Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Valerie : LV-GC-Moab-Yellowstone???

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Re: Reis Valerie : LV-GC-Moab-Yellowstone???

Bericht door Stan.Gobien »

Voor Page kan je heel gemakkelijk kijken op: http://www.allesamerika.nl/reviews/pers ... e&staat=AZ
En voor Moab: http://www.allesamerika.nl/reviews/pers ... b&staat=UT
Valerie
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Valerie »

Ik kijk alle links na en hou jullie op de hoogte!!!
Ik denk dat we hier en daar onze 'zin' gaan weerhouden en iets goedkoper boeken om dan af en toe toch eens een 'pareltje' te boeken... Zo is dat mooi in evenwicht! :)
Intussen ben ik m'n blog helemaal aan het vernieuwen, dus wie nu gaat kijken moet nog even geduld hebben vooraleer alles erop staat zoals ik het wil.
Volgende week weekje vakantie dus dan heb ik alle tijd voor de blog en de reis! :)

:offtopic: Ik heb wel gevloekt vorige week.. Ik ben een hééééle grote Bon Jovi-fan. Geruchten gingen al een tijdje rond dat ze in juni zouden touren. Sowieso kon ik niet in augustus op reis dus boekten we 2 weken geleden van 8 tot 29 juli.
Vrijdag kwam het nieuws dat mijn favoriete band een concert geeft hier in België op 24 juli... Balen dus!!
De reis is zeker mooi en ik heb geen spijt, maar had ze heel graag in juni gezien om daarna op vakantie te vertrekken ... DAMMIT! Geen BJ-cd in de auto op 24 juli! Te pijnlijk ;) :offtopic:
2006 - Zuidwesten
2008 - San Francisco --> New York
2009/2010 - New York
2011- Zuidwesten + Yellowstone
2012 - Zuidelijk Afrika
2014 - Tanzania & Zanzibar
2015 - Thailand
Valerie
Amerikakenner

Bericht door Valerie »

In m'n zoektocht voor hotels in oa Moab vond ik Best Western wel interessant.
Ik was benieuwd naar hun prijzen in de zomer, maar die worden pas in januari gelanceerd.
Iemand een idee hoeveel een kamer ongeveer kost daar in het hoogseizoen?
Als het ok is, wacht ik tot dan - anders zoek ik gewoon verder..

Thanx!
2006 - Zuidwesten
2009/2010 - New York
2012 - Zuidelijk Afrika
2015 - Thailand
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

Best Western Canyonlands Inn.
Prijs voor weekend van 4th july 2010: 105,99€/nacht

ps: Je hebt 2 BW's in Moab, dus vergis je niet ;)
dimple
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door dimple »

Wij zaten hier in 2009 http://www.ramadainnmoab.com/

Echt super kamers! Ruim, nieuw en een goede locatie in Moab. Wij waren echt aangenaam verrast! :thumbup:
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Wij hebben in 2006 in Best Western Canyonlands Inn overnacht. Prima hotel.
Maar toen we afgelopen juli in Moab waren stonden er grote houten schotten om het hotel en het zwembad was volgens mij verdwenen.
Ik denk dus dat het hotel helemaal vernieuwd wordt.

Marjon
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

Toen wij er omstreeks 4 Juli verbleven, waren er constructiewerken naast de hoofdingang en het zwembad. Het zwembad zelf was voor ons gewoon toegankelijk.
Die werken zullen volgende zomer wel voorbij zijn denk ik. Overigens stoorde het ons niet echt. Ontbijt was trouwens super!
Emphy
Amerikafan

Bericht door Emphy »

Hoi Hoi,

Ik wil even kwijt dat ik dit een ontzettend leuk topic vind! Het enthousiasme van Valerie (TS) straalt er van alle kanten af!
en oh men wat herken ik dat. Misschien ben ik nog wel chaotischer dan Valerie is :)

Ik vind het zo leuk om te zien dat ze er zo mee bezig is! en dat soms van uur tot uur de plannen wijzigen) hahahaha Heel herkenbaar!

Ik denk dat bij Valerie net als bij mij 1000 en 1 dingen door je hoofd schieten en dat je maar blijft googelen en blijft sleutelen aan je reis :thumbup:

Ik kan me voorstellen dat voor wat meer georganiseerde mensen dit echt ontzettend verwarrend overkomt en dat ze denken JA wat wil je nou zet de zaak vast :clap: maar ik kan dat ook niet.. Ik blijf ook alsmaar sleutelen :P

Ik heb zelf bv de tickets al geboekt bij KLM ( dat staat dus echt vast) daar zoek ik ook niet meer op.
maar ik had in Las Vegas 8 nachten geboekt in het Flamingo hotel ( stond vast) dacht ik........................
hahahah maar ik bleef Tripadvisor kijken en Hotwire en Priceline..( op de datums die ik al had geboekt!) erg he..
vooral nadat ik op Youtube wat filmpjes zag met "My room in the Flamingo" toen schrok ik weer.. dus weer zoeken.

zoals het nu is heb ik 8 nachten in het Tropicana 2 kamers de luxe met strip view voor 1150 ( inclusief resort fee, taxes enz enz) ( het Tropicana is helemaal gerenoveerd nu! ..( wordt 4 * )
In mei opent er een Nikki beach.

Ik heb die deal direct gekregen van het hotel door er heen te bellen.
( en ik moet mezelf dwingen om niet weer te gaan zoeken voor een nog betere deal) LOL ( ERG HE!)

Ik concentreer me nu maar op Las vegas van donderdag 10 februari tot en met Vrijdag 14 februari, ( Valentijns weekend)
Ben al driftig aan het bieden geweest op Priceline maar nog geen resultaat.

Voordeel van een deal op Priceline of Hotwire ( voor mij) is dat het definitief is. Wordt gelijk van je Credit Card geboekt en staat 100% vast ( cancellen kan niet! tenzij er hele bijzondere redenen zijn) voor mij is dat dus echt wel ok want als ik een deal kan maken op priceline of Hotwire bespaar ik me zelf dus uren en uren zoeken :D

Net als Valerie zit ik ook VOL van de reis die ik ga maken.! Dus Valerie joh Sterkte!

In 2006 had ik een enorme route uitgestippeld... echt ENORM ( ik rij graag) Ik had het allemaal helemaal goed uitgezocht!
3 dagen New York, doorvliegen op San Diego, dan de kust naar SF dan Yosemite etc etc ik wist het helemaal!
en wat gebeurde er ? Juist ik kwam in las Vegas aan waar ik 2 nachten zou blijven en het zijn er VEERTIEN! geworden hahahaha maar geen moment spijt het was Super! (wel heel veel gereden vanuit Vegas) Oa Bryce, zion , red Rock, Grand C etc etc maar het was voor mij heerlijk om steeds terug te komen op mijn kamer ( Stardust) !

Bij de receptie moest ik ook elke keer op de kaart aan wijzen waar ik was geweest en foto's laten zien, dan ging ik douchen en dan naar de bar met live muziek waar al een halve liter bier voor me koud stond! en ook daar moest ik de kaart meenemen om aan te wijzen waar ik allemaal was geweest. ( ik heb een paar dagen gereden van s'morgens 05.00 tot s'nachts 03.00 ( en later) :lol: maar ik heb ook dagen heerlijk NIKS gedaan :wink:

Valerie als je maar lol hebt! het plezier bij het voorbereiden van de reis is echt inderdaad erg leuk! en het op een forum erover posten ook!

Het reizen zelf is nog veel leuker! ( je kan niet wachten he!!!) :D

Valerie Ik wens je een fantastische Amerika reis toe!
en wat mij betreft verander je je route nog 100.000 keer LOL.

( PS leuke blog die je hebt gemaakt!)
Emphy
Een probleem wordt alleen maar een probleem als iemand er een probleem van maakt.
Las Vegas->Grand Canyon->Page->las Vegas ( januari/februari 2011)
https://picasaweb.google.com/106476498412935926437" onclick="window.open(this.href);return false;
Emphy
Amerikafan

Bericht door Emphy »

Valerie schreef: Ik heb wel gevloekt vorige week.. Ik ben een hééééle grote Bon Jovi-fan.
Hahaha is dat niet die band die altijd de tours omzet in andere tours?

Ook off Topic: Ik ben echt een liefhebber van Pink Floyd, Gino Vanelli, Steve Vai en Joe Satriani.
Loop ik in 2006 door NY heen en wat zie ik!!!! Ze Treden op!!! en David Gilmoure ook nog tijdens de 3 dagen dat ik in NY was.!
(The island Tour) uiteraard uitverkocht... dus ik met bordje om mijn nek naar het theater toe: Hi i am from Holland Europe, i arrived yesterday, i didnt know this concert would take place! Please who has a ticket for me? ..

EN JAWEL binnen 10 minuten had ik een ticket! GRATIS! het was een geweldige avond!!

Vanelli trad op de avond dat ik in het vliegtuig zat naar San Diego maar ik heb dat goedgemaakt door wat oude CD's te luisteren :)

Vai en Satriani had ik al paar keer gezien in NL dus ik dacht dat kan ik overslaan... ( maar dus niet he! OOK dat is gelukt ) :lol:
(gratis).

soms gebeuren er wonderlijke dingen op reis!
Een probleem wordt alleen maar een probleem als iemand er een probleem van maakt.
https://picasaweb.google.com/106476498412935926437" onclick="window.open(this.href);return false;
Emphy
Amerikafan

Bericht door Emphy »

Valerie schreef:Aiai, ik ben hier precies een probleemgeval aan het worden :lol: :lol:
:lol: :lol: :lol:

Nou je staat wel in de top3 denk ik :clap:
Maar ik ga heel erg mijn best doen om je in te halen :P
Valerie
Amerikakenner

Bericht door Valerie »

Ehm, ok eh, dank u (denk ik) ... :lol:

In ieder geval denk ik nie dat ik nu nog probleemgeval ben.

Vliegtuigtickets zijn geboekt en route staat helemaal vast :clap: :clap: :clap:
Wonder boven wonder zijn zelfs al een aantal hotels geboekt! :mrgreen:
2006 - Zuidwesten
2009/2010 - New York
2012 - Zuidelijk Afrika
2015 - Thailand
Valerie
Amerikakenner

Bericht door Valerie »

Update :)

Veel gelezen op het forum (waarvoor dank voor al jullie tips) , reviews op tripadvisor en op AAsite, ...
We hebben voorlopig deze hotels, cabins, B&B 's voor ogen (met prijs in dollar, inclusief tax voor 2 personen)
De hotels die cursief gedrukt staan zijn reeds geboekt (Yellowstone en Grand Canyon dus)
Met deze lijst zouden alle hotels gekozen zijn met uitzondering van Las Vegas. (Daar wachten we op wat dichter bij de zomer voor mooie promoties op smartervegas, nu is dat nog miniem).

Zion – Canyon Ranch Motel 112
Bryce – Bryce View Lodge 95
Salt Lake City – Little America 112
Yellowstone – Canyon Lodge 83,18
Yellowstone – Mammoth Hotel 104,83
Yellowstone – Old Faithfull Lodge 154,33 (prijs is voor 2 nachten)

Jackson – Ranch Inn 132
Flaming Gorge – Lake View Cabin 136
Moab – Kokopelli Lodge 228 (prijs is voor 3 nachten)
Monument Valley Monument Valley – Gouldings cabin 90
Page – Dreamkatchers B&B 270 (prijs is voor 2 nachten)
Grand Canyon – Bright Angel Lodge 193,92 (prijs is voor 2 nachten)

De website van Gouldings staat me niet toe te boeken... Ik mailde maar nog geen antwoord.
Het emailadres voor de Canyon Ranch Motel klopt ook niet.... Ik krijg m'n mails steeds terug.. Allé, das een goed begin ;)
2006 - Zuidwesten
2009/2010 - New York
2012 - Zuidelijk Afrika
2015 - Thailand
Valerie
Amerikakenner

Bericht door Valerie »

Update (voor wie wil weten welke hotels wij gekozen hebben):

Vandaag boekten we :
- Bryce Canyon Inn (deluxe room) 84,15 dollar www.brycecanyoninn.com (Tripadvisor : 93 %)

- Jackson : Ranch Inn (aanvraag ingediend, nog geen bevestiging +/- 120 dollar) www.ranchinn.com (Tripadvisor : 85 %)

- Moab : Kokopelli Lodge (229,20 dollar voor 3 nachten) kokopellilodge.com (Tripadvisor : 91 %)

- Monument Valley : Campground cabin (87 dollar) www.gouldings.com

- Page : DreamKatchers B&B (Classic room) 264,66 dollar voor 2 nachten www.dreamkatcherslakepowell.com (Tripadvisor : 100 %)

Nu moeten we nog Las Vegas, Zion, Salt Lake City en Flaming Gorge boeken.

- Voor Vegas wachten we op promoties op smartervegas.com
- Zion gaan we voor Zion Park Motel (goedkoop en toch goeie kritiek), maar ik stuurde een mail naar Pioneer Lodge. Zag er hééél tof uit maar ik wacht dus nog op antwoord. Afhankelijk van hun zomertarief wordt het dit ofwel het park motel.
- Salt Lake city denken we aan Little America ofwel eens een gokje wagen op Priceline (nog nooit gedaan).
- Voor flaming gorge hebben we volgende 2 opties :
www.redcanyonlodge.com ofwel www.flaminggorgecabin.com

Red Canyon Lodge heb ik hier al veel over gelezen en is dus goed betrouwbaar... Flaminggorgecabin ziet er echter suuuuuuuuupermooi uit en geniet dus m'n voorkeur maar ik twijfel omdat ik er hier niets over vind en ook op tripadvisor is het onvindbaar waardoor ik weer twijfel.
Iemand toch ervaringen met de lakeviewcabins op deze 2e site?
2006 - Zuidwesten
2009/2010 - New York
2012 - Zuidelijk Afrika
2015 - Thailand
Valerie
Amerikakenner

Bericht door Valerie »

Zo zo, dit is even geleden!!!
Ik heb de reis wat opzij gelegd aangezien de dringendste zaken geregeld waren maar nu wil ik me er weer helemaal op storten. Zal me goed doen! Ik heb de laatste maanden wat 'probleempjes' als ik het zo mag zeggen gehad (gezondheid, familiaal vlak en een verplichte nakende verhuis (nou, daar zit ik nog midden in - M'n huurappartement is onverwachts verkocht en daardoor moeten we er nu verplicht uit na amper anderhalf jaar daar te wonen). Ik ben nu volop op zoek naar een nieuwe thuis maar krijg daar enorm stress en frustraties van dat ik wat 'stoom' wil afblazen met uit te kijken naar de dingen die dit jaar WEL waard zijn om naar uit te kijken, nl. de Amerika-reis :) :)

Ik kreeg dit mailtje deze week in de bus :

Hi Valerie,

I wanted to let you know I’m giving you an “upgrade” for your reservation. Instead of our Classic Room as you’re currently reserved for, I’d like to place you in the Cherub Room. Price will stay the same of course. The reason for this is due to a change in another reservation, and it would keep the guest reserved this way. You’ll have a King sized bed with in-room bath compared to Queen bed and hallway bath for the Classic Room.

Hope this is ok, but please let me know if it’s not acceptable to your preference.

Many thanks!
Jarod/Dreamkatchers Lake Powell

Toch een positieve noot deze week in m'n mailbox :)

Wat nu nog moet geregeld worden zijn hotelovernachtingen in Las Vegas (2 x 2 dagen - maar daar wacht ik nog beter op goeie promoties op smartervegas denk ik?), Flaming Gorge (daar ben ik nog steeds niet uit :( - zie vorige post) ) en Salt Lake City (Priceline wil maar niet lukken).
Ook wil ik beginnen aan een dagindeling, routeboek, uitstapmogelijkheden,... Veel werk maar uiteraard wel leuk.

Heeft iemand zijn/haar routeboek online staan of goeie tips om dit overzichtelijk te doen? Ik weet niet goed hoe er goed aan te beginnen. Ik wil het uiteraard ook wel wat mooi maken en laten inbinden om na de reis als herinnering bij te houden.

Groetjes!
2006 - Zuidwesten
2009/2010 - New York
2012 - Zuidelijk Afrika
2015 - Thailand
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

Op mijn blog heb ik van onze 2010 reis per dag een tekstje, enkele foto's en een routekaartje. Onze reis was Phoenix - Moab - Yellowstone - Denver. Ik had ook een schema online van enkele maanden tevoren, maar dit is niet correct genoeg. Nog teveel gewijzigd.
Overigens zou ik achteraf gezien meer tijd voor Arches NP voorzien hebben.

In ons fotoboek hebben we een indeling per dag, en aan het begin van de dag staat het routekaartje erop.
Valerie
Amerikakenner

Bericht door Valerie »

Ja, het is gek. Ik zie m'n fotoboek al meer voor me dan het routeboek :)
2006 - Zuidwesten
2009/2010 - New York
2012 - Zuidelijk Afrika
2015 - Thailand
Valerie
Amerikakenner

Bericht door Valerie »

Amai, ik ben precies in de 'upgrade'-week.
Na het mailtje van het B&B in Page kreeg ik nu een mail met m'n reservatie van Yellowstone met daarin deze zin :

WE NO LONGER OFFER PIONEER CABINS AT CANYON LODGE. YOUR RESERVATION HAS BEEN
UPGRADED TO A FRONTIER CABIN AT THE PIONEER RATE.

Zo zo :) Dit gaat goed :)
2006 - Zuidwesten
2009/2010 - New York
2012 - Zuidelijk Afrika
2015 - Thailand
Valerie
Amerikakenner

Re: Reis Valerie : LV-GC-Moab-Yellowstone??? Update januari

Bericht door Valerie »

Hallo allemaal,

Ik had een dagje verlof vandaag en heb die volledig gebruikt om me op de reis te richten en m'n routeboek met informatie meer vorm te geven.
De route zit in elkaar en de meeste hotels zijn geboekt. Daar gaan we dus niet meer aan veranderen.
Waar ik me nu op toespits is de planning dag per dag en de route die we we gaan rijden.

Hierover had ik enkele vragen.

1. Planning Yellowstone & Grand Teton- We hebben 4 nachten in Yellowstone. Daar boekten we verschillende accomodaties om het heen-en-weer-gereis wat te vermijden.
We dachten een dag uit te trekken voor de bovenste loop en een voor de onderste loop maar vinden dat ergens nog te vaag. Wie geeft een opzetje?
We boekten deze accomodaties :

Woensdag 13 juli - Salt Lake City – Yellowstone --> Canyon Lodge Pioneer Cabin 2 Doubles (uitrusten na lange rit)
Donderdag 14 juli - Yellowstone --> Mammoth Hotel Room (bovenste loop??)
Vrijdag 15 juli - Yellowstone --> Old Faithful Lodge Budget Cabin (onderste loop??)
Zaterdag 16 juli - Yellowstone --> Old Faithful Lodge (???)
Zondag 17 juli Yellowstone --> Grand Teton (vroeg vertrekken om Grand Teton te ontdekken)
We hebben helaas maar 1 dag voor Grand Teton wat veel te weinig zal zijn. Wat moeten we zeker doen?

2. Mooie routes versus snelle routes?
Ik wil even beroep doen op jullie ervaring vooral wat de rijroute betreft... Vaak moet je kiezen tussen mooie routes of snelle routes.. Mooie plekken onderweg maken het héél wat aangenamer maar mogen uiteraard niet ten koste gaan van de plek die je uiteindelijk moet bereiken op het einde van de dag.
Sommige omwegjes zijn voor de hand liggend zoals bij Las Vegas --> Zion waar we zeker omrijden voor Valley Of Fire maar voor de rest ben ik nog alles aant het uitzoeken wat zeker de moeite waard is om voor om te rijden.
De route tussen Jackson en Moab bvb is moeilijk... Er zijn verschillende mogelijkheden maar welke de beste is weet ik niet. We dachten aan een tussenstop in Flaming Gorge maar die overnachting is nog niet geboekt dus dit kan nog veranderen.

3. Salt Lake City
Het ligt op de weg en is goed als tussenstop voor de lange rit van Bryce naar Yellowstone maar buiten het plein ben ik er nog niet uit wat de moeite waard is om te bezoeken. Beperken we ons best tot het centrum van de stad of is iets in de omgeving meer de moeite waard?

Dit was het voorlopig :)
2006 - Zuidwesten
2009/2010 - New York
2012 - Zuidelijk Afrika
2015 - Thailand
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Van Jackson naar SLC zou je ook via de US-89 kunnen rijden via Alpine en Bear Lake naar Logan, dat is ook een schitterende route om te rijden.
In 2003 deze wij deze anders om en voor de komende reis staat hij weer op het programma.
De route naar Flaming Gorge deden we in 2009 maar daarna reden wij vanaf Vernal richting Moab.
Beide kan je vinden in de betreffende reisverslagen http://www.robenannie.nl/index.html
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

Wij reden van SLC naar Jackson via Bear Lake, mooie route.

SLC: Wij bezochten het plein, bekeken het capitool en gingen naar het shopping center vlakbij.
Buiten de stad heb je het 'Salt Lake' en Antelope Island.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer