Plaatsen reserveren in het vliegtuig?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
CaroLine
Amerika-expert
Berichten: 1946
Lid geworden op: 13 apr 2004, 20:10
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Limburg

Plaatsen reserveren in het vliegtuig?

Bericht door CaroLine »

26 juli vertrekken wij (2 volwassenen en 2 kinderen) naar LA.
Nu heb ik al verschillende keren gehoord dat je de stoelen in het vliegtuig vantevoren kunt reserveren, zodat je er zeker van bent dat je bij elkaar komt te zitten. Is dit waar? En voor welke plaatsen kun je dan het beste kiezen? We willen graag met z'n viertjes naast elkaar met minstens 1 raamplaats.
Achterin een 474 zijn een aantal rijen met 2 stoelen naast elkaar, maar zit daar dan ook een raampje?
Wie heeft goede tips?
Bedankt, Carola
Makki
Amerikafan
Berichten: 148
Lid geworden op: 08 sep 2003, 13:57

Bericht door Makki »

Hello FCRMteB,

Vooraf plaatsen reserveren in het vliegtuig is zeker mogelijk !
Indien je geboekt hebt via een reisbureau, dan kunnen ze hier probleemloos de zetels voor jou reserveren.

Indien je via het net reserveerde, dan kun je via de site van de luchtvaartmaatschappij eveneens de zetels vastleggen.

Enkele zetels die je vooraf NIET zult kunnen reserveren, zijn de "emergency seat exit ". Deze worden pas vrijgegeven bij het inchecken in de luchthaven bij vertrek.

Dus met 2 kinderen, zeker de stoelen vooraf reserveren.

Prettige reis
Makki
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door vana »

Hoi FCRMteB,

wij hebben toen we vorig jaar onze tickets boekten direct plaatsen gereserveerd .wij zijn ook met zijn vieren en we hebben een rij van 4 in het midden geboekt. De rijen met 2 stoelen naast elkaar konden we niet reserveren, daar waren er maar een paar van en dat waren speciale plaatsen.

Een andere raamplaats was geen optie voor ons ( 3 stoelen naast elkaar)
want dan zit er óf iemand alleen óf je hebt iemand anders naast je.

Uit het raampje kijken doe je toch niet veel, de meeste tijd zit je toch boven de wolken. Ik vind het belangrijker dat we lekker met zijn vieren bij elkaar zitten, hoef je ook niet steeds een vreemde te hinderen als je naar het toilet moet , en hoef je ook geen ruzie te maken om de armleuning :D

Groetjes Marjon

Wij vliegen trouwens met een 747, misschien is het anders in een 447.
rperre
Amerika-expert
Berichten: 2532
Lid geworden op: 17 mar 2004, 21:55
Locatie: Dothan, AL

Bericht door rperre »

JA reserveer je plaatsen, zeker met 4 personen!

met het reisbureau of met de maarschappij zelf, je kunt ze gewoon bellen als je niet via het internet hebt geboekt!

Een beetje afhankelijk van het vliegtuig waarin je zit is een andere optie 2 rijen achter elkaar, dan heb je 2 raampjes. Maar ik ben er niet zeker van wat de configuratie van een 747 is!

Dat van die exit rij stoelen is niet helemaal waar, je kunt die stoelen gewoon boeken, ook online (tenminste bij Delta).

Nogmaals raad ik aan om zo ver mogenlijk voorin te gaan zitten, zodat je zo snel mogenlijk bij 'customs' bent om erge vertragingen aldaar te voorkomen!

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Gebruikersavatar
Jasmino
Amerika-expert
Berichten: 7090
Lid geworden op: 15 mar 2004, 08:34
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Hoi allemaal,

Een interessante vraag, Carola! Ik ben al een aantal keren naar Amerika geweest, maar ik heb nog nooit eerder plaatsen gereserveerd, omdat mij ooit eens is verteld dat dat niet mogelijk is. Nu heb ik ergens anders ook al eens vernomen, dat je tegenwoordig wel kunt reserveren, maar niet voor de plaatsen bij de nooduitgang.

Mijn man is erg lang (1,96m) en voor hem is het heel belangrijk dat hij goed kan zitten en zijn benen af en toe even languit kan neerleggen. Om die reden vliegen we ook dit jaar weer met United Airlines, omdat we erin zijn geslaagd op de vorige vluchten die we hebben gemaakt met UA Economy Plus stoelen te bemachtigen. Die stoelen hebben 5" extra beenruimte, en dat is best veel! Ook zijn die stoelen net iets breder. Heerlijk zitten! Een stoel bij de nooduitgang is ook prima, zolang je maar niet bij de deur zit.

Wie weet of ik de economy plus stoelen ook vooraf kan regelen? Of kan ik eventueel stoelen reserveren bij de nooduitgang?

Groetjes,
Jacqueline
CaroLine
Amerika-expert
Berichten: 1946
Lid geworden op: 13 apr 2004, 20:10
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Limburg

Bericht door CaroLine »

vana schreef:Hoi FCRMteB,

wij hebben toen we vorig jaar onze tickets boekten direct plaatsen gereserveerd .wij zijn ook met zijn vieren en we hebben een rij van 4 in het midden geboekt. De rijen met 2 stoelen naast elkaar konden we niet reserveren, daar waren er maar een paar van en dat waren speciale plaatsen.

Een andere raamplaats was geen optie voor ons ( 3 stoelen naast elkaar)
want dan zit er óf iemand alleen óf je hebt iemand anders naast je.

Uit het raampje kijken doe je toch niet veel, de meeste tijd zit je toch boven de wolken. Ik vind het belangrijker dat we lekker met zijn vieren bij elkaar zitten, hoef je ook niet steeds een vreemde te hinderen als je naar het toilet moet , en hoef je ook geen ruzie te maken om de armleuning :D

Groetjes Marjon

Wij vliegen trouwens met een 747, misschien is het anders in een 447.
Hoi Marjon,
Bedankt voor je reactie.
Wij vliegen ook met een 747 (474 was een typefoutje). Het lieft zou ik met een 777 vliegen zodat we allemaal een eigen TVschermpje hebben.
Een raamplaats vind ik toch wel fijn. De vorige keer hebben we heel mooi vanuit het vliegtuig kunnen filmen.
groetjes, Carola
CaroLine
Amerika-expert
Berichten: 1946
Lid geworden op: 13 apr 2004, 20:10
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Limburg

Bericht door CaroLine »

Hallo allemaal,
Bedankt voor jullie reacties! Ik heb vanmiddag het reisbureau gebeld en gevraagd of zij voor ons de stoelen konden reserveren. Zij zeiden dat dat weinig zin had omdat ze alleen een voorkeur konden doorgeven en dat je dan toch geen zekerheid had.
Meer kans hadden we als we naar het vliegveld in Maastricht zouden gaan en bij de KLM-balie de stoelen zouden reserveren.
Ik denk dat ik dit dan ook maar gaan proberen.
groetjes, Carola
CaroLine
Amerika-expert
Berichten: 1946
Lid geworden op: 13 apr 2004, 20:10
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Limburg

Bericht door CaroLine »

Hallo allemaal,
Bedankt voor jullie reacties! Ik heb vanmiddag het reisbureau gebeld en gevraagd of zij voor ons de stoelen konden reserveren. Zij zeiden dat dat weinig zin had omdat ze alleen een voorkeur konden doorgeven en dat je dan toch geen zekerheid had.
Meer kans hadden we als we naar het vliegveld in Maastricht zouden gaan en bij de KLM-balie de stoelen zouden reserveren.
Ik denk dat ik dit dan ook maar gaan proberen.
groetjes, Carola
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door vana »

Hoi Carola,

Wat vreemd, wij hebben ook bij een reisbureau geboekt en hebben direct plaatsen kunnen reserveren. We hebben een paar dagen later de tickets ontvangen en daar staan gewoon de nummers van de gereserveerde stoelen op.
We hebben niet via een reisorganisatie geboekt maar direct bij Britisch Airways (via het reisbureau).
Vreemd dat ze dat niet voor jullie kunnen reserveren. Dat moet voor hun toch gewoon mogelijk zijn via de computer of telefoon.

Groetjes Marjon
Hydrotherion
Amerikafan
Berichten: 139
Lid geworden op: 29 okt 2003, 01:02
Locatie: Kempen,Belgie

Bericht door Hydrotherion »

Ik vinbd het ook wel best vreemd dat jouw reisbureau geen zitjes kan reserveren want dat is zeker op transatlantische vluchten altijd mogelijk. Bij ons kun je meteen bij het reserveren van je vliegtickets je zitjes kiezen en de tickets worden dan ook meteen uitgedrukt met zitnummer. Als de reisbureau zegt dat ze geen zitjes voor je kunnen reserveren dan heb ik toch twijfels over de werkwijze van de desbetreffende reisbureau!

Ik lees trouwens dat je naar de vlieghaven van Maastricht gaat bedoel je dan eigenlijk de vliegreis tussen maastricht en schiphol waar je geen zitjes kunt reserveren of de vlucht naar amerika?
Gebruikersavatar
Petra/VS
Medebeheerder
Berichten: 19661
Lid geworden op: 07 sep 2003, 15:10
Locatie: Washington DC metro
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Als ex-reisagente wat informatie hierover:
Op lijnvluchten is er een bepaald aantal stoelen, dat van tevoren kan worden gereserveerd, op de meeste vluchten een derde van het vliegtuig. De rest kan door het reisbureau niet worden gereserveerd, want die worden bewaard voor frequent flyers of mensen, die op het vliegveld pas een stoel vragen.
Het kan dus best zijn, dat dit het geval is met Carola's vluchten.
Ook kan het zijn, dat de stoelen, die nog beschikbaar zijn, niet gunstig zijn. Het kan dan beter zijn om te wachten tot je op het vliegveld bent, want als je al gereserveerde (ongunstige) stoelen hebt is het moeilijker ze dan te veranderen.
Neem ons geval dit weekend (weliswaar met inter-Amerikaanse vluchten, maar hetzelfde geldt voor internationaal). Op de vlucht van Washington naar Fort Lauderdale hadden we twee ver van elkaar gelegen midden plaatsen. Toen we op het vliegveld kwamen, kon dat niet veranderd worden. Gelukkig kreeg Rick toch uiteindelijk een raamplaats, die hij kon verruilen met de raamplaats naast mij.
Op de terugweg hadden we geen van tevoren gereserveerde plaatsen (die waren al vergeven) en hadden we geen problemen op het vliegveld twee zitplaatsen naast elkaar te krijgen.
Het is dus niet altijd raadzaam bij het reisbureau erop te staan stoelen te reserveren. Als je geen van te voren gereserveerde stoelen hebt is het wel aan te raden extra vroeg op het vliegveld te zijn om de begeerde plaatsen te krijgen.
Verder kan het ook zijn, als Carola het over de vlucht van Maastricht naar Amsterdam had, dat op zo'n klein vliegtuigje plaatsen reserveren niet mogelijk is.
Het hoeft dus niet een probleem met het reisbureau te zijn.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
CaroLine
Amerika-expert
Berichten: 1946
Lid geworden op: 13 apr 2004, 20:10
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Limburg

Bericht door CaroLine »

Hydrotherion schreef:Ik vinbd het ook wel best vreemd dat jouw reisbureau geen zitjes kan reserveren want dat is zeker op transatlantische vluchten altijd mogelijk. Bij ons kun je meteen bij het reserveren van je vliegtickets je zitjes kiezen en de tickets worden dan ook meteen uitgedrukt met zitnummer. Als de reisbureau zegt dat ze geen zitjes voor je kunnen reserveren dan heb ik toch twijfels over de werkwijze van de desbetreffende reisbureau!

Ik lees trouwens dat je naar de vlieghaven van Maastricht gaat bedoel je dan eigenlijk de vliegreis tussen maastricht en schiphol waar je geen zitjes kunt reserveren of de vlucht naar amerika?
Wij vliegen eerst van Maastricht naar Amsterdam en daarna door naar LA.
In Maastricht is een KLM balie en daar wilde ik plaatsen reserveren voor de vlucht Amsterdam - LA.
Dit is niet meer nodig want ik heb gisteren plaatsen gereserveerd via de KLM-site.
rperre
Amerika-expert
Berichten: 2532
Lid geworden op: 17 mar 2004, 21:55
Locatie: Dothan, AL

Bericht door rperre »

cool, waar heb je voor gekozen! :doublethumb:

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
CaroLine
Amerika-expert
Berichten: 1946
Lid geworden op: 13 apr 2004, 20:10
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Limburg

Bericht door CaroLine »

rperre schreef:cool, waar heb je voor gekozen! :doublethumb:

Richard
Hoi,
Wij hebben gekozen voor rij 11 t/m 17, stoel A,B,C,D.
gretl
Amerika-ontdekker
Berichten: 90
Lid geworden op: 03 jan 2004, 00:16
Locatie: Rotterdam

Bericht door gretl »

Wat een info! Wist ik niet........
Ga ik zeker onthouden voor de volgende reis!
:dance:
Maar dit geldt dan zeker niet voor plaatsen met extra beenruimte (bij de nooduitgangen?). Ik dacht dat ze die altijd moesten vrijhouden voor gehandicapten bijvoorbeeld. Als de plaatsen niet gereserveerd zijn worden ze alsnog vrijgegeven (vandaar dat het handig is vroeg in te checken).
Ik heb echter nog nooit het geluk gehad zo'n zitplaats te bemachtigen, ik ga toch twijfelen of dat 'vroege inchecken' wel zo slim is.
Gebruikersavatar
Petra/VS
Medebeheerder
Berichten: 19661
Lid geworden op: 07 sep 2003, 15:10
Locatie: Washington DC metro
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ik weet eigenlijk niet of er voor gehandicapten speciale plaatsen worden vrijgehouden. Ik heb in mijn reisagenten carriere heel wat rolstoelers de oceaan over geboekt en meestal vroegen die om een bulkhead (de eerste rij).
In de exit row mogen gehandicapten en kinderen niet zitten, want daar moet iemand zitten, die helpen kan in geval van nood.
Ze worden niet vrijgehouden, echter, want wij hebben ons al menig maal met de kinderen in een exit row bevonden, met alle rompslomp vandien.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
rperre
Amerika-expert
Berichten: 2532
Lid geworden op: 17 mar 2004, 21:55
Locatie: Dothan, AL

Bericht door rperre »

FCRMteB schreef:Hoi,
Wij hebben gekozen voor rij 11 t/m 17, stoel A,B,C,D.
Toch een raampje dus, heel erg goed! beetje afwisselen dan maar! Als het niet al te bewolkt is kun je vooral boven canada en noord usa wel wat zien!

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
marcuscj
Amerikakenner
Berichten: 1015
Lid geworden op: 15 feb 2004, 21:55
Locatie: oregon,usa

Bericht door marcuscj »

Hoi Gretl, De zitplaatsen bij de nooduitgangen worden meestal aan de jongere mensen gegeven dus geen kinderen,oude mensen en handicapped personen. Omdat de persoon die naast de nooduitgang zit ,moet de deur kunnen open maken als er iets gebeurd.
Groetjes
Hydrotherion
Amerikafan
Berichten: 139
Lid geworden op: 29 okt 2003, 01:02
Locatie: Kempen,Belgie

Bericht door Hydrotherion »

rperre zegt:
FCRMteB schreef:
Hoi,
Wij hebben gekozen voor rij 11 t/m 17, stoel A,B,C,D.


Toch een raampje dus, heel erg goed! beetje afwisselen dan maar! Als het niet al te bewolkt is kun je vooral boven canada en noord usa wel wat zien!

Richard
Ik ies ook altijd voor een raamzit om bij het landen de mooie uitzicht te bewonderen! 8)
CaroLine
Amerika-expert
Berichten: 1946
Lid geworden op: 13 apr 2004, 20:10
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Limburg

Bericht door CaroLine »

Nou luitjes, ik heb te vroeg gejuigd!
Ik kreeg een mailtje van KLM met de mededeling dat ze voor mij geen stoelen konden reserveren omdat we via een reisagent hadden geboekt.
Ook rij 11 t/m 17 (blijkbaar iets ruimere plaatsen?!?!) kunnen niet worden gereserveerd omdat deze worden vastgehouden voor mensen die rechtstreeks bij KLM boeken. De vluchten die je rechtstreeks bij KLM boekt zijn duurder dan de vluchten bij bijv. Hotelplan.
Als je rechtstreeks bij KLm boekt kun je ook via de site stoelen reserveren.
Ik moest het dus nog maar eens via het reisbureau proberen.
De medewerker heeft voor mij naar Hotelplan gebeld en daar werd medegedeeld dat ze al plaatsen voor ons hadden gereserveerd.
Heen: rij 43 stoel G, H, J, K. Terug: rij 39 stoel G, H, J, K.
Rij 43 is achter de vleugel en rij 39 net aan einde van de vleugel.
Iemand enig idee hoe deze plaatsen zijn?
Toen wij in 2001 naar Amerika vlogen met een 747 hadden we stoel A, B, C en we hadden het idee dat deze ruimer waren dan H, J, K.
Of is dit onzin?
groetjes, Carola
P.S. nog 41 nachtjes slapen!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer