Centrale ligging overnachting New York.

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Gebruikersavatar
gondelier
Amerikakenner
Berichten: 1075
Lid geworden op: 06 jun 2007, 14:39
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Stolwijk
Contacteer:

Centrale ligging overnachting New York.

Bericht door gondelier »

Ik ben op zoek naar een hotel/appartement voor 5 personen voor 4 nachten in New York. Nu denk ik zelf dat Manhattan een centrale uitvalsbasis is om New York te bekijken. Zouden jullie dit mij ook aanraden?
Ik heb al 2 keer op een appartement gereageerd in Manhatten, wat uiteindelijk in Harlem bleek te liggen. Lijkt mij dus geen veilige wijk, of zie ik dat verkeerd? Graag advies waar we het beste kunnen overnachten, en wat is een veilige buurt?
En mocht je nog tips hebben voor een betaalbare overnachting voor 5 personen, dan hoor ik dat natuurlijk ook graag.
Claire
Amerikafan
Berichten: 107
Lid geworden op: 08 jan 2010, 17:15

Re: centrale ligging overnachting New York

Bericht door Claire »

We hebben afgelopen zomer met zijn vijfen waaronder twee kleine kinderen in een appartement van City elite stays gezeten. Te boeken via booking.com. Wij zitten in de Murray Hill op 39th street, heerlijk centraal en toch rustig.
Dat is goed bevallen, voor een verslag kun je kijken op http://www.broekhuizenopvakantie.blogspot.com/
Wellicht is dit appartement voor jullie een beetje krap maar ze hebben verspreid over de stad meerdere.
Op het forum word ook altijd lovend gesproken over radio city apartments maar dat kan ik zelf iet Zijn er wel langs gelopen en zit op mooie locatie
succes met zoeken
Gebruikersavatar
rvd4always
Amerikakenner
Berichten: 1480
Lid geworden op: 21 nov 2009, 16:07
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: centrale ligging overnachting New York

Bericht door rvd4always »

Affinia Dumont, afgelopen Juli zijn wij er geweest en is zeer goed bevallen.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: centrale ligging overnachting New York

Bericht door roelb »

gondelier schreef:Ik ben op zoek naar een hotel/appartement voor 5 personen voor 4 nachten in New York. Nu denk ik zelf dat Manhattan een centrale uitval basis is om new York te bekijken. Zouden jullie dit mij ook aanraden? Ik heb al 2 keer op een appartement gereageerd in Manhatten, wat uiteindelijk in Harlem bleek te liggen. Lijkt mij dus geen veilige wijk, of zie ik dat verkeerd. Graag advies waar we het beste kunnen overnachten, en wat is een veilige buurt?
En mocht je nog tips hebben voor een betaalbare overnachting voor 5 personen hoor ik dat natuurlijk ook graag.
Harlem is tegenwoordig een erg hippe buurt aan het worden.

Maar als toerist kun je denk ik het beste zoeken naar een locatie ergens in Midtown, of wellicht iets zuidelijker maar niet lager dan 20th street ofzo. Dan heb je een mooie uitvalsbasis. Dus zeg grofweg even alles tussen 20th en 60th street.

Roel.
Gebruikersavatar
Mack
Amerika-expert
Berichten: 2653
Lid geworden op: 05 apr 2005, 14:02
Locatie: Rotterdam

Re: centrale ligging overnachting New York

Bericht door Mack »

Wij hebben steeds hotels in de upper westside, tussen 90 en 100th st. en dan bij Broadway / Amsterdam Ave in de buurt.

Ik vind het een leuke buurt, prijzen vallen mee en de metro is altijd dichtbij, waardoor je zo op Times Square (en verder) staat.
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
Gebruikersavatar
Maarten-Annique
Amerikakenner
Berichten: 516
Lid geworden op: 18 okt 2010, 14:08

Re: centrale ligging overnachting New York

Bericht door Maarten-Annique »

Wij hebben destijds in dit hotel gezeten.

http://www.thehotelnewton.com/
Lekker centraal, niet te duur, dicht bij de Metro en restaurants.
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4809
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: centrale ligging overnachting New York

Bericht door michelly »

Wij hebben in 2009 met z'n vijven hier overnacht http://www.expedia.nl/pub/agent.dll/qsc ... id=1860057
Prachtig appartement. Het ligt wel aan de 175th str maar op een steenworp van de metro.
Het was ons iig goed bevallen.

Elly
Gebruikersavatar
gondelier
Amerikakenner
Berichten: 1075
Lid geworden op: 06 jun 2007, 14:39
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Stolwijk
Contacteer:

Re: centrale ligging overnachting New York

Bericht door gondelier »

Bedankt voor alle tips. Ik heb een appartement gevonden aan de 149the Street. Ze geven dus aan dat dit in Harlem ligt, maar als ik zo lees is de omgeving wel veilig genoeg?
Dit is het appartement:
http://www.homeaway.nl/vakantiewoning/p ... text_LPROP
Gebruikersavatar
rvd4always
Amerikakenner
Berichten: 1480
Lid geworden op: 21 nov 2009, 16:07
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: centrale ligging overnachting New York

Bericht door rvd4always »

gondelier schreef:Ik heb een appartement gevonden aan de 149the Street. Ze geven dus aan dat dit in Harlem ligt, maar als ik zo lees is de omgeving wel veilig genoeg?
Ik heb geen ervaring met 149th street maar op de link die jij aangaf staan wat recencies van het pand en de omgeving. Wat je ook kan doen is met ''google streetview'' een virtuele wandeling maken door de buurt zodat je een beetje een indruk krijgt van de buurt. De laatste opmerking die ik zou willen maken is dat je wel ver van downtown afzit.
obeliks
Amerikafan
Berichten: 163
Lid geworden op: 24 aug 2009, 18:57
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: centrale ligging overnachting New York

Bericht door obeliks »

Kijk maar even hier. Ontzettend goed bevallen!
Gebruikersavatar
gondelier
Amerikakenner
Berichten: 1075
Lid geworden op: 06 jun 2007, 14:39
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Stolwijk
Contacteer:

Re: centrale ligging overnachting New York

Bericht door gondelier »

Ik heb inderdaad al met streetview gelopen. Omdat het zo ver van het centrum ligt gaan we toch nog verder kijken.
Claire
Amerikafan
Berichten: 107
Lid geworden op: 08 jan 2010, 17:15

Re: centrale ligging overnachting New York

Bericht door Claire »

We hebben van de zomer via elite citystays een appartement gehuurd. Voor vijf personen waarvan twee kleine kinderen dus voor jullie wellicht te klein.
Je kunt voor meer info en foto's eens op ons reislog http://www.broekhuizenopvakantie.blogspot.com
Zij verhuren in allerlei delen van Manhattan appartementjes. Te boeken via booking.com maar ook direct dacht ik
succes!

edit: adres aangepast :oops:
Laatst gewijzigd door Claire op 07 nov 2010, 20:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
gondelier
Amerikakenner
Berichten: 1075
Lid geworden op: 06 jun 2007, 14:39
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Stolwijk
Contacteer:

Re: centrale ligging overnachting New York

Bericht door gondelier »

ik kan niet inloggen op je weblog.
Claire
Amerikafan
Berichten: 107
Lid geworden op: 08 jan 2010, 17:15

Re: centrale ligging overnachting New York

Bericht door Claire »

Ai, beetje moe...
haalde adressen door elkaar.
Je kunt onze belevenissen vind op: www.broekhuizenopvakantie.blogspot.com
Gebruikersavatar
Mack
Amerika-expert
Berichten: 2653
Lid geworden op: 05 apr 2005, 14:02
Locatie: Rotterdam

Re: centrale ligging overnachting New York

Bericht door Mack »

gondelier schreef:Ik heb inderdaad al met streetview gelopen. Omdat het zo ver van het centrum ligt gaan we toch nog verder kijken.
Het is natuurlijk wel zo, dat als je een metro in de buurt hebt, je wel redelijk snel en goedkoop in het centrum zit.

