Chrisp's trip blog

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Gebruikersavatar
RiverCola
Amerika-expert
Berichten: 6344
Lid geworden op: 16 nov 2007, 16:20
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Rotterdam

Re: Chrisp's trip blog

Bericht door RiverCola »

Gek...van de paar foto's die je van Boston plaatste kreeg ik een heel ander beeld van de stad dan ik in mijn hoofd had! Ik had de stad iets klassieker verwacht en misschien iets pittoresker. Maar misschien komt dat omdat je maar een paar foto's plaatste?

Best jammer eigenlijk dat je er zo kort was!

Verder een erg leuke blog, je hebt echt onwijs veel gezien! Heerlijk ook, zo in je eentje op stap.
Gebruikersavatar
Chrisp
Amerikakenner
Berichten: 1340
Lid geworden op: 21 mei 2008, 18:09
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Chrisp's trip blog

Bericht door Chrisp »

Ik zal de rest van mijn foto's online zetten zodra ze bewerkt zijn RiverCola :D . De stad is inderdaad vrij imposant, maar ik ben ook door diverse kleinere buurtjes gelopen. Ik vond de sfeer in de stad erg leuk, ik zou er zo kunnen wonen en studeren.

Ik was er inderdaad maar kort, maar short but but sweet! Achteraf ha dik nog wel een extra dagje kunnen betalen, maar toendertijd was ik bezorgd over mijn budget. Ik zit er nu over te denken om volgend jaar een paar daagjes NYC achter mijn zomertrip aan te plakken, en er is een grote kans dat ik volgende kerst in New York ben, ik kan geen genoeg krijgen van die stad.

Thanks Dutchie! Ik ben wel jaloers op jouw woonplek zeg, wat een heerlijke stad! Wel opvallend trouwens hoe de temperatuur van 24 naar 12 graden is gedropt toen ik het land verliet... ;) .
Afbeelding
Gebruikersavatar
Chrisp
Amerikakenner
Berichten: 1340
Lid geworden op: 21 mei 2008, 18:09
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Chrisp's trip blog

Bericht door Chrisp »

Een kleine schop!

Ik heb zojuist mijn laatste blogje geupload waarin ik kort terugkijk op de trip. Het was echt een geweldige ervaring en stiekem spoken er al gedachten door mijn hoofd om volgend jaar weer in mijn eentje een USA tripje te doen... :lol: .

Thanks for reading the blog. En oh, ik beloof dat de foto's er voor het einde van de week online staan!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Chrisp
Amerikakenner
Berichten: 1340
Lid geworden op: 21 mei 2008, 18:09
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Chrisp's trip blog

Bericht door Chrisp »

En dan nu eindelijk... de foto's :D :D .

Ik heb erg veel plezier gehad met het maken van deze foto's. Het is de eerste keer dat ik 'serieus' bezig ben geweest met fotografie. Het is nog lang niet perfect, maar al met al ben ik erg tevreden. Er zitten zeker wat mooie foto's tussen.

Het zijn er trouwens nog steeds meer dan 500 :lol: , ik heb al een selectie gemaakt maar minder kon ik er niet van maken. Je kunt de albums per dag bekijken op deze site
Afbeelding
Gebruikersavatar
Grandu
Amerika-expert
Berichten: 2863
Lid geworden op: 06 aug 2008, 00:39
Locatie: Londen
Contacteer:

Re: Chrisp's trip blog

Bericht door Grandu »

Schitterende foto's Chris! Ik hou van de highway, subway en massa-mensen foto's!

Derk
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/

“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
dutchie_in_boston
Amerika-expert
Berichten: 1794
Lid geworden op: 14 aug 2007, 21:57
Locatie: Boston, MA

Re: Chrisp's trip blog

Bericht door dutchie_in_boston »

oh wat leuk! Wat een schitterende fotos, en wat had je toch mooi weer toen je in Boston was. De fotos vanaf de Pru zijn fantastisch. Ik zag dat het kantoorgebouw waar ik werk oa op foto 33 staat. Links, achter de Longfellow Bridge staan 2 trapsgewijs gebouwde condos, met het kantoorgebouw rechts ernaast, een rood bakstenen gebouw met zwarte ramen, met bootjes in de Charles River voor de deur.

Ik moest even lachen toen ik jouw tekst onder foto 76 las. Dat was Boston Massacre op 5 maart 1770. Sommigen zeggen dat the Boston Massacre het begin was van de amerikaanse revolutie. En dat allemaal op zo'n klein verkeerseilandje :lol:.
Gebruikersavatar
tosca
Amerika-expert
Berichten: 3212
Lid geworden op: 01 feb 2010, 16:30

Re: Chrisp's trip blog

Bericht door tosca »

Superfoto's Chris! Nog lang niet alles gezien, maar het begin is veelbelovend ;).. Philly ziet er te gek uit!

Die foto van Tullamore Dew! Ik heb zo'n zelfde foto in New York genomen twee jaar geleden, maar dan van een flesje Heineken bier: Born in Holland, raised in New York!
Gebruikersavatar
Georgie
Amerika-expert
Berichten: 3845
Lid geworden op: 04 mei 2006, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Chrisp's trip blog

Bericht door Georgie »

Oooh daar zijn ze daar zijn ze!

Ben ik blij dat ik op een grote computer zit nu.

See you later!! :thumbup:
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Gebruikersavatar
Georgie
Amerika-expert
Berichten: 3845
Lid geworden op: 04 mei 2006, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Chrisp's trip blog

Bericht door Georgie »

Wow geweldig!
Ik was gewoon even totaal vergeten waar ik was, toen ik weer op keek. Zat helemaal met m'n hoofd in New York!

Je hebt echt hele mooie foto's gemaakt. Aan sommige foto's zie je nog wel dat je een beginner bent, maar je hebt zeker potentie! Ik wil je best nog wat tips geven voor je weer daar heen gaat. Je weet in elk geval heel erg goed de sfeer te geven en gaat 'off the beaten track' en laat niet alleen de standaard NY toeristische dingen zien. Echt heel gaaf!!
En sommige foto's waren echt fantastisch, daar was ik echt van onder de indruk.

Ik zou alleen willen dat je ze op FB plaatst ook, want dan kan ik per foto commentaar geven (nou ja niet elke foto, maar waar ik zou willen). Meerdere keren heb ik die behoefte gehad namelijk :-)
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Gebruikersavatar
RiverCola
Amerika-expert
Berichten: 6344
Lid geworden op: 16 nov 2007, 16:20
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Rotterdam

Re: Chrisp's trip blog

Bericht door RiverCola »

Leuk, ik heb nu echt een goed beeld gekregen van Phillie! Wat een schattige, statige en mooie stad!
Ik vind vooral je foto's van de gevangenis erg mooi. Het is natuurlijk een fotogenieke plek dus dat deed waarschijnlijk het halve werk maar ik vind de foto met de ingekaderde trap geweldig! Al die structuren bij elkaar! En geweldig het sculptuur in die cel. Verder vond ik ook die foto met de muurbeplanting erg mooi, er staat prachtig licht op die bladeren.

Ik moet zeggen dat Boston nu niet meer in mijn lijstje staat van 'te bezoeken' steden in Amerika.....maar dat komt niet door de kwaliteit van jouw foto's. Ik vond het vooral heel gaaf om te zien wat de HDR-techniek met die foto's van de brug en de skyline had gedaan. Zo flauw als ze van zichzelf waren, zo gekleurd waren ze naar bewerking geworden. Maar ook weer niet zo dat het onrealistisch is geworden. Goed gedaan Chris!!!

(PS de foto's van NYC zijn er teveel, ik heb ze nog lang niet allemaal bekeken :wink: )
Gebruikersavatar
Chrisp
Amerikakenner
Berichten: 1340
Lid geworden op: 21 mei 2008, 18:09
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Chrisp's trip blog

Bericht door Chrisp »

dutchie_in_boston schreef:oh wat leuk! Wat een schitterende fotos, en wat had je toch mooi weer toen je in Boston was. De fotos vanaf de Pru zijn fantastisch. Ik zag dat het kantoorgebouw waar ik werk oa op foto 33 staat. Links, achter de Longfellow Bridge staan 2 trapsgewijs gebouwde condos, met het kantoorgebouw rechts ernaast, een rood bakstenen gebouw met zwarte ramen, met bootjes in de Charles River voor de deur.
Ik heb echt geluk gehad met het weer, volgens mij ben ik op het perfecte moment in Boston geweest. Heerlijk met 24 graden door de stad lopen, en toch is het herfst met al haar mooie kleuren. Ook voor de foto's was het perfect weer, de blauwe lucht afgewisseld met lichte wolkjes heeft op meerdere foto's voor een leuk effect gezorgd. Ik moet zeggen dat ik erg gecharmeerd ben geraakt van Boston die dag, ik wil er erg graag nog een keer heen om meer te zien.
dutchie_in_boston schreef:Ik moest even lachen toen ik jouw tekst onder foto 76 las. Dat was Boston Massacre op 5 maart 1770. Sommigen zeggen dat the Boston Massacre het begin was van de amerikaanse revolutie. En dat allemaal op zo'n klein verkeerseilandje :lol:.
Haha, ja de Boston Massacre ;) . Mijn Freedom Walk app op mijn iPod zei dat het ongeveer op die locatie was gebeurd :mrgreen: .
Laatst gewijzigd door Chrisp op 29 nov 2010, 15:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Chrisp
Amerikakenner
Berichten: 1340
Lid geworden op: 21 mei 2008, 18:09
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Chrisp's trip blog

Bericht door Chrisp »

Georgie schreef: Ik zou alleen willen dat je ze op FB plaatst ook, want dan kan ik per foto commentaar geven (nou ja niet elke foto, maar waar ik zou willen). Meerdere keren heb ik die behoefte gehad namelijk :-)
Thanks Sophie! Nu ik alles zo mooi op orde heb kan ik ze ook simpel even op FB plaatsen, ik zal het zo doen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Chrisp
Amerikakenner
Berichten: 1340
Lid geworden op: 21 mei 2008, 18:09
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Chrisp's trip blog

Bericht door Chrisp »

RiverCola schreef:Leuk, ik heb nu echt een goed beeld gekregen van Phillie! Wat een schattige, statige en mooie stad!
Ik vind vooral je foto's van de gevangenis erg mooi. Het is natuurlijk een fotogenieke plek dus dat deed waarschijnlijk het halve werk maar ik vind de foto met de ingekaderde trap geweldig! Al die structuren bij elkaar! En geweldig het sculptuur in die cel. Verder vond ik ook die foto met de muurbeplanting erg mooi, er staat prachtig licht op die bladeren.
Het beeld dat jij nu hebt van Philly is eigenlijk precies zoals ik het ook heb, dat heb ik dus goed doorgegeven met mijn foto's :) .

Eastern State is inderdaad een hele gave plek om te bezoeken, zowel vanwege de geschiedenis als vanwege de photo opportunities. Alle art projects in het gebouw zijn ook erg interessant en voegen zeker wat toe aan de tour.
RiverCola schreef:Ik moet zeggen dat Boston nu niet meer in mijn lijstje staat van 'te bezoeken' steden in Amerika.....maar dat komt niet door de kwaliteit van jouw foto's. Ik vond het vooral heel gaaf om te zien wat de HDR-techniek met die foto's van de brug en de skyline had gedaan. Zo flauw als ze van zichzelf waren, zo gekleurd waren ze naar bewerking geworden. Maar ook weer niet zo dat het onrealistisch is geworden. Goed gedaan Chris!!!
Je weet niet wat je mist door Boston van het lijstje te schrappen :wink: . De sfeer in de stad is echt heerlijk relaxed, de mensen zijn vriendelijk en de sights zijn erg interessant. De HDR's van die dag zijn er inderdaad het beste uitgekomen, leuk dat je dat opmerkt.
RiverCola schreef:(PS de foto's van NYC zijn er teveel, ik heb ze nog lang niet allemaal bekeken :wink: )
(PS: Je hebt gelijk :lol: )
Afbeelding
Mussina
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 17 aug 2010, 14:02
Locatie: Tarrytown, NY

Re: Chrisp's trip blog

Bericht door Mussina »

Er zit absoluut een paar beauties tussen, Chris. Netjes hoor !
Uit nieuwsgierigheid: Welke camera / lens heb je gebruikt ?

NL & VS
Gebruikersavatar
Chrisp
Amerikakenner
Berichten: 1340
Lid geworden op: 21 mei 2008, 18:09
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Chrisp's trip blog

Bericht door Chrisp »

Bedankt Mussina :) .

De body is een Canon 1000D en voor het overgrote deel heb ik een 18-55mm lens gebruikt. Voor een paar van de wide-angle shots he bik een 10-17mm lens gebruikt. Ik had ook mijn vader's 40D mee kunnen nemen, maar dat ding is mij te zwaar om de hele dag bij me te dragen op een citytrip.
Afbeelding
Gebruikersavatar
john ny
Amerikakenner
Berichten: 726
Lid geworden op: 02 jun 2010, 15:29
Locatie: Rotterdam , Barcelona en New York (veel te weinig)

Re: Chrisp's trip blog

Bericht door john ny »

Echt top foto's Chris... alleen een beetje weinig... :lol: :lol:
De overwinnaar wordt nooit gevraagd of hij de waarheid vertelde
Gebruikersavatar
Georgie
Amerika-expert
Berichten: 3845
Lid geworden op: 04 mei 2006, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Chrisp's trip blog

Bericht door Georgie »

Chrisp schreef:Bedankt Mussina :) .

De body is een Canon 1000D en voor het overgrote deel heb ik een 18-55mm lens gebruikt. Voor een paar van de wide-angle shots he bik een 10-17mm lens gebruikt. Ik had ook mijn vader's 40D mee kunnen nemen, maar dat ding is mij te zwaar om de hele dag bij me te dragen op een citytrip.
Dat ben ik met je eens. Ik zat te twijfelen of ik niet over wilde naar een 50 of 60D, maar eigenlijk vind ik dit model (ik heb de 400D) veel hanteerbaarder. Ik ben toch een fotograaf die weinig gebruik maakt van statieven en de hele dag rondloopt met een camera, dus dan kies ik voor een wat lichtere camera.

Wel nog steeds stikjaloers op de 10-17 mm lens.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Mussina
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 17 aug 2010, 14:02
Locatie: Tarrytown, NY

Re: Chrisp's trip blog

Bericht door Mussina »

Precies de reden dat ik ook een 'treetje' lichter ben gegaan.
Ik heb mijn Sony A350 drie jaar lang met veel plezier gebruikt.
Op stadstripjes merk je echter dat-ie zo lomp is en dat je altijd je volledig cameratas moet meezeulen.

Vandaar dat ik op zoek ben gegaan naar een compacter alternatief.
Dat is de Sony NEX-5 met 18-55 lens geworden. En ik moet zeggen: Tot nu toe doet-ie het geweldig.
Er valt iets minder aan te verstellen dan aan de A350, maar voor mijn doeleinden doet-ie het prima.

NL & VS
Gebruikersavatar
Grandu
Amerika-expert
Berichten: 2863
Lid geworden op: 06 aug 2008, 00:39
Locatie: Londen
Contacteer:

Re: Chrisp's trip blog

Bericht door Grandu »

Kon ik volgend jaar maar m'n vaders D90 meekrijgen om zulke foto's proberen te maken, mag dus niet... :roll:

Derk
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/

“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer