Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Een foto op canvas winnen??

Vragen of opmerkingen over AllesAmerika.com of deze forums? Plaats ze hier.
Dennis
AllesAmerika.com Webmaster
Contacteer:

Een foto op canvas winnen??

Bericht door Dennis »

Hoi allemaal,

Zoals jullie misschien al gehoord hebben, zijn de mods en ik hard aan het werk om de site steeds beter te maken. Als volgende stap hebben we een leuke wedstrijd voor jullie allen opgezet, waarbij de winnaar kans maakt op een uitvergroting van een ingezonden foto van deze wedstrijd, op canvas van maar liefst 90 x 60 cm.

Hiervoor vragen we je uitsluitend om met de andere AllesAmerika.com-bezoekers te delen wat je favoriete plek in Amerika is, en minstens één foto van die plek in te sturen (je mooiste foto, natuurlijk)!

Ik ben erg benieuwd naar jullie inzendingen. Kijk dus meteen op deze pagina.

Let op: Ik ben me ervan bewust dat het formulier deels in het Engels is. Ik gebruik speciale software om deze wedstrijd te organiseren en die is uit Amerika afkomstig. Sommige delen van het formulier kunnen door Amerikaanse gerechtelijke beperkingen niet gewijzigd worden door mij. Het is echter heel duidelijk wat de bedoeling is van het formulier en bovendien weet ik dat jullie als Amerikafans allemaal minimaal goede kennis van Engels hebben. :wink:

Heel veel plezier gewenst!! Naar het wedstrijdformulier.
Dennis

AllesAmerika.com webmaster
AllesAmerika.com homepage | Lees de forumregels
Georgie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Een foto op canvas winnen??

Bericht door Georgie »

Wat een leuk initiatief Dennis!
Ik wil wel mee doen (zeker omdat ik als OT lid niet mee mag doen aan de fotowedstrijd van de meeting haha).

Ik zie op de uitleg van de website dat je er 4 mag inzenden. Moet dat dan perse van dezelfde plek zijn of mogen het ook 4 verschillende favoriete plekken zijn?
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Dennis
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Per inzending 4 foto's van dezelfde plek, maar je mag max. 3 aparte inzendingen doen.
Dennis

Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Leuk :thumbup: Een mooie reden om weer eens lekker ons foto-archief in te duiken :D
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

tja alleen heb ik ook niet-digi's en voor 30 november ben ik er echt niet weer geweest :?
Henriëtte
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Nog wel even een vraagje.

In de wedstrijdregels lees ik het volgende: "De deelnemer vrijwaart AllesAmerika.com van enige juridische claims van schade, kosten, verwondingen, of verliezen in welke vorm dan ook (inclusief, maar niet gelimiteerd tot het verlies van eigendomsrechten of privacy)." Voor die verwondingen ben ik nog niet zo bang :wink: maar 'het verlies van eigendomsrechten' vind ik toch wel een wat groter risico. Als deelname betekent dat we niet langer eigenaar zijn van onze eigen foto's, dan sla ik de wedstrijd toch maar liever over. We willen natuurlijk wel het recht behouden om onze foto's onder ons eigen copyright op onze site te kunnen blijven zetten.

Zou je deze regel a.u.b. wat kunnen verduidelijken, Dennis?
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Susie one
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Susie one »

Hoi Dennis,

Ik vind de fotowedstrijd een leuk idee.
Ik heb net als Henriette de zelfde vraag om de zelfde wedstrijdregel te verduidelijken. (ik heb bezwaar om het eigendomsrecht van de ingestuurde foto('s) te verliezen). Dennis, Kan je deze wedstrijdregel toelichten?

Daarnaast vraag ik me af of de fotowedstrijd verstandig is om nu te organiseren? Ga je dan niet in het vaarwater zitten van het OT?
De kans is aanwezig dat het OT een fotowedstrijd voor de AA meeting 2011 gaan organiseren.

Groetjes,
Susie One
Reisverslagen
2009 http://www.usaoost2009.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2010 http://www.usawest2010.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 Washington DC/omgeving http://www.oldamerica2011.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012 New York http://bigapple2012.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Dennis
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Bedankt voor jullie reacties. :thumbup: Allereerst, het is minder een fotowedstrijd dan een wedstrijd van de beste beschrijving van je favoriete locatie. Beide aspecten moeten in balans zijn om in aanmerking te komen voor de prijs.

Voor wat betreft het verlies van eigendom: nee, je verliest je rechten op de foto absoluut niet! Je staat het wel toe dat de foto op AllesAmerika.com gebruikt wordt, evenals de tekst, als je deelneemt aan de wedstrijd.

Is dat duidelijk genoeg of willen jullie dat ik het verder verduidelijk?
Dennis

Henriëtte
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Ik wil niet zeuren hoor..... maar we hebben al eens vaker problemen op het gebied van copyright gehad vandaar dat dit voor ons toch wel een heel belangrijk punt is.

Jij schrijft: nee, je verliest je rechten op de foto absoluut niet!
Maar op het wedstrijdformulier staat (even in het kort): De deelnemer vrijwaart AllesAmerika.com van enige juridische claims van verliezen in welke vorm dan ook (inclusief het verlies van eigendomsrechten

Die twee zinnen lijken me toch wel met elkaar in tegenspraak. Wat wordt er dan wél met die zin bedoeld? Daar staat toch echt dat ik mogelijk mijn eigendomsrecht kan verliezen en dat ik daar dan niets tegen kan doen. AllesAmerika zou foto's die wij hebben ingezonden gerust mogen plaatsen, daar heb ik geen probleem mee. Maar ik wil wel graag vooraf weten dat die foto's niet zomaar door een ander (commercieel?) gebruikt gaan worden.
Dennis
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Die zin duidt erop dat het niet de schuld is van AllesAmerika.com als er onvoorzien verlies van eigendom optreedt. Ik heb geen idee onder welke omstandigheden dat zou gebeuren, want ikzelf (en daarmee AA) ontnemen je absoluut niet het recht op je foto's; de tekst is puur bedoeld om de site te beschermen tegen eventuele claims.

En aangezien alles op AA is beschermd door copyright, mogen anderen je foto's zonder toestemming sowieso niet overnemen.
Dennis

Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Dennis schreef:Bedankt voor jullie reacties. :thumbup: Allereerst, het is minder een fotowedstrijd dan een wedstrijd van de beste beschrijving van je favoriete locatie. Beide aspecten moeten in balans zijn om in aanmerking te komen voor de prijs
Je moet een foto insturen en je wint een canvas. Dat lijkt mij een fotowedstrijd. Ik zou het jammer vinden om al te weten welke foto van iemand is als het 2011 OT een fotowedstrijd organiseert (omdat je je mooiste foto voor deze wedstrijd moet insturen en je voor de eventuele fotowedstrijd van de AA meeting uiteraard ook je mooiste foto instuurt). De glans gaat er dan voor het OT wel vanaf. Maar goed, er zal wel over nagedacht zijn. Ik had er alleen persoonlijk meer een verhalen-wedstrijd dan een foto-wedstrijd van gemaakt.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Katja
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Katja »

Ik heb wel een idee wat ik zou willen insturen voor deze wedstrijd en het is beslist niet wat ik zou insturen voor een fotowedstrijd. Heb het gevoel dat het hier echt om de illustratie bij je verhaal gaat en de combinatie veel beeld en woord en een fotowedstrijd is voor mijn gevoel heel anders.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Contacteer:

Bericht door Njit »

Ik wil ook niet negatief overkomen. Ik waardeer het dat de site beter gemaakt wordt :clap:
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Henriëtte
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Bedankt voor je antwoord, Dennis. Het is nu een heel stuk duidelijker geworden.
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

Martijn, het gaat hierbij inderdaad meer om de combinatie van de twee: Zowel de foto als het verhaal moet spreken en het moet nog eens over je favoriete (of een van je favoriete) stukjes Amerika gaan. Daarbij zal het verhaal denk ik een grote rol spelen om de jury/lezer te overtuigen, terwijl de foto het extra (beeldende) kracht geeft. Zo interpreteer ik het althans. Neem mij als voorbeeld: Ik weet precies wat mijn favoriete stukje Amerika is en daar heb ik mijn mooiste foto's van die plek bij gezocht. Maar dat wil nog niet betekenen dat dat per definitie ook de mooiste foto van de gehele reis is, noch wil het zeggen dat dat dezelfde foto is die ik zou insturen voor de meeting fotowedstrijd (nou ben ik daardoor sowieso voor uitgesloten als OT lid).
Op die manier hoeft het elkaar niet in de weg te zitten. Bijkomend voordeel voor deze wedstrijd is ook dat deze open is voor alle AA leden, dus ook Amerikanen of mensen die niet naar de meeting komen. Dat geeft hun ook een kans.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Dat is wel een uitdaging want als fotograaf moet ik nu ook schrijver worden.. :wink: Eens even denken...
Euhm moet het verhaal werkelijkheid zijn of mag het ook fictie worden? Moet je dus toelichten hoe het was, of wat je beleefde of mag je daar ook buiten stappen??

Ik ben wel blij dat die copyritghts even zijn toegelicht...
Pas geleden stond er ook ineens weer een foto in de krant... (van mij) zonder naam. Ik had um bij een artikeltje over eekhoorns een keer toegestuurd en nu werd ie al voor de tweede keer zomaar gebruikt.. OW sorry sorry gelukkig is het niet commercieel maar ik vind het niet lollig.

Thuul kun jij leuk schrijven? mag jij schrijven heb ik wel foto :o :lol:
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

Jij kunt ook best leuk schrijven hoor Isis, je blog was tenminste erg lekker te lezen, dusssssssss ga jij maar lekker je best doen. Doe ik het ook :mrgreen:
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Maar leuk schrijven is wat anders dan een plek beschrijven.. het gevoel erbij enzo..
Ik moet het even laten zinken. Er borrelt vast wel iets... later.. ben toch met foto's bezig dussss
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Dennis
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Isis, de bedoeling is dat het een non-fictiestukje is... dus niet dingen gaan verzinnen. :-) Het is juist zo leuk om te zien welke plek in Amerika je het mooiste vond en vooral ook waarom. Misschien heeft die plek een speciale herinnering voor je, of had je een bepaald gevoel toen je er was, of misschien werd je overweldigd door het uitzicht... er zijn zoveel redenen waarom je een locatie prachtig of bijzonder kan vinden, zelfs als anderen die plek misschien heel gewoon vinden. Wie weet help je anderen met je verhaal en foto's overtuigen van het geweldige van jouw gekozen plek! :-)
Dennis

Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Leuk!
Is deze wedstrijd dan ook toegankelijk voor de Neder-Amerikanen onder ons? ;-)
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer