Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Cmaxxx: NYC, DC, New York State, GSMNP
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Re: Cmaxxx zijn rondje NY.
Wat ik probeer uit te vinden, is wat je verwacht van het George Washington Forest, dat je niet tijdens je rit door de Shenandoah of Great Smokey Mountains zal vinden? Roanoke als stop zou ik alleen doen, als je een groot deel interstate wilt rijden. Vanaf Luray is het langer rijden naar Pigeon Forge, dan vanuit Charlottesville. Als ik het was, die deze route ging rijden, zou ik het volgende doen:
Van Gettysburg naar Front Royal, daar een rondleiding bij Skyline Caverns (als je graag grotten ziet), het eerste stuk van Skyline Drive, stoppen bij uitzichten, eventueel een wandeling, dan bij de eerste uitgang, de 211, het Shenandoah NP uit (na 35 mijl heb je een goede indruk van het landschap) en naar Charlottesville rijden. Daar de University of Virginia of Monticello bezoeken (afhankelijk van tijd, anders zou ik Monticello de volgende ochtend doen, het is erg de moeite waard). De volgende dag naar Pigeon Forge, wat je vrijwel helemaal via de I-81 kunt doen, wat voor een interstate een erg mooie weg is qua omgeving. Mapquest geeft daar bijna zes uur voor.
Luray's grotten zijn mooi en de grootste hier in Virginia, maar verder stelt het plaatsje niet veel voor. Maar goed, dit is wat ik zou doen, YMMV (your mileage may vary) zoals we hier zeggen.
Van Gettysburg naar Front Royal, daar een rondleiding bij Skyline Caverns (als je graag grotten ziet), het eerste stuk van Skyline Drive, stoppen bij uitzichten, eventueel een wandeling, dan bij de eerste uitgang, de 211, het Shenandoah NP uit (na 35 mijl heb je een goede indruk van het landschap) en naar Charlottesville rijden. Daar de University of Virginia of Monticello bezoeken (afhankelijk van tijd, anders zou ik Monticello de volgende ochtend doen, het is erg de moeite waard). De volgende dag naar Pigeon Forge, wat je vrijwel helemaal via de I-81 kunt doen, wat voor een interstate een erg mooie weg is qua omgeving. Mapquest geeft daar bijna zes uur voor.
Luray's grotten zijn mooi en de grootste hier in Virginia, maar verder stelt het plaatsje niet veel voor. Maar goed, dit is wat ik zou doen, YMMV (your mileage may vary) zoals we hier zeggen.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Ik had George Washington NF erbij gezet omwille van de vele leuke reacties over Blue Ridge Parkway.
Verder denk ik inderdaad dat we met Sheandoah en GSM onze portie natuur ook wel hebben...
Luray was dan een logische keuze, alleen is de dag nadien dan erg lang.
Roanoke zou dan de korte en lange rijdag een beetje evenrediger verdelen.
Charlottesville een klein beetje... maar als er daar dan wel leuke dingen te bezoeken zijn, en George Washington NF niet echt de moeite is, dan lijkt het me inderdaad zo logischer. (of we rijden van Charlottesville door George Washington NF)
Verder denk ik inderdaad dat we met Sheandoah en GSM onze portie natuur ook wel hebben...
Luray was dan een logische keuze, alleen is de dag nadien dan erg lang.
Roanoke zou dan de korte en lange rijdag een beetje evenrediger verdelen.
Charlottesville een klein beetje... maar als er daar dan wel leuke dingen te bezoeken zijn, en George Washington NF niet echt de moeite is, dan lijkt het me inderdaad zo logischer. (of we rijden van Charlottesville door George Washington NF)
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Charlottesville vind ik echt een leuke plaats en Thomas Jefferson's Monticello eigenlijk een "must see" (ik zie net op hun site, dat het een van de 8 plaatsen, die iedere Amerikaan gezien moet hebben, is) , maar ik heb dan ook enorme bewondering voor die president. Het is ook een leuke onderbreking na al die bossen, want die heb ik althans op een gegeven moment wel gezien. Trouwens, de weg van Shenandoah NP naar Charlottesville is ook erg mooi. Als jullie van wijn houden, liggen er een aantal mooie wijngaarden langs.
Hoi Hoi,
ben mijn route aan het finaliseren en in detail aan het uitschrijven.
Met hoeveel tijd moet ik rekening houden voor Monticello?
En als je maar 1 van beide zou kunnen bezoeken, welke zou jij dan aanraden? (Monticello of University (we doen wel al Harvard en MIT)
alvast bedankt!
ben mijn route aan het finaliseren en in detail aan het uitschrijven.
Met hoeveel tijd moet ik rekening houden voor Monticello?
En als je maar 1 van beide zou kunnen bezoeken, welke zou jij dan aanraden? (Monticello of University (we doen wel al Harvard en MIT)
alvast bedankt!
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Monticello, absoluut. Thomas Jefferson was een heel erudiet iemand (iedere keer, als hij als minister van buitenlandse zaken werd uitgezonden, leerde hij de taal van dat land op weg erheen, bijvoorbeeld). Dat vind je helemaal in zijn landgoed terug.
Toppie!
Heb ik 'genoeg' tijd met 2,5 uur?
Heb ik 'genoeg' tijd met 2,5 uur?
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Voor alleen Monticello en de plantage? Dat moet te doen zijn.
Jep inderdaad daarvoor....
Dan gaat het bij in de planning... ben heel heel benieuwd
Hoe verder en langer ik bezig ben met het plannen hoe meer zin ik er in heb (in vergelijking met een jaar geleden had ik heel veel schrik voor het Oosten na onze fantastische Westen trip vorig jaar) maar er is genoeg te zien, te doen (wat ik wel al wist maar toch met een apart gevoel nog over zat!)
nog een maandje geduld
Dan gaat het bij in de planning... ben heel heel benieuwd
Hoe verder en langer ik bezig ben met het plannen hoe meer zin ik er in heb (in vergelijking met een jaar geleden had ik heel veel schrik voor het Oosten na onze fantastische Westen trip vorig jaar) maar er is genoeg te zien, te doen (wat ik wel al wist maar toch met een apart gevoel nog over zat!)
nog een maandje geduld
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Re: Reis Cmaxxx: NYC, DC, New York State, GSMNP
Ik heb de titel van je onderwerp aangepast, zodat andere reizigers weten, dat er niet alleen informatie over New York in staat
.
Re: Reis Cmaxxx: NYC, DC, New York State, GSMNP
Hoi Hoi,
Valiezen zijn gemaakt, roadbook is klaar en afgeprint, alle nodige documenten op zak, dollars check!...
Maw bijna vertrekkensklaar
Straks om 09.45 vertrekt (nieuwe tijd) ons vliegtuig richting NY.
MAG IK BIJ DEZE IEDEREEN UITDRUKKELIJK BEDANKEN VOOR ALLE HULP EN TIPS!
Heb er heel veel aan gehad, aangezien ik het veel moeilijker had deze trip te plannen (westen vorig jaar leek vlotter te gaan) maar ben alvast blij met het resultaat, en kan helemaal niet wachten om het allemaal in real life mee te maken!
Tot binnen een drietal weken!
Thanx!
Valiezen zijn gemaakt, roadbook is klaar en afgeprint, alle nodige documenten op zak, dollars check!...
Maw bijna vertrekkensklaar
Straks om 09.45 vertrekt (nieuwe tijd) ons vliegtuig richting NY.
MAG IK BIJ DEZE IEDEREEN UITDRUKKELIJK BEDANKEN VOOR ALLE HULP EN TIPS!
Tot binnen een drietal weken!
Thanx!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 3358 Weergaves
-
Laatste bericht door HildeV