Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Airmiles

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Dude
Moderator

Re: Airmiles

Bericht door Dude »

Nog maar eens een vraagje over de airmiles :oops:
Ik heb twee jaar geleden dus een account aangemaakt bij United. Nu heb ik echter geboekt via Continental Airlines.
Worden mijn miles toch samengezet (deze twee maatschappijen zijn toch gefusioneerd) of moet ik een aparte account aanmaken bij Continental?
Bij United heet het nog steeds mileage plus en bij Continental heet het OnePass Frequent Flyer
Op de site van United vind ik dit terug dus lijkt het me wel mogelijk :

Earning miles
•Earn Mileage Plus miles on all qualifying Continental1 flights, except as noted in the chart below. You'll earn miles according to the booking class that you purchase.
•The miles you earn on Continental qualify toward Mileage Plus elite status, with 50% bonus elite status miles for paid first, business or full economy class flights.
•It's easy to earn miles for your flight. Simply provide your Mileage Plus number when you make your reservation, and make sure that it appears on your boarding pass at check-in.
•Save your boarding pass until flight miles have been credited to your account. If your miles haven't been credited within three weeks, you may request credit online within six months of your travel date.

Gewoon bij in inchecken mijn mileage nummer geven, en dat zou dan voldoende moeten zijn ?

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Bart,

In ieder geval geen apart account aanmaken bij Continental. Indien je online bij Continental geen mogelijkheid hebt je United nummer op te geven dan zou ik dat bij het inchecken doen. Moest vast lukken.

Twee jaar geleden vloog ik met US Airways. Rechtstreeks op de site van US Airways geboekt en kon toen mijn United nummer opgeven als Frequent Flyer nummer. Maar goed, dit kan bij Continental wel weer anders zijn.

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Continental is een Star Alliance lid (net als US Airways) en daarom kan je miles bij elkaar sparen. Dus als jij op een CO vlucht vliegt, kan je miles krijgen op je US Miles kaart.

Dit geldt bv niet bij leden van verschillende alliances. Zo kan je op een KLM vlucht (Skyteam) geen miles voor BA (Oneworld) sparen.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Noortje1
Amerikakenner

Bericht door Noortje1 »

Hallo,

Ik heb me zojuist lid gemaakt bij de dividend miles van US airways.

Mijn vlucht is echter geboekt via connections.

Hoe krijg ik nu die reservatie in mijn dividend miles?

( ik zou graag de stoelen aan de nooduitgang reserveren maar iets in mij zegt dat gewoon lid worden niet genoeg is :mrgreen: , er staat dat je een prefered lid moet zijn om die stoelen te kunnen reserveren )
2008 : rondreis westkust - 2009 : NY \ LA \ LV - 2010 : LA \ LV \ Springdale - 2011 : LA/LV
Gijs&Kelly
Amerikakenner
Partner van: a.ka. Damzkie
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Gijs&Kelly »

Kan iemand mij ook even helpen?
We hebben geboekt via Ebookers, luchtvaartmaatschappij is Airberlin (LTU Airways). Ik heb een memberpas aangevraagd. Wanneer kan ik mijn miles toevoegen en hoe?

Groet,

Gijs
2011: New York + Southwest: http://www.adamsusa.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012: Vegas + Northwest: http://www.nwusa2012.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2013: Vegas + Southwest: http://www.swusa2013.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Miles worden pas toegevoegd als je gevlogen hebt. Als je oude miles wil toevoegen, heb je in ieder geval een lidmaatschapnummer nodig. Meestal moet je dan ook oude boardingpasses kunnen overleggen. Maar dat kan je beter even navragen bij de airline zelf.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
stijnec
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 19

Bericht door stijnec »

Noortje1 schreef:Hallo,

Ik heb me zojuist lid gemaakt bij de dividend miles van US airways.

Mijn vlucht is echter geboekt via connections.

Hoe krijg ik nu die reservatie in mijn dividend miles?

( ik zou graag de stoelen aan de nooduitgang reserveren maar iets in mij zegt dat gewoon lid worden niet genoeg is :mrgreen: , er staat dat je een prefered lid moet zijn om die stoelen te kunnen reserveren )
je zult dan inderdaad elite lid moeten zijn waarschijnlijk, en dat word je pas na 15 of 30 vluchten
Afbeelding
laanvdj
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 26

Bericht door laanvdj »

Ik wil me aanmelden voor de Delta skymiles, krijg echter steeds een foutmelding bij de postcode. Wat moet ik invullen?

Gr
Marina
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Een postcode met 5 cijfers, zet een 0 voor je postcode en laat de letters weg.
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

laanvdj schreef:Ik wil me aanmelden voor de Delta skymiles, krijg echter steeds een foutmelding bij de postcode. Wat moet ik invullen?
Ik had dat laatst bij een boeking bij Delta.

Wanneer je iets fout doet bij het invullen krijg je een foutmelding en het lijkt dat alle verdere informatie beschikbaar blijft.
Naam en adres enz staan nog steeds ingevuld, echter het vak "country" word teruggezet op USA waardoor telkens ook mijn postcode werd afgekeurd.

Dus bij elke foutmelding ook het vak country controleren.
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
Harmse
Amerikafan

Bericht door Harmse »

Ik heb een kaart aangemaakt bij continental airlines.
Via hun kan je ook bij aangesloten maatschappijen Miles sparen. Ook kan je sparen bij veel hotels en autoverhuur.
Kost ook niks en je kan als je wilt je Miles aan iemand anders schenken.
Baat het niet schaat het niet.zien wel wat we met de Miles kunnen doen in de toekomst.
Gaan in juli naar de States (binnen landse vlucht,auto huur en hotels dus dit zal wel mat Miles opleveren).

Als ik niks met de gespaarde Miles kan doen wil ik ze best aan iemand schenken.
Hoor het tegen die tijd
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Ik heb gisteren een vakantie geboekt voor mezelf en mijn ouders naar de VS, direct bij de KLM. Maar ik kon inderdaad geen miles claimen voor mijn ouders. Ondanks dat het 1 boeking was en ik de rekening betaal.
Ik heb aan KLM/Flying Blue om uitleg gevraagd. Mocht ik respons krijgen laat ik het hier weten. Wellicht dat meer mensen er iets aan hebben.

Je zou toch denken dat de persoon die boekt en betaalt de miles mag krijgen voor de geboekte vluchten.
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Miles zijn persoonsgebonden.Enkel de persoon op wiens naam het ticket staat kan miles krijgen. Wie er betaalt of boekt speelt geen rol.
Dat is wat mij bij united zegt.
Groetjes,
Carine
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

@sachasenne, ik wacht af wat KLM zegt. Persoonlijk vind ik het vreemd. Of misschien beter gezegd, een goede manier om de luchtvaartmaatschappij te bevoordelen en de klant te benadelen. Mijn ouders willen dat ik de miles krijg. En op deze manier zou dat enkel kunnen als ze zich ook aanmelden en de miles dan naar mij overboeken.
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Ik kan de redenering anders wel volgen.
Je moet zelf vliegen of je hebt geen miles.

Anders kan je tickets voor anderen boeken en de miles incasseren.
Groetjes,
Carine
SonjaV
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door SonjaV »

Ik had ook dat probleem met mijn postcode.
Ik heb nu echter de Nederlandse site van United gevonden en daar kon ik ons zonder problemen aanmelden.
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Hockey schreef:Ik heb gisteren een vakantie geboekt voor mezelf en mijn ouders naar de VS, direct bij de KLM. Maar ik kon inderdaad geen miles claimen voor mijn ouders. Ondanks dat het 1 boeking was en ik de rekening betaal.
Je krijgt alleen miles voor je eigen vlucht, dus ook niet voor meereizende gezinsleden bijvoorbeeld. Ik vond dat vooral stom toen we voor onze nog niet 2-jarige dochter een gewoon kinderticket, dus met stoel, boekten. Omdat ze nog geen 2 was mocht ze zelf nog geen miles sparen, oftewel, helemaal geen miles. Zoon van een paar jaar ouder had precies hetzelfde ticket, en kon dus op zijn eigen naam wel miles sparen.
Terug in Texas!
ludwig
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door ludwig »

Bij BA heb ik naast mijn eigen account ook een familie-account. Ik kan gebruik maken van alle avios-points van mijn gezinsleden.
Liz
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Liz »

Ik lees hier steeds over het bewaren van de boarding pass, maar ik ben lid van One Pass Continental en ik hoef dat nooit zelf in te voeren.
Na een vlucht krijg ik automatisch de punten bijgeschreven op mijn account, ik word gewaarschuwd via een email dat alles weer is bijgeschreven.

Nu ben ik lid geworden van KLM Flying Blue, maar moet ik bij dit programma wel de instapkaarten bewaren? en zelf de punten na de reis toevoegen?
16x USA / 30 staten
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Ik heb respons gehad van KLM. En ik moet zeggen, de service mag flink verbeteren.
Mijn vraag had ik per email gesteld op maandag en ik kreeg vandaag een email dat ze een aantal maal hadden getracht mij te bellen, maar dat dit niet gelukt was. Knap ze mij proberen te bellen als ze geen telefoonnummer van mij hebben. Vervolgens moest ik hun maar terugbellen à raison van 10 cent per minuut. En dan kom je in een menu terecht alwaar je zeker 1 à 2 minuut in vastzit voordat je iemand aan de lijn hebt.

Hun antwoord was dat de airmiles persoonlijk zijn en niet afhankelijk van wie de reis betaalt. Helaas. Als mijn ouders de miles willen claimen dan dienen ze zich zelf aan te melden. En ze dienen minimaal eens per 20 maanden te reizen anders vervallen de miles. En hun miles kunnen niet naar mijn account worden overgeschreven.
Wel hebben ze de mogelijkheid voor iemand anders middels hun miles een ticket te kopen.

Ter info, dit betrof de Flying Blue van KLM.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer