Chrisp's kersttripje naar NYC

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Gebruikersavatar
Chrisp
Amerikakenner
Berichten: 1340
Lid geworden op: 21 mei 2008, 18:09
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Chrisp's kersttripje naar NYC

Bericht door Chrisp »

In dit geval blijf ik hopen op sneeuw :D .

Ik heb net een ticket gereserveerd voor de 'Holiday Train Show at the botanical Gardens'. Het ziet er erg leuk uit, het is een enorme treinset met replica's van gebouwen en landmarks van NY die uit organisch materiaal gemaakt zijn. Ik heb een ticket voor 4pm besteld, net wanneer het donker wordt :thumbup: .

Edit: ik krijg het youtubefilmpje niet embed, weet iemand wat ik fout doe? Ik kopieer gewoon de code van youtube en stop het dan tussen de [ youtube] markers.
Linkje: http://www.youtube.com/watch?v=SIYzm-fGtVk
Afbeelding
Mussina
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 17 aug 2010, 14:02
Locatie: Tarrytown, NY

Re: Chrisp's kersttripje naar NYC

Bericht door Mussina »

Ik was vorig jaar ook in NY van 24-12 t/m 30-12.
Allereerst: het was angstaanjagend koud met een wind die je gezicht opensnijdt, dus neem goede kleding mee als je een de New Yorkse straten willen temmen ! ;)
Zoals anderen al zeiden, de Kerstsfeer geeft de stad iets extra's, iets romantisch bijna.
Etalages kijken is al een belevenis op zich. Sla vooral die van Macy's en Saks niet over.
De kerstmarkt op Union Square Park is ook erg leuk. Na 5 minuten vergeet je bijna dat je in New York bent, zo gezellig dorps is het !
Een bezoekje aan FAO Schwarz is ook erg de moeite waard. Met kerst is het extra leuk met een centraal thema.

Wat ik vorig jaar ook heb gedaan was een bezoekje brengen aan het Intrepid Sea, Air & Space Museum (vliegdekschip aan de Hudson).
Het was erg koud en waaide hard, maar daardoor en het feit dat het een relatief kalme ecembermaand was, was het ook lekker rustig.
Datzelfde gold ook voor een tour door Yankee Stadium. Kost niet veel en je krijgt een leuke rondleiding door dit prachtige honkbalstadion.

Coney Island in de winter zou ik persoonlijk overslaan. Schijnt aardig uitgestorven te zijn in de wintermaanden.
Als het 10 minuten met de subway was zou ik het wel doen, maar of het een uur reizen waard is, betwijfel ik.
Maar goed, dat moet je natuurlijk zelf beslissen.

Anyway, veel plezier !! :)

NL & VS
Gebruikersavatar
Valerie
Amerikakenner
Berichten: 662
Lid geworden op: 30 jan 2008, 17:22
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Gent

Re: Chrisp's kersttripje naar NYC

Bericht door Valerie »

Wow Mussina, jij bent al vaak in NY geweest als ik zo je handtekening bekijk! :shock:
2006 - Zuidwesten
2008 - San Francisco --> New York
2009/2010 - New York
2011- Zuidwesten + Yellowstone
2012 - Zuidelijk Afrika
2014 - Tanzania & Zanzibar
2015 - Thailand
Gebruikersavatar
Hans_Belgium
Amerikakenner
Berichten: 562
Lid geworden op: 07 aug 2010, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Koekelare

Re: Chrisp's kersttripje naar NYC

Bericht door Hans_Belgium »

Hoi Chrisp,

Veel succes met je kerstripje naar NYC
Wij hopen dat je daar een witte kerst krijgt, want wij vertrekken ook de 24st maar dan via Zurich naar JFK.

Veel groetjes
Hans & Francisca. :thumbup:
Mussina
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 17 aug 2010, 14:02
Locatie: Tarrytown, NY

Re: Chrisp's kersttripje naar NYC

Bericht door Mussina »

Valerie schreef:Wow Mussina, jij bent al vaak in NY geweest als ik zo je handtekening bekijk! :shock:
M'n moeder woont er, dus ik moet wel... ;)
( Ben er ook wel voor 2003 geweest, maar dat heb ik maar weggelaten, anders word het wel een erg lange lijst..)

NL & VS
Gebruikersavatar
Chrisp
Amerikakenner
Berichten: 1340
Lid geworden op: 21 mei 2008, 18:09
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Chrisp's kersttripje naar NYC

Bericht door Chrisp »

Misschien ook een tipje voor de anderen die er op 1e kerstdag zelf zijn. Newyorkology heeft een lijstje opgesteld met alle dingen die open zijn op 1e kerstday, best handig!

Nog een klein vraagje: Is iemand wel eens naar Coney Island geweest in het off-season? Ik denk dat ik er sowieso wel naartoe ga om foto's te maken van het verval. Maar ervaringen worden gewaardeerd!

Nog maar 3.5 weken en dan ben ik er alweer :mrgreen: .
Afbeelding
Gebruikersavatar
Chrisp
Amerikakenner
Berichten: 1340
Lid geworden op: 21 mei 2008, 18:09
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Chrisp's kersttripje naar NYC

Bericht door Chrisp »

Over een week ga ik al! Hopelijk sneeuwt het dan even niet op Schiphol, want ik zit niet op vertragingen en annuleringen te wachten :wink: .

Een planning heb ik nog niet gemaakt, maar ik heb wel een heel lijstje met to-do spots gemaakt. Volgende week ga ik nog maar eventjes een planning maken. Ik ben vooral van plan veel kerstactiviteiten te doen, en wat off-the-beaten-path spots op te zoeken.

Frankfurt
Op de terugweg heb ik een overstap in Frankfurt van 5:55, omdat er geen goede aansluitende vluchten naar Amsterdam gaan. Ik kan nog wel proberen hard te rennen en te vragen of ik op de 12:40pm vlucht mag (ik kom officieel 11:55am aan). Ik zit er nu aan te denken om anders even snel Frankfurt in te gaan, en wat foto's te maken. Met de S-bahn duurt het slechts 0:15 om downtown te geraken. Is het de moeite waard om de stad even in te gaan?
Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer