Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Lens fototoestel kopen

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
WizardOfOss
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Re: Lens fototoestel kopen

Bericht door WizardOfOss »

Njit schreef:Shutters worden voor een bepaald minimum gecertifieerd. Voor consumentencamera's is dat minder dan voor Pro camera's.
Zie hier wat een D70 gemiddeld haald: http://www.olegkikin.com/shutterlife/nikon_d70.htm

Je kan nog een tijd mee dus :)
Ik zit nu anders toch over het gemiddelde heen, dus wordt het toch tricky. Maar het feit dat er eentje al op 298.365 zit (and still going strong) geeft toch hoop...
Filmpjes van mijn reizen naar o.a. London 2012 Olympics, Noord-Korea, Taipei, Japan, IJsland, Israël en jawel, zelfs een paar uit Amerika!
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Die van mij zit pas op 35.000 clicks dus ik hoop dat Canon gewoon netjes betaalt.
AnnekeD
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door AnnekeD »

Na enig zoekwerk moet ik inderdaad vaststellen dat een lens niet erg veel in prijs zal schelen in België of in Amerika.

Heb er momenteel twee waartussen ik twijfel (prijs is dezelfde, ca. 450 euro):
- Canon EF-S 18-200 mm
- Sigma DC 18-250 mm OS HSM

Hebben beide ongeveer dezelfde eigenschappen (beeldstabilisatie enz.).
En Sigma zijn toch ook zeer degelijke lenzen hé? Of niet?
De Sigma lens kan wat meer zoomen, das waar. Maar met 18-200mm ben je sowieso al goed uitgerust vind ik.

Wat denken jullie?
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Wel de Canon EF-S 18-200mm iS F/3.5-5.6 nemen. Die jij noemt is niet gestabiliseerd.
Ik zou altijd voor de Canon lens gaan. Die 50mm meer zoom merk je in de praktijk niks van.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
jvanmil
Amerika-ontdekker

Bericht door jvanmil »

misschien kan je eens kijken naar de superzoom review van Juza: http://www.juzaphoto.com/eng/articles/c ... 18-270.htm

zijn conclusie:
"If I had to choose between these four superzooms, I'd go for the Canon. At the shorter focal lenght they are all about the same, but the Canon has a clear advantage at the longest FL, in spite of the slightly shorter reach. If you are looking for a super small and versatile lens for your trips or holidays, the Canon 18-200 may be the lens for you, if you can accept the limits of a superzoom (not very bright, chromatic aberration, distortion, not as sharp as more limited zooms).

The Sigma and the Tamrons are about on par; the Tamron 18-250 is the best of the three, in terms of optical quality at "normal" distances, while the Tamron 18-270 is the best for macro work (even though all them are way worse than a real macro lens)."

Hopelijk heb je hier wat aan!
Grtz Jan

"In Wildness is the Preservation of the World"
AnnekeD
Amerika-ontdekker

Bericht door AnnekeD »

Aha, inderdaad zeer interessant!
Bedankt!
WizardOfOss
Amerikafan
Contacteer:

Njit schreef:Wel de Canon EF-S 18-200mm iS F/3.5-5.6 nemen. Die jij noemt is niet gestabiliseerd.
Van de Canon bestaat alleen een gestabiliseerde versie, en OS is Sigmaans voor IS. Beiden hebben dus stabilisatie. Nu zou ik zo niet durven zeggen welke beter is, maar een pluspunt voor de SIgma is wel de HSM, Sigmaans voor USM. De Canon daarentegen heeft nog een simpel AF-systeem met trage motor en zonder fulltime manual override.

Maar geen van beiden kunnen uiteraard tippen aan de Nikkor 18-200 VR :wink:
Filmpjes van mijn reizen naar o.a. London 2012 Olympics, Noord-Korea, Taipei, Japan, IJsland, Israël en jawel, zelfs een paar uit Amerika!
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

WizardOfOss schreef:Maar geen van beiden kunnen uiteraard tippen aan de Nikkor 18-200 VR :wink:
:thumbright:

(D40 + Nikon 18-200 Owner)
WizardOfOss
Amerikafan
Contacteer:

Njit schreef: :thumbright:

(D40 + Nikon 18-200 Owner)
Hier D70 + 18-200, al loopt die op z'n laatste benen een gaat de opvolger waarschijnlijk een EVIL worden (kom op Nikon, schiet eens op daarmee!).

Wat ik persoonlijk erg goed vind aan de Nikkor 18-200 is dat ze de compromissen die bij zo'n lens altijd aanwezig zijn juist gekozen hebben. Al die superzooms hebben een of meerdere uitgesproken zwakke gebieden. Bij Nikon is dat het middengebied, ongeveer van 100 tot 135mm, daarin is ie ronduit matig. De maximale scherpte ligt juist bij de beide extremen. Ik heb ooit een tooltje gehad die o.b.v. de EXIF-informatie van al m'n foto's allerlei statistieken samenstelde, daaruit bleek dat ik ruim 95% van de foto's met dat objectief op onder de 20mm, danwel boven de 180mm maakte. En dat kritische bereik gebruikte ik slechts zelden.

Ik weet zo niet hoe dit bij alle concurrenten is, alleen dat bij oudere Sigma's en Tamrons vooral het telebereik steeds slechter werd. En ik koop nu eenmaal geen 18-200mm objectief om die dan tot slechts 135mm of zo te kunnen gebruiken. Dan zou ik wel een goedkopere en compactere 18-135 kopen...
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Weet je zo de naam van dat tooltje? Wil ook wel eens wat statistieken op m'n foto's loslaten ;)
Ik heb zelf het idee dat ik in dezelfde gebieden zit.
WizardOfOss
Amerikafan
Contacteer:

Was de naam even kwijt, maar met dank aan Google: ExposurePlot.
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Zag dat bij de maker (een nederlander) er een nieuwere versie stond: http://www.cpr.demon.nl/prog_plotf.html
rijocaer
Amerikakenner

Bericht door rijocaer »

***Ik heb ooit een tooltje gehad die o.b.v. de EXIF-informatie van al m'n foto's allerlei statistieken samenstelde, daaruit bleek dat ik ruim 95% van de foto's met dat objectief op onder de 20mm, danwel boven de 180mm maakte. En dat kritische bereik gebruikte ik slechts zelden.***

adobe PS heeft ook alle gegevens en zo kan je ook zien hoeveel foto's en wlke en allerlei andere info. Staat allemaal netjes aangegeven.
rijocaer
WizardOfOss
Amerikafan
Contacteer:

rijocaer schreef:adobe PS heeft ook alle gegevens en zo kan je ook zien hoeveel foto's en wlke en allerlei andere info. Staat allemaal netjes aangegeven.
Over hele mappen? Was mij namelijk nog niet bekend, al moet ik er dan ook bij vertellen dat waarschijnlijk 90% van de mogelijkheden van PS mij onbekend zijn...

Zal vanavond thuis eens kijken. Ik heb nog CS2, zit het daar ook al in?
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Vind op zich dit soort kleine tooltjes wel prettiger. Die werken in het algemeen een stuk sneller..
rijocaer
Amerikakenner

Bericht door rijocaer »

WizardOfOss schreef:
rijocaer schreef:adobe PS heeft ook alle gegevens en zo kan je ook zien hoeveel foto's en wlke en allerlei andere info. Staat allemaal netjes aangegeven.
Over hele mappen? Was mij namelijk nog niet bekend, al moet ik er dan ook bij vertellen dat waarschijnlijk 90% van de mogelijkheden van PS mij onbekend zijn...

Zal vanavond thuis eens kijken. Ik heb nog CS2, zit het daar ook al in?

ik heb 5. ga naar open in bridge en dan zie je links alle info van je mappen en inhoud.
rijocaer
rijocaer
Amerikakenner

Bericht door rijocaer »

Njit schreef:Vind op zich dit soort kleine tooltjes wel prettiger. Die werken in het algemeen een stuk sneller..

sneller, dat weet ik niet, geen ervaring met wat jij gebruikt. in bridge staat het gewoon, je doet er verder niets voor, dus als het nog sneller kan...
rijocaer
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Ik gebruik Bridge nooit :)
WizardOfOss
Amerikafan
Contacteer:

Ken Bridge ook eigenlijk alleen van naam, geen idee wat het doet en of het ook bij CS2 zat. Maar ik zal vanavond zeker eens kijken, bedankt voor de tip!
AnnekeD
Amerika-ontdekker

Bericht door AnnekeD »

Ze is besteld... de Canon lens :D
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer