Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

USA trucks

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Bralo20
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: USA trucks

Bericht door Bralo20 »

Pete.Z schreef:
Live truck crash in zo'n grindbak.
Slechte aanleg van de grindbak... Hell, het leek meer op een hoop grind dat gewoon op een zijweg gekapt was... Bij een goed aangelegde grindbak zou het voertuig nooit een (halve) koprol maken maar zou het gewoon netjes tot stilstand komen...
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Gisteren kwam deze Peterbilt met vrouw achter stuur deze Yukon brengen voor export

Afbeelding

Afbeelding
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

love the visor!
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
Lezolas
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Lezolas »

Prachtige exemplaren! :D
juli 2010: NY, San 'cisco, Y'mite, D. Valley, Las Vegas, Zion, Bryce, Monument V., Grand Cnyn, Kingman (+Glendale, Phoenix), Joshua Tr., LA
dec - feb 2011: Australië (NSW, VIC, SA, NT, QLD)
sept 2011: NY, Washington DC, Philly
nov 2011: NY, Boston
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Dit is onze buurman die even voer komt brengen voor onze paarden
Afbeelding
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

*blaast leven in dit topic*

De mooiste die ik op de laatste vakantie ben tegengekomen:

Afbeelding
Mack
MW Drawings

dimple
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door dimple »

Echt zó gaaf!
Skydriver
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Skydriver »

Tja, leuk om te zien, maar geef mij maar een moderne europese truck met volledige automatische versnellingsbak! :lol:
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Die mentaliteit is hier inderdaad aan het veranderen, waar een paar jaar terug nog wantrouwig werd gekeken naar een automaat, of automatische koppeling, zie je nu dat het steeds meer een standaard uitrusting aan het worden is.
Ik neem aan dat ze ook in Amerika automaten kunnen bestellen?

Ik rij zelf op een nieuwe Renault Midlum met automaat sinds een maand of 5, perfect!
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Pete.Z schreef:Ik neem aan dat ze ook in Amerika automaten kunnen bestellen?
Steeds meer Amerikaanse trucks kun je met Europese motoren bestellen, dus dat neem ik aan van wel. Freightliners kun je al een tijdje kopen met Mercedes-motoren, Volvo's hebben dezelfde motoren als in Europa, en tegenwoordig kun je zelfs Peterbilts en Kenworths kopen met DAF-motoren.

Het is niet meer dan logisch dat je ook een (Europese) automaat achter een Europese motor kunt hangen. Of Amerikanen het ook daadwerkelijk bestellen, is een tweede natuurlijk.
Mack
MW Drawings

Bralo20
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Bralo20 »

Freightliner is eigendom van Daimler en gebruikt inderdaad motoren die ook in het Europese gamma zitten. Volvo gebruikt inderdaad de D11/D13 & D16 motoren die ook hier in de Volvo FM / FH en bepaalde Renault trucks zitten. Peterbilt & Kenworth behoren dan weer tot de Paccar group waaronder ook DAF behoord en DAF voert inderdaad heden ten dage de ontwikkeling uit voor motoren die wereldwijd gebruikt worden. Ook het Amerikaanse Detroit Diesel, waarvan de motoren door diverse merken gebruikt worden, is eigendom van de Duitse Daimler group. Maw het merendeel van de motoren voor de Amerikaanse markt wordt heden ten dage in de EU ontwikkeld (maar daarvoor niet gebouwd!). Enkel Cummins & Caterpillar zijn nog zuiver Amerikaans...

Wat automaten betreft gebruiken meerdere merken nog steeds zuiver automatische versnellingsbakken van bvb Allison al kan je bij Freightliner en Volvo ook wel automatische bakken terugvinden die afgeleid zijn van hun Europese broertjes.

Hier in de EU begint de automaat stilaan standaard te worden al blijven er toch nog weel wat sceptisch tegenover staan... Persoonlijk vind ik het systeem van Daimler nog best wel aangenaam, je moet dan nog wel koppelen en ontkoppelen maar schakelen doe je met een kleine joystick ipv dat je met de versnellingshendel in de pot zit te roeren... Ondanks dat de laatste vrachtwagens die ik gekocht heb ook voorzien zijn van een automaat rij ik zelf liever met een manuele bak of een semi automaat (zoals van Daimler).
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer