Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Kleine rondreis door Californie
Kleine rondreis door Californie
Hallo;... zou je svp ook voor ons een route kunnen maken voor onze rondreis, in mei aanstaande. Wij zoeken ons inderdaad helemaal lam in allerlei boeken.
Wij willen beginnen in LA. Vrijdagmiddag 12 MEI 12.00 uur hebben wij de auto. We hebben 15 dagen.Zaterdag 27 Mei 18.00 uur vliegen we terug naar Ned.
Wij willen eerst via Kingman naar de Grand Canyon, Cameron, Monument Valley, Bluff, richting Glen-Canyon, Cannon Ville, Bryce Canyon, Zion national Park, Hurricane, Las Vegas, Death Valley, Lone Pine, Sequoia park,
San Francisco, Highway nr. 1 naar Los Angeles.
Ik hoop dat je hier wat mee kan, inclusief de afstanden AUB.
Alvast bedankt voor de moeite...
D.S Post
M. Struik.
Wij willen beginnen in LA. Vrijdagmiddag 12 MEI 12.00 uur hebben wij de auto. We hebben 15 dagen.Zaterdag 27 Mei 18.00 uur vliegen we terug naar Ned.
Wij willen eerst via Kingman naar de Grand Canyon, Cameron, Monument Valley, Bluff, richting Glen-Canyon, Cannon Ville, Bryce Canyon, Zion national Park, Hurricane, Las Vegas, Death Valley, Lone Pine, Sequoia park,
San Francisco, Highway nr. 1 naar Los Angeles.
Ik hoop dat je hier wat mee kan, inclusief de afstanden AUB.
Alvast bedankt voor de moeite...
D.S Post
M. Struik.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 33
- Contacteer:
Hallo dolcevita,
Allereerst welkom op het forum! :welcome:
Voor een routekaartje verwijs ik jullie naar dit topic. Hier kunnen jullie je eigen route opgeven waarna één van de moderators een routekaartje voor jullie maakt.
Het is nadrukkelijk niet de bedoeling dat wij een route voor jullie gaan samenstellen. Simpelweg omdat wij natuurlijk niet al jullie wensen weten. Als je dit topic echter geopend hebt met het doel hier informatie in te winnen voor een eigen route, dan is dat prima en kunnen de forumleden jullie wellicht van tips voorzien.
Roland
Voor een routekaartje verwijs ik jullie naar dit topic. Hier kunnen jullie je eigen route opgeven waarna één van de moderators een routekaartje voor jullie maakt.
Het is nadrukkelijk niet de bedoeling dat wij een route voor jullie gaan samenstellen. Simpelweg omdat wij natuurlijk niet al jullie wensen weten. Als je dit topic echter geopend hebt met het doel hier informatie in te winnen voor een eigen route, dan is dat prima en kunnen de forumleden jullie wellicht van tips voorzien.
Roland
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Hoi, Dolcevita welkom op het forum.
Als ik met bovenstaande gegevens een route maak krijg je ongeveer dit:
1 aankomst
2 L.A. -Kingman
3 Kingman-Grand Canyon
4 Grand Canyon- Cameron- Monument Valley
5 Monument Valley- Glen Canyon
6 Glen Canyon-Bryce Canyon
7 Bryce-Zion- Las Vegas
8 Las Vegas
9 Las Vegas -Death Valley- Lone Pine
10 Lone Pine - Sequoia
11 Sequoia- San Francisco
12 San Francisco
13 San Francisco- Highway 1
14 Highway 1-L.A.
15 naar huis
Naar mijn mening is deze route erg vol. Je hebt bijna geen tijd om van de mooie parken te genieten en ook in de steden heb je weinig tijd.
Je zou Monument Valley en Glen Canyon uit de route kunnen halen en ook bijvoorbeeld via Yosemite naar San Francisco kunnen gaan i.p.v.via Sequoia. Dat scheelt een heel stuk op de totale route en je hebt zo meer tijd om te genieten.
De route zou dan worden
1aankomst L.A.
2 L.A.- Kingman
3 Kingman- Grand Canyon
4 Grand Canyon- Cameron- Bryce Canyon
5 Bryce Canyon
6 Bryce-Zion-Las Vegas
7 Las Vegas
8 Las Vegas-Death Valley-Lone Pine
9 Lone Pine- Tioga Pass- Yosemite
10 Yosemite
11 Yosemite- San Francisco
12 San Francisco
13 Highway 1
14 Highway 1 -L.A.
15 naar huis.
Het is evengoed wel een vol schema maar volgens mij toch wat rustiger.
Natuurlijk mis je dan een paar mooie plekjes maar je moet keuzes maken, je kunt echt niet alles zien. Zo heb je weer een excuus om nog eens terug te gaan.
Je kunt ook even ons reisverslag bekijken (zie onderaan dit bericht) om wat ideeén op te doen.
Ik hoop jullie zo een beetje op weg geholpen te hebben. Er zijn vast nog forumleden die nog tips en/of betere ideeën hebben.
Marjon
1 aankomst
2 L.A. -Kingman
3 Kingman-Grand Canyon
7 Bryce-Zion- Las Vegas
8 Las Vegas
10 Lone Pine - Sequoia
12 San Francisco
14 Highway 1-L.A.
15 naar huis
Naar mijn mening is deze route erg vol. Je hebt bijna geen tijd om van de mooie parken te genieten en ook in de steden heb je weinig tijd.
Je zou Monument Valley en Glen Canyon uit de route kunnen halen en ook bijvoorbeeld via Yosemite naar San Francisco kunnen gaan i.p.v.via Sequoia. Dat scheelt een heel stuk op de totale route en je hebt zo meer tijd om te genieten.
De route zou dan worden
1aankomst L.A.
2 L.A.- Kingman
3 Kingman- Grand Canyon
5 Bryce Canyon
6 Bryce-Zion-Las Vegas
7 Las Vegas
10 Yosemite
12 San Francisco
13 Highway 1
14 Highway 1 -L.A.
15 naar huis.
Natuurlijk mis je dan een paar mooie plekjes maar je moet keuzes maken, je kunt echt niet alles zien. Zo heb je weer een excuus om nog eens terug te gaan.
Je kunt ook even ons reisverslag bekijken (zie onderaan dit bericht) om wat ideeén op te doen.
Ik hoop jullie zo een beetje op weg geholpen te hebben. Er zijn vast nog forumleden die nog tips en/of betere ideeën hebben.
Marjon
Huh.....???
beste roland,.....het zal ongetwijfeld aan ons liggen, maar ik begrijp er echt HELEMAAL NIKS van !!!!! Als we op die topic link klikken, komen we weer op dezelfde pagina, waar alles wordt uitgelegd,..maar nergens wordt duidelijk ( voor ons in ieder geval niet) aangegeven HOE je nou deze routekaartjes kan aanvragen !Coyote schreef:Hallo dolcevita,
Roland
D.s. Post
M. Struik
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 33
- Contacteer:
Re: Huh.....???
In het bewuste topic klik je op "Nieuw Antwoord/ PostReply" (deze knop vind je helemaal bovenaan en helemaal onderaan de berichten).dolcevita schreef:beste roland,.....het zal ongetwijfeld aan ons liggen, maar ik begrijp er echt HELEMAAL NIKS van !!!!! Als we op die topic link klikken, komen we weer op dezelfde pagina, waar alles wordt uitgelegd,..maar nergens wordt duidelijk ( voor ons in ieder geval niet) aangegeven HOE je nou deze routekaartjes kan aanvragen !
D.s. Post
M. Struik
Vervolgens kunnen jullie je verzoek indienen voor een routekaartje met daarbij de door jullie gekozen route. Het eenvoudigst voor ons is het als jullie het op ongeveer dezelfde wijze neerzetten zoals Marjon (Vana) hierboven de twee routes heeft neergezet.
Ik hoop dat het nu duidelijk is. Mochten jullie nog vragen hebben, dan helpen we jullie graag.
Roland
-
zrx1100
- Amerikafan
- Contacteer:
Dan zou ik eerder opteren voor (in grote lijnen): LA, Death Valley, Vegas, Grand Canyone, Bryce Canyon, San Francisco, LA.
dag 1: aankomst LA
dag 2: LA/Death Valley
dag 3: Death Valley/Vegas
dag 4: Vegas
dag 5: Vegas/Grand Canyon
dag 6: Grand Canyon
dag 7: naar Bryce
dag 8 : Bryce
dag 9: rijdag naar SF
dag 10: SF
dag 11: SF
dag 12: SF
dag 13: Highway 1
dag 14 : Highway 1
dag 15: LA
dag 1: aankomst LA
dag 2: LA/Death Valley
dag 3: Death Valley/Vegas
dag 4: Vegas
dag 5: Vegas/Grand Canyon
dag 6: Grand Canyon
dag 7: naar Bryce
dag 8 : Bryce
dag 10: SF
dag 11: SF
dag 12: SF
dag 13: Highway 1
dag 14 : Highway 1
dag 15: LA
mei 2003: LA
september 2004: San Fransisco-Hwy1-Goldroute-Sacramento-Napa Valley-SFO
mei 2005: LA-Death Valley-Vegas-Canyons-Monument Valley-Tombstone-San Diego-LA en alles ertussen
mei 2006: NY-Toronto-NY
oktober 2007: Texas (Dallas-Austin-S Antonio)
september 2004: San Fransisco-Hwy1-Goldroute-Sacramento-Napa Valley-SFO
mei 2005: LA-Death Valley-Vegas-Canyons-Monument Valley-Tombstone-San Diego-LA en alles ertussen
mei 2006: NY-Toronto-NY
oktober 2007: Texas (Dallas-Austin-S Antonio)
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat is wel een hele lange rijdag. 825,4 miles, dat is 14 uur rijden zonder tussenstops!!!!dag 8 : Bryce
Ik vind dat wel een rare kronkel. Eerst van L.A. naar Las Vegas en later vanaf Bryce weer door Las Vegas naar San Francisco.LA- Death Valley -Vegas -Grand Canyon- Bryce- SF
Je rijdt dan het stuk Barstow- Las Vegas twee keer.
Logischer zou volgens mij zijn :
L.A. -Grand Canyon- Bryce -Las Vegas-Death Valley- San Francisco
Je zou dan op het trajekt Las Vegas- Death Valley- San Francisco kunnen overnachten in de omgeving van Barstow en de volgende dag naar Sequoia en dan naar San Francisco.
Dus dan zou de route er zo uit kunnen zien:
1 L.A.
2 L.A.-Kingman
3 Kingman-Grand Canyon
4 Grand Canyon-Bryce
5 Bryce
6 Bryce-Zion-Las vegas
7 Las Vegas
8 Las Vegas-Death Valley-Barstow
9 Barstow-Sequoia
10 Sequoia
11Sequoia-S.F
12SF
13 Highway 1
14 L.A.
15 naar huis
Marjon
Ja,..hartstikke bedankt hoorvana schreef:Hoi, Dolcevita welkom op het forum.
1 aankomst
2 L.A. -Kingman
3 Kingman-Grand Canyon
7 Bryce-Zion- Las Vegas
8 Las Vegas
10 Lone Pine - Sequoia
12 San Francisco
14 Highway 1-L.A.
15 naar huis
De route zou dan worden
1aankomst L.A.
2 L.A.- Kingman
3 Kingman- Grand Canyon
5 Bryce Canyon
6 Bryce-Zion-Las Vegas
7 Las Vegas
10 Yosemite
12 San Francisco
13 Highway 1
14 Highway 1 -L.A.
15 naar huis.
Marjon
We starten in LA overigens daarvoor eerst nog 3 dagen op de motor. Gewoon lekker effe toeren, Beverly Hills,..Hollywood en dan daarna die 15 dgn rondreis met de auto.
Bedankt wel voor het meedenken, het is nog een hele klus, zo'n toer uitzoeken en afstanden berekenen... dat valt nog tegen zeg
Groetjes
Ria en Jos
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je ècht alleen Sequoia wilt zien kun je het beste de laatste route die ik aangaf nemen.Ook wilden wel heel graag Sequoia Park zien met die grote bomen. Yosemite Park gaan we dan niet door. maar het ligt op de route.
Dan laat je Yosemite liggen (wat ik trouwens wel zonde zou vinden, ik zou zelf Sequoia overslaan en Yosemite nemen, daar heb je ook hele grote Sequoia bomen)1 L.A.
2 L.A.-Kingman
3 Kingman-Grand Canyon
4 Grand Canyon-Bryce
5 Bryce
6 Bryce-Zion-Las vegas
7 Las Vegas
8 Las Vegas-Death Valley-Barstow
9 Barstow-Sequoia
10 Sequoia
11Sequoia-S.F
12SF
13 Highway 1
14 L.A.
15 naar huis
Kijk ook eens op het topic van Marcenan. Die hebben net zoveel dagen als jullie en rijden ongeveer dezelfde route: http://www.allesamerika.nl/forum/viewtopic.php?t=4209
Marjon
- lelie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ben ik het helemaal mee eens. Yosemite vond ik het mooiste van allemaal. ik zou daar wel een week kunnen blijven!!vana schreef:Ook wilden wel heel graag Sequoia Park zien met die grote bomen. Yosemite Park gaan we dan niet door. maar het ligt op de route.
Dan laat je Yosemite liggen (wat ik trouwens wel zonde zou vinden, ik zou zelf Sequoia overslaan en Yosemite nemen, daar heb je ook hele grote Sequoia bomen)
Marjon
Voor mij geen Amerika zonder Yosemite.
Groetjes van Marloes
-
BESNAG1
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Dag 10 en 11 zijn wel zware dagen.
Lone pine - Sequoia is aardige trip. bezoek je Sequoia ook al die dag?
Zelfde voor dag 11. Let op: In Sequoia kan je niet zo hard rijden door alle slingerwegen. Van Sequoia naar SF is ook nog wel wat uurtjes rijden.
Zorg dat je nog wat tijd hebt om iets te zien ipv er door te moeten rijden en geen tijd te hebben iets te bekijken
Lone pine - Sequoia is aardige trip. bezoek je Sequoia ook al die dag?
Zelfde voor dag 11. Let op: In Sequoia kan je niet zo hard rijden door alle slingerwegen. Van Sequoia naar SF is ook nog wel wat uurtjes rijden.
Zorg dat je nog wat tijd hebt om iets te zien ipv er door te moeten rijden en geen tijd te hebben iets te bekijken
SVP Route kaartje rondreis LA-CA.
Ik hoop echt dat we nu hier goed zitten dan om een kaartje te vragen voor deze route met afstanden SVP.
We hebben 15 dagen.
B.V.D.
Ria en Jos.
aankomst L.A.
2 L.A.- Kingman
3 Kingman- Grand Canyon
5 Bryce Canyon
6 Bryce-Zion-Las Vegas
7 Las Vegas
10 Yosemite
12 San Francisco
13 Highway 1
14 Highway 1 -L.A.
15 naar huis.
Edit Moderator (marjan)
Dolcevita, klik op dit topic. Klik daarna op "nieuw antwoord" en post hetzelfde lijstje als je hier gedaan hebt. Een van de mods maakt dan een mooi routekaartje voor jullie.
We hebben 15 dagen.
B.V.D.
Ria en Jos.
aankomst L.A.
2 L.A.- Kingman
3 Kingman- Grand Canyon
5 Bryce Canyon
6 Bryce-Zion-Las Vegas
7 Las Vegas
10 Yosemite
12 San Francisco
13 Highway 1
14 Highway 1 -L.A.
15 naar huis.
Edit Moderator (marjan)
Dolcevita, klik op dit topic. Klik daarna op "nieuw antwoord" en post hetzelfde lijstje als je hier gedaan hebt. Een van de mods maakt dan een mooi routekaartje voor jullie.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 5900 Weergaves
-
Laatste bericht door GoBucks
-
- 3 Reacties