Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Dide: rondreis zuidwest met 2 kleine kids
Re: Reis Dide: rondreis zuidwest met 2 kleine kids
Ik begrijp dat je met kleine kinderen geen volle route wil hebben, maar vind het zonde dat Mesa Verde en/of Page (Lake Powell e.d.) er niet in zitten.
Wanneer je Las Vegas tussen Death Valley en Zion plaatst en in die laatste week 2 of 3 nachten opoffert voor zoiets als dit, dat zou mooi zijn:
Moab - Mesa Verde (1 nacht) - Monument Valley (1 nacht) - Page (1 of 2 nachten) - Grand Canyon.
Johan
Wanneer je Las Vegas tussen Death Valley en Zion plaatst en in die laatste week 2 of 3 nachten opoffert voor zoiets als dit, dat zou mooi zijn:
Moab - Mesa Verde (1 nacht) - Monument Valley (1 nacht) - Page (1 of 2 nachten) - Grand Canyon.
Johan
Bedankt voor al het advies
!
Ik denk dat Las Vegas in het begin idd misschien beter is voor de afwisseling, zo had ik het nog niet bekeken. Dat geld ook voor de overnachting Zion.
Zo wordt ie dus nu:
30+31+01-09 San Francisco
2+3+4 Yosemite
05-09-2011 Mammoth valley
06-09-2011 Death Valley
7+8+9 Las Vegas
10+11 Zion
12 Bryce Canyon
13+14 Capitol Reef
15+16+17 Moab
18-09-2011 Monument Valley
19-09-2011 Grand Canyon
20-09-2011 Joshua Tree
21+21+22+23+24 San Diego
25+26+27 Anaheim
28+29-09 Los Angeles
Omdat het 380mijl is tussen GC en Joshua Tree is het denk ik handig ergens onderweg te overnachten. Die dag haal ik dan van San Diego af. Hebben jullie misschien tips?
@ Johan: Ik had oorspronkelijk Mesa Verde in mijn schema zitten. Dit werd me afgeraden. Vind jij dat dit(of Page) iets is wat we moeten zien?
Ik denk dat Las Vegas in het begin idd misschien beter is voor de afwisseling, zo had ik het nog niet bekeken. Dat geld ook voor de overnachting Zion.
Zo wordt ie dus nu:
30+31+01-09 San Francisco
2+3+4 Yosemite
05-09-2011 Mammoth valley
06-09-2011 Death Valley
7+8+9 Las Vegas
10+11 Zion
12 Bryce Canyon
13+14 Capitol Reef
15+16+17 Moab
18-09-2011 Monument Valley
19-09-2011 Grand Canyon
20-09-2011 Joshua Tree
21+21+22+23+24 San Diego
25+26+27 Anaheim
28+29-09 Los Angeles
Omdat het 380mijl is tussen GC en Joshua Tree is het denk ik handig ergens onderweg te overnachten. Die dag haal ik dan van San Diego af. Hebben jullie misschien tips?
@ Johan: Ik had oorspronkelijk Mesa Verde in mijn schema zitten. Dit werd me afgeraden. Vind jij dat dit(of Page) iets is wat we moeten zien?
Change of plans! Na intern overleg willen we toch met de camper, een stukkie dan.
Dwz. Dag 4 t/m 19 camper, daarna switchen we naar de auto. Aan het eind 'doen' we dan de pretparken en Las Vegas.
Zo ziet het schema er nu uit: (maar ik weet niet of dat zo handig is in de combi)
1+2+3 San Francisco
4+5+6 Yosemite (in het park)
7 Mammoth valley
8 Death Valley
9+10 Zion
11 Bryce Canyon
12+13 Capitol Reef
14+15+16 Moab
17 Monument Valley
18 Grand Canyon
19+20+21 Las Vegas (19e camper inleveren, 22 auto ophalen)
22 Joshua Tree
23+24+25+26 San Diego
27+28+29 Anaheim
30+31 LA
Death valley wordt nu weer een issue, wel of niet? Ik meen dat het niet mag met de camper?
En heeft er iemand ervaring met het slapen in de cabover. Op de foto's ziet het matras er zo dun uit..
Dwz. Dag 4 t/m 19 camper, daarna switchen we naar de auto. Aan het eind 'doen' we dan de pretparken en Las Vegas.
Zo ziet het schema er nu uit: (maar ik weet niet of dat zo handig is in de combi)
1+2+3 San Francisco
7 Mammoth valley
8 Death Valley
9+10 Zion
11 Bryce Canyon
12+13 Capitol Reef
14+15+16 Moab
17 Monument Valley
18 Grand Canyon
19+20+21 Las Vegas (19e camper inleveren, 22 auto ophalen)
22 Joshua Tree
23+24+25+26 San Diego
27+28+29 Anaheim
30+31 LA
Death valley wordt nu weer een issue, wel of niet? Ik meen dat het niet mag met de camper?
En heeft er iemand ervaring met het slapen in de cabover. Op de foto's ziet het matras er zo dun uit..
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Wij hebben de eerste jaren met een kleine camper rond gereden en sliepen toen altijd in de cabover, die matras is echt dik genoeg om lekker op te slapen daar hoef je jezelf geen zorgen over te maken.
Of je DV in mag met de camper ligt aan de periode waarin je gaat ook zou je vanuit LV een dagtrip kunnen doen met de auto die zou ik sowieso gelijk op de dag dat je de camper inleverd al ophalen zodat je wat meer van LV (en omgeving) kan zien.
Of je DV in mag met de camper ligt aan de periode waarin je gaat ook zou je vanuit LV een dagtrip kunnen doen met de auto die zou ik sowieso gelijk op de dag dat je de camper inleverd al ophalen zodat je wat meer van LV (en omgeving) kan zien.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Death Valley kan een probleem zijn met de camper, afhankelijk van wanneer je er precies bent en de regels van de verhuurder. Je kunt dan het beste in Las Vegas overnachten. Na Yosemite kun je in Lee Vining overnachten, en dan in één (lange) dag door naar Las Vegas. Als je Death Valley wilt bezoeken zou je op weg naar LA of Joshua Tree via DV kunnen rijden.
Het lijkt mij altijd wat omslachtig om camper en auto te combineren, maar het kan op deze manier wel. Voor de hele periode een camper huren kan natuurlijk ook, misschien heb je dan ook geen achterlatingskosten? Ik weet niet hoe dat bij campers is.
Marianne
Het lijkt mij altijd wat omslachtig om camper en auto te combineren, maar het kan op deze manier wel. Voor de hele periode een camper huren kan natuurlijk ook, misschien heb je dan ook geen achterlatingskosten? Ik weet niet hoe dat bij campers is.
Marianne
Ik wil graag de auto aan het einde, omdat het me fijner lijkt om wat mobieler in de steden te zijn. Bovendien kun je vlakbij het pretpark/stadscentrum een hotel nemen.
Mbt tot death valley: Kan ik niet vanuit Yosemite of Lee Vining, eventueel met een overnachting onderweg, rechtstreeks naar Zion rijden?
Dan kunnen we nog altijd vanuit LV een dagtrip maken (bedankt voor de tip Rob) Misschien is het idd handig gelijk een auto te huren.
Moeten de campings ook vooraf geboekt worden?
Mbt tot death valley: Kan ik niet vanuit Yosemite of Lee Vining, eventueel met een overnachting onderweg, rechtstreeks naar Zion rijden?
Dan kunnen we nog altijd vanuit LV een dagtrip maken (bedankt voor de tip Rob) Misschien is het idd handig gelijk een auto te huren.
Moeten de campings ook vooraf geboekt worden?
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ook dat ligt er aan wanneer de reis zal plaats vinden.Moeten de campings ook vooraf geboekt worden?
Over het algemeen kan je stellen dat reserveren gemakkelijk kan zijn:
1. in het hoogseizoen.
2. langs de kust als je daar in het weekend zit.
3. Moab zeker in het weekend
4. in de drukbezochten parken zoals: Yosemite, Grand Canyon en Zion voor de laatste twee geld dat vooral voor het weekend.
Yosemite zeker als je in de valley wil zitten is reserveren altijd noodzakelijk.
Wij reizen altijd in voor of naseizoen en reserveren helemaal niets en hebben nog altijd op de campground die wij in gedachten hadden kunnen staan.
Hoogseizoen hebben we geen ervaring mee.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kunt boven DV langs rijden, dat is geen probleem. Een tussenstop lijkt me wel noodzakelijk, en dan is Las Vegas het meest voor de hand liggend. Of Beatty.Dide schreef: Mbt tot death valley: Kan ik niet vanuit Yosemite of Lee Vining, eventueel met een overnachting onderweg, rechtstreeks naar Zion rijden?
Je zou ook nog via Tonopah kunnen rijden en dan via de 6 en de 93 en de I15 naar Zion. Ik heb geen idee hoe die weg is.
Marianne
[/quote]
Al hadden we toen geen internet en het is wel erg leuk om van te voren dingen uit te zoeken
!
We willen in september gaan. Het lijkt me wel erg fijn als je niet hoeft te boeken. Dat hebben we in australie ook gedaan. Ergens naar toe rijden en als het niet bevalt rijd je gewoon weer door.Rob schreef:Ook dat ligt er aan wanneer de reis zal plaats vinden.Moeten de campings ook vooraf geboekt worden?
Al hadden we toen geen internet en het is wel erg leuk om van te voren dingen uit te zoeken
Die had ik ook gezien, is er misschien iemand die hier ervaring mee heeft?Martin & Marianne schreef:Je zou ook nog via Tonopah kunnen rijden en dan via de 6 en de 93 en de I15 naar Zion. Ik heb geen idee hoe die weg is.
We zitten er ernstig over te denken om de hele reis met de camper af te leggen. Want dat is toch wel een heel stuk goedkoper.
Ik heb al een hele leuke camper uitgekozen: de Road Bear 26-28 en ook al een hele stapel offertes aangevraagd.
Btw voor de geinteresseerden; Via Arvy kreeg ik een offerte voor het halen van een Road bear camper in Middlebury(in oktober). Zelf hebben we geen interesse, we hadden de verkeerde offerte ontvangen.
Maar nu hebben we een paar nieuwe vragen over de route.
Zo ziet onze reis er nu uit:
1+2+3 San Francisco
7 Mammoth valley
8 Death Valley
9+10+11 Las Vegas
12+13 Zion
14 Bryce Canyon
15+16 Capitol Reef
17+18+19 Moab
20 Monument Valley
21 Grand Canyon
22 Joshua Tree
23+24+25+26 San Diego
27+28+29 Anaheim
30+31 LA
-Wat is het alternatief voor Death Valley?
-Bij het invoeren van de route op Google maps kwam ik erachter dat de afstand tussen Grand Canyon en Joshua Tree wel heeel groot is
, heeft er iemand een idee wat een leuke plaats is ertussen? (Joshua Tree is trouwens geen mustsee op onze lijst en mag best wel vervangen worden
)
Alvast heel erg bedankt!
Ik heb al een hele leuke camper uitgekozen: de Road Bear 26-28 en ook al een hele stapel offertes aangevraagd.
Maar nu hebben we een paar nieuwe vragen over de route.
Zo ziet onze reis er nu uit:
1+2+3 San Francisco
7 Mammoth valley
8 Death Valley
9+10+11 Las Vegas
12+13 Zion
14 Bryce Canyon
15+16 Capitol Reef
17+18+19 Moab
20 Monument Valley
21 Grand Canyon
22 Joshua Tree
23+24+25+26 San Diego
27+28+29 Anaheim
30+31 LA
-Wat is het alternatief voor Death Valley?
-Bij het invoeren van de route op Google maps kwam ik erachter dat de afstand tussen Grand Canyon en Joshua Tree wel heeel groot is
Alvast heel erg bedankt!
Wij gaan vrijdag we voor onze rondreis met 2 kleine kids, en wij rijden via Blythe en Sedona naar de Grand Canyon, weet niet hoe dat gaat bevallen, maar dat ga ik zeker nog laten weten.
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ligt ook aan de route die je wil volgen, als je nog een stuk van Route-66 mee wil nemen zou Needles een optie zijn.Dide schreef:-Bij het invoeren van de route op Google maps kwam ik erachter dat de afstand tussen Grand Canyon en Joshua Tree wel heeel groot is, heeft er iemand een idee wat een leuke plaats is ertussen? (Joshua Tree is trouwens geen mustsee op onze lijst en mag best wel vervangen worden
)
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je niet door DV mag kun je vanuit Mammoth Lakes of Lee Vining in een keer naar Las Vegas rijden. Als je dat te ver vindt kun je misschien in Tonopah of Beatty overnachten.
Je zult in Yosemite wel moeten boeken. Je hebt nog even de tijd, maar 5 maanden van te voren moet je wel klaarzitten!
Ik zou tussen de GC en Joshua Tree misschien nog wel eerder stopppen, je heb maar 1 nacht bij de GC, dus je zult misschien de ochtend daar ook nog door willen brengen.
Marianne
Je zult in Yosemite wel moeten boeken. Je hebt nog even de tijd, maar 5 maanden van te voren moet je wel klaarzitten!
Ik zou tussen de GC en Joshua Tree misschien nog wel eerder stopppen, je heb maar 1 nacht bij de GC, dus je zult misschien de ochtend daar ook nog door willen brengen.
Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 03 okt 2010, 22:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Heb je die plaatsen om een bepaalde reden gekozen? Misschien staat het wel in je topic, maar 8 pagina's..thirsa schreef:wij rijden via Blythe en Sedona naar de Grand Canyo
ehm, tsja daar heb ik me nog niet echt in verdieptRob schreef:Ligt ook aan de route die je wil volgen
Op dit moment biedt Arvy de beste tarieven. Ook krijgen we hele nette offertes (op het ene foutje na dan, kan gebeuren), en er wordt heel snel gereageerd op vragen.Rob schreef:Waren de prijzen die Roel (ARVY) tegenwoordig voor de camper vraagt nog een beetje aantrekkkelijk, wij hebben ook een paar keer via hem geboekt een aantal jaar geleden.
Geplaatst: 03 okt 2010, 21:15
Afvallers zijn sowieso wereldcontactreizen (allemachies duur! en geen gespecificeerde offerte) en Jan Doets (vreemd vliegtuigpakket en halve antwoorden ipv een nieuwe offerte na een aantal vragen).
Maar Tioga is ook nog in de race.
Onlangs heb ik een nieuwe offerte-aanvraag gedaan ivm een datumwijziging en de langere huur van de camper.
Wij gaan in september, dus ik heb genoteerd dat ik op 15 april moet boeken, alleen de tijd is me een beetje onduidelijk. (Zou niemand daar ooit bedenken dat het ook wat makkelijker kanMartin & Marianne schreef:Je zult in Yosemite wel moeten boeken. Je hebt nog even de tijd, maar 5 maanden van te voren moet je wel klaarzitten!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
7 AM plaatselijke tijd, dat is 16.00 uur Nederlandse tijd. Geen problemen met wel of geen zomertijd dan zoals in maart. Misschien wel een idee om te oefenen in maart, dat moet dan om 15.00 uur.
Marianne
Marianne
Dat is zeker een goed idee!!
Het staat genoteerd.
Groetjes Denise
Groetjes Denise
- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Een paar zaken.
1 prachtige reis!!
2 Wij hebben op papier grotendeels dezelfde reis gemaakt met camper. Vanuit CGNP(Mather) - Needles(camping)(330km) Needles - San Diego (510 km bijna alles snelweg dat is prima te doen). Dus 1 tussenstop . Wij wilden wel Joshua Doen maar hadden genoeg parken gezien en wilden een extra dag aan kust..
3 Ik zou in de parken misschien wel reserveren.. het is er zooo mooi! Zion Watchman doen! Yosemite iig : ik heb wel documentje met hoe je dat doet in mijn blog in aanloop naar de reis kun je lezen hoe lastig het is.. en er vielen toen op het forum oko mensen buiten de boot. In 5 min hadden we 1 plek en toen was het vol. Dus echt op 15 maart voor periode tot 15 aug 15.00 uur en op 15 april 16.00uur als je later gaat dan 15 sept. Alles is te vinden op de Yosemite site.
4 DV is volgens mij ook in sept off limits.
5 Onze route van Yosemite - LV: Wij reden eerst naar Bishop en van Bishop (camping) vlakvoor Big Pine en gingen de CA 168 op via de NV266 naar de Interstate 95 naar LV. De I95 is niet echt boeiend.. maar de 168 en 266 vonden wij wel mooi. De kids hadden er een andere mening over.. die hadden gelukkig een nintendo (allebei).
ik wil als je wilt ook nog wel tips over opladers enzo geven... in Yosemite is nl geen stroom. Je kunt je genearator aanzetten maar er zijn ook andere mogelijkheden.
Ben wel geinteresseerd in Arvy.. waar zit dat? En wat scheelt het..
Je hebt wel lagere flextarieven als wij in augustus..
Wij hebben bij Tarvelhome geboekt heb je daar ook gekeken?
1 prachtige reis!!
2 Wij hebben op papier grotendeels dezelfde reis gemaakt met camper. Vanuit CGNP(Mather) - Needles(camping)(330km) Needles - San Diego (510 km bijna alles snelweg dat is prima te doen). Dus 1 tussenstop . Wij wilden wel Joshua Doen maar hadden genoeg parken gezien en wilden een extra dag aan kust..
3 Ik zou in de parken misschien wel reserveren.. het is er zooo mooi! Zion Watchman doen! Yosemite iig : ik heb wel documentje met hoe je dat doet in mijn blog in aanloop naar de reis kun je lezen hoe lastig het is.. en er vielen toen op het forum oko mensen buiten de boot. In 5 min hadden we 1 plek en toen was het vol. Dus echt op 15 maart voor periode tot 15 aug 15.00 uur en op 15 april 16.00uur als je later gaat dan 15 sept. Alles is te vinden op de Yosemite site.
4 DV is volgens mij ook in sept off limits.
5 Onze route van Yosemite - LV: Wij reden eerst naar Bishop en van Bishop (camping) vlakvoor Big Pine en gingen de CA 168 op via de NV266 naar de Interstate 95 naar LV. De I95 is niet echt boeiend.. maar de 168 en 266 vonden wij wel mooi. De kids hadden er een andere mening over.. die hadden gelukkig een nintendo (allebei).
ik wil als je wilt ook nog wel tips over opladers enzo geven... in Yosemite is nl geen stroom. Je kunt je genearator aanzetten maar er zijn ook andere mogelijkheden.
Ben wel geinteresseerd in Arvy.. waar zit dat? En wat scheelt het..
Je hebt wel lagere flextarieven als wij in augustus..
Wij hebben bij Tarvelhome geboekt heb je daar ook gekeken?
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ligt er aan met welke verhuurder je op stap gaat, El Monte en Cruice mag wel, R-B en Campingworld mag niet tot 15 september, Apollo weet ik niet.DV is volgens mij ook in sept off limits.
@Isis: Bedankt voor je tips! Ik ga het effe verwerken.
Over de opladers: wat bedoel je daar precies mee?
Mbt Arvy: ze zijn op alle fronten goedkoper(dagprijs,oneway,kits)
verschil Arvy en Travelhome:ongeveer 200 euro(dit was op de offerte voor 16dgn)
met Jan doets:350 euro (dit was op de offerte voor 16dgn)
Wereldcontactreizen had geen gespecificeerde rekening, maar we waren ongeveer 4200 euro kwijt denk ik voor 16dgn camper, 6dgn auto en 1 hotelovernachting (dat was nog de oude planning) ik heb de vlucht van de totaalprijs afgetrokken, die was 6800 euro)
Met Tioga ook 300 euro (over een huur van 26 dagen.)
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is
Arvy zit trouwens in Rotterdam.
Over de opladers: wat bedoel je daar precies mee?
Mbt Arvy: ze zijn op alle fronten goedkoper(dagprijs,oneway,kits)
verschil Arvy en Travelhome:ongeveer 200 euro(dit was op de offerte voor 16dgn)
met Jan doets:350 euro (dit was op de offerte voor 16dgn)
Wereldcontactreizen had geen gespecificeerde rekening, maar we waren ongeveer 4200 euro kwijt denk ik voor 16dgn camper, 6dgn auto en 1 hotelovernachting (dat was nog de oude planning) ik heb de vlucht van de totaalprijs afgetrokken, die was 6800 euro)
Met Tioga ook 300 euro (over een huur van 26 dagen.)
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is
Arvy zit trouwens in Rotterdam.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 9 Reacties
- 1207 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne