Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Alcatraz Tours?
Alcatraz Tours?
Eind mei vertrekken we richting San Francisco en daar zouden we uiteraard de Alcatraz tour willen doen. Nu heb ik begrepen dat er verschillende tours zijn en de avond tour de meest spectaculaire is. Nu heb ik een tweetal sites gevonden waar je kaarten kan bestellen zijnde:
https://www.sightsofsanfrancisco.com/
https://www.alcatrazcruises.com
Bij Alcatraz cruises kan ik nog niet boeken en ook geen vertrektijd vinden. Daarnaast bedragen de kosten $33,- en duurt de rondleiding ca. 2,5 uur. De tour vertrekt hier om 4.20pm (tot 31 maart)
Bij sights of SF kan ik reeds boeken, de avondtour begint hier om 6.40pm en de kosten bedragen $43,-. De rondleiding duurt hier ook ca. 2,5 uur. Ik vind hier nog wel iets Tickets for this tour are booked with the National Park Services's authorized concessionaire. A $10 per ticket booking fee is included in the prices shown on this page.
Zijn er mensen die ervaring hebben met één van beide organisaties en wat de verschillen zijn, behalve de prijs.
https://www.sightsofsanfrancisco.com/
https://www.alcatrazcruises.com
Bij Alcatraz cruises kan ik nog niet boeken en ook geen vertrektijd vinden. Daarnaast bedragen de kosten $33,- en duurt de rondleiding ca. 2,5 uur. De tour vertrekt hier om 4.20pm (tot 31 maart)
Bij sights of SF kan ik reeds boeken, de avondtour begint hier om 6.40pm en de kosten bedragen $43,-. De rondleiding duurt hier ook ca. 2,5 uur. Ik vind hier nog wel iets Tickets for this tour are booked with the National Park Services's authorized concessionaire. A $10 per ticket booking fee is included in the prices shown on this page.
Zijn er mensen die ervaring hebben met één van beide organisaties en wat de verschillen zijn, behalve de prijs.
Re: Alcatraz Tours?
Geen idee wat het verschil is. Wij zijn in ieder geval met Alcatraz Cruises gegaan, prima, goede organisatie (voor wat je er van merkt).
Er is me eerljk gezegd niet eens een andere boot/organisatie opgevallen die naar Alcatraz voer. Is die andere partij niet gewoon een 'tussenpersoon'. Alcatraz Cruises is volgens mij de organisatie die je moet hebben.
Alcatraz vonden wij in ieder geval super! Neem de audiotour! Ex inmates (gevangenen) vertellen dan het verhaal. Erg gaaf!
Er is me eerljk gezegd niet eens een andere boot/organisatie opgevallen die naar Alcatraz voer. Is die andere partij niet gewoon een 'tussenpersoon'. Alcatraz Cruises is volgens mij de organisatie die je moet hebben.
Alcatraz vonden wij in ieder geval super! Neem de audiotour! Ex inmates (gevangenen) vertellen dan het verhaal. Erg gaaf!
2005: New York
2008: SF - Yosemite - Sequoia - Death Valley - Las Vegas - Bryce Canyon - Grand Canyon - Lake Havasu - LA - SF
2011:
2008: SF - Yosemite - Sequoia - Death Valley - Las Vegas - Bryce Canyon - Grand Canyon - Lake Havasu - LA - SF
2011:
Voor zover mij bekend is er ook maar een concessiehouder voor de vaartochten. Vertrek vanaf pier 33.Pukkert schreef:Geen idee wat het verschil is. Wij zijn in ieder geval met Alcatraz Cruises gegaan, prima, goede organisatie (voor wat je er van merkt).
Roel.
Wij hebben ook de tour geboekt bij Alcatraz cruises verleden jaar.Echt de moeite om te doen.
Jullie kunnen de video bekijken die we daar hebben opgenomen.Het laatste deel gaat over alcatraz.
Volgende link:
http://www.youtube.com/watch?v=1aSk8PmT3-U
Veel plezier ginder
Ria en Guido
http://blog.seniorennet.be/1948guido/
Jullie kunnen de video bekijken die we daar hebben opgenomen.Het laatste deel gaat over alcatraz.
Volgende link:
http://www.youtube.com/watch?v=1aSk8PmT3-U
Veel plezier ginder
Ria en Guido
http://blog.seniorennet.be/1948guido/
En neem dan wel de Engelse versie! Ze hebben een Nederlandse versie, maar dat houd in dat een NL'er gaat nadoen alsof hij daar gevangen heeft gezeten!Pukkert schreef: Alcatraz vonden wij in ieder geval super! Neem de audiotour! Ex inmates (gevangenen) vertellen dan het verhaal. Erg gaaf!
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
avond tour is echt de moeite!
ik zou ook gewoon boeken via alcatraz cruises, dan kan pas vanaf een bepaalde moment, dat klopt (3 maanden vooraf denk ik?)
ik zou ook gewoon boeken via alcatraz cruises, dan kan pas vanaf een bepaalde moment, dat klopt (3 maanden vooraf denk ik?)
Volgens mij is het inderdaad alleen Alcatraz cruises die deze tours uitvoert. Als ik me goed herinner kan je max 3 maanden vooruit boeken bij hun, en zal je voor mei dus nog even moeten wachten.
Wij hebben ook de avond tour gedaan, was erg indrukwekkend. Het gaf een bijzondere sfeer om het steeds donkerder te zien worden, en de skyline van SF steeds meer verlicht te zien. Geeft een goede sfeerimpressie. Ook de tour terug is dan erg mooi. Eveneens mooi uitzicht over de baai. Absoluut een aanrader!
Wij hebben ook de avond tour gedaan, was erg indrukwekkend. Het gaf een bijzondere sfeer om het steeds donkerder te zien worden, en de skyline van SF steeds meer verlicht te zien. Geeft een goede sfeerimpressie. Ook de tour terug is dan erg mooi. Eveneens mooi uitzicht over de baai. Absoluut een aanrader!
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
Thanks voor alle tips,
ik wacht dan maar gewoon tot drie maanden vooraf om de tour te boeken.
ik wacht dan maar gewoon tot drie maanden vooraf om de tour te boeken.
Helemaal mee eens!tosca schreef:En neem dan wel de Engelse versie! Ze hebben een Nederlandse versie, maar dat houd in dat een NL'er gaat nadoen alsof hij daar gevangen heeft gezeten!Pukkert schreef: Alcatraz vonden wij in ieder geval super! Neem de audiotour! Ex inmates (gevangenen) vertellen dan het verhaal. Erg gaaf!

2005: New York
2011:
2011:
- MichelH
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Tosca schreef: En neem dan wel de Engelse versie! Ze hebben een Nederlandse versie, maar dat houd in dat een NL'er gaat nadoen alsof hij daar gevangen heeft gezeten!
Voor kleinere kinderen is het natuurlijk wel fijn dat er ook een Nederlandse versie is. (Mits ze uit Nederland komen uiteraard...

Nee! Juist voor kleine kinderen is het zo belangrijk dat je ze zoveel mogelijk in aanraking laat komen met Engels. Daar zullen ze later veel profijt van hebben, en je kunt er echt niet vroeg genoeg mee beginnen. Tot ongeveer 7 jaar kunnen kinderen heel makkelijk meerdere talen leren. Daarna wordt het een stuk lastiger.MichelH schreef:Tosca schreef: En neem dan wel de Engelse versie! Ze hebben een Nederlandse versie, maar dat houd in dat een NL'er gaat nadoen alsof hij daar gevangen heeft gezeten!
Voor kleinere kinderen is het natuurlijk wel fijn dat er ook een Nederlandse versie is. (Mits ze uit Nederland komen uiteraard...)
Ik vind het ook zo jammer (en eigenlijk is het gewoon stom) dat veel tekenfilms e.d. voor kleine kinderen hier in NL tegenwoordig altijd nagesynchroniseerd zijn. Gewoon in de originele taal laten kijken, dan is het niet alleen leuk, maar vooral ook erg leerzaam. Eigenlijk moet ons hele onderwijssysteem natuurlijk ook tweetalig zijn, vanaf het allereerste moment. En niet alleen in NL, maar in heel Europa. Maar goed, laten we er geen politieke discussie van maken

Roel.
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
wij hebben de nederlandstalige tour genomen en ik vond dat eigenijk niet storen (twas wel "hollands" en geen "vlaams" nederlands
) . Nochtans spreek ik op mijn werk dagelijks engels, maar ik vond het zo tof dat ze zo ver van huis toch iets aanboden in mijn eigen taaltje, dat ik dat toch genomen heb.

Eens. Alleen als een kind nog geen Engels spreekt of verstaat heeft het niets aan de Engelse versie. Voor hen is de NLe versie juist heel leuk.roelb schreef:Nee! Juist voor kleine kinderen is het zo belangrijk dat je ze zoveel mogelijk in aanraking laat komen met Engels.
De persoon die ons de audioguide meegaf zei wel: Waar komen jullie vandaan? Ohw Nederland, ja die hebben we ook. Want er komen hier veel mensen uit BelgiëTipsy_1 schreef:(twas wel "hollands" en geen "vlaams" nederlands)

- MichelH
- Amerikakenner
- Contacteer:
Off topic: Tja, de meerderheid van de Amerikanen weet niet dat Nederland toch echt een land op zich is. Holland snappen ze nog beter dan The Netherlands.
Als je daarentegen zegt dat je uit Amsterdam komt dan heb je gelijk aanspraak en wordt er meteen gevraagd of je echt mag blowen op straat en of je het zelf wel eens gedaan hebt.
@Roelb: Ik ben het met je eens dat je er niet vroeg genoeg mee kunt beginnen, maar een audiotour van anderhalf uur in het Engels lijkt me toch iets teveel van het goede om mee te beginnen. Mijn Engels is ook erg goed, mede doordat wij vroeger naar Fun Factory op Sky Channel keken met o.a. Inspector Gadget en He-Man maar als ik op die leeftijd een audiotour op Alcatraz had gedaan had ik er toch weinig van begrepen denk ik.
Als je daarentegen zegt dat je uit Amsterdam komt dan heb je gelijk aanspraak en wordt er meteen gevraagd of je echt mag blowen op straat en of je het zelf wel eens gedaan hebt.
@Roelb: Ik ben het met je eens dat je er niet vroeg genoeg mee kunt beginnen, maar een audiotour van anderhalf uur in het Engels lijkt me toch iets teveel van het goede om mee te beginnen. Mijn Engels is ook erg goed, mede doordat wij vroeger naar Fun Factory op Sky Channel keken met o.a. Inspector Gadget en He-Man maar als ik op die leeftijd een audiotour op Alcatraz had gedaan had ik er toch weinig van begrepen denk ik.
Dat is hetzelfde argument als wat ouders gebruiken bij nagesynchroniseerde tekenfilms. Als je dat argument maar vaak genoeg gebruikt dan zijn de kinderen voordat je het weet te oud om engels nog op te pikken als gedeelde eerste taal. Ik zeg juist: wel doen, het is enorm leerzaam. Continu en zoveel mogelijk met engels blijven confronteren, en vooral ook in het onderwijs.MichelH schreef:Off topic: Tja, de meerderheid van de Amerikanen weet niet dat Nederland toch echt een land op zich is. Holland snappen ze nog beter dan The Netherlands.
Roel.
Je moet niet vergeten dat als je met (kleine) kinderen zoiets bezoekt er vaak ook termen gebruikt worden die in het Nederlands lastig zijn, laat staan in het Engels. Ik begrijp jouw standpunt wel, alleen denk ik dat als er een audiotour beschikbaar is in je eigen taal, dit voor kinderen heel erg fijn is.roelb schreef:Dat is hetzelfde argument als wat ouders gebruiken bij nagesynchroniseerde tekenfilms. Als je dat argument maar vaak genoeg gebruikt dan zijn de kinderen voordat je het weet te oud om engels nog op te pikken als gedeelde eerste taal. Ik zeg juist: wel doen, het is enorm leerzaam. Continu en zoveel mogelijk met engels blijven confronteren, en vooral ook in het onderwijs.
Maar goed, dit is een hele andere discussie

- MichelH
- Amerikakenner
- Contacteer:
Bij een tekenfilm hebben kinderen nog bewegende beelden voor zich waardoor ze het verhaal op zich toch wel begrijpen, vandaar dat kinderen ook vaak plaatjes kijken in bv. de donald duck voordat ze kunnen lezen. Ik zou er geen problemen mee hebben als tekenfilms in het Engels zijn, integendeel.
Bij Alcatraz ontbreekt het juist aan die bewegende beelden waardoor de Engelse audiotour mijns inziens weing houvast biedt voor kinderen. Met de Nederlandse audiotour snappen ze het verhaal en kunnen ze zich beter inleven, denk ik.
Maar wie weet moeten we gewoon een A/B testgroep samenstellen en het de kinderen zelf vragen. Proefkonijn, anyone?
Bij Alcatraz ontbreekt het juist aan die bewegende beelden waardoor de Engelse audiotour mijns inziens weing houvast biedt voor kinderen. Met de Nederlandse audiotour snappen ze het verhaal en kunnen ze zich beter inleven, denk ik.
Maar wie weet moeten we gewoon een A/B testgroep samenstellen en het de kinderen zelf vragen. Proefkonijn, anyone?

-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Ria en Guido, leuke video! Die HD-kwaliteit is echt prachtig! Net of je er zelf bij bent. En met statief maakt alles net even wat rustiger.wama4040 schreef:Wij hebben ook de tour geboekt bij Alcatraz cruises verleden jaar.Echt de moeite om te doen.
Grappig Belgische voice-over.

Hebben jullie nog wat beelden geschoten van Los Angeles of Las Vegas? Ik zag op Youtube nog de Nationale Parken, maar geen andere steden.
Mag ik vragen waar je je film mee hebt gemonteerd? Die kaart met het stiftje is erg leuk, die kende ik nog niet.
Zelf neem ik een HD pocket cam mee + klein statiefje, maar alles past in broekzak en kan tot 3m onder water. Die kwaliteit is al erg goed te noemen,
ben er nu al af en toe mee aan het experimenteren. Zelf gebruikte ik Pinnacle Studio, maar met mijn huidige HD pocketcam gebruik ik Sony Vegas. Mooier resultaat.
Nu nog even ontopic;
Zelf ga ik dit jaar ook de Alcatraz Tours doen en je kan inderdaad 90 dagen van te voren reserveren. Ik twijfel nog even tussen overdag of 's avonds, maar ik denk toch om het overdag te doen, 's avonds zal ik wel als een blok in slaap vallen.

@Ria & Guido; Weet je nog waar jullie de tour hebben geboekt om met de boot naar de Golden Gate te gaan?
- Fiesta68
- Amerikakenner
- Partner van: KingKong65
- Aantal x V.S. bezocht: 22
Hallo'kes
Blijkt dat er op zondag 22 mei 2011 geen reservaties mogelijk zijn?
Het was juist van ons de bedoeling om die dag naar Alcatraz te gaan.
Weet er iemand hoe het komt?
Thx
Blijkt dat er op zondag 22 mei 2011 geen reservaties mogelijk zijn?

Het was juist van ons de bedoeling om die dag naar Alcatraz te gaan.
Weet er iemand hoe het komt?
Thx
2011-05--2013-07--2015-08--2019-06--2020-06+10--2023-06--2024-05: Zuidwesten
2012(2x)-2015-2016-2017-2018-2019-2020-nov2021-2022(2x)-2023 Florida
2012-07: Noordoosten
2014-06: Zuidelijke Staten
2016-08: Texas
2017-07: Noordwesten
2018-07: Hawaii
2012(2x)-2015-2016-2017-2018-2019-2020-nov2021-2022(2x)-2023 Florida
2012-07: Noordoosten
2014-06: Zuidelijke Staten