Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Ideeën gevraagd voor een rondje 'rondom' Indy 500
Ideeën gevraagd voor een rondje 'rondom' Indy 500
Ik zoek ideeën voor een reis van ongeveer 3 weken ‘rondom’ de Indianapolis 500. De race wordt eind mei gehouden. We zijn al eerder in Indianapolis geweest voor een Formule 1 race en hebben toen behalve Indianapolis Chicago en Minneapolis gezien.
Het lijkt het meest logische om op Chicago te vliegen. Dan zou ik daar een paar dagen willen blijven denk ik. Mijn man wil graag weer naar Minneapolis (Bloomington) om de Mall of America te bezoeken.
Ook heb ik gedacht om te starten vanuit Cincinnati maar ik geloof dat dit geen rechtstreekse bestemming meer is van Delta.
Maar andere bestemmingen om op te vliegen zijn ook te overwegen. Ik koos Chicago omdat deze vanuit Nederland rechtstreeks te bereiken is. Echter, de prijzen vind ik minder (700-800 euro). Met Aer Lingus (overstap in Dublin) zou het voor onze periode rond 500 euro kosten. Dat vind ik een prima prijs maar ervaring met Aer Lingus heb ik totaal niet.
Tijdens de vorige reis reden we door Wisconsin en dat was echt erg mooi (niet gestopt, behalve voor de lunch). Wellicht willen we dat dan ook bezoeken.
Ook zit ik te kijken naar Kentucky en Missouri (wil nog steeds de boog van St. Louis zien). Maar in Ohio en Michigan (om twee staten te noemen) waren we ook nog niet.
Hoe zal het weer ongeveer zijn in die periode? Afhankelijk van waar we ons rondje starten zal het de laatste week van mei + de eerste 2 weken van juni zijn (aankomst Chicago). Maar, mijn man is een week voor de race jarig en dan is het misschien wel leuk om daar te zijn. Als we dan op Chicago vliegen komt de race aan het einde van de reis en wordt de periode de laatste 3 weken van mei.
We houden van natuur (willen best een wandelingetje maken maar zijn geen ‘echte hikers’), scenic routes rijden met de auto, steden bekijken, dierentuinen en aquaria, en shoppen.
Wie helpt met ideeën voor een leuke route?
Het lijkt het meest logische om op Chicago te vliegen. Dan zou ik daar een paar dagen willen blijven denk ik. Mijn man wil graag weer naar Minneapolis (Bloomington) om de Mall of America te bezoeken.
Ook heb ik gedacht om te starten vanuit Cincinnati maar ik geloof dat dit geen rechtstreekse bestemming meer is van Delta.
Maar andere bestemmingen om op te vliegen zijn ook te overwegen. Ik koos Chicago omdat deze vanuit Nederland rechtstreeks te bereiken is. Echter, de prijzen vind ik minder (700-800 euro). Met Aer Lingus (overstap in Dublin) zou het voor onze periode rond 500 euro kosten. Dat vind ik een prima prijs maar ervaring met Aer Lingus heb ik totaal niet.
Tijdens de vorige reis reden we door Wisconsin en dat was echt erg mooi (niet gestopt, behalve voor de lunch). Wellicht willen we dat dan ook bezoeken.
Ook zit ik te kijken naar Kentucky en Missouri (wil nog steeds de boog van St. Louis zien). Maar in Ohio en Michigan (om twee staten te noemen) waren we ook nog niet.
Hoe zal het weer ongeveer zijn in die periode? Afhankelijk van waar we ons rondje starten zal het de laatste week van mei + de eerste 2 weken van juni zijn (aankomst Chicago). Maar, mijn man is een week voor de race jarig en dan is het misschien wel leuk om daar te zijn. Als we dan op Chicago vliegen komt de race aan het einde van de reis en wordt de periode de laatste 3 weken van mei.
We houden van natuur (willen best een wandelingetje maken maar zijn geen ‘echte hikers’), scenic routes rijden met de auto, steden bekijken, dierentuinen en aquaria, en shoppen.
Wie helpt met ideeën voor een leuke route?
Re: Ideeën gevraagd voor een rondje 'rondom' Indy 500
Detroit en Minneapolis zijn twee directe bestemmingen via Delta, dus die twee zouden een startpunt kunnen zijn.
Qua weer.. van MI weet ik dat het rond die tijd al lekker zomers kan zijn, maar vooral 's avonds kan het nog wel fris zijn. Ligt er ook een beetje aan waar je zit, in de U.P. is het in Augustus 's avonds ook nog fris
De Detroit Zoo is een hele leuke dierentuin trouwens!
Qua weer.. van MI weet ik dat het rond die tijd al lekker zomers kan zijn, maar vooral 's avonds kan het nog wel fris zijn. Ligt er ook een beetje aan waar je zit, in de U.P. is het in Augustus 's avonds ook nog fris
De Detroit Zoo is een hele leuke dierentuin trouwens!
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
Ik doe even het topic omhoog. Iemand anders nog ideeën? Het Midwesten is niet echt populair geloof ik.
Wij zijn begin september ook op Detroit gevlogen. Met Delta geen klachten. Iets van 7.5 uur. Moderne luchthaven. Blijf van de drank af die is schreeuwend duur hier. (luchthaven). Op Chicago zijn we al 4 keer gevlogen. Ook geen problemen. Half uurtje langer vliegen. Van IN hebben we niet veel gezien behalve het uiterste SW stuk (New Harmony, de moeite waard). Zijn 2 nachten in St. Louis geweest. Leuke stad. Het binnenrijden van SL vanaf het oosten is geweldig (en druk) met de Arch, de skyline en het oude Busch stadion. In Illinois net ten oosten van St. Louis zijn de interessante Cahokia Mounds. We zijn ook in Gettysburg PA geweest (3 nachten). Als je van US history houdt is dit een must en het nieuwe VIC is fantastisch. Relatief dichtbij zijn de Amish (maar die vind je op veel meer plaatsen bv in Ohio). Behalve een aantal rare plaatsnamen waren we niet onder de indruk maar iedereen is verschillend. Ook hebben we in Ohio een heel stuk langs Ohio River gereden. Zijn niet in Cincinnatti en Louisville geweest. Het is wel een eindje verder maar de Mammoth Caves kan ik van harte aanbevelen. Tenminste 2 nachten. Kentucky is erg mooi, en schoon etc etc. Een prachtige weg is door de Maryland Panhandle naar West Virginia. WV heet de Mountain State en dat is niet voor niets.....In Porthmouth, OH vind je fantastische murals in een niet zo aantrekkelijk gedeelte van de stad.
Yeehaw
Yeehaw
Misschien is vliegen vanuit Brussel of Dusseldorf een optie?
St.Louis is had ik denk ik wel langer kunnen verblijven. Als je van Chicago naar St. Louis zou rijden kun je dat over Route 66 doen. Je komt dan nog langs de Chicagoland Speedway en Route 66 Raceway. Misschien wel leuk als je van auto's en autosport houdt. Kwa landschap is Illinois niet echt via 66 niet heel bijzonder verder... In Springfield zou je dan het oude huis + buurt van Abe Lincoln kunnen bezoeken. In de buurt van St. Louis heb je nog de Cahokia Mounds zoals Yeehaw ook al zei. In de buurt van St. Louis heb je nog meer historische bezienswaardigheden van oa Lewis and Clark.
Misschien is het ook leuk om een stuk langs de Mississippi te rijden.
En Wisconsin vond ik zelf ook heel mooie stukken hebben maar ik was er in de winter dus erg koud. Wel paar keer gehiked, oa Devils Lake en nog een State Park waar ik de naam even niet van weet.
St.Louis is had ik denk ik wel langer kunnen verblijven. Als je van Chicago naar St. Louis zou rijden kun je dat over Route 66 doen. Je komt dan nog langs de Chicagoland Speedway en Route 66 Raceway. Misschien wel leuk als je van auto's en autosport houdt. Kwa landschap is Illinois niet echt via 66 niet heel bijzonder verder... In Springfield zou je dan het oude huis + buurt van Abe Lincoln kunnen bezoeken. In de buurt van St. Louis heb je nog de Cahokia Mounds zoals Yeehaw ook al zei. In de buurt van St. Louis heb je nog meer historische bezienswaardigheden van oa Lewis and Clark.
Misschien is het ook leuk om een stuk langs de Mississippi te rijden.
En Wisconsin vond ik zelf ook heel mooie stukken hebben maar ik was er in de winter dus erg koud. Wel paar keer gehiked, oa Devils Lake en nog een State Park waar ik de naam even niet van weet.
-
Staceybeesie
- Amerika-expert
Misschien vind je het leuk om het blog van onze vakantie van deze zomer te lezen.
We hebben een rondje om Lake Michigan gedaan.
Ook wij vonden Wisconsin erg mooi en ook the upper peninsula van Michigan en de kust langs Petoskey en meer naar het zuiden.
We zijn ook bij de Indy motor speedway wezen kijken en ook bij de Amish in Shipsewana
Verder naar het Harley Davidson museum en assembly plant in Milwaukee.
http://staceyconnor.blogspot.com/search ... 20Michigan
klik onderop op "oudere berichten" om meerdere dagen te lezen.
We hebben een rondje om Lake Michigan gedaan.
Ook wij vonden Wisconsin erg mooi en ook the upper peninsula van Michigan en de kust langs Petoskey en meer naar het zuiden.
We zijn ook bij de Indy motor speedway wezen kijken en ook bij de Amish in Shipsewana
Verder naar het Harley Davidson museum en assembly plant in Milwaukee.
http://staceyconnor.blogspot.com/search ... 20Michigan
klik onderop op "oudere berichten" om meerdere dagen te lezen.
Allemaal heel hartelijk bedankt voor de reacties! Gelukkig dat het topic toch nog een beetje gaat leven.
Petra, jouw reisverslag had ik al 2 keer gelezen. Een prachtig verslag maar het maakt het er niet gemakkelijker op. Teveel leuke dingen om te doen
Petra, jouw reisverslag had ik al 2 keer gelezen. Een prachtig verslag maar het maakt het er niet gemakkelijker op. Teveel leuke dingen om te doen
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 1997 Weergaves
-
Laatste bericht door USAreiziger
-
- 359 Reacties