Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

San Francisco verbiedt Happy Meal

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
Arizona
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Arizona »

Ongeveer een maand geleden stond dit topic op het forum:

Happy Meals moeten gezonder

Nu zag ik zojuist dit artikel in de Telegraaf staan:

San Francisco - De Amerikaanse stad San Francisco gaat het Happy Meal verbieden, het beroemde kindermenu van hamburgergigant McDonald's. Zo moet vetzucht bij kinderen bestreden worden. De stad vindt het niet gepast speelgoed weg te geven bij ongezond voedsel.

San Francisco is de eerste stad in de Verenigde Staten die deze maatregel neemt. Een ruime meerderheid in de gemeenteraad stemde dinsdag in met het verbod dat op 1 december ingaat.

De wet slaat niet alleen op het Happy Meal. Voortaan mogen in San Francisco alleen cadeautjes weggeven worden bij eten dat aan bepaalde voedingswaarden voldoet. De hamburgers en de friet van McDonald's doorstaan deze test niet.

McDonald's reageert teleurgesteld. "Dit is niet waar onze klanten om gevraagd hebben," zegt een woordvoerder. "Het speelgoed bij de kindermaaltijd maakt deel uit van een mooie familie-ervaring bij McDonald's."
Ik vind het echt ongelooflijk. Ik kan me niet voorstellen dat dit nou een juiste oplossing is... :roll:
States visited: AZ, CA, DC, DE, FL, HI, IL, MD, NV, NJ, NY, PA, UT, VA
Bramster
Amerika-expert

Re: San Francisco verbiedt Happy Meal

Bericht door Bramster »

In NL zijn de wetten mbt reclame voor kinderen en het gratis weggeven van dingen ook heel streng.

Oplossing is makkelijk. Geef iedereen bij het Happy Meal een Appel kado. Die appel kan men dan gratis omruilen tegen een stukje speelgoed :D
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Bramster schreef: Oplossing is makkelijk. Geef iedereen bij het Happy Meal een Appel kado. Die appel kan men dan gratis omruilen tegen een stukje speelgoed :D
:lol:
Arizona
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Arizona »

Bramster schreef: Oplossing is makkelijk. Geef iedereen bij het Happy Meal een Appel kado. Die appel kan men dan gratis omruilen tegen een stukje speelgoed :D
Hahaha, dan mag je zeker alleen het klokhuis omruilen, dan kunnen ze zien dat je je appel eerst braaf hebt opgegeten :lol:
States visited: AZ, CA, DC, DE, FL, HI, IL, MD, NV, NJ, NY, PA, UT, VA
flyingdutchman
Amerika-ontdekker

Bericht door flyingdutchman »

Volgens mij zijn ze in Californie een beetje gek aan het worden. Vandaag stond dit in de Metro:

Gekke milieuwetten
Californië staat bekend om zijn strenge milieuwetgeving. De opvallendste regels op een rij:
- Een muizenval plaatsen is verboden, tenzij de plaatser in het bezit is van een jachtvergunning.
- Iedereen heeft recht op zonneschijn.
- In overheidsgebouwen is het verboden een telefoon meer dan negen keer te laten rinkelen.
- Platte daken van nieuwbouwhuizen moeten wit zijn.
- In San Francisco is het verboden een tapijt uit te kloppen op straat.
- Garages moeten de bandenspanning van elke auto controleren.
- In San Francisco zijn plastic tassen verboden.
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

Ik heb het gevoel dat je zo'n rijtje van elk land kan maken

- Volgens mij mag je in NL niet een inbreker in de WC opsluiten, want dat is het inperken van bewegingsvrijheid
- De mooiste vind ik dat het in NL in sommige gevallen verboden is bezwaar aan te tekenen :D

O ja, er in Vermont schijnt het verboden te zijn onder :D water te fluiten
Laatst gewijzigd door Bramster op 04 nov 2010, 17:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Ripley6174
Amerika-ontdekker

Bericht door Ripley6174 »

flyingdutchman schreef:Volgens mij zijn ze in Californie een beetje gek aan het worden. Vandaag stond dit in de Metro:

Gekke milieuwetten
Californië staat bekend om zijn strenge milieuwetgeving. De opvallendste regels op een rij:
- Een muizenval plaatsen is verboden, tenzij de plaatser in het bezit is van een jachtvergunning. Dit klopt niet, zie hier
- Iedereen heeft recht op zonneschijn. Dit lijkt me een bouwbesluit, dergelijke regels bestaan in Nederland ook.
- In overheidsgebouwen is het verboden een telefoon meer dan negen keer te laten rinkelen. Bedrijven doen hetzelfde onder het mom van klantvriendelijkheid.
- Platte daken van nieuwbouwhuizen moeten wit zijn. Dit scheelt wel een hoop energie, dus zo gek vind ik het niet.
- In San Francisco is het verboden een tapijt uit te kloppen op straat. Deze is vreemd, geef ik toe.
- Garages moeten de bandenspanning van elke auto controleren. In Europa wordt het vanaf 2012 zelfs verplicht om controlesystemen voor bandenspanning in standaard modellen in te bouwen.
- In San Francisco zijn plastic tassen verboden. Deze snap ik niet, wat is daar zo vreemd aan?
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

State wide is het er in iedergeval niet doorgekomen
CNN schreef:September 01, 2010|By the CNN Wire Staff
California's Senate has voted down a measure that would have banned plastic bags at grocery stores.
The new ban was rejected by a 21 to 14 vote late Tuesday. The ban would have included grocery stores, convenience stores and drugstores.
The California Assembly passed the legislation in June.
Persoonlijk vind ik papieren tassen eigenlijk veel beter. Daar mag je tenminste lekker een boom voor dood maken. :mrgreen:
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Papieren tassen kunnen natuurlijk perfect van 100% gerecycleerd materiaal, dus de boom was dan al dood.
In België zijn plastieken tassen bijna geheel verdwenen omdat je moet voor betalen (een milieu bijdrage).
Bij de zogenaamde recyclebare tassen, krijg je dan een extra spaarpunt of gelijkaardig.

Het verbaasde mij soms in de US dat ze echt een plastieken tas met 1 item vullen en alweer een nieuwe gebruiken.
En dan zie je natuurlijk soms wel eens veel van die tassen als zwerfvuil.
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Stan.Gobien schreef:Het verbaasde mij soms in de US dat ze echt een plastieken tas met 1 item vullen en alweer een nieuwe gebruiken.
Maar veel mensen hier recyclen die plastic tasjes door ze of in de recyclebak bij de straat te zetten, of door ze terug te brengen naar de supermarkt. Daar staat namelijk ook meestal (bij ons althans) een grote bak waar je ze kunt deponeren. En de tasjes bij de supermarkt zijn zelf ook al gemaakt van gerecycled materiaal.
"Keep Georgia On Your Mind"
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Wij gebruiken ze vaak als vuilniszakjes voor o.a. de afvalbak in de badkamer e.d.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Clint schreef:Wij gebruiken ze vaak als vuilniszakjes voor o.a. de afvalbak in de badkamer e.d.
Doen wij ook!
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Om hondenpoep op te rapen (vooral de plastic zakjes, waar de krant in wordt bezorgd) ;).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer