Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Black Friday.

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Texas Boy
Amerika-expert

Re: Black Friday.

Bericht door Texas Boy »

Petra/VS schreef:Nou, even relativeren, hoor, over het algemeen gaat het er heel rustig aan toe en is het gewoon zo druk als op Hoog Catharijne op zaterdag of soms zelfs niet eens zo erg.

Ik zeg ook niet dat het overal zo is, en geef mensen groots gelijk als ze een aanbieding scoren, maar ik noemde daarom een voorbeeld van mensen die voor een spelcomputer 4 uur in de kou staan en als de deur open gaat ze elkaar aan de kant duwen voor een apparaat wat 50 USD duurder is online ofzo, vind dat wat zielig, mens is opeens weer een roofdiertje geworden :mrgreen:
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

ik heb vanmorgen 2 uur in de rij gestaan bij een plaatselijke TV Winkel ..en heb een 58 inch Panasonic plasma tv 1080P gekocht Voor 998 Dollar.
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Kijk!! Mooie deal toch!
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Handige site?

http://gizmodo.com/5696851/the-ultimate ... e=true&s=i
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Color01 schreef:ik heb vanmorgen 2 uur in de rij gestaan bij een plaatselijke TV Winkel ..en heb een 58 inch Panasonic plasma tv 1080P gekocht Voor 998 Dollar.
Zal bij jouw wel niet zo koud zijn buiten dan :lol: Hier was het in de upper teens
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

ned in MO schreef:
Color01 schreef:ik heb vanmorgen 2 uur in de rij gestaan bij een plaatselijke TV Winkel ..en heb een 58 inch Panasonic plasma tv 1080P gekocht Voor 998 Dollar.
Zal bij jouw wel niet zo koud zijn buiten dan :lol: Hier was het in de upper teens
het was hier upper 50 ..Dus nog wel een lekker.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Tja, op Black Friday gaat het er niet altijd even vreedzaam aan toe, en dat gebeurt op (veel) meer plaatsen dan je denkt.

Bij bijna elke Walmart loopt het elk jaar storm en raken er mensen licht gewond. Niet iets wat veel naar buiten komt, maar het is wel zo.

Sommige Walmarts krijgen één à twee weken vantevoren pallets bezorgd die volledig met zwart plastic zijn ingepakt, waardoor je niet kunt zien wat er nu precies op staat, maar wat er op staat is altijd een mega-deal. De Walmarts die niet 24 uur per dag open zijn en die aan die pallet actie meedoen worden als ze open gaan om 5:00 uur 's ochtends echt onder de voet gelopen, waarbij het niet ongewoon is dat mensen verwondingen oplopen. Het meest beruchte incident was op Black Friday 2008 bij Walmart, toen er zelfs een Walmart medewerker om het leven is gekomen en vier klanten gewond zijn geraakt in de "stampede".
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Staceybeesie
Amerika-expert

Volgens mij werd het dit jaar anders aangepakt.
En mochten mensen binnen wachten bij Walmart. Om die praktijken te voorkomen.
Bij onze Walmart waren stickers op de vloer te zien de dag er voor.
Daar waar medewerkers moesten staan. Systematisch verdeeld over de hele winkel.
Vond het wel een apart gezicht.

Wat ik alleen niet begreep, zou er eenmaal binnen dan niet meer geduwd worden?
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Oh jawel, maar het ergste is het als de deuren opengaan en iedereen zo snel mogelijk naar binnen wilt; iedereen moet dan door die smalle doorgang. Eenmaal binnen is de druk er een beetje af, zeg maar, maar er wordt bij die pallets bijvoorbeeld ook altijd geduwd en getrokken.

Bij Anna's winkel kwam de drukte vandaag met vlagen: het ene moment was het leeg, het andere moment stonden er rijen voor de drie kassa's. In de eerste drie uur was er voor ongeveer $1000 verkocht, wat ze normaal op een hele dag halen...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Staceybeesie
Amerika-expert

Wat ik er van begreep is dat de deuren gewoon open gingen, maar dat je de deals nog niet kon kopen.
Je kon dus binnen wachten tot dat het echt tijd was. En dat daardoor het minder dringen zou zijn.

Walmart deed overigens ook Pricematchen dit jaar.
Dus zag je bijv. een iPad ergens anders goedkoper, kon je op vertoon van die advertentie die deal ook bij de Walmart krijgen.
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Ik heb het overleefd! :lol:

Zonder gekte, hier bij ons in de buurt heb ik al die jaren nog nooit zoiets als op die filmpjes gezien. Als het er zo aan toe ging dan zou voor mij de pret er af zijn. Het ging er heel gemoedelijk aan toe. Ik had me nog een beetje zorgen gemaakt toen ik zag dat de rij zich zeg maar vlak langs elkaar dubbel vouwde om uit de regen te blijven (iedereen wilde natuurlijk onder het afdak staan), maar iedereen bleef keurig op hun plaats in rij toen de deuren opengingen.

Bij SportsAuthority kreeg ik bij binnenkomst een $25 gift card, dus daar heb ik een mooi paar fietshandschoenen ($24.99) voor gekocht. Tot mijn verbazing hoefde ik zelfs geen belasting te betalen en kreeg ik van de cassiere toen ook nog een $10 gift card in mijn handen gedrukt die volgende week geldig is. :thumbup:

Bij Staples ben ik flink losgegaan en heb ik een nieuwe externe HD van 1TB, een USB stick, een paar memory cards, nieuwe antivirus software en nog wat leukigheidjes gekocht. Na een kort bezoek aan Target en Toys-R-Us waar we alleen wat kleine dingen gekocht hebben kregen we bij REI allebei een gratis bidon alsmede ieder een gift card voor $20 en om half negen waren we alweer helemaal uitgeshopt!

Ik hoop dat Amazon de lenzen voor de Canon weer op voorraad krijgt, maar verder ben ik goed geslaagd voor dit jaar. Er zat niks bij wat ik echt nodig had, dus dan maak je er al snel een leuk ochtendje van.
Afbeelding
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Ik ben vandaag nog even gaan shoppen. Ik ben met een Dirt Devil thuisgekomen (normaal $39, nu $9), en eindelijk dan toch een nieuwe TV voor de slaapkamer. Het is een 22" Vizio HD LED TV geworden, in de aanbieding voor $198, nu renteloos afbetalen in 12 maanden. Oh ja, en een nieuw CrockPot (slow cooker), eentje die automatisch op warmhouden overschakelt aan het eind van het programma.

We zijn ook nog even bij Macy's langsgeweest waar ik Anna alvast een kerst- (2010), anniversary- (2011), verjaardags- (2011), kerst- (2011), anniversary- (2012) en weer verjaardagscadeau (2012) :lol: heb gekocht. Ze hadden een MEGA aanbieding voor een paar diamanten oorbellen (iets wat Anna altijd al heel graag wilde hebben). Het was een paar van een half karaat elk, ontzettend goede "clarity", gezet in platinum, normaal $2500, nu voor $799 (eindejaarsuitverkoop i.c.m. Black Friday/Saturday), maar daar ging nog eens allerlei extra korting van af, en als je het met je Macy's kaart betaalde dan ging er nog meer vanaf. Uiteindelijk kostte het "maar" $599, en ook dit kon in 12 maanden zonder rente worden afgelost. Ik heb maar eens over mijn hart gewreven en mijn kwartaalbonus aan haar uitgegeven... :lol:

Onze website | Mijn blog
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Dento schreef: Ik heb maar eens over mijn hart gewreven en mijn kwartaalbonus aan haar uitgegeven... :lol:
Jij gaat een aantal leuke avonden tegemoet :lol:
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Black Saturday aankoop via Amazon, normaal over de 200 USD nu in combinatie met 2 Amazon Giftcards van 50 USD die we krijgen vanwege de vele Credit card betalingen voor klanten voor 29 USD :thumbup:

is naast radio ook een accu lader

Afbeelding
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Even als tegenhanger.....
Ik kan me voorstellen dat mensen een goede deal willen doen en daarvoor in de rij gaan staan, maar het is toch banaal om zo te keer te gaan. Of het nu H&M of DDD of die dagen in USA zijn. Het brengt wel slechte kanten van de mens naar voren bij deze excessen. Het bezit van iets lijkt wel het toppunt en het belangrijkste in het leven.
Sorry maar ik vind dit walgelijke filmpjes. Die van H&M vidn ik nog wel het ergste; om voor een hemdje, BH, bloes of rok gaan 'vechten' omdat er een naam op staat van iemand. Dat is toch je reinste waanzin?!!
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

Isis schreef:Even als tegenhanger.....
Ik kan me voorstellen dat mensen een goede deal willen doen en daarvoor in de rij gaan staan, maar het is toch banaal om zo te keer te gaan.
ik denk dat deze filmpjes gewoon extreme gevallen zijn ..in de 10 jaar dat ik hier woon ..heb ik het nog nooit mee gemaakt.
Staceybeesie
Amerika-expert

Ik ook niet. Mensen zijn, in ieder geval lijken, heel beschaafd :D
OscarG
Amerikakenner

Bericht door OscarG »

Dento schreef: We zijn ook nog even bij Macy's langsgeweest waar ik Anna alvast een kerst- (2010), anniversary- (2011), verjaardags- (2011), kerst- (2011), anniversary- (2012) en weer verjaardagscadeau (2012) :lol: heb gekocht. Ze hadden een MEGA aanbieding voor een paar diamanten oorbellen (iets wat Anna altijd al heel graag wilde hebben). Het was een paar van een half karaat elk, ontzettend goede "clarity", gezet in platinum, normaal $2500, nu voor $799 (eindejaarsuitverkoop i.c.m. Black Friday/Saturday), maar daar ging nog eens allerlei extra korting van af, en als je het met je Macy's kaart betaalde dan ging er nog meer vanaf. Uiteindelijk kostte het "maar" $599, en ook dit kon in 12 maanden zonder rente worden afgelost. Ik heb maar eens over mijn hart gewreven en mijn kwartaalbonus aan haar uitgegeven... :lol:
Ik ben in dit geval blij dat mijn vrouw niet mee leest op het forum. Ook al spreekt ze bijna geen Nederlands, ik denk dat ze dit bericht wel zou kunnen ontcijferen ;)
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

ik heb een hekel aan winkelen, en een nog grotere hekel aan mensenmassas. Wanneer we iets nodig zijn of willen hebben, dan halen we het en betalen graag iets extra voor een snelle winkelvisite. Mijn wekelijkse boodschappen in de supermarkt haal ik wèl op Black Friday want dan is het daar heerlijk rustig: bijna iedereen zit leftover kalkoen te kauwen.
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

En nog een filmpje:

[youtube]yWX7FBRAA74[/youtube]

Mevrouw wilt voordringen en medewerkers willen haar achteraan de rij hebben. Is ze niet mee eens.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer