Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tickethulp deel 3 (eerste hulp bij boeken van vliegtickets)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Bertorelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Tickethulp deel 3 (eerste hulp bij boeken van vliegticke

Bericht door Bertorelli »

sep schreef:Weet iemand met wat voor toestellen Air Berlin naar de VS vliegt? Ik kan het op hun site niet vinden...ben ook benieuwd naar de extra's, zoals eigen schermpjes in je stoel.

Sep.
http://www.seatguru.com/airlines/Air_Be ... mation.php

Geen eigen schermpjes zo te zien.
De beenruimte is ook niet al te riant zo te zien.
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

De vloot staat hier http://www.airberlin.com/site/flotte.php?LANG=net. Ze gaan met de A330. Wij zijn vorig jaar met hun naar LA geweest. Geen eigen schermpjes, de rest was verder prima in orde.
sep
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door sep »

Bedankt voor de reacties, we hebben geboekt! Voor een erg leuk prijsje, 800 pp retour DUS-SFO. In juli heen, augustus terug. En ook nog rechtstreeks! Het ZOU kunnen dat het nog iets goedkoper wordt maar we hebben nu ook goede stoelen kunnen boeken met extra beenruimte en dat vindt mijn 1.92 lange man erg fijn....

Duurt nog even allemaal maar wat een leuk vooruitzicht! Ik kan niet wachten.... :D

Sep.
http://www.bertensaskia.blogspot.com
Jereplofje
Amerika-newbie

Bericht door Jereplofje »

Meest voordelige dat ik zelf tot nu toe heb kunnen vinden is vaak de data uitzoeken via Orbitz en dan bij de betreffende airline kijken op hun eigen website... (American Airlines meestal)

Maar voor mensen die daar geen genoegen meenemen, misschien hebben jullie hier iets aan, in het bijzonder de eerste helft:
Book 3 months beforehand or last minute. Use Orbitz (www.orbitz.com) first. Fix the departure and return dates
between Tuesday and Thursday. Then look at prices for alternative
departure dates each of three days into the past and each of three days into
the future. Using the cheapest departure date, do the same with the return
dates to find the cheapest combination. Check this price against the fares
on the website of the airline itself. Then begin bidding on www.priceline.com
at 50% of the better of the two, working up in $50 increments until you get a
better price or realize it's not possible. Consider buying one ticket to an
international hub and then an ongoing ticket with a cheap local airline.

If going to Europe, I generally get three tickets. One free Southwest
ticket (from transferring AMEX points) from CA to JFK, the cheapest
ticket to Heathrow in London, and then an ubercheap ticket on either
Ryanair or EasyJet to my final destination. I have paid as little as $10 to
go from London to Berlin or London to Spain. That is not a typo. Local
airlines will often offer seats on flights for just the cost of taxes and
gasoline.
Uit "The 4 Hour Work Week" van Timothy Ferris
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Dat werkt volgens mij alleen in Amerika, in Europa kan je niet bieden op vliegtickets via Priceline.
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

Het spijt me zeer dat ik nog maar een keer deze vraag stel, ik heb nog nergens een antwoord gevonden en doe een laatste poging. Ik sta op het punt een vlucht van Los Angeles naar Washington Dulles te boeken, voor op 7 augustus 2011, voor €200. Dit bedrag is inclusief de kosten voor de ingecheckte koffer.

Laatste kans om mijn aankoop te bevestigen of kritiek erop te hebben. Ik heb het meerdere keren geplaatst omdat ik als scholier iedere euro om moet draaien voor mijn reis volgend jaar. Het staat vast ik deze American Airlines vlucht wil en daar heb ik max. 200 euro voor over.

Derk
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/

“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Ik weet echt niet of het teveel is en of de prijs nog zakt.
Maar als jij tevreden bent met de prijs, dan moet je boeken.
Aan de ander kant ik het nog erg vroeg om te boeken, maar dat is mijn persoonlijke mening.
Dus eigenlijk kan ik je niet helpen.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Als je persé deze vlucht wil zou je hem kunnen boeken, ik boek zelf nooit zo lang van tevoren en zou zeker nog wachten.

Ik zou trouwens bij Southwest airlines boeken voor zo'n $ 129, 2 koffers mogen dan gewoon gratis mee, American airlines is echt niets bijzonders en je loopt zelfs nog behoorlijk wat kans om met een aftandse MD-80 te vliegen, ik ben gek op vliegen, maar de vlucht met dat toestel vond ik verre van aangenaam.
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

Ik heb de vluchten van afgelopen jaar bekeken en daarop werd in augustus op de zondagochtend altijd hetzelfde toestel ingezet wat nu ook ingepland staat: de Boeing 757-200. Het zou in het ergste geval een Boeing 737-800 kunnen worden.
Het enige waar het over gaat nu is de prijs, dus een dilemma. Ik heb heel erg de drang het te boeken....... :roll:

Derk

---Mark Twain
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Ik dacht ook 2 jaar geleden met een American Airlines Boeing 757 van Las Vegas naar Chicago te vliegen, toen werd het schema verandert en kwamen we in die MD-80 terecht, ik had toen geboekt in januari voor een vlucht eind mei, maar ook in januari zijn de zomerschema's nog niet definitief en kan er nog het nodige veranderen.
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

Omdat het wachten erg lang duurt en ik toch graag weer een deel van m'n reis geboekt wilde hebben, heb ik zojuist voor $248 een vlucht gekocht via Expedia. LAX-IAD 9:19 - 5:15. De vlucht duur 5:00 en zoals het ernaar ziet zal er een boeing 757 worden ingezet. Ik vlieg met American Airlines, wat ik heel graag wilde.

Annie en Harry, bedankt voor jullie opmerkingen!

Derk

---Mark Twain
Jereplofje
Amerika-newbie

Bericht door Jereplofje »

Rob schreef:Dat werkt volgens mij alleen in Amerika, in Europa kan je niet bieden op vliegtickets via Priceline.
He bah, denk ik even behulpzaam te zijn. :mrgreen:

Wilde net vragen of iemand ervaring had met Priceline... Zie net al dat je inderdaad niet eens Amsterdam/Schiphol kunt invullen...
IngeRene
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door IngeRene »

sep schreef:Bedankt voor de reacties, we hebben geboekt! Voor een erg leuk prijsje, 800 pp retour DUS-SFO. In juli heen, augustus terug. En ook nog rechtstreeks! Het ZOU kunnen dat het nog iets goedkoper wordt maar we hebben nu ook goede stoelen kunnen boeken met extra beenruimte en dat vindt mijn 1.92 lange man erg fijn....
Mooie prijshoor! Zoek ik ook :?

AB vliegt inderdaad met de Airbus 330-200 en beenruimte zou krap zijn. Kan echter nog wel XL boeken voor mijzelf (1.90), de dames zijn allemaal kleiner dus die redden zich prima met de normale stoelen (zeggen ze zelf). Vwb de schermen, is het dus niet per stoel. Da's jammer, want ik ben nogal van de gadgets enzo :roll: Maar goed, ook daar kwam mijn wederhelft met de verlossende opmerkingen dat er een iPad, iPhone, notebook en drie gameboys in de handbagage zitten. Ik denk dat ze een punt heeft ...

Enige is dus nog de prijs. Bijna 1000 per ticket (incl stoelkeuze) is nogal wat. Ik wacht nog even op het moment dat alle grote spelers hun prijzen online hebben voor onze periode (DUS - LAX 8/8 t/m 1/9), waar Tioga nog mee komt en dan hak ikde knoop door. Hopelijk handhaaft AirBerlin haar prijzen nog even een paar weken.

Gr
René
Lees alles over onze fantastische vakantie naar ZW-USA op Belderbos naar Amerika '11 blog. Andere reizen vind je op IngeRene.nl
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

IngeRene schreef:Maar goed, ook daar kwam mijn wederhelft met de verlossende opmerkingen dat er een iPad, iPhone, notebook en drie gameboys in de handbagage zitten. Ik denk dat ze een punt heeft ...
:lol: ! Dat denk ik ook ja :mrgreen: !
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

Ik heb vandaag de droomvlucht gevonden die ik volgend jaar wil nemen! voor €990 euro Amsterdam-Londen-San Francisco, New York-Madrid-Amsterdam. Ik vlieg dan met British Airways en Iberia. Ik zit nu na te denken over de prijs want mijn budget was eigenlijk €800-900. Als ik ga boeken zal ik dat over een week pas doen!

Derk

---Mark Twain
woutertje6
Amerikafan

Bericht door woutertje6 »

Ik ben nu ook aan het kijken voor mijn tickets. Ik heb vandaag te horen gekregen dat ik een halfjaar mag gaan studeren aan de Northern Arizona University in Flagstaff. Ik wil graag 2/3/4 januari heen vliegen vanaf DUS/AMS/BRU naar LAX (om een paar vrienden op te zoeken) en dan terug via JFK naar DUS/AMS/BRU rond 14,15,16 juni. Ik heb nu dus een mooie prijs gevonden via kayak.com en deze site stuurt mij door naar de site van AA. Mijn vraag is of ik gewoon op die site mijn tickets kan boeken? De prijs is maar $781,50 dus met de huidige koers maar € 569,36. Niet duur volgens mij...

Daarnaast weet ik eigenlijk nog niet zeker wanneer en vanaf waar ik wil terug vliegen. In ticket hulp deel 2 spraken sommige mensen over een open ticket kan dit nu nog steeds?
Januari 2011 - juni 2011 ( Northern Arizona University, Flagstaff)
Juni 2012 - augustus 2012 (Harvard Summer School)
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

Leuk, welke studie doe je? Ik ben van plan American Studies te gaan studeren waarbij het ook de bedoeling is dat ik, in het derde jaar, wat maanden naar de VS ga. De/een universeit uit Flagstaff AZ staat ook als mogelijke universiteit op de lijst dan omdat het een partneruniversiteit is van de RUG in Groningen.

Kayak stuurt je inderdaad door naar de maatschappij zelf, vanaf daar kun je gewoon veilig boeken! Open tickets bestaan maar ik weet niet hoe ze werken. Ik weet ook niet of de VS het accepteert als je met een open ticket het land in komt reizen. Volgensmij móet je een geldig uitreisticket hebben op datum.

Derk

---Mark Twain
Valerie
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Valerie »

Pfff, ik word er wel gefrustreerd van!
Ik weiger (alleen al uit principe) 1000 euro te betalen voor een vliegtuigticket!!
2006 - Zuidwesten
2008 - San Francisco --> New York
2009/2010 - New York
2011- Zuidwesten + Yellowstone
2012 - Zuidelijk Afrika
2014 - Tanzania & Zanzibar
2015 - Thailand
woutertje6
Amerikafan

Bericht door woutertje6 »

Grandu schreef:Leuk, welke studie doe je? Ik ben van plan American Studies te gaan studeren waarbij het ook de bedoeling is dat ik, in het derde jaar, wat maanden naar de VS ga. De/een universeit uit Flagstaff AZ staat ook als mogelijke universiteit op de lijst dan omdat het een partneruniversiteit is van de RUG in Groningen.

Kayak stuurt je inderdaad door naar de maatschappij zelf, vanaf daar kun je gewoon veilig boeken! Open tickets bestaan maar ik weet niet hoe ze werken. Ik weet ook niet of de VS het accepteert als je met een open ticket het land in komt reizen. Volgensmij móet je een geldig uitreisticket hebben op datum.

Derk
Ik ga daar economie en planologie studeren. De universiteit is redelijk centraal gelegen. Las Vegas is maar 4 uur rijden, grand canyon maar 1 uur :D. Als je wat info wil over de universiteit kun je hier wel eens kijken: http://isep.org/students/Directory/memb ... 252&ID=355

Weet er iemand iets over een open ticket?
Januari 2011 - juni 2011 ( Northern Arizona University, Flagstaff)
Juni 2012 - augustus 2012 (Harvard Summer School)
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Misschien moet je gewoon een reisbureau binnen stappen of bellen
Ik oppperde over een open ticket, maar daar kwam als antwoord op, dat dit niet meer bestaat.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer