavatar
Rob
Amerika-expert
Berichten: 14853
Lid geworden op: 06 feb 2004, 14:53
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Locatie: Biggekerke ZLD
Contacteer:

Bericht door Rob »

Annie rijdt alleen in haar eigen auto en liefst op bekende pad, naar schiphol wil ze overdag nog wel eens rijden maar in het donker mag ik achter het stuur.
Met zo'n ding van bijna 10 meter gaat ze zeker niet weg.
Ik rij graag dus dat is geen probleem ondanks dat ik rij zie ik toch nog alles in de omgeving (Brede blik) zodat ik ook onder het rijden enorm van de natuur kan genieten.
Rob
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Rijden met camper

Bericht door nieuwenoord »

Onze vorige reis spoot ik net insuline en als je aan het instellen bent, kan je enorm wisselende sterktes op je ogen hebben. Rampzalig, ik zag af en toe geen bal, had alle soorten daglenzen bij me die de opticien maar had en kon dus absoluut niet rijden.

Deze keer wil ik het zéker proberen. Albert is internationaal chauffeur geweest en rijdt heel graag, het vermoeit hem ook niet. Ik rijd echter thuis ook regelmatig in onze grote bus (toch ook 6 meter lang) en wil dus zeker een poging wagen. Ik rijd heel graag en heb zelf een Amerikaanse auto, een Jeep Cherokee. Ben gek van dat soort wagens. Ik denk niet dat ik begin ergens langs een ravijn hoor;-)

Lange rechte wegen, dat durf ik wel :lol:

Groetjes,
Monique
Gebruikersavatar
Rob
Amerika-expert
Berichten: 14853
Lid geworden op: 06 feb 2004, 14:53
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Locatie: Biggekerke ZLD
Contacteer:

Bericht door Rob »

Gelezen in Higways (maandblad van de Good Sam Club):
Na een proef in 2003 in Oregon beginnen steeds meer staten toestemming te geven om RV Friendly (camper vriendelijk) stickers toe te staan op de Exit signs (Gas/Food/Lodging) borden langs de snelwegen.
Het zijn ronde gele stickers met RV er ingeschreven en een smile onder de tekst.
Deze stickers geven aan dat de betreffende zaken voldoende ruimte hebben om een RV te kunnen ontvangen, dus grote parkeerplaatsen voldoende vrije hoogte om er onderdoor te rijden en voldoende ruimte om het terrein op en af te komen en te draaien op het terrein.
Inmiddels worden deze borden al toegestaan in Oregon, Michigan, Tennessee, Washington, Louisiana, Texas, Florida, Mississippi en Alabama.
Dit jaar volgen er nog 5 á 10 staten.
Het is aan de bedrijven om de stickers aan te (laten) brengen maar gezien de $ 3,8 Billion die RVers per jaar uitgeven in local communities in de USA zullen die niet lang wachten.
Als je dus onderweg bent met een RV en je wilt gaan tanken of iets eten onderweg en je ziet zo'n smile bord dan weet je dat je bij die exit in ieder geval terecht kan.
Speakingtongues
Amerikakenner
Berichten: 577
Lid geworden op: 31 jan 2006, 15:19
Locatie: Albuquerque, New Mexico

Terugbrengen ?

Bericht door Speakingtongues »

Weet iemand of de Terugbreng service nog bestaat ? Zo'n 14 jaar geleden vond ik in het AD een advertentie van een reisburo in Rotterdam dat bemiddelde om Nieuwe campers voor Cruise Amerika van California over te brengen naar Florida. Ook waren het dikwijls gebruikte campers met een kenteken uit FLorida die terugmoesten. Je kon dan vanaf september tot en met november vanuit San Francisco of Los Angeles vertrekken en je moest die camper dan in Orlando of Tampa inleveren.
Je mocht er maximaal 6 wkn over doen. Het enigste wat je betaalde was de benzine en de verzekering en natuurlijk de kosten ( zoals campingkosten) onderweg. Dit was echt een van de mooiste vakanties van mijn leven die ik toen gemaakt heb met mijn toenmalige vriendin Josien. We starten in SF, via Yosimite , Death Valley, Las Vegas, Grand Canyon, Monument Valley, Dallas, Mecian Golf naar Orlando in bijna 4 weken. Weet iemand of er nog steeds van die reizen bestaan ?
MY FACEBOOK / Kom op de koffie in Alberquerque New Mexico en neem aub stroofwafels mee.
Gebruikersavatar
Rob
Amerika-expert
Berichten: 14853
Lid geworden op: 06 feb 2004, 14:53
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Locatie: Biggekerke ZLD
Contacteer:

Bericht door Rob »

Hoi Peter,

Die mogelijkheid bestaat nog steeds, wel ben je nu iets meer kwijt je moet er korter over doen, als je er langer over wil doen betaal je een deel van de huur per dag, ook zijn het aantal vrije mijlen wat teruggebracht en je moet voor de camperkit en de personalkits betalen.
Tegenwoordig kan je dit soort reizen van december tot begin maart maken.
Niet alleen C-A bied deze mogelijkheid ook El-Monte en Roadbear hebben deze mogelijkheid kijk op de site van de betreffende verhuurder naar special offer of winterprogram.
Rob
Speakingtongues
Amerikakenner
Berichten: 577
Lid geworden op: 31 jan 2006, 15:19
Locatie: Albuquerque, New Mexico

Zal eens kijken

Bericht door Speakingtongues »

Bedankt voor de tip
MY FACEBOOK / Kom op de koffie in Alberquerque New Mexico en neem aub stroofwafels mee.
Gebruikersavatar
marloesusa
Amerika-ontdekker
Berichten: 64
Lid geworden op: 22 mar 2006, 03:38
Locatie: Maryland - USA

Bericht door marloesusa »

Hoi Rob,

Misschien dat jij me kan vertellen hoe lang je in nationale campgrounds kunt staan zonder hookup zonder problemen te krijgen met je watervoorziening? Uit de beschrijving van de camper:

23-Gallon Fresh Water Tank
6-Gallon Water Heater Tank
22-Gallon Sewage Water Tank
21-Gallon Grey Water Tank

Je hebt dus aparte tanks voor gewoon en toiletwater, of zijn dit opvang tanks?
Alvast bedankt!

Groetjes Marloes
Gebruikersavatar
Rob
Amerika-expert
Berichten: 14853
Lid geworden op: 06 feb 2004, 14:53
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Locatie: Biggekerke ZLD
Contacteer:

Bericht door Rob »

marloesusa schreef:Hoi Rob,

Misschien dat jij me kan vertellen hoe lang je in nationale campgrounds kunt staan zonder hookup zonder problemen te krijgen met je watervoorziening? Uit de beschrijving van de camper:

23-Gallon Fresh Water Tank =vers water Voor de keuken en wassen zou het niet als drinkwater gebruiken
6-Gallon Water Heater Tank = de boiler voor warmwater
22-Gallon Sewage Water Tank = het afvalwater van de wc (Vind de tankinhoud wel veel weet je dit zeker) als het goed is moet deze tank leeg zijn al je de camper ophaald
21-Gallon Grey Water Tank = het afvalwater van keuken en douche ook deze tank krijg je leeg mee

Je hebt dus aparte tanks voor gewoon = de freshwatertank en toiletwater, of zijn dit opvang tanks? Toilet en keuken/douche afvalwater zijn gescheiden in blackwater (wc) en grey (keuken/douche
Alvast bedankt!

Groetjes Marloes
Al het (schone) water komt dus uit 1 tank, bij normaal keuken gebruik en aangepast douchegebruik kan je 4 á 5 dagen doen met een volle freshwatertank, aangepast douchen betekend jezelf nat maken, kraan dicht, inzepen, en de kraan weer open om af te spoelen. als je het water gewoon laat lopen tijdens het douchen en ook nog eens haren wil wassen kan je hooguit 2 dagen zonder bijvullen.
Ook in veel NP's heb je een mogelijkheid om verswater in te nemen en je vuilwatertanks te legen.
De water heatertank wordt automatisch gevuld vanuit de Freshwatertank, als je wil douchen moet je de heater ongeveer een kwartier er voor aanzetten (werkt op gas), voor de afwas kan je beter/vlugger een ketel water op het gasstel verwarmen.
Rob
Staceybeesie
Amerika-expert
Berichten: 5154
Lid geworden op: 02 dec 2004, 17:23
Locatie: USA

Bericht door Staceybeesie »

Bedankt voor de vele duidelijke info Rob :wink:

Ben inmiddels een heel stuk (camper) wijzer.

Groetjes Petra
Gebruikersavatar
hekkie
Amerika-expert
Berichten: 14467
Lid geworden op: 31 mar 2004, 14:40
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Assen
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Ik ben ook blij met deze info. Ik ben (nu nog) een leek op campergebied.... :wink:

Zit er ook een koffiezetapparaat in de camper Rob?

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Eugeni
Amerikafan
Berichten: 331
Lid geworden op: 20 dec 2004, 21:57
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Eugeni »

Bij Cruise America is geen koffiezetapparaat aanwezig.
Als je zelf koffie wilt zetten, koop je een goedkoop apparaat of als je het in een thermoskan wilt zetten moet je zelf een koffiefilterhouder meenemen. Wij hebben zoiets in Amerika niet kunnen vinden.
Gebruikersavatar
Rob
Amerika-expert
Berichten: 14853
Lid geworden op: 06 feb 2004, 14:53
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Locatie: Biggekerke ZLD
Contacteer:

Bericht door Rob »

hekkie schreef:Ik ben ook blij met deze info. Ik ben (nu nog) een leek op campergebied.... :wink:

Zit er ook een koffiezetapparaat in de camper Rob?

Marjan
Het enige wat er in een camper zit is een (glazen)koffiepot en een filter.
Een koffiezetapperaat kan je (ter plaatsen en indien voorradig) bijhuren voor $ 10,-- (ex. tax) voor de hele reis, Wij doen dit in ieder geval omdat je koffie dan warm blijft voor het 2de bakje (anders moet je het in een thermo gieten), wij hebben ook een eigen waterkoker bij voor de thee.
Nadeel van beide apparaten je hebt 110 volt nodig dus een hook-up of de generator aanzetten.
Rob
Gebruikersavatar
marloesusa
Amerika-ontdekker
Berichten: 64
Lid geworden op: 22 mar 2006, 03:38
Locatie: Maryland - USA

Bericht door marloesusa »

Ik sluit me ook lekker aan bij de leken... nog een klein vraagje aangezien ik af en toe lees dat het 's nachts nog best wel koud kan worden. Wij gaan van 1 t/m 23 juni de rondje SF - LA - San Diego - Palm Springs - Flagstaff - Grand Canyon - Bryce - Zion - Las Vegas - Death Valley (als dat nog mag van Cruise America) - Yosemite doen... maar hebben we dan genoeg aan het linnengoed wat we van Cruise America krijgen of is het aan te raden een extra deken / slaapzak mee te nemen? Misschien maak ik me wel veel te druk en zweten we 's nachts het bed uit... I don't know! Alvast bedankt weer!

Groetjes Marloes
Gebruikersavatar
Rob
Amerika-expert
Berichten: 14853
Lid geworden op: 06 feb 2004, 14:53
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Locatie: Biggekerke ZLD
Contacteer:

Bericht door Rob »

Hoi Marloes,

Gezien het tijdstip van jullie reis heb je genoeg aan het beddegoed wat je van de verhuuder meekrijgt, bij C-A krijg je slaapzkken dacht ik (kan je even vragen aan het reisbureau of kijk even op de site van C-A)
Als je een keer een koude nacht hebt kan je altijd de kachel nog bijzetten (werkt op gas).
Rob
Marloes
Amerikafan
Berichten: 390
Lid geworden op: 14 feb 2006, 03:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Marloes »

Ons werd geadviseerd om een eigen dekbedhoes mee te nemen. Daar kunnen de slaapzakken dan in, en net als met een vier seizoenendekbed kun je er 1, of 2 of geen slaapzak in doen.
Gebruikersavatar
marloesusa
Amerika-ontdekker
Berichten: 64
Lid geworden op: 22 mar 2006, 03:38
Locatie: Maryland - USA

Bericht door marloesusa »

Okee thanx Marloes, goeie tip!! Ga ik zeker doen!
Gebruikersavatar
Mattijs
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 mar 2006, 16:44
Locatie: Wageningen

Bericht door Mattijs »

Hoi,

Bedankt Rob, aan jouw tips heb ik veel! In oktober ga ik (alleen) voor het eerst in mijn leven naar Amerika. Ik heb er een C22-camper afgehuurd en ga er, vanuit New York, mee naar de Hershey Antique Automobile Market. Dit is de grootste oldtimerbeurs ter wereld en ik wil dat gewoon een keer meemaken!

Maar ik heb nu al toch wel wat vragen die ik nergens op het forum beantwoord zie. Op bijvoorbeeld mijn scheerapparaat zit een knopje zodat het ook bij 110 volt werkt. Een verloopstekker zou hier dus afdoende zijn. Maar voor mijn fotoapparatuur e.d. geldt dat niet. Hiervoor heb ik echter wel een auto-oplader. Die steek je dus in het gat van de sigarettenaansteker. Maar past dat wel? Is dat gewoon dezelfde sigarettenaansteker die ook in een Europese auto zit?
En zo’n verloopstekker, waar kun je die kopen? Bij de ANWB-winkel misschien?

Hoe reageert een camperverhuurbedrijf als je een camper inlevert waarvan de vuilwatertanks nog vol zitten? Achtten zij dat normaal en legen ze die kosteloos voor je? Ik huur mijn camper bij El Monte, bij New York.

Zo, niet, dan heb ik dus als laatste overnachtingsplek een camping nodig met Full hook-up. Weet iemand een aardige camping ten zuiden van New York en ten oosten van Philadelphia? Bij voorkeur ergens langs de highway 95 en dus met Full hook-up. Let op, want niet elke camping is in oktober nog open.

Groeten van Mattijs
Gebruikersavatar
Rob
Amerika-expert
Berichten: 14853
Lid geworden op: 06 feb 2004, 14:53
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Locatie: Biggekerke ZLD
Contacteer:

Bericht door Rob »

Mattijs schreef:Hoi,

Bedankt Rob, aan jouw tips heb ik veel! In oktober ga ik (alleen) voor het eerst in mijn leven naar Amerika. Ik heb er een C22-camper afgehuurd en ga er, vanuit New York, mee naar de Hershey Antique Automobile Market. Dit is de grootste oldtimerbeurs ter wereld en ik wil dat gewoon een keer meemaken!

Maar ik heb nu al toch wel wat vragen die ik nergens op het forum beantwoord zie. Op bijvoorbeeld mijn scheerapparaat zit een knopje zodat het ook bij 110 volt werkt. Een verloopstekker zou hier dus afdoende zijn. Maar voor mijn fotoapparatuur e.d. geldt dat niet. Hiervoor heb ik echter wel een auto-oplader. Die steek je dus in het gat van de sigarettenaansteker. Maar past dat wel? Is dat gewoon dezelfde sigarettenaansteker die ook in een Europese auto zit?Ja, geen probleem
En zo’n verloopstekker, waar kun je die kopen? Bij de ANWB-winkel misschien? Kan, ook de betere electrazaken hebben ze maar je bent denk ik goedkoper uit door in de USA een Wal*mart binnen te stappen

Hoe reageert een camperverhuurbedrijf als je een camper inlevert waarvan de vuilwatertanks nog vol zitten? Achtten zij dat normaal en legen ze die kosteloos voor je?
Nee, dat kost je $ 50,00
Ik huur mijn camper bij El Monte, bij New York. El-Monte NY zit in Linden NJ

Zo, niet, dan heb ik dus als laatste overnachtingsplek een camping nodig met Full hook-up. Weet iemand een aardige camping ten zuiden van New York en ten oosten van Philadelphia? Bij voorkeur ergens langs de highway 95 en dus met Full hook-up. Let op, want niet elke camping is in oktober nog open.
Langs de US-95 vind je geen campgrounds je zal wat meer richting de kust moeten daar zitten er wel verschillende, in deze regio zijn de meeste CG's het hele jaar open geef maar een plaats aan dan kan ik waarschijnlijk wel wat voor je vinden.
Groeten van Mattijs
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer