Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Typisch Nederlandse dingen meenemen met emigratie
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Typisch Nederlandse dingen meenemen met emigratie
jemig wat een prijzen
voor een glas
- epvanbeveren
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Ik heb in de loop van mijn tijd, sinds 1988, dus een compleet Nederlandse modelbaan meegenomen.
http://www.nlms.info/
http://www.nlms.info/
okee, okee, okee. Deze dan?ned in MO schreef:jemig wat een prijzenvoor een glas
http://www.walmart.com/ip/Artland-Verit ... 4/12178221
Maar $9 plus per glas. (S&H not included)
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Net even aan Rick gevraagd, waar hij die glazen vandaan heeft. Volgens hem kwamen die rond Kersttijd met de fles Courvoisier. Misschien even bij de slijter kijken?
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
ha ha dat hoeft niet meer. Hij heeft er dus een vanuit nederland megenomen, Maar goed ze zijn hier dus wel verkrijgbaar en daar ging het om. De emigrant in spe kan ze dus daar laten
Super topic ook deze...
Schuursponsjes staan op 1 bij ons
Als het niet voor dit topic was was ik dat vergeten, ik kon ze destijds ook nooit vinden (of heeeel duur inderdaad) en we gebruiken ze voor heel veel dingen!! ik zal mensen ze me ook als verpakking laten sturen, wat een te gekke tip is dat!!
Schuursponsjes staan op 1 bij ons
Als het niet voor dit topic was was ik dat vergeten, ik kon ze destijds ook nooit vinden (of heeeel duur inderdaad) en we gebruiken ze voor heel veel dingen!! ik zal mensen ze me ook als verpakking laten sturen, wat een te gekke tip is dat!!
Jaja zitten jullie dan al in de US?? Heb ik iets gemist? Neem ze anders mee om jullie container op te vullen, kan je vast een handeltje beginnen 
-
dutchie_in_boston
- Amerika-expert
ik zit hier nu 20 jaar maar gebruik nog steeds handdoeken van de Hema omdat ik hier moeilijk dat kleinere formaat (60x110?) kan vinden. Veel amerikanen gebruiken één groot badlaken voor een hele week, en wij zijn gewend aan een schone handdoek na iedere douche en dan zijn die kleinere toch makkelijker in de was. Allemaal in een donkere kleur want, in mijn mening, die amerikaanse snel wasmachines maken niet schoon.
-
FlipjeBTiel
- Amerika-expert
Ik zou bijna zeggen dat je dan beter af zou zijn met het importeren van een NLse wasmachine dan NLse handoeken.
Gr., Flipje
Gr., Flipje
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Of gewoon overstappen op de Amerikaanse manier (1 voor de hele week), vééél energie-zuiniger 
kiyu schreef:Jaja zitten jullie dan al in de US?? Heb ik iets gemist? Neem ze anders mee om jullie container op te vullen, kan je vast een handeltje beginnen
nee je hebt niets gemist kiyu!
Ik spaar alvast schuursponsjes en theedoeken Hema, die laat ik wel meenemen (op een enkele na) want we zijn niet van plan een container mee te nemen... jullie gingen toch ook met 5 koffers en zonder container?
In de tussentijd verkopen wel alles wat alvast weggaat op marktplaats!!
Gaat heel goed nu (vooral boeken ivm feestdagen)
Van der Veen's verkoopt allerlei maten BK braadpannen: http://www.thedutchstore.com/pans.html
Ik heb geen idee hoeveel die dingen in NL kosten, dus weet niet of dit heel duur is.
Ik heb geen idee hoeveel die dingen in NL kosten, dus weet niet of dit heel duur is.
Lust is easy. Love is hard. Like is most important.
Een paar echte bierglazen zijn moeilijk te vinden met name de fluitjes ben ik nog nooit ergens tegen gekomen. Ik heb ze uiteindelijk bij de Nederlandse winkel gekocht en de hoofdprijs betaald. Ik had ze helaas niet meegenomen tijdens de verhuizing. Ook kun je denken aan sinterklaas spullen indien je kleine kinderen hebt. Mocht Nederland het weer eens goed doen tijdens EK of WK kun je ook niet zonder de oranje prullaria.
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
Spannend Jaja, wanneer gaan jullie? En waar naar toe? Wij zijn idd met 5 koffers en handbagage (de grootst mogelijke wat door de douane mag) daar naar toe gegaan. Het enige wat we nu echt te kort komen zijn de winterjassen...het is toch iets kouder dan we verwacht hadden
Jaaa het is rond het vriespunt hier in de woestijn !!! Overdag kan je in je bikini liggen, wat wil je nog meer!
Maar ben wel benieuwd hoor laat het me even weten? Ik heb trouwens ook nog heel wat wat verkocht moet worden...staat nog in NL
Kiyu
Maar ben wel benieuwd hoor laat het me even weten? Ik heb trouwens ook nog heel wat wat verkocht moet worden...staat nog in NL
Kiyu
ojee, hoe doe je dat dan? opgeslagen?kiyu schreef:
Kiyu
ik laat je horen als we meer weten...ondertussen kijk ik er erg naar uit
Stomme vraag misschien, maar hier heb ik nu ook een DVD speler die alle regio's afspeelt voor 29 euro gekocht
Heb je die ook voor een prikkie in Amerika
en dus neem je je NL DVD's mee?
Heb je die ook voor een prikkie in Amerika
en dus neem je je NL DVD's mee?
- Bandido
- Amerika-expert
Ik heb de mijne destijds (drie jaar geleden) op internet gekocht, voor iets van $50 meen ik. Bij reguliere winkels zijn ze minder gebruikelijk is mijn ervaring. Maar ja, ik heb mijn NL dvd's gewoon meegenomen dus.
"Keep Georgia On Your Mind"
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij hebben ook onze ongeveer 150 tot 200 DVD's meegenomen, en hier via amazon.com een Philips regiovrije DVD-speler met upscaling tot 1080p gekocht. Leuk ding, niet duur, doet 't prima, en kostte geloof ik iets van $69.
Zoals Nico al zegt, in de winkel zijn ze nauwelijks tot niet verkrijgbaar maar online wel - zeker bij amazon.com.
Zoals Nico al zegt, in de winkel zijn ze nauwelijks tot niet verkrijgbaar maar online wel - zeker bij amazon.com.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- poffertjespan
- aardappelschilmesjes (koop een berg bij de HEMA voor 50 cent
)
- Nederlandse films!! Vlaams kan natuurlijk ook
- kruiden (mijn kast staat vol met shoarma, bonenkruid, kipkruiden etc.. dat kennen ze hier niet echt)
- KETJAP! Dat kennen ze hier echt niet, ik heb mazzel dat er hier een Dutch Store om de hoek zit waar ik flessen kan halen.
- LEUKE decoratie spulletjes, vind hier veel dingen zo oudbollig ik heb weet niet hoeveel meeverhuist aan decoratie haha.
- plastic pollepels in leuke kleurtjes!
Ik heb een boel stuff verhuist over een periode van anderhalf jaar, kan niet alles herinneren op het moment wat ik allemaal mee heb gepakt!
- aardappelschilmesjes (koop een berg bij de HEMA voor 50 cent
- Nederlandse films!! Vlaams kan natuurlijk ook
- kruiden (mijn kast staat vol met shoarma, bonenkruid, kipkruiden etc.. dat kennen ze hier niet echt)
- KETJAP! Dat kennen ze hier echt niet, ik heb mazzel dat er hier een Dutch Store om de hoek zit waar ik flessen kan halen.
- LEUKE decoratie spulletjes, vind hier veel dingen zo oudbollig ik heb weet niet hoeveel meeverhuist aan decoratie haha.
- plastic pollepels in leuke kleurtjes!
Ik heb een boel stuff verhuist over een periode van anderhalf jaar, kan niet alles herinneren op het moment wat ik allemaal mee heb gepakt!
A Dutch girl in Oregon!
Dutch in Oregon op Facebook!
Dutch in Oregon op Facebook!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht