Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Douane: groene en witte formulier
Douane: groene en witte formulier
Hallo,
Heeft iemand toevallig de vragen voorhanden die op het groene en witte formulier staat dat je in het vliegtuig moet invullen ?
Alvast bedankt.
Heeft iemand toevallig de vragen voorhanden die op het groene en witte formulier staat dat je in het vliegtuig moet invullen ?
Alvast bedankt.
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Re: Douane: groene en witte formulier
Ik heb hier eerst even wat algemene informatie voor je m.b.t. genoemde formulierenJef schreef: Heeft iemand toevallig de vragen voorhanden die op het groene en witte formulier staat dat je in het vliegtuig moet invullen ?
.
Het benodigde formulier (groen I-94) krijgt bij het inchecken op het vliegveld of tijdens de vlucht uitgereikt. Bij het invullen van het Visa Waiver formulier moet je op een aantal dingen letten. Het formulier moet worden ingevuld in hoofdletters en met een pen. Zorg dus dat je in het vliegtuig een pen bij je hebt. Het formulier moet in het engels worden ingevuld. Vul bij het bv geslacht dus MALE (of FEMALE) in en niet man (of vrouw).
Je moet onder andere ook het adres invullen waar je zult verblijven. Veel toeristen zullen van motel naar motel gaan en hebben dus geen vast adres. Vul in dat geval gewoon het adres in van het motel waar je de eerste nacht verblijft. Sommige reisgidsen adviseren om "traveling through the USA" in te vullen. Dat wordt door de douane niet geaccepteerd. Je moet een adres invullen, dus zorg ervoor dat je een adres bij je hebt.
De meeste luchtvaartmaatschappijen laten tijdens de vlucht een filmpje zijn met instructies over het invullen van het formulier.
Een tweetal opmerkingen
1) De luchtvaartmaatschappij moet meedoen aan het Visa waiver program. Alle Europese en Amerikaanse maatschappijen doen dat. Maar wanneer je met de een of andere exotische maatschappij vliegt, dan is het zinvol om navragen of die maatschappij deelneemt aan dat programma.
2) Een Visa Waiver geeft je niet het recht om Amerika in te mogen. De douane kan je altijd de toegang weigeren. Dit kan onder andere voorkomen wanneer de doaune het vermoeden heeft dat je (illegaal) in Amerika wilt verblijven of wilt gaan werken.
Customs declaration
Naast het Visa Waiver formulier moet je ook nog nog een zogenaamde Customs declaration invullen (1 per gezin). Op dat formulier moet je onder andere aangeven:
- of je meer dan USD 10.000 bij je hebt.
- wat de waarde is van de goederen die je wilt importeren (excl. persoonlijk bezittingen).
- dat je geen dieren, planten, fruit, vlees of andere etenswaar bij je hebt.
Vooral dit laatste punt kan van belang zijn. Het is dus bv verboden om etenswaar mee te nemen door de douane. Wanneer je na aankomst op het vliegveld nog een appel of een broodje ham over hebt, laat dat dan in het vliegtuig liggen. Sommige dingen zoals verpakte kauwgum en drop mag je (gelukkig!) wel meenemen.
Gr. Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Re: Douane: groene en witte formulier
Moet je die drop, kauwgum ed dan wel invullen op het formulier? Of kun je die dan gewoon meenemen.hekkie schreef:
Vooral dit laatste punt kan van belang zijn. Het is dus bv verboden om etenswaar mee te nemen door de douane. Wanneer je na aankomst op het vliegveld nog een appel of een broodje ham over hebt, laat dat dan in het vliegtuig liggen. Sommige dingen zoals verpakte kauwgum en drop mag je (gelukkig!) wel meenemen. [/i]
Gr. Marjan
Groetjes Elly
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
-
CaroLine
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
In de tijd dat ik e.e.a zat in te tikken is je vraag al beantwoord maar ik zal mijn reactie toch ook maar plaatsen.
Ik had de formulieren gescand, maar het was allemaal erg onleesbaar geworden.
Op het witte formulier vul je in:
Naam
Voornaam
Voorletters
Geboortedatum
Vluchtnummer
Nationaliteit
Land waar je woont
Verblijfadres in VS
Reden van je reis (Business of Personal)
Of je fruits, plants, meat o.i.d. bij je hebt
Of je meer dan $10.000,-- bij je hebt
Of je commercial merchandise bij je hebt
Zo ja, wat is de waarde.
Op het groene formulier vul je in:
Naam
Voornaam
Geboortedatum
Geslacht
Paspoortnummer
Maatschappij en vluchtnummer
Land waar je woont
Plaats waar je aan boord bent gegaan
Verblijfadres in VS
Op de achterkant van het groene formulier dien je de volgende vragen te beantwoorden:
a. Do you have a communicable disease; physical or mental disorder; or are you a drug abuser or addict?
b. Have you ever been arrested or convicted for an offense or crime involving moral turpitude or a violation related to a controlled substance; or been arrested or convicted for two or more offenses for which the aggregate sentence to confinement was five years or more; or been a controlled substance trafficker; or are you seeking entry to engage in criminal or immoral activities?
c. Have you ever been or are you now involved in espionage or sabotage; or in terrorist activities; or genocide; or between 1933 and 1945 were you involved, in any way, in persecutions associated with Nazi Germany or its allies?
d. Are you seeking to work in the US; or have you ever been excluded and deported; or been previously removed from the United States; or procured or attempted to procure a visa or entry into the US by fraud or misrepresentation?
e. Have you ever detained, retained or withheld custody of a child from a US citizin granted custody of the child?
f. Have you ever been denied a US visa or entry into the US or had a US visa canceled? If yes, when? where?
g. Have you ever asserted immunity from prosecution?
Ook nu vul je weer naam, voornaam, nationaliteit en geboortedatum in. Daarna handtekening en datum.
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is.
Carola
Ik had de formulieren gescand, maar het was allemaal erg onleesbaar geworden.
Op het witte formulier vul je in:
Naam
Voornaam
Voorletters
Geboortedatum
Vluchtnummer
Nationaliteit
Land waar je woont
Verblijfadres in VS
Reden van je reis (Business of Personal)
Of je fruits, plants, meat o.i.d. bij je hebt
Of je meer dan $10.000,-- bij je hebt
Of je commercial merchandise bij je hebt
Zo ja, wat is de waarde.
Op het groene formulier vul je in:
Naam
Voornaam
Geboortedatum
Geslacht
Paspoortnummer
Maatschappij en vluchtnummer
Land waar je woont
Plaats waar je aan boord bent gegaan
Verblijfadres in VS
Op de achterkant van het groene formulier dien je de volgende vragen te beantwoorden:
a. Do you have a communicable disease; physical or mental disorder; or are you a drug abuser or addict?
b. Have you ever been arrested or convicted for an offense or crime involving moral turpitude or a violation related to a controlled substance; or been arrested or convicted for two or more offenses for which the aggregate sentence to confinement was five years or more; or been a controlled substance trafficker; or are you seeking entry to engage in criminal or immoral activities?
c. Have you ever been or are you now involved in espionage or sabotage; or in terrorist activities; or genocide; or between 1933 and 1945 were you involved, in any way, in persecutions associated with Nazi Germany or its allies?
d. Are you seeking to work in the US; or have you ever been excluded and deported; or been previously removed from the United States; or procured or attempted to procure a visa or entry into the US by fraud or misrepresentation?
e. Have you ever detained, retained or withheld custody of a child from a US citizin granted custody of the child?
f. Have you ever been denied a US visa or entry into the US or had a US visa canceled? If yes, when? where?
Ook nu vul je weer naam, voornaam, nationaliteit en geboortedatum in. Daarna handtekening en datum.
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is.
Carola
Bedankt voor je aanvulling Carola.
Over het witte formulier heb ik nog een vraag:
Bovenaan het formulier staat: per familie 1 formulier invullen.
Hoe ga ik hiermee om in mijn geval m.b.t vraag 6 (mijn neef en ik zijn natuurlijk familie, maar hebben allebei een andere achternaam).
Of is het toch beter om allebei een wit formulier in te vullen ?
Over het witte formulier heb ik nog een vraag:
Bovenaan het formulier staat: per familie 1 formulier invullen.
Hoe ga ik hiermee om in mijn geval m.b.t vraag 6 (mijn neef en ik zijn natuurlijk familie, maar hebben allebei een andere achternaam).
Of is het toch beter om allebei een wit formulier in te vullen ?
-
doreennicole
- Amerika-expert
Volgens mij bedoelen ze met familie gezin. In het Engels wordt gezin met familie aangeduid en familie met relatives. Als ik het heb over I'm moving my family to Texas, gaat het uiteraard niet over al mijn familieleden. Als ik wil zeggen dat de meeste van mijn familieleden in Texas wonen, zeg ik Most of my relatives live in Texas. Dus je neef en jij moeten waarschijnlijk een apart formulier invullen. Maar dat weet ik niet zeker, het is al heel lang egleden dat ik zo'n formulier van dichtbij heb gezien. Ik wilde je alleen op de vertalingen wijzen.
SEEING IS BELIEVING
- phillybilly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Omdat ik sommige woorden niet begreep van deze vragen en bang was het verkeerde in te vullen (eerste reis naar usa) vroeg ik aan een medewerkster om hulp.......zij zei: "alles met nee invullen, dan komt het altijd goed"FCRMteB schreef: Op de achterkant van het groene formulier dien je de volgende vragen te beantwoorden:
-
enger003
- Amerikakenner
- Contacteer:
Nog twee opmerkingen:
Family is gezin, NIET familie. Dus je neef moet een apart wit (custom declarations) formulier invullen. Iedereen moet een groen (visa waiver) formulier invullen.
Verder wordt nog steeds douane en immigratie door elkaar gehaald.
Het groene formulier is voor de immigratie (Immigration officer) tegenwoordig deel van de afdeling Homeland Security. Dat is ook degene die beslist of hij je toelaat in het beloofde land.
Het witte is voor de douane, of je geen spullen het land invoert die niet mogen.
Zorg dat je geen fruit, groenten, aangebroken broodjes oid bij je hebt.
Kaas mag, indien geseald. Bloembollen moeten een certificaat hebben (verkrijgbaar op Schiphol.
Eric.
Family is gezin, NIET familie. Dus je neef moet een apart wit (custom declarations) formulier invullen. Iedereen moet een groen (visa waiver) formulier invullen.
Verder wordt nog steeds douane en immigratie door elkaar gehaald.
Het groene formulier is voor de immigratie (Immigration officer) tegenwoordig deel van de afdeling Homeland Security. Dat is ook degene die beslist of hij je toelaat in het beloofde land.
Het witte is voor de douane, of je geen spullen het land invoert die niet mogen.
Zorg dat je geen fruit, groenten, aangebroken broodjes oid bij je hebt.
Kaas mag, indien geseald. Bloembollen moeten een certificaat hebben (verkrijgbaar op Schiphol.
Eric.
kijk ook eens op mijn weblog:
http://engers.web-log.nl
Ik vraag me af hoe dat zit, of je wel gelijk hebt. Mijn man en ik zijn dan wel getrouwd, maar ik gebruik zijn naam niet. Ook niet in het paspoort of waar dan ook. Toch vullen wij maar één witte kaart in. Is altijd goed gegaan. Ik zie niet in waarom Marloes dan twee kaarten in zou moeten vullen. Ik bedoel... ik kan niet aan de grens bewijzen dat wij getrouwd zijn. Of het moet dmv onze trouwringen zijn maar dat kunnen ook vriendschapsringen zijn of wat dan ook.reivax schreef:Marloes...
om family te zijn moet je getrouwd zijn... als dat het geval niet is zul je elk een formulier moeten invullen volgens mij...
-
enger003
- Amerikakenner
- Contacteer:
ik zou lekker allebei een witte invullen, je mag namelijk ook per persoon aangifte doen (dat is het eigenlijk, een aangifte formulier), en beter mee verlegen dan om verlegen, als je iets verkeerd hebt gedaan moet je (soms) weer achteraan aansluiten, en dat kan wel een uurtje duren.....
Eric
Eric
-
Erika
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 17
- Contacteer:
op sommige plaatsen kunnen ze stront vervelend doen en het nadeel voor ons is zij hebben tijd zat.
we vliegen vaak op orlando en je kunt meemaken dat je inderdaad wel eens een uurtje kunt wachten,naargelang het aantal vliegtuigen die binnen komen.
als je de pech hebt dat er 2 boeing's 747 binnenkomen dan krijg je ook vreemde gedachtes maar goed de rij word er niet kleiner op.
gr erika
we vliegen vaak op orlando en je kunt meemaken dat je inderdaad wel eens een uurtje kunt wachten,naargelang het aantal vliegtuigen die binnen komen.
als je de pech hebt dat er 2 boeing's 747 binnenkomen dan krijg je ook vreemde gedachtes maar goed de rij word er niet kleiner op.
gr erika
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 1941 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-