Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis KimS: Z-W + Yellowstone
Reis KimS: Z-W + Yellowstone
Hallo,
Wij gaan in september 2011 onze allereerste reis met de camper naar de States maken.....spannend!
We hebben al één en ander uitgezocht, maar het is erg moeilijk kiezen als je er nog nooit geweest bent, dus graag wat advies van enkele ervaren rotten!
We willen er zeker yellowstone bijhebben en om praktische redenen landen en vertrekken we in San Fransisco. Ik weet dat het stuk van SF naar YST een heel eind is zonder veel bezienswaardigheden (we hebben er toch een aantal gevonden) maar dat is zowat de enige keer (denk ik) dat we er een echt lang stuk hebben inzitten....
LA zit er enkel in omdat we daar vrienden hebben wonen die we een bezoek willen brengen, de stad as such interesseert ons niet zo...
Ik heb in ons voorlopig reisschema ook nog 3 dagen over, dus er is nog wel wat plaats voor andere dingen of wat langer blijven op sommige plaatsen. We hebben ook overwogen naar Rocky Mountain te gaan, maar het leek ons de omweg niet waard...
Alle commentaar is welkom!
1-sep Brussel - San Francisco
2-sep San Francisco - Vallejo
3-sep Vallejo - Lake Tahoe
4-sep Lake Tahoe - Craters of the Moon (lange trip, maar daar moeten we nu eenmaal even door...)
5-sep Craters of the moon + arco
6-sep Craters of the moon - Yellowstone
7-sep Yellowstone
8-sep Yellowstone
9-sep Yellowstone -Grand Teton
10-sep Grand Teton -Pinedale
11-sep Pinedale - Dinosour
12-sep Dinosour - Arches
13-sep Arches
14-sep Arches - Mesa Verde
15-sep Mesa Verde -Grand Canyon
16-sep Grand Canyon -Page
17-sep Page - Bryce
18-sep Bryce
19-sep Bryce - Las Vegas
20-sep Las Vegas
21-sep Las Vegas - Los Angeles
22-sep Los Angeles -Sequoia
23-sep sequoia - Yossemite
24-sep Yossemite
25-sep Yossemite SF
26-sep ?
27-sep ?
28-sep ?
29-sep SF Camper binnen brengen
30-sep SF
1-okt SF - Brussel
Alvast bedankt!
Kim
Wij gaan in september 2011 onze allereerste reis met de camper naar de States maken.....spannend!
We hebben al één en ander uitgezocht, maar het is erg moeilijk kiezen als je er nog nooit geweest bent, dus graag wat advies van enkele ervaren rotten!
We willen er zeker yellowstone bijhebben en om praktische redenen landen en vertrekken we in San Fransisco. Ik weet dat het stuk van SF naar YST een heel eind is zonder veel bezienswaardigheden (we hebben er toch een aantal gevonden) maar dat is zowat de enige keer (denk ik) dat we er een echt lang stuk hebben inzitten....
LA zit er enkel in omdat we daar vrienden hebben wonen die we een bezoek willen brengen, de stad as such interesseert ons niet zo...
Ik heb in ons voorlopig reisschema ook nog 3 dagen over, dus er is nog wel wat plaats voor andere dingen of wat langer blijven op sommige plaatsen. We hebben ook overwogen naar Rocky Mountain te gaan, maar het leek ons de omweg niet waard...
Alle commentaar is welkom!
1-sep Brussel - San Francisco
2-sep San Francisco - Vallejo
3-sep Vallejo - Lake Tahoe
4-sep Lake Tahoe - Craters of the Moon (lange trip, maar daar moeten we nu eenmaal even door...)
5-sep Craters of the moon + arco
6-sep Craters of the moon - Yellowstone
7-sep Yellowstone
8-sep Yellowstone
9-sep Yellowstone -Grand Teton
10-sep Grand Teton -Pinedale
11-sep Pinedale - Dinosour
12-sep Dinosour - Arches
13-sep Arches
14-sep Arches - Mesa Verde
15-sep Mesa Verde -Grand Canyon
16-sep Grand Canyon -Page
17-sep Page - Bryce
18-sep Bryce
19-sep Bryce - Las Vegas
20-sep Las Vegas
21-sep Las Vegas - Los Angeles
22-sep Los Angeles -Sequoia
23-sep sequoia - Yossemite
24-sep Yossemite
25-sep Yossemite SF
26-sep ?
27-sep ?
28-sep ?
29-sep SF Camper binnen brengen
30-sep SF
1-okt SF - Brussel
Alvast bedankt!
Kim
Re: Reis KimS: Z-W + Yellowstone
Hallo Kim,
Die drie dagen heb je zo te zien wel nodig:
- Ik denk dat je vanaf Lake Tahoe hooguit tot Twin Falls wil rijden. Dat is een aardige plaats voor een stop.
- Yellowstone: 1 dag bovenste loop en 1 dag onderste loop is zeker te doen. Zorg dat je op verschillende plekken overnacht, dan bespaar je reistijd.
- Neem vanaf Vernal de route via scenic UT-128 langs de Colorado River naar Moab.
- Wanneer het nog lukt, probeer dan een extra nacht in Moab (voor: Canyonlands NP, Dead Horse Point SP, Corona Arch, Fisher Tower, ect)
- Van Mesa Verde naar Grand Canyon is een flinke rit; ik zou een nacht bij Monument Valley tussenvoegen. Messa Verde 'kost' ongeveer een middag en ochtend.
- In plaats van 2 nachten Bryce, kun je 1 nacht omzetten naar Zion. Waarom vermeld je eigenlijk geen Zion?
Johan
Die drie dagen heb je zo te zien wel nodig:
- Ik denk dat je vanaf Lake Tahoe hooguit tot Twin Falls wil rijden. Dat is een aardige plaats voor een stop.
- Yellowstone: 1 dag bovenste loop en 1 dag onderste loop is zeker te doen. Zorg dat je op verschillende plekken overnacht, dan bespaar je reistijd.
- Neem vanaf Vernal de route via scenic UT-128 langs de Colorado River naar Moab.
- Wanneer het nog lukt, probeer dan een extra nacht in Moab (voor: Canyonlands NP, Dead Horse Point SP, Corona Arch, Fisher Tower, ect)
- Van Mesa Verde naar Grand Canyon is een flinke rit; ik zou een nacht bij Monument Valley tussenvoegen. Messa Verde 'kost' ongeveer een middag en ochtend.
- In plaats van 2 nachten Bryce, kun je 1 nacht omzetten naar Zion. Waarom vermeld je eigenlijk geen Zion?
Johan
- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Enfin ik had al een bericht gemaakt maar dat ben ik kwijt.. iets met inloggen enzo.
Dus verkort nu opnieuw.
Wie zijn "wij" welke leeftijdcategorie en met / zonder kids??
Steden zijn niet zo jullie tijdsbesteding toch is SF het wel waard. Wij hoeven ook niet zo de steden in maar SF vonden we een fijne stad en leuk om te zien.
Ik zie dat je soms twee dagen achter elkaar best wat km rijdt. Zoals van Pinedale - Dinosaur en de dag erna naar MOab/ Arches. Dat betekent dat je niet zoveel tijd hebt voor Dinosaur... Dat is iets waar je wel tevoren misschien even naar moet kijken. Het kan wel maar als de afsatnd / tijd dan tegenvalt is het misschien een teleurstelling. Ik doe dat gewoon met Google maps.
In het algemeen vind een dele van de reis wat onlogisch ... en ik zou misschien Mesa Verde laten vallen ook al is het bijzonder. Andere optie zou zijn (en ik ben er nog niet helemaal tevreden over hoor)...
14/9 Arches -Page
Page - GCNP
GCNP - Williams
Williams - LA
LA met vrienden
LA - Las Vegas (saaie dag)
LV
LV -Zion
Zion-Bryce
Bryce - Zion
Zion - DEath Valley (mag na 15 sept met camper)
Death Valley - Lee Vining
Lee Vining - Yosemite
Yosemite
28/9 Yosemite -SF
Houdt er rekening mee dat je 29 sept al in de buurt bent van Sf / verhuurstation want je moet de camper voor 11 u inleveren en al schoon en leeg enzo zijn....
Dus verkort nu opnieuw.
Wie zijn "wij" welke leeftijdcategorie en met / zonder kids??
Steden zijn niet zo jullie tijdsbesteding toch is SF het wel waard. Wij hoeven ook niet zo de steden in maar SF vonden we een fijne stad en leuk om te zien.
Ik zie dat je soms twee dagen achter elkaar best wat km rijdt. Zoals van Pinedale - Dinosaur en de dag erna naar MOab/ Arches. Dat betekent dat je niet zoveel tijd hebt voor Dinosaur... Dat is iets waar je wel tevoren misschien even naar moet kijken. Het kan wel maar als de afsatnd / tijd dan tegenvalt is het misschien een teleurstelling. Ik doe dat gewoon met Google maps.
In het algemeen vind een dele van de reis wat onlogisch ... en ik zou misschien Mesa Verde laten vallen ook al is het bijzonder. Andere optie zou zijn (en ik ben er nog niet helemaal tevreden over hoor)...
14/9 Arches -Page
Page - GCNP
GCNP - Williams
Williams - LA
LA met vrienden
LA - Las Vegas (saaie dag)
LV
LV -Zion
Zion-Bryce
Bryce - Zion
Zion - DEath Valley (mag na 15 sept met camper)
Death Valley - Lee Vining
Lee Vining - Yosemite
Yosemite
28/9 Yosemite -SF
Houdt er rekening mee dat je 29 sept al in de buurt bent van Sf / verhuurstation want je moet de camper voor 11 u inleveren en al schoon en leeg enzo zijn....
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Bedankt al voor de reacties!
"We" zijn mijn vriend en ik, beiden dertigers zonder kinderen
In SF blijven we wel degelijk 2à3 dagen, nadat we de camper afgeleverd hebben blijven we er nog twee nachten op hotel om uit te blazen en de stad te verkennen.
Waarom geen Zion...tja waarom wel
we kunnen niet alles zien op 30 dagen, dus hebben we voorlopige keuzes gemaakt. En ik heb geen zin om echt iedere dag weer naar een nieuwe plaats te rijden, we willen in sommigen parken echt wel eens 2 nachten blijven....Maar we willen Zion zeker overwegen hoor!
Wat betreft de route hebben we geen enkele ervaring met camperreizen uitstippelen, dus ik heb gewoon geprobeerd "een rondje" te maken, maar misschien is dat geen goede "logische" oplossing, alle voorstellen zijn welkom!
Dingen die er zeker in moeten zitten: Craters of the Moon, Yellowstone, Bryce, Arches, Las Vegas, Yossemite, (LA voor het bezoek aan de vrienden)
Kim
"We" zijn mijn vriend en ik, beiden dertigers zonder kinderen
In SF blijven we wel degelijk 2à3 dagen, nadat we de camper afgeleverd hebben blijven we er nog twee nachten op hotel om uit te blazen en de stad te verkennen.
Waarom geen Zion...tja waarom wel
Wat betreft de route hebben we geen enkele ervaring met camperreizen uitstippelen, dus ik heb gewoon geprobeerd "een rondje" te maken, maar misschien is dat geen goede "logische" oplossing, alle voorstellen zijn welkom!
Dingen die er zeker in moeten zitten: Craters of the Moon, Yellowstone, Bryce, Arches, Las Vegas, Yossemite, (LA voor het bezoek aan de vrienden)
Kim
- Isis
- Amerika-expert
- Contacteer:
Twee volwassenen met beiden een rijbewijs dan kun je best een eind rijden op een dag. Onderweg een boterham maken (al asfaltsurfend
) langs de weg een kop koffie schenken en je klapstoeltje uitzetten.. heerlijk. Het is echt fijn met zon bakbeestje op pad. En voor 30 dagen (wel mooi) is de ronde best lang hoor .. Wij deden 30 dagen maar dan zonder Yellowstone... zie blog http://canteclaer.wordpress.com/
De km bekijken op de kaart is wel erg makkelijk dat geeft meer een idee van tijd en km en of je tijd over hebt om iets te doen. Wandelen / museum / luieren etc
Als je toch wat langer op plekken wilt blijven staan dan zou ik Mesa Verde eruitlaten en dagje extra Moab doen..... Is de andere kant om rijden geen optie..? Ik snap dat je al wat zaken geregeld hebt maar qua planning rond LV en de parken is dat misschien makkelijker...
Dan zou je globaal zo het rodnje kunnen maken...
SF -(mooie kustweg) LA - GCNP - LV - Zion - BRyce - Page -Arches - Dinosaur NM - Yellowstone NP - Craters of the Moon - Lake Tahoe - Yosemite NP - SF
Dan neem je niet Death valley mee. tenzij je daar voor heen en weer wilt rijden... vanaf LV. Het is maar een idee. Want ik zat wel met dat heen en weer rijden in het zuidwesten van je route... (Zion - Bryce - Zion )
De campground in Yosemite zou ik reserveren!!! Zelfs in sept, je kunt tot een dag voor aankomst annuleren dat kost dan een tientje maar als je geen plek hebt is ook zo vervelend. Waar ben je in laborday weekeinde (1e weekeinde sept); zorgen voor reservering dat is het weekeinde voor USA-ers om nog erop uit te gaan!
De km bekijken op de kaart is wel erg makkelijk dat geeft meer een idee van tijd en km en of je tijd over hebt om iets te doen. Wandelen / museum / luieren etc
Als je toch wat langer op plekken wilt blijven staan dan zou ik Mesa Verde eruitlaten en dagje extra Moab doen..... Is de andere kant om rijden geen optie..? Ik snap dat je al wat zaken geregeld hebt maar qua planning rond LV en de parken is dat misschien makkelijker...
Dan zou je globaal zo het rodnje kunnen maken...
SF -(mooie kustweg) LA - GCNP - LV - Zion - BRyce - Page -Arches - Dinosaur NM - Yellowstone NP - Craters of the Moon - Lake Tahoe - Yosemite NP - SF
Dan neem je niet Death valley mee. tenzij je daar voor heen en weer wilt rijden... vanaf LV. Het is maar een idee. Want ik zat wel met dat heen en weer rijden in het zuidwesten van je route... (Zion - Bryce - Zion )
De campground in Yosemite zou ik reserveren!!! Zelfs in sept, je kunt tot een dag voor aankomst annuleren dat kost dan een tientje maar als je geen plek hebt is ook zo vervelend. Waar ben je in laborday weekeinde (1e weekeinde sept); zorgen voor reservering dat is het weekeinde voor USA-ers om nog erop uit te gaan!
Ik zou wellicht nog eens overwegen of je een camperreis wilt maken of dat je misschien beter kunt kiezen voor de combinatie van een reguliere huurauto en overnachtingen in hotels.KimS schreef: 29-sep SF Camper binnen brengen
30-sep SF
Met z'n tweeen zal het in de kosten niet veel uitmaken. Twee jaar geleden heb ik dit een keer met iemand doorgerekend, en toen kwamen we er achter dat een camper wellicht zelf duurder was, alles meegeteld. Een normale auto geeft je, mijns inziens, toch ook wat meer flexibiliteit en rijcomfort. Je kunt ook wegen rijden waar je met een camper niet kan of mag komen, en hotels zijn er genoeg te vinden.
Roel.
@Roel: met de wagen is geen optie, willen graag ons "huisje" bij ons hebben en hebben allebei een hekel aan in- en uitpakken...het oorspronkelijke plan was om met een ander koppel te gaan, maar die hebben intussen afgehaakt, maar toen waren we al zo verknocht aan het idee van de camper dat dat intussen wel vast staat...
@ISIS, er ligt qua route nog niets vast, eigenlijk ligt zelfs de camper nog niet vast, we zijn aan het twijfelen of we op 1 Sep of pas op 6 Sep (na Labour day) zouden vertrekken... we beslissen dit weekend wat het wordt maar qua planning van de route maakt het niet zo veel uit.
De route andersom doen is een optie, maar we vrezen een beetje voor slecht weer en koude temperaturen in yellowstone eind september, we wilden eigenlijk zo snel mogelijk naar daar om dan af te zakken naar het zuiden waar het wat warmer is in de herfst
@ISIS, er ligt qua route nog niets vast, eigenlijk ligt zelfs de camper nog niet vast, we zijn aan het twijfelen of we op 1 Sep of pas op 6 Sep (na Labour day) zouden vertrekken... we beslissen dit weekend wat het wordt maar qua planning van de route maakt het niet zo veel uit.
De route andersom doen is een optie, maar we vrezen een beetje voor slecht weer en koude temperaturen in yellowstone eind september, we wilden eigenlijk zo snel mogelijk naar daar om dan af te zakken naar het zuiden waar het wat warmer is in de herfst
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Als je nog moet beslissen zou ik na Labor Day vertrekken de camper is dan in ieder geval al een heel stuk goedkoper in de vliegtickets mogelijk ook.
Voor meer indrukken over camperreizen en veel van de plekken die in jullie route zitten spit onze reisverslagen eens door daar zal je wast wel wat tips (ook voor campgrounds) uit kunnen halen.
http://www.robenannie.nl/
Voor meer indrukken over camperreizen en veel van de plekken die in jullie route zitten spit onze reisverslagen eens door daar zal je wast wel wat tips (ook voor campgrounds) uit kunnen halen.
http://www.robenannie.nl/
- Isis
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou ook nooit met auto willen .. behalve bij Escalante om daar met 4W Drive te rijden op dirt roads. Als je camper huurt houdt in de gaten dat een 25 ft vaak net als kleintje beschouwd wordt en op veel plaatsen nog net mag parkeren enzo en een 27 ft niet. De vrijheid van hier een kop koffie nu is zo heerlijk. Maar ja aan deze discussie zijn hele topics gewijd..
Inderdaad zoals Rob zegt hoe later je vertrekt hoe goedkoper de camper.. in het zuidwesten is het toch warm.
Wat betreft mijn idee van rondje
SF - Yosemite - Lake Tahoe - Craters (!?) - Yellowstone - Dinosaur - Arches - enzovoort
alleen inderdaad Yellowstone zit nu iets meer in het midden van de reis. Ik heb het gevoel dat deze route meer logisch is dan die an jouw (zonder je tekort te willen doen!!) ...wat meer vorm heeft ofzo. De doorsteek vanaf LA - Sequoia - Yosemite is niet zo logisch en Sequoia is erg mooi maar kost naar verhouding ook veel tijd. Het is erg veel kronkelwegen op een of andere manier lijkt me dat zo na 3 wk niet zo boeiend meer. Je raakt een beetje vol. En ook in Yosemite zijn sommige dingen eind sept misschien al dicht .. maar dat zou je even moeten bekijken (ik ben niet zeker).
Rondje eerst richting Yosemite dan naar Yellowstone is dan wel een goede keus dan naar het Zuiden waar het mooi / warmer weer is. Op zich goede keus.
Is er iets voor te zeggen om een one way te maken? Inleveren in LA? Kosten van LA - SF (huur benzine campings) afwegen tegen one way.. hangt van de verhuurder af soms is het erg duur.
IN Sf met camper zou ik bij Marin RV park (Lark Spur) gaan staan en met ferry naar Sf. Maar misschien heb je daar wel een hotel.
succes
Inderdaad zoals Rob zegt hoe later je vertrekt hoe goedkoper de camper.. in het zuidwesten is het toch warm.
Wat betreft mijn idee van rondje
Deze kun je omdraaien als je idnerdaad anders de knas op sneeuw hebt (was ik vergeten);Dan zou je globaal zo het rodnje kunnen maken...
SF - Yosemite - Lake Tahoe - Craters (!?) - Yellowstone - Dinosaur - Arches - enzovoort
alleen inderdaad Yellowstone zit nu iets meer in het midden van de reis. Ik heb het gevoel dat deze route meer logisch is dan die an jouw (zonder je tekort te willen doen!!) ...wat meer vorm heeft ofzo. De doorsteek vanaf LA - Sequoia - Yosemite is niet zo logisch en Sequoia is erg mooi maar kost naar verhouding ook veel tijd. Het is erg veel kronkelwegen op een of andere manier lijkt me dat zo na 3 wk niet zo boeiend meer. Je raakt een beetje vol. En ook in Yosemite zijn sommige dingen eind sept misschien al dicht .. maar dat zou je even moeten bekijken (ik ben niet zeker).
Rondje eerst richting Yosemite dan naar Yellowstone is dan wel een goede keus dan naar het Zuiden waar het mooi / warmer weer is. Op zich goede keus.
Is er iets voor te zeggen om een one way te maken? Inleveren in LA? Kosten van LA - SF (huur benzine campings) afwegen tegen one way.. hangt van de verhuurder af soms is het erg duur.
IN Sf met camper zou ik bij Marin RV park (Lark Spur) gaan staan en met ferry naar Sf. Maar misschien heb je daar wel een hotel.
succes
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zou proberen om Yellowstone voor in de route te zetten want veel voorzieningen (ook campgrounds) gaan in de2de, 3de week van september al dicht.
Zie: http://www.nps.gov/yell/planyourvisit/o ... edates.htm
- Isis
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ah en hoe zit dat met Yosemite.. gaat dat ook al snel dicht? Of valt dat mee... Heb jij een idee voor route Rob. Dat laatste stuk vond ik een beetje raar.. (LA - Sequoia - Yosemite -SF ) mara misschien ligt dat aan mij.. Sequoia hoeveel tijd kost dat nou als je daar wilt kijken? 2 nachten? (3 dagen: 2x halve en 1 hele)Rob schreef:Zou proberen om Yellowstone voor in de route te zetten want veel voorzieningen (ook campgrounds) gaan in de2de, 3de week van september al dicht.
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
LA - Sequoia - Yosemite -SF is helemaal geen verkeerde route.
Om S&KC NP een beetje fatsoenlijk te kunnen bekijken moet je er wel 2 nachten is 1,5 voor uittrekken, na de 2de nacht heb je dan nog een morgen voor S&K om daarna door te rijden naar Yos.
De campgrounds in Yos blijven over het algemeen tot zeker half oktober open, behalve dan de first come first served langs Tioga Road die gaan (bij sneeuw) vroeger dicht.
Om S&KC NP een beetje fatsoenlijk te kunnen bekijken moet je er wel 2 nachten is 1,5 voor uittrekken, na de 2de nacht heb je dan nog een morgen voor S&K om daarna door te rijden naar Yos.
De campgrounds in Yos blijven over het algemeen tot zeker half oktober open, behalve dan de first come first served langs Tioga Road die gaan (bij sneeuw) vroeger dicht.
Ja Rob, dat had ik inderdaad al gezien, vandaar ook de route er (bijna) rechtstreeks naartoe en ook onze twijfel om mss alsnog tochal op 1 Sep te vertrekken, dan hebben we zeker nog overal goed weer.... Voor de camper maakt het niet echt uit (als we 1 Sep vertrekt huren we wsl bij moturis en die werken niet met flexrates), alleen hebben we inderdaad vanaf 6 Sep meer keuze in camperverhuurders aan een betaalbare prijs. We huren trouwens een 23 of 25 Ft zodat we inderdaad overal "gemakkelijk" een parkeerplek vinden. Voor ons tweetjes is dat ook groot genoeg!Rob schreef:Zou proberen om Yellowstone voor in de route te zetten want veel voorzieningen (ook campgrounds) gaan in de2de, 3de week van september al dicht.
Ik bekijk van't weekend eens concreet jullie tips en zal dan proberen een iets "logischere" route uit te stippelen! In ieder geval al bedankt voor jullie inputs!
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Voor de meeste campgrounds maakt het niet zoveel uit hoe groot je camper is, wij reizen (ook met twee personen)altijd met een 31ft met twee slideouts en hebben nog altijd kunnen staan waar we wilden staan.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij zijn in 2008 van SF via Yosemite en Yellowstone naar Moab, LAs Vegas en uiteindelijk LA gegaan. misschien hebben jullie iets aan ons reisverlsag.
Ik vind in jullie route LA nogal ongelukkig. Ik begrijp dat je iemand op wilt zoeken, maar het is wel een eind omrijden voor maar 1 overnachting.
Van Lake Tahoe of Yosemite naar Yellowstone is inderdaad een enorm eind. Jullie kunnen natuurlijk al wel iets verder rijden dan Lake Tahoe op die 2e dag of haal je die dag de camper op?
Voor Craters of the Moon hoef je geen volle dag uit te trekken, die dag zou ik liever aan Yellowstone toevoegen.
Zion is echt de moeite waard, en je rijdt er toch langs, dus daar zou ik zeker tijd voor maken.
Marianne
Ik vind in jullie route LA nogal ongelukkig. Ik begrijp dat je iemand op wilt zoeken, maar het is wel een eind omrijden voor maar 1 overnachting.
Van Lake Tahoe of Yosemite naar Yellowstone is inderdaad een enorm eind. Jullie kunnen natuurlijk al wel iets verder rijden dan Lake Tahoe op die 2e dag of haal je die dag de camper op?
Voor Craters of the Moon hoef je geen volle dag uit te trekken, die dag zou ik liever aan Yellowstone toevoegen.
Zion is echt de moeite waard, en je rijdt er toch langs, dus daar zou ik zeker tijd voor maken.
Marianne
Bedankt Martin en Marianne, jullie route heeft me inderdaad heel wat inspiratie bezorgd.... het werkt wel echt verslavend zo'n reis plannen, ik had me voorgenomen er tot aan het weekend niets meer aan te doen, maar ik kon het toch niet laten om nog wat te "knutselen" aan de route, misschien zit ie nu wat logischer in elkaar?
Ik heb voorlopig 6 september genomen als startdatum, met deze route zijn we dan half september in Yellowstone, dan is het hopelijk nog te doen qua temperatuur...
6-sep Brussel -San Fransisco
7-sep San Fransisico -yosemite
8-sep yosemite
9-sep yosemite
10-sep yosemite- Lake Tahoe
11-sep Lake Tahoe -Twin Fals
12-sep Twin Fals -Craters of the Moon
13-sep Craters of the Moon -Yellowstone
14-sep Yellowstone
15-sep Yellowstone
16-sep Yellowstone
17-sep Yellowstone -SLC
18-sep SLC -Moab
19-sep Moab
20-sep Moab
21-sep Moab -Mesa Verde
22-sep Mesa Verde -Monument Valley
23-sep Monument Valley -Page
24-sep Page -Bryce
25-sep Bryce
26-sep Bryce
27-sep Bryce -Zion
28-sep Zion -Las Vegas
29-sep Las Vegas
30-sep Las Vegas -Death Valley
1-okt Death Valley -LA
2-okt LA -kustweg naar SF
3-okt Kustweg naar SF -SF
4-okt SF Camper binnen brengen
5-okt SF
6-okt SF - Brussel
Ik heb voorlopig 6 september genomen als startdatum, met deze route zijn we dan half september in Yellowstone, dan is het hopelijk nog te doen qua temperatuur...
6-sep Brussel -San Fransisco
7-sep San Fransisico -yosemite
8-sep yosemite
9-sep yosemite
10-sep yosemite- Lake Tahoe
11-sep Lake Tahoe -Twin Fals
12-sep Twin Fals -Craters of the Moon
13-sep Craters of the Moon -Yellowstone
14-sep Yellowstone
15-sep Yellowstone
16-sep Yellowstone
17-sep Yellowstone -SLC
18-sep SLC -Moab
19-sep Moab
20-sep Moab
21-sep Moab -Mesa Verde
22-sep Mesa Verde -Monument Valley
23-sep Monument Valley -Page
24-sep Page -Bryce
25-sep Bryce
26-sep Bryce
27-sep Bryce -Zion
28-sep Zion -Las Vegas
29-sep Las Vegas
30-sep Las Vegas -Death Valley
1-okt Death Valley -LA
2-okt LA -kustweg naar SF
3-okt Kustweg naar SF -SF
4-okt SF Camper binnen brengen
5-okt SF
6-okt SF - Brussel
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Heel mooi! Het enige wat ik aan zou passen is een of twee dagen minder Bryce en die tijd bij Zion en Page gebruiken.
Wij hebben niet veel gedaan rond Page omdat het er zo warm was, maar als jullie er zijn zal het qua temperatuur veel aangenamer zijn.
Marianne
Wij hebben niet veel gedaan rond Page omdat het er zo warm was, maar als jullie er zijn zal het qua temperatuur veel aangenamer zijn.
Marianne
hehe, ben blij dat het dank zij jullie reisroute voor mij ook wat duidelijker is geworden hoe we het kunnen aanpakken...
Bryce, dat moeten we even met de man des huizes overleggen, hij is nogal gebrand op Bryce, één van de weinige parken die hij echt per se wil doen... nu ja, het is ginds ook nog snel genoeg beslist om een dagje vroeger uit Bryce te vertrekken en wat langer in Zion te blijven.
-Kim
Bryce, dat moeten we even met de man des huizes overleggen, hij is nogal gebrand op Bryce, één van de weinige parken die hij echt per se wil doen... nu ja, het is ginds ook nog snel genoeg beslist om een dagje vroeger uit Bryce te vertrekken en wat langer in Zion te blijven.
-Kim
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Kim, in jouw laatste routeplanning mis ik het Grand Teton NP, dat wel in jouw openingsbericht staat.
Dat park is zeker de moeite van een bezoek waard.
Dat park is zeker de moeite van een bezoek waard.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Jij let beter op dan ik Marco! Ja, zeker een overnachting GT of Jackson doen!
En Bryce moet je niet overslaan, het is prachtig! Maar het is een klein park, en met een middag en ochtend kun je heel goed een flinke wandeling maken en een mooie zonsopkomst/ondergang meemaken. Het is maar een paar uur rijden van Page, en ook naar Zion is het maar een paar uur rijden, dus zlefs met één overnachting heb je een volle dag voor het park. Je kunt ook ter plekek kijken hoe lang je ergens wilt blijven. Beschouw deze planning als een richtlijn, blijf eventueel ergens langer of korter. Wel zou ik voor Yosemite en Yellowstone iets reserveren; in Yellowstone sluit een aantal accommodaties al in september, dus de mogelijkheden in het park zijn beperkter.
Marianne
En Bryce moet je niet overslaan, het is prachtig! Maar het is een klein park, en met een middag en ochtend kun je heel goed een flinke wandeling maken en een mooie zonsopkomst/ondergang meemaken. Het is maar een paar uur rijden van Page, en ook naar Zion is het maar een paar uur rijden, dus zlefs met één overnachting heb je een volle dag voor het park. Je kunt ook ter plekek kijken hoe lang je ergens wilt blijven. Beschouw deze planning als een richtlijn, blijf eventueel ergens langer of korter. Wel zou ik voor Yosemite en Yellowstone iets reserveren; in Yellowstone sluit een aantal accommodaties al in september, dus de mogelijkheden in het park zijn beperkter.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 2034 Weergaves
-
Laatste bericht door Sing
-