Omdat het niet "in het centrum" van Manhattan is, wil natuurlijk niet zeggen dat er niks te doen is. Ik vind zo'n "gewone" New Yorkse straat soms interessanter dan een plaats waar alleen touristen komen. Liever een buurtsuper in Harlem dan een souvenirwinkel op Times Square, zeg maar.
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
Gebruikersavatar
RiverCola
Amerika-expert
Berichten: 6344
Lid geworden op: 16 nov 2007, 16:20
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Rotterdam

Re: centrale ligging overnachting New York

Bericht door RiverCola »

Daar kan ik helemaal in komen Mack!

Ik denk dat verblijf in zo'n buurt echt een meerwaarde heeft tov verblijf vlakbij dat overtoeristische, oninteressante Times Square! Natuurlijk is dat een plek die de meeste mensen gezien willen hebben als ze naar New York gaan maar het voegt echt wat toe om 'thuis' te komen samen met de andere NY'ers. Wij hebben dat ook in LA gedaan, een huisje gehuurd in een doodnormale straat in een doodnormale wijk (North Hollywood). Dat geeft echt een hele andere ervaring dan bv in Hollywood zelf verblijven. Dus als ik jullie was zou ik, qua locatie, Midtown Manhattan buiten beschouwing laten en meer focussen op wijken als East Village, Lower East Side, Chelsea of Upper West Side...of Harlem natuurlijk (ben ik nooit geweest).
Gebruikersavatar
gondelier
Amerikakenner
Berichten: 1075
Lid geworden op: 06 jun 2007, 14:39
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Stolwijk
Contacteer:

Re: centrale ligging overnachting New York

Bericht door gondelier »

Bedankt voor alle informatie, heb net een appartement gehuurd op de 42 Street, midden in alle drukte. Zo vaak gaan we niet naar New York, dus die 4 dagen herrie en drukte redden we wel. Keuze hangt ook samen met onze 3 puber kinderen die niets willen missen. Het is een eenvoudig 1 kamer appartement, maar wel goed betaalbaar:
http://worldinnyc.net/TimeSQ44.aspx
Gebruikersavatar
Chrisp
Amerikakenner
Berichten: 1340
Lid geworden op: 21 mei 2008, 18:09
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: centrale ligging overnachting New York

Bericht door Chrisp »

RiverCola schreef: Dus als ik jullie was zou ik, qua locatie, Midtown Manhattan buiten beschouwing laten en meer focussen op wijken als East Village, Lower East Side, Chelsea of Upper West Side...of Harlem natuurlijk (ben ik nooit geweest).
Helemaal mee eens! Maar vergeet niet the Meatpacking District, dé allerleukste wijk :wink: .
Afbeelding
SMSLD
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 sep 2019, 09:38
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: centrale ligging overnachting New York

Bericht door SMSLD »

Hallo allemaal,

Volgend jaar zomer gaan wij samen met onze 3 kinderen (15-13-13) een mooie reis maken naar de USA. We zijn op zoek naar een hotel maar dat blijkt een hele opgave te zijn. Heb al van alles uitgezocht en bekeken maar iedere keer blijkt 5 toch een lastig aantal. Er zijn genoeg appartementen en AIR-BNB's te vinden, maar onze voorkeur gaat toch echt uit naar een hotel omdat we het heerlijk vinden om de dag in het hotel te beginnen met een ontbijtje. We vinden het geen probleem om wat verder te moeten reizen met de metro, dat maakt het ook betaalbaarder. Ons budget is rond de 1000 euro voor 4 nachten.
Heeft er iemand een tip voor ons?
Alvast bedankt voor de moeite!
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7732
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: centrale ligging overnachting New York

Bericht door mtl »

Al op trivago gekeken? Manhattan kan duur zijn. Long Island City is een goed alternatief.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer