Orca Whale watching tour vanaf Victoria

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Toetie
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 19 okt 2010, 16:15

Orca Whale watching tour vanaf Victoria

Bericht door Toetie »

Hallo allemaal,

In juni dit jaar gaan we een rondreis maken en hebben 2 hele dagen in Victoria. Vanaf deze plek willen we graag
een orca whale watching tour maken. Heeft iemand hier ervaring mee vanaf Victoria?
Wat is de beste plek/touroperators om naar toe te gaan en is dit ver vanaf het centrum?

Ik heb reeds de tip gekregen om niet direct 's ochtends een tour te gaan maken maar af te wachten of ze op de ochtendtour
orca's spotten en hierna dan 's middags een tour te doen. Hiermee is de kans groter dat je ze ook daadwerkelijk ziet.

Wie heeft er nog meer tips voor mij en hoe kan ik het beste deze dagen inplannen?

Alvast heel erg bedankt!
RoyBergen
Amerika-expert
Berichten: 1632
Lid geworden op: 15 mar 2008, 13:30
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Bergen-Noorwegen

Re: Orca Whale watching tour vanaf Victoria

Bericht door RoyBergen »

ik heb deze in 2008 vanuit victoria gemaakt, er waren minst 5 aanbieders midden in het centrum, dus die vind je zo. Vond de belevenis zelf echter treurig, het was heel massaal, een paar orca,'s en minstens tien boten er om heen. De belevenis vanuit Monterey afgelopen zomer was beter en koste maar 40 dollar per persoon, kan me herrineren dat het minstens het dubbele was in Victoria. De snelle boten zijn wel gaaf, kleed je warm aan dan wel, en weet zeker dat je niet naar het toilet hoeft de komende uren daar, dat wordt moeilijk....
Mar als je er van houdt, veel plezier. Het is natuurlijk wel een slags belevenis die je niet vaak meer meemaakt. De andere tijd in Victoria kan ik je niet zoveel over zeggen, ga wellicht kijken bij butchard gardens als je van mooie tuinen houdt. Vancouver Islands schijnt erg mooi te zijn.
FerryM
Amerikakenner
Berichten: 465
Lid geworden op: 19 okt 2008, 14:47
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Orca Whale watching tour vanaf Victoria

Bericht door FerryM »

Wij hebben zowel een orka-tour gedaan vanuit Victoria als vanuit Telegraph Cove. En zoals hierboven ook al gemeld, Victoria is niet de beste plek om orka's te bekijken. Dat komt omdat je met zo'n snelle boot naar de kust van de USA moet racen. De beste locatie is in het noordoosten van Vancouver Island, bij Telegraph Cove. Tweede optie is Campbell River, daar vaar je ook met een comfortabele boot. Beide locaties zijn zo goed, omdat hier de Johnstone Straigt op z'n smalst is (het minste ruimte tussen het vasteland en Vancouver island), waardoor de zalmen bij eb en vloed samenkomen. Optimaal voor orka's natuurlijk. Er is ook een mooie spot vanaf de San Juan Islands, dat is wat lastiger bereikbaar.

Zie de link naar het verslag van onze orka-belevenissen.
http://home.kpn.nl/marqu042/Canada%2020 ... s_2006.htm

Zie ook de andere dagen met tips over Victoria en VI.

Groet,
Ferry
Gebruikersavatar
Toetie
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 19 okt 2010, 16:15

Re: Orca Whale watching tour vanaf Victoria

Bericht door Toetie »

Bedankt voor jullie reacties.

Hoe groot moet ik de kans inschatten dat je ook daadwerkelijk orca's spot op een tour vanaf Victoria of Campbell River?
Wij zijn daar begin juni?
Op de verschillende websites kan ik dit niet precies terugvinden dus misschien dat jullie mij hier mee kunnen helpen?

Alvast bedankt.!
pacific
Amerikafan
Berichten: 102
Lid geworden op: 27 dec 2007, 19:35
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Orca Whale watching tour vanaf Victoria

Bericht door pacific »

Hallo daar,

Wij deden vorige zomer (juli) een orcatocht vanuit Victoria met Orcaspirit.
Was wel vrij duur, ik dacht ongeveer 100 CAD per persoon (toen ongev. 77,5 euro) voor een tocht van 3 uur. Wij deden de ochtendtour.
We werden aan het motel opgepikt door een busje van Orcaspirit.
We hebben heel was orca's gezien, wel op vrij grote afstand. De boten mogen immers niet dichterbij komen. We kregen ook heel wat deskundige uitleg van een bioloog.
Dus tja, of het de moeite loont?
Bij ons waren de meningen verdeeld, mijn man en de kinderen vonden het een fantastische ervaring, ik vond het dan weer nogal duur voor wat het was.

Maar al bij al was het boottochtje zelf natuurlijk ook leuk, en de spanning of ze boven komen of niet.
O ja, we hebben ook nog een grijze walvis gezien die daar al een drietal weken in de buurt zwom, wat blijkbaar vrij ongewoon was voor die tijd van het jaar.

Groetjes,

Ria
eponine
Amerika-ontdekker
Berichten: 86
Lid geworden op: 26 jan 2009, 19:20

Re: Orca Whale watching tour vanaf Victoria

Bericht door eponine »

Hoi,

Wij zijn nu 3 x , oa speciaal voor de orca's, afgereisd naar dit gebied.
Het hangt ervan af hoe hoog ze op je verlanglijstje staan, hoeveel tijd je ervoor over hebt.

Telegraph Cove is echt "the place to be" voor orca's.
Ook is er sinds een aantal jaar een aantal bultruggen die nu als residents beschouwd worden.
Tussen zeg maar Seattle en Victoria heb je 2 groepen; de Northern en de Southern residents, welke onderling weer uit verschillende families bestaan.
De southern groep bestaat uit ong 85 dieren, de northern uit 200.
Het is dus logisch dat je in het noorden meer kans maakt.
Je moet er dan wel de reis naar Telegraph Cove of Campbell River voor over hebben, maar het gebied maakt ook een hoop goed, want het is er prachtig!
De tour met Stubbs duurt ong 3 uur en kostte 2 jaar terug 85 dollar.
Vanuit TC vertrekt ook een gave grizzly excursie!

Vanuit Campbell river doet de boot er wat langer over, maar gaat men vaak ook op zoek naar bv bald eagles, bruinvissen, dolfijnen en beren.Wij hebben de tocht daarvandaan gedaan met Hurricane Jack, die duurde 6 uur, en we hebben de orca's van (te) dichtbij mogen bekijken! Dat was met een speedboot, geen zodiac!

Vanuit Victoria hebben we afgelopen jaar gedaan, prijs idd 100 dollar, maar wel de southern residents gezien.

Zelf prefereren we het observeren vanaf de kust, dit kan bij de vuurtoren van Lime Kiln, San Juan Island, dat ligt tegenover Victoria.
Je hoeft dan geen dure tocht te doen, maar een hoop geduld is wenselijk! Met name tegen de avond, is onze ervaring, komen ze langs, overdag ook nogal eens, en dan op een afstand van soms maar 5 meter.
Er zijn voortdurend onderzoekers bij de vuurtoren, die in de gaten houden waar de dieren zich bevinden; we hebben er heel wat uurtjes doorgebracht afgelopen zomer!

Wanneer je op you tube filmpjes zoekt van gebruiker tamboekoi, kom je de onze tegen, voor het idee.

Succes en vooral veel plezier met de voorbereidingen!
arnovdb
Amerikafan
Berichten: 195
Lid geworden op: 07 aug 2008, 21:15
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Purmerend

Re: Orca Whale watching tour vanaf Victoria

Bericht door arnovdb »

eponine schreef:Vanuit Campbell river doet de boot er wat langer over, maar gaat men vaak ook op zoek naar bv bald eagles, bruinvissen, dolfijnen en beren.Wij hebben de tocht daarvandaan gedaan met Hurricane Jack, die duurde 6 uur, en we hebben de orca's van (te) dichtbij mogen bekijken! Dat was met een speedboot, geen zodiac!
Hallo Eponine
Wij denken er over om in augustus met Hurricane Jack te gaan vanuit Campbell River. Zou je daar nog meer over kunnen vertellen, heb je daar ook iets op Youtube of in een reisverslag over staan?
Telegraph Cove is voor ons te ver en moeilijk in te passen op de route.
Bedankt Alvast
Arno
eponine
Amerika-ontdekker
Berichten: 86
Lid geworden op: 26 jan 2009, 19:20

Re: Orca Whale watching tour vanaf Victoria

Bericht door eponine »

Hoi Arno,

We hebben deze tour gedaan in 2008, en ruim van te voren geboekt.
Het betrof een dagtocht van 6 uur, aardig aan de prijs, maar we deelden de boot toen met 1 ander stel, en de lunch die erbij zat was voortreffelijk.
Jack is een erg vriendelijke man die veel kennis heeft van de natuur daar.
Als eerste maakten we een stop bij bald eagles, die hij voerde, waardoor je mooie foto's zou kunnen nemen van hoe de arend zijn vis vangt.
Vervolgens kreeg hij een melding van een zwarte beer, dus zijn we daarnaartoe gesneld.
Op veilige afstand konden we mooie plaatjes schieten.
http://94.100.115.39/339550001-33960000 ... _7h7O.jpeg

Vervolgens gingen we op zoek naar orca's, onderweg hebben we witflankdolfijnen gezien, dalls bruinvissen die langs de boot meezwommen, en een dwergvinvis.

Ons toetje waren de orca's, we vonden een groep van ca 6 dieren, transients volgens Jack, en waren daar als 1e bij, niet snel daarna volgden andere boten.
Jack manoevreerde zijn boot zo, dat de orca's erg dichtbij kwamen langs kwamen zwemmen, dit mag dus eigenlijk niet!!
Ik kreeg de schrik van mijn leven en er dus een enorm mannetje juist naast de boot opdook, wauw wat een kick! Ik stond letterlijk aan de grond genageld...

Al met al vond ik het zeer de moeite waard.
Inmiddels gaan we liever naar San Juan, maar Hurricane Jack was onze 1e orcatour en daarom erg speciaal.

Vergeet echter niet dat orca's wilde dieren zijn, en het dus kan voorkomen dat je er geen vind.
Maar als je ze ziet, de motor uit gaat, en je kunt genieten van hun ademhaling, is het - voor ons- het mooiste wat er is!!

Het fotograferen van wildlife en met name walvissen en dolfijnen bleek moeilijker dan gedacht, maar 1 foto was toch echt een lucky shot:

http://eponine1975.hyves.nl/album/30935 ... 82/0/HVBi/
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer